Dzisiaj jest 23 lis 2024, 17:36



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 24 maja 2013, 8:08 
*

Rejestracja: 22 maja 2013, 20:30
Posty: 67
Pojazd:
Witam interesuje mnie wywalenie dozownika z mojej derbi gpr 125 2t 2006r bo mieszankę bede robic sam. Nie interesuje mnie zrobienia jakiegos obiegu bo według mnie to nie ma sensu chciałbym wywalic dozownik razem z pompką ale nie bardzo wiem gdzie ona jest. podobno po odlaczeniu wszystkiego moze zatrzec sie pompka oleju czym to grozi jest to w jakis sposób nie bezpieczny dla silnika ?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 26 maja 2013, 12:02 
*

Rejestracja: 22 maja 2013, 20:30
Posty: 67
Pojazd:
pomoże ktoś ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 maja 2013, 12:50 
***

Rejestracja: 18 lut 2013, 17:00
Posty: 524
Pojazd:
Raczej pompka jest smarowana olejem ze skrzyni, ale nie wiem jak jest w tym silniku




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 maja 2013, 19:55 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 paź 2011, 12:08
Posty: 281
Lokalizacja: Wieluń
Pojazd:
w am6 pompka smarowana jest olejem który pompuje i znajduje się po prawej stronie silnika aby ją zdemontować wystarczy zaślepić otwór który po niej zostanie :)




_________________

Obrazek http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=256343
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 maja 2013, 20:02 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lut 2010, 19:24
Posty: 2341
Pojazd: CBR 600 F3
pompka jest smarowana olejem z dozownika a nie tym ze skrzyni...

musisz połączyć oba króćce pompki (wlot z wylotem) jednym wężykiem wpuszczając do niego uprzednio oleju , żeby pompka była wypełniona




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 maja 2013, 20:07 
*

Rejestracja: 22 maja 2013, 20:30
Posty: 67
Pojazd:
dzieki za odpowiedzi ale powiedzie mi jeszcze czym moze grozic zatarcie odłączonej pompki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 maja 2013, 20:25 
*

Rejestracja: 22 maja 2013, 20:30
Posty: 67
Pojazd:
czyli co wywalam zbiorniczek odkręcam ten dekielek wykręcam całą pompkę i co zakrecam dekielek i tyle ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 maja 2013, 20:32 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 paź 2011, 14:17
Posty: 968
Pojazd:
seb94, Dziwne.....
Ja jeździłem 3 lata bez podłączonego dozownika(po prostu pusty zbiornik na olej był),i po tych 3 latach po podłączeniu wszystko było ok....
Skoro przez 3 lata i 15 tyś km przebiegu nadal działa,to raczej smarowanie nie jest jej potrzebne....
(chyba że smarowanie ze skrzynki jej wystarczyło,a pompa nadal jest szczelna)

dk,
Jeśli da się ją w jakikolwiek sposób zatrzeć,to albo nie będzie w stanie później pompować wystarczającej ilości oleju,albo tak mocno będzie tarło,że urwie najsłabsze tryby odpowiedzialne za napędzanie pompy....


Ostatnio zmieniony 26 maja 2013, 20:32 przez Biskup Śmierci, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 maja 2013, 21:45 
*

Rejestracja: 22 maja 2013, 20:30
Posty: 67
Pojazd:
załóżmy ze che wywalić całkiem dozownik i pompkę ( robie mieszanke ) to muszę zrobić tak jak ten koleś na filmiku zaraz na początku ma zrobione czy mogę tylko zakręcić ten dekielek którego on nie ma ? A o to ten filmik http://www.youtube.com/watch?v=CoFzlro5udo czy jak wykręcę tą pompkę to nie będzie mi tamtym otworem ciek olej ze skrzyni ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 maja 2013, 21:59 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 paź 2011, 14:17
Posty: 968
Pojazd:
Musisz rozebrać i zobaczyć,czy będzie olej leciał(w AM 5 musi być dozownik,inaczej jest dziura w pokrywie).
A czemu chcesz wywalić dozownik?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 maja 2013, 22:05 
*

Rejestracja: 22 maja 2013, 20:30
Posty: 67
Pojazd:
boje sie ze przez niego zatrę silnik a gdy będę robić sam mieszankę będę pewien ze wszystko jest ok. ale chyba skończy sie na tym ze wężyk który idzie do gaźnika puszcze do zbiorniczka i zrobię obieg. ale nie mam pomysłu czym zaślepić ten otwór w gaźniku




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 maja 2013, 22:35 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lut 2010, 19:24
Posty: 2341
Pojazd: CBR 600 F3
dk pisze:
boje sie ze przez niego zatrę silnik a gdy będę robić sam mieszankę będę pewien ze wszystko jest ok. ale chyba skończy sie na tym ze wężyk który idzie do gaźnika puszcze do zbiorniczka i zrobię obieg. ale nie mam pomysłu czym zaślepić ten otwór w gaźniku


zdrowa dobrze wyregulowana pompka, która dostaje czysty olej bez syfów będzie chodzic i chodzic...

biskup olej ze skrzyni nie smaruje pompy w minareli am (więc tym bardziej w 125 2t), wyciągnij ją z pokrywy sprzęgła to zobaczysz że tam simmering jest

przecież tak to by ci ciągła olej ze skrzyni i podawała w gaźnik




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 maja 2013, 23:18 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 paź 2011, 14:17
Posty: 968
Pojazd:
seb94, To czemu się nie zatarła?:D
Cud,czy co?

dk,
Wiesz,że nie będziesz mógł hamować silnikiem,jak wyciągniesz pompę?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 maja 2013, 6:20 
*

Rejestracja: 22 maja 2013, 20:30
Posty: 67
Pojazd:
seba94 ale moja pompka nie jest dobra bo juz raz gdzies sie przytkala i zatarla mi silnik i boje sie ze zatrze sie znowu. To jak to jest bo juz sie pogubilem to ze pompka jest smarowane olejem z dozownika to ja wiem ale moje pytaniej jest takie czy nie bede musial zaslepic jakos tego otworu po pompce czy nie bedzie tym otworem lecial zaden olej.
Biskup Śmierci chodzi ci ze nie bede mogl hamowac silnikiem jak wyciagne pompke czy tylko ja odlacze ? I dlaczego ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 maja 2013, 7:17 
***

Rejestracja: 18 lut 2013, 17:00
Posty: 524
Pojazd:
Przeciez pomka dozuje olej do gaznika i tam sie miesza z paliwem, wiec obojetnie czy jest pompka czy nie, nie mozna hamowac silnikiem. Chyba ze w tym silniku jest jakis inny system.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 maja 2013, 8:34 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 paź 2011, 14:17
Posty: 968
Pojazd:
Tak., Ale pompka reguluje podawany olej na 2 sposoby - za pomocą linki gazu oraz w zależności od obrotów silnika. Po drugie - olej masz podłączony do gaźnika ZA przepustnicą,więc oleju mu nigdy nie brakuje. Jeśli hamujesz silnikiem z podłączonym dozownikiem to silnik dostanie odpowiednią dawkę oleju. Jeśli na mieszance - dostanie tyle oleju,ile dostaje przy obrotach na biegu jałowym.
Rozumiesz?

[dk[/b]
Wyobraź sobie,że silnik pracuje przy 10 tyś, obr, na min. Ty puszczasz gaz,przepustnica zamyka całkowicie dopływ paliwa razem z olejem. I silnik dostaje oleju tylko tyle,ile mu potrzeba do pracy na luzie,czyli (załóżmy) 2 tyś, obr. na min. A jest rozpędzony do 10 tyś,więc "w plecy" z olejem masz jeszcze 8 tyś.
Rozumiesz?


Ostatnio zmieniony 27 maja 2013, 8:38 przez Biskup Śmierci, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 maja 2013, 10:27 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lut 2010, 19:24
Posty: 2341
Pojazd: CBR 600 F3
Biskup Śmierci pisze:
seb94, To czemu się nie zatarła?:D
Cud,czy co?

dk,
Wiesz,że nie będziesz mógł hamować silnikiem,jak wyciągniesz pompę?


zaślepiałeś otwory wylotowy/wlotowy? jak tka to najwidoczniej zostało tam w niej cos oleju i nie chodziła całkowicie na sucho

tak czy siak smarowania olejem ze skrzyni nie masz




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 maja 2013, 10:38 
***

Rejestracja: 18 lut 2013, 17:00
Posty: 524
Pojazd:
Poprostu trzeba sie nauczyc za przy puszczeniu gazu automatycznie naciskasz sprzeglo. A czy wyatarczy jak polacze te 2 krocce pompki jednym wezykiem i napuszcze tam oleju? Jezdze juz tak 2, lata bo myslalem ze jest smarowana olejem ze skrzyni. Nie chcial bym zeby mi jakies tryby rozwalilo




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 maja 2013, 10:50 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lut 2010, 19:24
Posty: 2341
Pojazd: CBR 600 F3
tak wystarczy jak połączysz

trybów nie rozwali , prędzej zatrze sie tłoczek pompki na oringach

jakie sprzegło przy puszczeniu gazu? my mówimy o hamowaniu silnikiem typu z wielkiej góry na niskim biegu/wysokie obroty




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 maja 2013, 10:52 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 paź 2011, 14:17
Posty: 968
Pojazd:
seb94,
Nie,była podłączona do gaźnika,ale nie było w ogóle nalane oleju do zbiornika przez 3 lata....

Tak., Próbowałem tak jeździć ze sprzęgłem - uwierz mi,katorga:D
Najlepiej odłączyć linkę od dozownika,robić mieszankę i lać do dozownika olej. Wówczas można hamować silnikiem.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy