!...:::Roman 727 Stunt Machina:::...!Siema Wam. Na razie się przedstawię, jestem Tomek mam 15 lat na moto śmigam od 7 roku życia.
Chce zaprezentować wam Romana(Romet 727)kupiłem go jakoś początkiem roku 2009.Od tamtej pory przeszedł już 2 regeneracja malowanie ramy,owiewek,rożne takie pierdoły. Końcem zeszłego sezonu zatarł się bodajże już 6 albo 7 cylinder Stunty,Palenie Gumy itp. miał prawo.Miałem go znów naprawiać ale dałem sobie spokój zostawiłem na przyszły sezon.W zimę przyszedł pomysł by znów go zregenerować ale już tak porządnie wszystko od podstaw.
Miał być silnik Od Aprili Leonardo 125 ale chęci odeszły,aż w końcu zebrałem się i końcem grudnia 2012 zacząłem powoli go rozbierać czyścic i kupować części. Pomysł z silnikiem nie wypalił postanowiłem że spróbuje jeszcze zobaczyć co gy6 potrafi.
Plany były takie Wszystko nowe i dobrej jakości.No i wreszcie koniec marca chcieliśmy już lata i mamy.Skuter rozebrany pół części kupionych w zimę głównie do silnika ,przeróbka ramy,wzmocnienia,ocrashpadowanie,rozpórka ramy itp ogólnie dołożone z 10kg stali i 1kg Spawu.Zeszło mi z tym około 2-3 tygodnie wszystko miało być równo lipy nie odstawiam
.
Końcem Kwietnia zacząłem przerabiać owiewki klejenie łączenie dopasowywanie na ramie żeby wszystko do siebie pasowało i razem z tatą zrobiliśmy stół do majsterkowania bo w końcu na czymś trzeba będzie składać skuter,wyszedł nawet fajnie
.
W maju już trochę odpuściłem z przeróbkami bo koniec szkoły itp każdy wie o co chodzi, na weekendach tylko majsterkowałem.
No to puszczamy na luz przyszedł czerwiec praktycznie pierwsze 2-3 tygodnie czerwca to były tylko paczki z częściami owiewki,kierownica,opony,łożyska itp jak temat się rozwinie to podam co kupowałem i ile wydałem.Końcem czerwca wreszcie !!! rama,bak,wahacz,sztyca itp.zostały
wyczyszczone na gładko i zaczęło się malowanie: wybrałem czarny akryl ponieważ wydaje mi sie ze nie ma sensu malować ramy i osprzętu metalikiem.Rama i osprzęt umalowane w podkładzie teraz matowienie i
Czzzzarny połysk No i rama umalowana cały dzień roboty wygląda zacnie oprócz jednego zacieku aj przesadziłem no ale nie widać,reszta elementów też wyszła ładnie
Wakacjeeee!!!Wreszcie można grzebać bez limitu.
No i mamy lipiec pierwsze 2tyg robiłem adapter kierownicy,polerowanie:rantów felg,wieżyczek kierownicy,lagów,pokrywy przekładni,klamek hamulcowych,zaworów,zacisku Powiem tak polerowanie to mecząca praca ten kto poleruje wie o co chodzi trzeba to lubić,wiedzieć o co chodzi,i poświecić dużo czasu bo to żmudna praca.Polerka wyszła ok, tak jak trzeba lusterko
Następnie stwierdziłem, że wymienię uszczelniacze zawieszenia przedniego olej i sprężyny.
Paczka doszła no to składamy było trochę problemów z rozkręceniem jednej lagi ale dałem rade uszczelniacze wprasowane lagi skręcone i zalewamy olejem i tu jest problem ile go wlać znalazłem jakąś serwisówke ale nic w niej nie ma, trudno pojechałem kupiłem pojemniczki na farbę z miarką i lejemy stwierdziłem ze po 65ml starczy. Skręciłem i rzeczywiście chodzą w miarę ciekawe jak sie bedą sprawować na drodze albo podczas opadania przy jeździe na gumie.Następnie wprasowałem do wahacza gumowe tuleje poszło nawet szybko bez żadnych przeszkód aż dziwne
Zostało wyczyścić trochę elementów typu przełączniki, profile do crashpadów,wzmocnienie ramy główne
adapter kierownicy,tarcze hamulcową,felgi... zapodkładowac i umalować... na te bardziej widoczne elementy wybrałem
czarny metalic(kozak) z palety VW z dużą ilością srebrnych i niebieskich perełek nie wiem dokładnie ile procentowo% nie pytałem w mieszalni i lakier bezbarwny Novol Hs .Czesi umalowane efekt KOZACKI zwłaszcza felgi czarny metalic i polerowane ranty felg coś pięknego myślałem że wyjdzie gorzej ale jest dobrze.
No i mamy już 3/4 części do skutera przygotowane tylko poskładać około 15lipca wziąłem sie za składanie. Cała konstrukcja skręcana jest na śruby imbusowe twardosci 8.8.Rama na stół gwintowniki i narzynki w rękę i jedziemy każdy otwór w ramie przegwintowany wyczyszczony i spsikany smarem w sprayu aby zapobiec korozji.
Opony założone na koła
Łożyska wprasowane do koła ,uszczelniacze założone
Sztyca wraz z łożyskami włożona nasmarowana
Lagi założone
Cały osprzęt z tyłu bak stelaż 12 itp złożone
Owiewki nóg założone
Instalacja przeciągnięta pospinana
Różne elementy typu cewka,moduł,sygnał,przekaźnik rozrusznika i kierunkowskazów,kranik,zamek kufra pozakładane
Adapter kierownicy założony,kierownica wraz z manetkami i przełącznikami też...wygląda prze kozacko
Zostało włożyć koła poskładać silnik i założyć owiewkę przednią no i mamy 22 sierpnia i godzinę 23:26
Może do końca wakacji dam rade
Silnik to gy6:
-Sprzęgło piaggio
-Dzwon piaggio
-Pasek naraku
-Przeciwtalerz jakiś sport
-Wariator naraku HS racing + centralka i 2 rodzaje rolek ja zakładam 5,5
-Nowy iskrownik
-Króciec do gaźnika 24
-Gaznik Japan 24mm
-Głowica Japan po portingu +polerowane zawory,nowe sprężyny,uszczelniacze
-Cylinder Japan 51mmZdjęcia po kupnie: Zdjęcia po 1 regeneracji: Zdjęcia po 2 regeneracji: Zdjęcia po 3 regeneracji: Tak wiem kask No to zaczynamy nowy ciężki projekt
Chcecie foty z dalszego customu i przeróbki pisać !!!