Dzisiaj jest 13 maja 2024, 19:35



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 07 sie 2013, 21:48 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 sie 2013, 21:10
Posty: 274
Pojazd: Skuter - Aprilia Sr50
Siemka:) chciałbym czasem trochę postuntować ale nie chcę za bardzo zmieniać moto pod stunt, chciałbym jedynie czasem polatać na gumie ale niezbyt często:) Bardziej na tej zasadzie, że jak będą szły jakieś fajne panienki to na koło i lans :D Moto Aprilia Sr50 full seria, daje radę ją wyrwać ale ujadę ze 20 cm i opadam i jak ją wyrywam to przednie koło jest na wysokości 20 - 40 cm nad ziemią i lipa :/ co zrobić aby polatać trochę na gumie ? :D Moto ma duże V max bo ponad 80, licznik zamyka z palcem w nosie ale przyspieszenie jest kicha, ze startu ma muła, daje jej full gazu przy jeździe ok 5 km/h (ledwo się tocze) to słychać jak narastają obroty i dopiero jest szarpnięcie :/ pali ok 3l/100 km




_________________

Zapraszam do mnie:) --> aprilia-sr50-by-konrii98-t362938.html a potem ...
Obrazek


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 07 sie 2013, 22:19 
*

Rejestracja: 02 lut 2013, 22:12
Posty: 54
Pojazd:
zmień sprężynki, może docisk




_________________

Daniel




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 sie 2013, 23:09 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2009, 15:26
Posty: 2647
Pojazd:
Da radę na serii. Też tak miałem że na początku balem się dać gazu , później już jak dawałem full manetke to kolejny błąd to kładzenie się na kierownicy.

Ogólnie to musisz wyczuć, czyli mocne wbicie przednich lag, i później równoczesne odchylenie do tyłu i przekręcenie manetki .

Powiem ci że da się śmigać i na zablokowanym, moje piaggio śmigało przytarte i ledwo co ale wystarczy ze postawisz skuter do pionu..




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 sie 2013, 23:40 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 wrz 2012, 20:36
Posty: 319
Lokalizacja: Kłodzko
Pojazd:
Revo pisze:
Ogólnie to musisz wyczuć, czyli mocne wbicie przednich lag, i później równoczesne odchylenie do tyłu i przekręcenie manetki .


x2

Wyreguluj go , zeby miał zryw z samego początku i trenuj . Ja jak się uczyłem wyrwać do góry to po 1 treningu tak mnie ręce bolały , ze nie mogłem podnieść rąk , zeby rozpiąć pasek od kasku :) A teraz robie to bardziej płynnie i jest ok .




_________________

Aerox Full Sport - Zapraszam
viewtopic.php?t=303625&postdays=0&postorder=asc&start=0

Filmik z jazdy !!
http://www.youtube.com/watch?v=5wxSHoicnVk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 sie 2013, 10:10 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 sie 2013, 21:10
Posty: 274
Pojazd: Skuter - Aprilia Sr50
@Revo robiłbym tak jak napisałeś, że wbicie w lag i odchylenie z przekręceniem manetki, ale jak tak robie to wgl mi go nie podnosi, bo ma muła i obroty wolno mi narastają, jak przekręcę manetkę to rusza powoli i po 2 - 3 sekundach dopiero jest szarpnięcie, a jak spróbuję wyrwać go za wcześnie to obroty narosną, podrywam, obroty spadają ... Może mi poradzicie czego to może być wina ? :d Nie da się nią ruszyć z wysokich obrotów :| muszą narosnąć... jak się wręcz położę na kierownicy, dam gaz i w momencie szarpnięcia odchylam się do tyłu wyrywając go to wtedy wyrwę go na te 20 / 30 jak z wiatrem to 40 cm nad ziemię, ale od razu opadam ... Czego może być wina jeśli chodzi o tego muła (wolno narastające obroty)? Bo to chyba to by był jedyny problem ? :d

@oskidyn, to jest wina regulacji ? :d Jak wcisnę przedni hamulec nawet na obsypanej piachem ulicy to jest problem z zaryciem bo obroty narastają gdzieś tak do 1/3 możliwości i dalej nie chcą narastać i często nie chce zaryć ...


Mój wniosek: to wina obrotów sądzę że teraz nawet jeśli udałoby mi się wbić go porządnie w pion to i tak bym nim gucio co przejechał, bo obroty spadną i zatrzyma się praktycznie w miejscu... Takiego muła ma tylko przy starcie, jak jadę np 30 km/h i dam mu na full to od razu przechodzi na pełny gaz .. :d




_________________

Zapraszam do mnie:) --> aprilia-sr50-by-konrii98-t362938.html a potem ...
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 sie 2013, 10:54 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 wrz 2012, 20:36
Posty: 319
Lokalizacja: Kłodzko
Pojazd:
tak jeżeli masz muła na starcie to regulacja napędu . A nie masz tak , ze na zimnym masz mniejszego muła ? Jak tak to sprężyna dociskowa do wymiany .




_________________

Aerox Full Sport - Zapraszam
viewtopic.php?t=303625&postdays=0&postorder=asc&start=0

Filmik z jazdy !!
http://www.youtube.com/watch?v=5wxSHoicnVk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 sie 2013, 11:32 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 sie 2013, 21:10
Posty: 274
Pojazd: Skuter - Aprilia Sr50
Na zimnym reaguje szybciej fakt ale i wtedy ma minimalnego muła, Mam też takie pytanko, bo moim zdaniem mam dosyć luźny pasek napędowy - powinien taki być ? Jeśli nie to jest gdzieś jakiś napinacz czy coś takiego ? czy po prostu mniejszy pasek ?

@oskidyn mógłbyś napisać co i jak wyregulować ? Oprócz wymiany tej sprężyny? Byłbym bardzo wdzięczny:)




_________________

Zapraszam do mnie:) --> aprilia-sr50-by-konrii98-t362938.html a potem ...
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 sie 2013, 12:11 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2013, 11:24
Posty: 905
Lokalizacja: W-ch
Pojazd: Adly silver fox,Bashan 200ccm
Koledzy wyżej dobrze gadają z regulacją ;]

Ale przede wszystkim trenuj bo nawet jak będziesz miał dużą moc to nie pojedziesz na kole.

Tutaj masz film mojego autorstwa:

http://www.youtube.com/watch?v=L9xADjqBTXM

Lecz to jest tylko TEORIA, bo nie ma to jak dobry trening :D
Jak opanujesz dobrze to i na chinskim polatasz na kole ;]

Pozdro :D




_________________

Bashan 200 & WSK 125 Off-Road Team
http://forum.mieloch.pl/post2452488.html#p2452488
Piaggio 125 Stunt
http://forum.mieloch.pl/post2411529.html#p2411529
Stefciu Garage
http://forum.mieloch.pl/stefciu-garage-nowy-skuter-t402053.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 sie 2013, 13:49 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 sie 2013, 21:10
Posty: 274
Pojazd: Skuter - Aprilia Sr50
No regulacja .. :P ale jak i co tam wyregulować ?:D sprężyna dociskowa jest przerdzewiała :/ jaką zamówić ? :d da ktoś linka jakiegoś?:) z teorią obeznałem się już wcześniej :) Trenować też trenowałem, próbowałem, ale przez te spadające przy docisku obroty nie mogę kawałka przejechać, jeśli by się rozpędził do jakiś 30 to sądzę, że już by było ok ale moto od razu opada bo jakby brak mu mocy ... a to nie hulajnoga, że samo balansowanie w miejscu mnie nie utrzyma .. ;/




_________________

Zapraszam do mnie:) --> aprilia-sr50-by-konrii98-t362938.html a potem ...
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 sie 2013, 14:07 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 wrz 2012, 20:36
Posty: 319
Lokalizacja: Kłodzko
Pojazd:
Twardość sprężyny nikt Ci nie powie jaką zamowić . Sam musisz zdecydować jaką twardość kupić , lub odrazu 3 sprężyny i sprawdzać . Jedynie mogę Ci polecić sprężynę dociskową malossi . nie kupuj tych najtanszych bo za jaiś czas zmiękną .




_________________

Aerox Full Sport - Zapraszam
viewtopic.php?t=303625&postdays=0&postorder=asc&start=0

Filmik z jazdy !!
http://www.youtube.com/watch?v=5wxSHoicnVk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 sie 2013, 20:08 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2009, 15:26
Posty: 2647
Pojazd:
Tu nie trzeba regulacji napędu. Miałem to samo u siebie. Trzeba po prostu zadbać o skuter ..
Kompresja ok ?
Pasek , wario , sprzęgło , rolki nie wytyrane ? Rozbierz wszystko i przeczyść ! Dzwon i sprzęgło przetrzyj papierem !
Każdy element odtłuść przed założeniem rozpuszczalnikiem.
Gaźnik czysty, filtr itp ? Wyregulowany ?


I nie ma tak że na serii się nie da!
Seria ciągnie najlepiej a kombinacja w napędzie to strata czasu, seria ma dobrze dobrane sprężynki i sprężyne w sprzęgle. Wario równo rozkłada prędkość, kombinując faktycznie możesz troszkę zyskac ale i stracisz na vmaxie.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 sie 2013, 21:28 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 sie 2013, 21:10
Posty: 274
Pojazd: Skuter - Aprilia Sr50
Kompresja raczej jest ok, choć muszę sprawdzić, Aby sprawdzić to chyba należy odpalić moto i zatkać tłumik i jeśli zgaśnie od razu to kompresja jest ok. Tak się sprawdza ? gdzieś tak wyczytałem, ale wolę się dopytać, żeby czegoś nie rozwalić. Filtr jest ok. Pasek też w dosyć dobrym stanie, ale jest luźny (dodaje foto jak go lekko przycisnąłem i foto z normalnego stanu do porównania)

Obrazek

Obrazek

Wiem, że dużo to nie daje, ale wcisnąłem go lekko, powinien być taki luźny ?

Wyczyszczę to wszystko, zmienię olej w przekładni i wgl, tak jak mówisz Revo. Dodam, że ma takiego muła odkąd go kupiłem, na zimnym jest bardziej zrywny ale to przez ssanie chyba ..




_________________

Zapraszam do mnie:) --> aprilia-sr50-by-konrii98-t362938.html a potem ...
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 sie 2013, 21:31 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2013, 11:24
Posty: 905
Lokalizacja: W-ch
Pojazd: Adly silver fox,Bashan 200ccm
Pasek będzie taki luźny ponieważ się rozciąga podczas użytkowania to normalny proces i nic na to nie poradzisz nawet jak wymienisz to po jakimś czasie też się rozciągnie.




_________________

Bashan 200 & WSK 125 Off-Road Team
http://forum.mieloch.pl/post2452488.html#p2452488
Piaggio 125 Stunt
http://forum.mieloch.pl/post2411529.html#p2411529
Stefciu Garage
http://forum.mieloch.pl/stefciu-garage-nowy-skuter-t402053.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 sie 2013, 22:14 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2009, 15:26
Posty: 2647
Pojazd:
Kompresje się sprawdza manometrem czy jak mu tam ... A nie przez jakieś zatykanie wydechu palcem :O

Tak to nie sprawdzisz paska, najlepiej znać jego wymiary i zmierzyć czy nie zwęzyl sie na szerokości.. Poza tym jeśli znasz przebieg to wiadomo czy pasek jest zmeczony czy nie . Pasek seryjny lub zamiennik dayco zachowuje swoje właściwości przez minimum 8tyś km.

Do tego dochodzi zmęczenie materiału ze starości , po prostu łatwiej jest mu się ślizgać i nie przenosi mocy.

To ze jest luźny to normalne , napęd nie pracuje, korektor go nie ściska a wario z wałem się nie kręci.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 sie 2013, 10:42 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 sie 2013, 21:10
Posty: 274
Pojazd: Skuter - Aprilia Sr50
To muszę gdzieś podjechać i ogarnąć kompresję, ale raczej jest ok;) Przebieg jest ok 13000 km, wątpię że był kiedyś wymieniany, wymienię:)




_________________

Zapraszam do mnie:) --> aprilia-sr50-by-konrii98-t362938.html a potem ...
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy