Dzisiaj jest 30 lis 2024, 6:23



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 347 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18  Następna
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
Post: 27 mar 2013, 15:59 
*

Rejestracja: 02 lut 2013, 20:44
Posty: 194
Lokalizacja: St. błotnica
Pojazd: Aprilia sr .99
zrobilem to wlozylem ta podkladke wszystko i nic nie dalo jechalem 75 a teraz tylko do 70 dochodzi;/




_________________

Jest ta Moc.!!!;D


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 29 mar 2013, 17:37 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
Okej. Temat mnie zaintrygował. Przestudiowałem trochę korektorów. Przemyślałem sprawę i obecnie robię projekt własnego korektora.

Obrazek

Teraz trochę mojej teorii. Do przeprowadzenia zabiegu stworzenia nowych otworów w korektorze potrzebne nam są odpowiednie wymiary i dokładność.

Główne założenia:
- Bolec kierujący korektorem poprzez wyfrezowane otwory nie może mieć mniejszej średnicy niż szerokość otworu-1mm (najlepiej gdy luz montażowy w tym przypadku wyniesie od 0,15-0,5mm, jednak domowymi sposobami ciężko to uzyskać)

- Ścieżka korektora musi rozpoczynać się i kończyć w tym samym momencie co fabryczna (środek pierwszego wiercenia musi wypadać w tym samym miejscu co w seryjnej ścieżce)
- Kąt natarcia ścieżki. Wypracowałem sobie pewną teorię. Im większe odchylenie ścieżki od pionu, tym lepiej skuter przyspiesza, ponieważ ścieżka jest wtedy dłuższa więc pasek na swojej drodze pokonuje tak jakby większą ilość przełożeń. Dzięki temu wzrasta przyspieszenie przy wyższych prędkościach np 60-vmax czy w przypadku skuterów po tuningu 80-vmax. Im mniejszy kąt natarcie tym słabiej skuter przyspiesza. Jednak tutaj oczywiście również nie możemy przesadzać, ponieważ zbyt duże wychylenie ścieżki spowoduje, że skuter cały czas będzie miał zbyt wysokie przełożenie więc przyspieszenie nie będzie adekwatne do ilości przełożeń które może pokonać pasek. Wg. mnie nie powinniśmy tutaj przekraczać kąta wychylenia ścieżki 50*. Optymalnym rozwiązaniem wydaje się być zakres od 40-45*.
Zmiana Vmaxu występuje na zasadzie utraty przyspieszenia. Skuter przyspiesza ile może, przełożenie zbyt szybko zmienia się na niższe, przez co silnik nie może uciągnąć masy skutera i kierowcy dalej.
- Odległość na rysunku 4,5mm (w każdym korektorze inna, tutaj jest to promień okręgu [otworu] 3mm plus odległość od otworu do przewężenia na oring 1.5mm), musi być zachowana niezależnie od kąta wychylenia ścieżki, dzięki temu wydłuża się droga którą musi pokonać bolec korektora a pasek jest cały czas równomiernie ściśnięty przez talerzyki korektora. Gdybyśmy przesunęli otwór do góry o 0,5-1mm w stronę oringu lub w dół w stronę talerzyka korektora, pasek ślizgałby się na starcie lub przy maksymalnym rozwarciu talerzy.

- Ponieważ skutery seryjnie wypuszczane na rynek są blokowane toteż wiekszość korektorów wygląda tak:

Obrazek
Na tym korektorze przyspieszenie na wyższych prędkościach jest znacznie gorsze.

Obrazek

Jak widać kąt natarcia ścieżki zmniejsza się wraz z rozwarciem korektora, przez co przyspieszenie wraz z wzrostem prędkości również słabnie. Zastosowanie stałego kąta odchylenia ścieżki jak np. w Jet Force.

Obrazek

Sprawia to że znacznie lepiej przyspiesza on na wyższych prędkościach niż np. SFII.
Zmianę tego kąta można nazwać czymś na kształt zmiany na drugi bieg. Często widać to w silnikach minarelli i P/G. Silnik się dobrze wkręca np. do 25-30, na moment obroty nieznacznie spadają (do prędkości 50km/h się utrzymują), następnie znowu rosną do momentu aż skuter uzyska Vmax. Niby kwestia regulacji, prawda? Faktycznie, można ten efekt zatuszować stosując twardszą centralkę, jednak dużo więcej uzyskamy poprzez przeróbkę lub zastosowanie innego korektora. Sama twardsza centralka czy inne rolki, to jedynie półśrodek ograniczający nam przyspieszenie i zarazem Vmax :)




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 mar 2013, 0:48 
*

Rejestracja: 11 mar 2013, 15:45
Posty: 8
Pojazd:
A jak to zrobie w moim motowelu 4t to będzie stawiać go na koło ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 mar 2013, 1:24 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lut 2013, 17:30
Posty: 316
Lokalizacja: Z nienacka x:
Pojazd: Sfera RST <3
Cycuś pisze:
A jak to zrobie w moim motowelu 4t to będzie stawiać go na koło ?

ja Cie kurna prosze.. Nie nie bedzie ;D




_________________

SFERAAAAAA <3


Bejbe15 pisze:
korbowut

:D

SPRZEDAM CZĘSCI ! |
\/
http://forum.mieloch.pl/gaznik-24mm-krociec-s6-membrany-s6-przedluzka-amortyzator-t385883.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 kwie 2013, 21:23 
*

Rejestracja: 26 lip 2011, 10:39
Posty: 130
Lokalizacja: Kłodawa
Pojazd:
Chłopaki wiem że głupie pytanie ale jakże ważne.Gdzie można dostac taka podkładke żeby weszła tam miedzy tuleje?




_________________

Moje NRG




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 kwie 2013, 8:35 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 paź 2011, 18:05
Posty: 469
Lokalizacja: ...
Pojazd:
ja prdl! a jak myślisz gdzie można dostać taką podkładkę? pewnie w sklepie z śrubami itp. :roll:




_________________

ObrazekPiszę poprawnie po polsku.

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 kwie 2013, 18:59 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 lis 2012, 19:34
Posty: 115
Lokalizacja: Częstochowa okolice
Pojazd: Zoomer i supermoto , inne
ja raczej stawiam na aptekę albo mięsny ;)




_________________

Zapraszam do mojej zoomer'ki :)

viewtopic.php?p=2207274#2207274




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 kwie 2013, 19:12 
*

Rejestracja: 26 lip 2011, 10:39
Posty: 130
Lokalizacja: Kłodawa
Pojazd:
tylko że o grubości 1mm nie można nigdzie dostac
kotlet8159,dzięki że mnie oświeciłeś ;)




_________________

Moje NRG




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 kwie 2013, 19:20 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Warsztat z tokarką.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 kwie 2013, 19:56 
*

Rejestracja: 26 lip 2011, 10:39
Posty: 130
Lokalizacja: Kłodawa
Pojazd:
Mam jeszcze takie pytanie.Zrobiłem korektor i musiałem dac podkładke bo nie wkrecał sie skuter na obroty i max60km/h teraz jest dobrze ale pasek nie wchodzi do samej góry.Jak zrobie wariator tak jak tutaj tzn.przypiłuje go troche http://imageshack.us/photo/my-images/577/beztytuupsl.png/ bd wchodził na sama góre i ile ściąc żeby nie wchodził za wysoko znowu?




_________________

Moje NRG




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 kwie 2013, 22:22 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2010, 16:53
Posty: 2808
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Imię: Maciej
jakubo133, wyreguluj go.
Jak zmieniasz wariator z seryjnego na sportowy to też chyba nie jest wyregulowany .




_________________

Obecnie biedny student nie mający na nic czasu xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 maja 2013, 11:27 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lut 2010, 14:43
Posty: 154
Lokalizacja: Leżajsk(podkarpackie
Pojazd:
jakubo133 ten patent z wariatorem to opisałem stronę wcześniej... looknij sobie opisałem tam co i jak,można na tym dużo uzyskać ;) a co do kolektorów to radzę nie kombinować a kupić np przeciwtalerz sportowy do squterów 4t china(na aukcjach jest ich dużo,ok 50zl) do kolektora z peugeota pasował :) , znam osoby,które zastosowały przeróbkę korektora momentu i okazało się że wszystkie padły,dlaczego? Otóż luzy pomiędzy bolcem a prowadnicą(tą scieżką co się podpiłowywało) były za duże i doprowadziły do uszkodzenia tych bolców a zarazem uszkodzenie korektora...




_________________

Projekt DRAGSTER "SpeedY"
mini bike z silnikiem Speedfight'a
"!!" Filmik z jazdy->https://www.youtube.com/watch?v=9SXmFARVUo8




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 maja 2013, 16:59 
*

Rejestracja: 26 lip 2011, 10:39
Posty: 130
Lokalizacja: Kłodawa
Pojazd:
pablo176,a robiłeś to u siebie? bo podobno po takim wytoczeniu robi się muł na starcie.




_________________

Moje NRG




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 maja 2013, 20:15 
*

Rejestracja: 03 maja 2013, 17:15
Posty: 32
Pojazd:
z tego co zrozumiałem robi się to właśnie po to aby zlikwidować tego muła jeśli dobrze wyregulujesz powinno latać jak należy




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 maja 2013, 17:55 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 paź 2011, 23:55
Posty: 234
Lokalizacja: Ostróda
Pojazd: Yamaha Target
Zrobiłem seryjne wario u siebie według tego poradnika , vmax (jak jechałem nie pochylając się wynosił 85 , a teraz 90 , tylko nie wiem czy to przez za grubą podkładkę bo obroty ma z kosmosu aż słychać rolki jak szeleszczą do 70 a później tak jakby wrzucił dwójkę spadają obroty i przyśpiesza do 90 , dziś jeszcze nagram filmik to wam pokaże ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 maja 2013, 9:02 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lut 2010, 14:43
Posty: 154
Lokalizacja: Leżajsk(podkarpackie
Pojazd:
jakubo133 tak zastosowałem ten patent u siebie,nie wiem kto ci mówił o tym "mule" na starcie ale widocznie za mało logicznie myśli... :wink: tam nie chodzi o stoczenie niewiadomo ilu cm, tam wystarczy pare mm aby talerz docisnął się ciaśniej i pasek pracował wyżej a więc większe przełożenie, jednak tą wartość jaką trzeba stoczyć opisałem wcześniej.
To tak jak w rowerze-im łańcuch na większej zębatce z przodu a mniejszej z tyłu tym większe przełożenie :D czyli pasek na wariu wyżej=większe przełożenie




_________________

Projekt DRAGSTER "SpeedY"
mini bike z silnikiem Speedfight'a
"!!" Filmik z jazdy->https://www.youtube.com/watch?v=9SXmFARVUo8




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 maja 2013, 16:43 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 mar 2012, 18:19
Posty: 830
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Pojazd: Eserkowaty Aerox
Zrobiłem kiedyś korek, ale trochę nie tak ostro jak wy to robiliście, ze tak powiem delikatnie poprawiłem krzywkę :

Obrazek

Skuter nie przyśpiesza już na "2 razy" tylko płynnie, po daniu podkładki pod wario około 7km/h więcej
Waria nie przerabiałem bo mam sport pro i po ponownej regulacji napędu 120km/h nie jest problemem :D




_________________

aerox-eserkowaty-z-rodziny-colibrow-t270554.html
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 maja 2013, 14:41 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 cze 2012, 20:24
Posty: 367
Lokalizacja: Garwolin ,okolice.
Pojazd:
Hmm... koledzy mam takie pytanie, przerobiłem kiedyś ten korektor, i teraz skuter lepiej ciągnie na przyśpieszeniu, ale obroty spadają i ciężko się wkręca, chodzi mi od 70 cc, dobrze ciągnie, ale prędkość jedynie 80 km/h. Czy podkładka pod wario zdziałała by coś ?




_________________

Setup:
-Power Force 70cc
-Dellorto 17,5 z dyszą 100
-Stage6 Pro Replica Chrom.
-Wario Polini Speed Control.
-Króciec Top Racing 21mm.
-Rolki 6 g
-Centralka Stage6 Medium.
-Sprężynki Polini Niebieskie.
-Wał wypełniany Motoforce Racing.
V-Max 95. :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 maja 2013, 19:27 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 kwie 2012, 17:47
Posty: 126
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd:
AdrianSpeed2, Podkładka pod wario na moim przykładzie dała lepsze przyspieszenie




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 maja 2013, 20:35 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 cze 2012, 20:24
Posty: 367
Lokalizacja: Garwolin ,okolice.
Pojazd:
Dzięki za odpowiedź, może się ktoś jeszcze wypowiedzieć kto jeździ z podkładką ? Lub przerobionym korektorem/wariatorem ? Jak się sprawuje, co dała podkładka?




_________________

Setup:
-Power Force 70cc
-Dellorto 17,5 z dyszą 100
-Stage6 Pro Replica Chrom.
-Wario Polini Speed Control.
-Króciec Top Racing 21mm.
-Rolki 6 g
-Centralka Stage6 Medium.
-Sprężynki Polini Niebieskie.
-Wał wypełniany Motoforce Racing.
V-Max 95. :)


Ostatnio zmieniony 19 maja 2013, 20:37 przez AdrianSpeed2, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 347 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy