Dzisiaj jest 23 lis 2024, 13:57



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 04 cze 2013, 17:46 
*

Rejestracja: 04 cze 2013, 17:04
Posty: 16
Lokalizacja: Bełchatów
Pojazd:
Witam. Mój problem polega na tym Iż moja Aprilia Nie chce na biegach przeskoczyć na wyższe obroty Na jedynce wchodzi na 7 tys. obrotów jak ją przytrzymam to moto zaczyna szarpać tak jakby chciało się wbić na wyższe lecz nie mogło. Na 2 biegu też, ale 3,4,5,6 to już nie ma opcji żeby przeszło ponad 5-6 tyś. Słychać wtedy takie ( pukanie ? ) wydaje mi się że to zawór wydechowy wydaje taki odgłos jakby latał cały czas góra dół ?

Silnik to Rotax 123 z zapłonem Sem Amal. Świeca nowa BR10EG. Leje olej Motula. Tłok nowy ma jakieś 2200km przebiegu. Wydech był lekko zapchany wyczyściłem kretem z wrzącą wodą i lekko ale bardzo mało pomogło. I jeszcze zauważyłem że na wydechu od dołu na dyfuzorze jest dosyć spore wgniecenie czy to może mieć wpływ ?

Z Góry dzięki za pomoc :)


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 08 cze 2013, 16:54 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 paź 2011, 14:17
Posty: 968
Pojazd:
oskarre, weź odkręć ostatnią część wydechu(dyfuzor,odpowiada on za wyciszenie moto),zostaw tylko gruchę od rezonansu,wówczas będziesz wiedział,czy to wina przytkanego wydechu. Nie jeździj całkowicie bez wydechu,bo wykończysz pierścionki.

Spore wgniecenie może mieć wpływ na moc,spalanie,szybkość wkręcania się na obroty,ale nie powinno motorem szarpać. Sprawdź naciąg łańcucha




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 cze 2013, 22:11 
*

Rejestracja: 04 cze 2013, 17:04
Posty: 16
Lokalizacja: Bełchatów
Pojazd:
szarpie obrotami. Tak jak by dochodził do 7 tyś (wtedy zaczyna sie moc) pół sekundy przerwy potem znowu ciągnie .i dochodziła tylko do 8 tys . teraz wgl nie chce wyjść po za 5 tys na biegu a na luzie kręci sie do 7-8 i słychać jak odcina (co dziwne w 2t ?) :angry:

dodam że wyciągnąłem zawór wydechowy gdyż spalił sie elektromagnes


Ostatnio zmieniony 08 cze 2013, 22:26 przez oskarre, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 cze 2013, 10:03 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 paź 2011, 14:17
Posty: 968
Pojazd:
oskarre, to poszukaj zaworu,bez tego zaworu bywają problemy.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 cze 2013, 11:52 
*

Rejestracja: 04 cze 2013, 17:04
Posty: 16
Lokalizacja: Bełchatów
Pojazd:
czemu problemy ? podciągnąłem tylko ten języczek zaworu max w góre żeby było non stop otwarte okno i nadal to samo. Dzisiaj sprawdziłem świece i ma taki lekko brązowawy kolor. czyli okej ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 cze 2013, 12:32 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 paź 2011, 14:17
Posty: 968
Pojazd:
oskarre, Po to jest wymyślony,zaprojektowany i montowany zawór,aby optymalizować pracę silnika,a nie po to,żeby podnosić koszty produkcji i komplikować konstrukcję.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 cze 2013, 17:02 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lut 2010, 19:24
Posty: 2341
Pojazd: CBR 600 F3
Biskup Śmierci, bez zaworu wkręciłaby mu się wyżej więc to nie tego wina

wygląda jakby traciła iskrę/ zalewało ją

nie kopci czasem na niebieski? jest opcja że olej ze skrzyni ciągnie

pokaż foto jak wygląda świeca po tym "przerywaniu"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 cze 2013, 18:43 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 paź 2011, 14:17
Posty: 968
Pojazd:
seb94, Z tego co mi wiadomo,zawór ma za zadanie zwiększyć moment obrotowy w średnim i niskim zakresie obrotów,na wysokich jest cały czas otwarty. Zgadza się?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 cze 2013, 17:46 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lut 2010, 19:24
Posty: 2341
Pojazd: CBR 600 F3
tak - cały czas otwarty - czyli bez niego i tka by się na wysokie wkręciła

co najwyżej zamulałaby nisko

a u niego nisko chodzi a wyżej nie chce wkręcić




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 cze 2013, 18:28 
*

Rejestracja: 04 cze 2013, 17:04
Posty: 16
Lokalizacja: Bełchatów
Pojazd:
nie nie kopci na niebiesko . normalnie na Biało. Dodaje 2 filmy dla lepszego opisu.
http://www.youtube.com/watch?v=i7FUbJYOX6o
http://www.youtube.com/watch?v=ASVLthhGqpI

DLa porównania tak powinna się wkręcać http://www.youtube.com/watch?v=DeOKfodfqzE Włączce na 1:30


Ostatnio zmieniony 10 cze 2013, 18:47 przez oskarre, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 cze 2013, 21:36 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lut 2010, 19:24
Posty: 2341
Pojazd: CBR 600 F3
na biało? 2 sprawy jeszcze do Ciebie

po 1 pokaż foto jak świeca wygląda po jeździe (tylko musi byc fest rozgrzana)

po 2 uszczelka pod głowicą - jak ciepła to też na biało kopci? jak tak to żre płyn




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 cze 2013, 10:35 
*

Rejestracja: 04 cze 2013, 17:04
Posty: 16
Lokalizacja: Bełchatów
Pojazd:
dzisiaj zobaczę z tą uszczelką . Ale wydaje mi się że ona zawsze tak po laniu mieszanki (1:50) kopciła. Dodam jeszcze że jak odpalam na ssaniu to dosłownie siwo się robi za mną jak odpaliłem na ssaniu w garażu to dosłownie po 10 sekundach nic nie było widać i trzeba było wietrzyć. Świece wrzucę koło wieczora.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 cze 2013, 12:28 
*

Rejestracja: 04 cze 2013, 17:04
Posty: 16
Lokalizacja: Bełchatów
Pojazd:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Tutaj 2 filmy 1 jak kopci . 2 jak na ciepłym trochę się dławi
http://www.youtube.com/watch?v=79ep9SEmA8Q
http://www.youtube.com/watch?v=kA9qsvKYz4E




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 cze 2013, 12:53 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
Puściły jej wody...

Świeca wygląda jakby była wymyta...
Uszczelki do roboty, a jak rozbierzesz, to i tak wypadało by się zainteresować nowym tłokiem, pierścieniami, uszczelkami, łożyska pewnie też nie są w najlepszym stanie. itd.




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 cze 2013, 13:07 
*

Rejestracja: 04 cze 2013, 17:04
Posty: 16
Lokalizacja: Bełchatów
Pojazd:
świeca ma przejechane jakieś 10 km . przed wykręceniem rozgrzałem silnik do jakichś 95 stopni. tłok jest nowy , nawet nie ma na nim za dużo nagaru




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 cze 2013, 13:10 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
oskarre pisze:
świeca ma przejechane jakieś 10 km . przed wykręceniem rozgrzałem silnik do jakichś 95 stopni. tłok jest nowy , nawet nie ma na nim za dużo nagaru


No to kwestia świecy odpada, skoro tłok jest nowy to okej. Uszczelki pocą? Tak to wygląda na zdjęciu.




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 cze 2013, 13:35 
*

Rejestracja: 04 cze 2013, 17:04
Posty: 16
Lokalizacja: Bełchatów
Pojazd:
przez to mogła by sie nie wkręcać ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 cze 2013, 16:03 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lut 2010, 19:24
Posty: 2341
Pojazd: CBR 600 F3
jeśli dobrze widze to ona na zaolejona wygląda

albo masz uszczelkę pod głowica albo uszczelniacz wału od strony sprzęgła

w obu przypadkach nie moze przepalić i się nie wkręca

poza tym świeca wygląda jakby mieszanka była zbyt uboga - gaźnik do regulacji




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 cze 2013, 20:27 
*

Rejestracja: 04 cze 2013, 17:04
Posty: 16
Lokalizacja: Bełchatów
Pojazd:
dodam jeszcze że dzisiaj zauważyłem że lekko poci sie uszczelniacz od strony magneta może mieć to wpływ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy