Dzisiaj jest 22 lis 2024, 1:06



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 27 mar 2013, 20:08 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 paź 2012, 16:09
Posty: 523
Lokalizacja: Ciechanów
Pojazd: Keeway Huricane / MZ TS 251
Cześć! Chciałem wam przedstawić sposób na odkręcenie nakrętki wału, trzymającej wariator. Poradnik jest przedstawiony na AC, w LC jest trudniej, ponieważ musimy zdjąć pompę wody.

Poradnik jest dla silników AC! i nie nadaje się do użycia przy założonym klinie wału Top Performances z przesuniętym punktem zapłonu, gdyż można go po prostu urwać!

Co będzie nam potrzebne?
  • komplet kluczy nasadowych do odkręcenia nakrętki wału, odkręcenia wentylatora z magneta i do odkręcenia mocowania wydechu. (W moim przypadku użyte klucze to: 20, 10, 8 mm nasadowe) + ewentualnie śrubokręt
  • wiertarka z wiertłem 6mm do metalu
  • płaskownik


Pierwszym krokiem jest przygotowanie naszego płaskownia. Tu trochę teorii: odstęp pomiędzy wywierconymi dziurami nie może być ani za duży ani za mały. Najlepsza długość to będzie odległość od nakrętki magneta (1) do śruby mocowania wydechu (2):

Obrazek

Mój, przygotowany płaskownik wygląda tak:

Obrazek

Drugim krokiem, gdy mamy już nasz przewiercony płaskownik, musimy odkręcić pokrywę przekładni a następnie osłonę wiatraka magneta (użyte klucze w moim przypadku: 8mm nasadka oraz krzyżak):

Obrazek

Ukaże nam się taki widok po odkręceniu osłony wentylatora, musimy ostrożnie odkręcić wentylator by nie połamać jego łopatek:

Obrazek

Trzeci krok to założenie naszego płaskownika. Najpierw przykręcamy lekko w miejscu mocowania wydechu a następnie trafiamy oczkiem płaskownika w dziurkę w magnecie w którą wchodzi śruba, która mocowała wiatrak. Musimy wszystko dokładnie przykręcić i mocno bo albo wygniemy śrubę albo nawet ją złamiemy. Istotne jest to czy płaskownik będzie u góry czy u dołu. Na zdjęciu jest zamocowany do dołu ponieważ wtedy wał już przykręcałem. Płaskownik musi ciągnąć śrubę do siebie a nie wypychać na zewnątrz w stronę koła to jest bardzo istotne, jak nie potrafisz sobie tego wyobrazić wystarczy, że zapamiętasz zasadę: przykręcasz - płaskownik u dołu, odkręcasz - płaskownik u góry. Warto też zwrócić uwagę na to, że mocowanie wydechu jest mocniejsze i nam się nie złamie tak jak urwał mi się kawałek mocowania pokrywy wentylatora tuż przy wydechu w lewym dolnym rogu co widać na niektórych fotkach. Stało się to, ponieważ śruba była nie wkręcona do końca a płaskownik nie został przełożony do przykręcania i po prostu wypchnął na zewnątrz gwint i się urwał, wyginając do tego śrubę.

Obrazek

Ostatnim krokiem jest samo odkręcanie - nic trudnego, wystarczy, że wsadzisz nasadkę na nakrętkę i przy użyciu siły odkręcisz bez większego problemu:\

Obrazek

Mi się udało, teraz twoja kolej!

Obrazek


Poradnik jest przeznaczony dla tych początkujących jak i dla tych co już są obeznani w temacie.

Poradnik został w 100% wykonany przeze mnie. Zdjęcia i tekst mojego autorstwa. Umieszczanie poradnika na innych forach tylko za moją zgodą!

Szczerze to nie pamiętam czy sam na to wpadłem czy gdzieś to zobaczyłem.




_________________

Keeway Hurricane Sport:
Obrazek

Facebook: https://www.facebook.com/hurricaneproj <<<
Forum: viewtopic.php?t=310203


Ostatnio zmieniony 03 kwie 2013, 16:20 przez Ferbo, łącznie zmieniany 2 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 27 mar 2013, 20:21 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lip 2012, 19:21
Posty: 187
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd: Peugeot Jet Force
Przyda się :D




_________________

White&Black Jet Force Tuning by adrian168
peugeot-jet-force-c-tech-r-cup-by-adrian168-t397201.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 mar 2013, 13:52 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 lut 2012, 13:38
Posty: 1668
Lokalizacja: Pasłęk
Pojazd: Bora VR5 2.3
Przyda się :D




_________________

Regulamin ! :D regulamin-forum-t3.html

Polerowanie Felg i Przerabianie lamp

http://imgur.com/a/8DTBO




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 mar 2013, 14:31 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 paź 2011, 14:01
Posty: 1440
Lokalizacja: Skierniewice
Pojazd: BMW e36 Coupe 2.0i
Można nawet ten płaskownik przy śrubie od magneta wyciąć żeby można było też odkręcić magneto :D
Dzisiaj też sobie coś takiego wykminie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 mar 2013, 14:46 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 kwie 2012, 18:05
Posty: 202
Lokalizacja: Białystok
Pojazd: Kymco ZX

Ostrzeżenia: 1
Wiesz co troche za dużo roboty, nie lepiej dorobić blokadę od razu na wariator?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 mar 2013, 16:57 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lis 2010, 21:37
Posty: 161
Lokalizacja: Lubelskie
Pojazd:
protomcik pisze:
nie lepiej dorobić blokadę od razu na wariator?

A pewnie, że lepiej. Ja u siebie w neosie zawsze brałem klucz 30 albo 32(nie pamiętam już) i nasadowym odkręcałem nakrętkę przeciwtalerza :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 mar 2013, 18:58 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 mar 2012, 18:23
Posty: 28
Lokalizacja: Piła Wielkopolskie
Pojazd:
Najprościej to już zrobić sobie blokade tloka ze starej świecy (jest na forum poradnik jak ją wykonać) proste i nalepsze rozwiązanie wystarczy odkręcić świece w jej miejsce przykręcić blokade i odkręcać co się chce wario/magneto :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 mar 2013, 20:25 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 paź 2011, 14:01
Posty: 1440
Lokalizacja: Skierniewice
Pojazd: BMW e36 Coupe 2.0i
mlody1239, Tylko że tym sposobem można uszkodzić tłok.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 mar 2013, 23:17 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 paź 2012, 16:09
Posty: 523
Lokalizacja: Ciechanów
Pojazd: Keeway Huricane / MZ TS 251
mlody1239, blokadą na świecę można uszkodzić tłok albo nawalić jakiś paprochów przez przypadek pod głowice.

protomcik, blokada na wariator to sporo roboty przy narzędziu ale nie ma tyle rozkręcania, ja pod ręką miałem tylko płaskownik i wiertarkę. teraz jak dorwę płaskownik to zrobię i taką na wariator.

.psM, oczkowa 32 :) nowy taki klucz kosztuje około 20-30 zł, wolę już się trochę napracować.

Słodki-Skc, Można wyciąć takiego banana w tym płaskowniku żeby odkręcić magneto, jak będę je kiedykolwiek odkręcał to zrobię poradnik.

Zapowiem wam że już powoli robię blokadę na dzwon więc obserwujcie ten dział bo niedługo się pojawi :)




_________________

Keeway Hurricane Sport:
Obrazek

Facebook: https://www.facebook.com/hurricaneproj <<<
Forum: viewtopic.php?t=310203


Ostatnio zmieniony 28 mar 2013, 23:38 przez Ferbo, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 mar 2013, 0:20 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lis 2010, 21:37
Posty: 161
Lokalizacja: Lubelskie
Pojazd:
Ferbo pisze:
nowy taki klucz kosztuje około 20-30 zł, wolę już się trochę napracować.


Zawsze możesz pojechać do dziadka i poszperać w garażu. Ja tak właśnie zrobiłem, znalazłem lekko ułamany klucz 32 i tylko go wyszlifowałem na końcu(z drugiej strony był 33 i to właśnie było ułamane) :)
Koszt: 0zł
Więc polecam :>




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 mar 2013, 11:44 
*

Rejestracja: 22 sty 2013, 12:26
Posty: 33
Lokalizacja: Tuliszków
Pojazd:
ale wy macie problemy wystarczy wariator zablokować śrubokrętem lub kluczem obojętnie jakim i odkręcasz nasadowym :lol:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 mar 2013, 15:05 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 mar 2012, 18:23
Posty: 28
Lokalizacja: Piła Wielkopolskie
Pojazd:
Blokada tłoka chłopaki nic nie uszkodzi zapewniam was, jeżeli miała by uszkodzić to dlaczego w profesjonalnych warsztatach jej używają?? daje link z mielocha http://www.shop.mieloch.pl/blokada-tlok ... 2030.bhtml


Ostatnio zmieniony 29 mar 2013, 15:06 przez mlody1239, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 mar 2013, 19:16 
*

Rejestracja: 22 sty 2013, 12:26
Posty: 33
Lokalizacja: Tuliszków
Pojazd:
haha szkoda kasy na takie gówienko, lepiej zablokować swoim sposobem. Z odkręceniem wariatora moim zdaniem to każdy powinien sobie poradzić nawet osoba, która robi to pierwszy raz . Wystarczy trochę pomyśleć :lol:


Ostatnio zmieniony 29 mar 2013, 19:16 przez RaptuS, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 mar 2013, 19:26 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 mar 2012, 18:23
Posty: 28
Lokalizacja: Piła Wielkopolskie
Pojazd:
No dokładnie szkoda kasy dlatego lepiej takie coś samemu zrobić i niemartwić się czy się uda czy nie jest tego taki plus że pasuje do każdego silnika i nie trzeba do każdego innego silnika innego sposobu szukać tylko wkręcić tak jak świece i po robocie/ całkowicie bezpiecznie http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=64005




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 mar 2013, 19:44 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2011, 21:21
Posty: 1709
Lokalizacja: Połomia / Wodz. Śl.
Pojazd: Faspi F8, Tigra 1.6 16V
Także polecam blokadę tłoka,
Słodki-Skc, jak ma się papierowy tłok to można przedziurawić...
Odkręciłem ta metodą setki razy a tłok (seria) nawet nie tknięty.
Wymiana rolek tą metodą od zera to max 10 min




_________________

Obrazek

https://www.facebook.com/PKRHgarage ZAPRASZAM !

http://forum.mieloch.pl/faspi-by-przemek051195-70cc-midrace-t261458-580.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 mar 2013, 15:24 
*

Rejestracja: 22 sty 2013, 12:26
Posty: 33
Lokalizacja: Tuliszków
Pojazd:
ja blokuje śrubokrętem i nie potrzeba żadnych blokad tłoka, jak się ma parę w łapie to wszystko zrobisz :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 mar 2013, 17:20 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 paź 2011, 14:01
Posty: 1440
Lokalizacja: Skierniewice
Pojazd: BMW e36 Coupe 2.0i
Przemek051195, Mi szkoda by było próbować na Street Race, jednemu na forum gwint w głowicy się zerwał a koledze denko tłoka porysowało.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 mar 2013, 17:45 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2011, 21:21
Posty: 1709
Lokalizacja: Połomia / Wodz. Śl.
Pojazd: Faspi F8, Tigra 1.6 16V
Słodki-Skc, to też zależy, bo np. w głowicach z krótkim gwintem pewnie łatwiej jest go zerwać, niż w tych z długim.




_________________

Obrazek

https://www.facebook.com/PKRHgarage ZAPRASZAM !

http://forum.mieloch.pl/faspi-by-przemek051195-70cc-midrace-t261458-580.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 kwie 2013, 12:19 
*

Rejestracja: 19 wrz 2012, 18:46
Posty: 31
Pojazd:
Ja blokuje zębatke od rozrusznika (w koło zębate wkładam śrubokręt) a nakrętke grzechotką ;) cały czas ten sam sposób i wszystko w należytym porządku. Dużo mniej pracy niż przy sposobie wyżej :)




_________________

:)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 kwie 2013, 13:46 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 mar 2012, 18:19
Posty: 830
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Pojazd: Eserkowaty Aerox
Nie polecam stosować takiego rozwiązania dla silników tunigowanych z założonym klinem top perfomances ( z przesunieciem zapłonu) gdyż można go po prostu uciąć. łatwiej jest zrobić takiego klucza :
Obrazek

tyko trochę prościej. wystarczy wziąć gruby płaskownik przyciąć na odpowiednią długość i przyspawać do niego zbierak rozrusznika, większość osób na pewno ma jakiś zużyty.




_________________

aerox-eserkowaty-z-rodziny-colibrow-t270554.html
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy