Dzisiaj jest 30 lis 2024, 20:34



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 27 mar 2014, 19:41 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lis 2011, 17:43
Posty: 310
Lokalizacja: Częstochowa
Pojazd: Router Sport 50s
Witam. Otóż po kilkudziesięciu próbach ustawienia rozrządu już nie wiem co jest grane... Próbowałem ustawić rozrząd idealnie jak na tym zdjęciu :

Obrazek.

Bawiłem się i bawiłem, i ustawiłem tak :

https://imageshack.com/i/1alr6ij

Stwierdziłem " No przesadziłem, ustawię o jeden ząbek do tyłu "
Po czym wałek znowu nie był ustawiony idealnie :

https://imageshack.com/i/g4n4wuj

;/ Może mi ktoś powiedzieć, co może być grane ? Ustawię niby dobrze, jest źle, cofnę o jeden ząbek - znowu jest źle ... Nie da się idealnie ustawić jak na zdjęciu nr. 1 .... Oczywiście zdjęcia są zrobione wraz z przykręconym napinaczem łańcuszka .

Bardzo proszę o pomoc !

Pozdrawiam !


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 27 mar 2014, 19:51 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 sty 2014, 15:24
Posty: 47
Lokalizacja: Lubawa
Pojazd: Aprilia Sr red&black
a odpala ci .? spróbuj 1 ząbek do przodu u mnie to skutkowalo ew zobacz czy masz dobrze ustawiony luz zaworowy ssacy 0.05 wydech 0.07




_________________

    Wpadaj do mnie :D :

    - aprilia-sr-by-shoter97-jankusek-t380680.html




    Na górę
     Wyświetl profil  
     
     
    Offline
    Post: 27 mar 2014, 19:55 
    **
    Awatar użytkownika

    Rejestracja: 15 lis 2011, 17:43
    Posty: 310
    Lokalizacja: Częstochowa
    Pojazd: Router Sport 50s
    Nie odpala ;/ No przestawiałem co jeden ząbek, ale te zdjęcia ( nr. 2 i nr. 3 ) są ustawieniami najbardziej zbliżonymi do ustawienia widocznego na zdjęciu nr. 1 ;/ Już dokładniej ustawić się nie da i tu jest problem....Zawory były już regulowane, nawet próbowałem ustawić zawory pod ustawienie wałka ale co to za kombinowanie jak coś zrąbane jest z rozrządem, tylko jakim cudem nie da się ustawić idealnie tego ?




    Na górę
     Wyświetl profil  
     
     
    Offline
    Post: 27 mar 2014, 21:34 
    **
    Awatar użytkownika

    Rejestracja: 17 mar 2014, 18:24
    Posty: 221
    Lokalizacja: Bochnia
    Pojazd: coliber
    Magneto ustawione w odpowiedniej pozycji?




    _________________

    Cylinder Airsal Sport 80cc | Głowica 50cc | Agresywny Wałek Rozrządu | Gaźnik Keihin 24mm | Filtr powietrza Polini Air Box | Wariator Stage6 Sport Pro + rolki 7g Motorforce | Pasek Malossi X-Kevlar | Sprzęgło Seria




    Na górę
     Wyświetl profil  
     
     
    Offline
    Post: 27 mar 2014, 22:41 
    **
    Awatar użytkownika

    Rejestracja: 15 lis 2011, 17:43
    Posty: 310
    Lokalizacja: Częstochowa
    Pojazd: Router Sport 50s
    Tak, patrząc na zdjęcia, jest w pozycji "T" . Magneto nie było odkręcane.

    -- 27 mar 2014, o 22:41 --

    powodem może być nie wiem, coś z ząbkami wałka, rozciągnięty łańcuszek czy problem z ząbkami na wale ?




    Na górę
     Wyświetl profil  
     
     
    Offline
    Post: 28 mar 2014, 10:33 
    **
    Awatar użytkownika

    Rejestracja: 17 mar 2014, 18:24
    Posty: 221
    Lokalizacja: Bochnia
    Pojazd: coliber
    Może prowadnice źle siedzą?
    W ogóle to zacznijmy od poczatku co robiłeś ze skuterem?




    _________________

    Cylinder Airsal Sport 80cc | Głowica 50cc | Agresywny Wałek Rozrządu | Gaźnik Keihin 24mm | Filtr powietrza Polini Air Box | Wariator Stage6 Sport Pro + rolki 7g Motorforce | Pasek Malossi X-Kevlar | Sprzęgło Seria




    Na górę
     Wyświetl profil  
     
     
    Offline
    Post: 28 mar 2014, 13:56 
    ***
    Awatar użytkownika

    Rejestracja: 23 kwie 2011, 11:16
    Posty: 1012
    Pojazd: Swap P/G
    Magneto jest na T , nie ma luzu na klinie od magneta to ustaw idealnie wałek ręcznie i dokręc klawiarurę wtedy na maxa.




    Na górę
     Wyświetl profil  
     
     
    Offline
    Post: 28 mar 2014, 20:07 
    **
    Awatar użytkownika

    Rejestracja: 15 lis 2011, 17:43
    Posty: 310
    Lokalizacja: Częstochowa
    Pojazd: Router Sport 50s
    kamilos999, tak jest zrobione.
    HiT92, W skuterze wymieniałem cylinder, już odkąd tylko pamiętam, były z nim problemy. Zawsze było minimalnie krzywo dlatego też luz na zaworach był o wiele większy i odpalał. A jakbym chciał doprowadzić to do porządku ( że ssący 0,05 i wydech 0,08 np ) to już nie odpala przez ten wałek. A jeszcze, na wypuście od karteru ma być ustawiony symbol " T " czy kreska obok niego ? Ogólnie to jakbym chciał ustawić na " T " to wał sam wskakuje i wtedy wypust na karterze jest powyżej tej kreski .... Czym mam się sugerować, symbolami czy tym wskoczeniem wału na pozycję ? Nigdy nie było ruszane magneto .
    Prowadnice siedzą dobrze, bo sprawdzałem.

    EDIT :

    Dobra, pokombinowałem z napinaczem łańcusza itp. I się udało. Jest idealnie równo. Tylko, że jest tak jak na zdj. nr. 1 ale na pozycji " T " a nie na tej kresce obok. Jest dobrze ?




    Na górę
     Wyświetl profil  
     
     
    Offline
    Post: 28 mar 2014, 21:09 
    **
    Awatar użytkownika

    Rejestracja: 17 mar 2014, 18:24
    Posty: 221
    Lokalizacja: Bochnia
    Pojazd: coliber
    Powinno być dobrze, skuter odpala? teraz ustaw jeszcze raz zawory na zimnym silniku,
    ustaw ssący ciasne 0.05, a wydechowy luźne 0.05




    _________________

    Cylinder Airsal Sport 80cc | Głowica 50cc | Agresywny Wałek Rozrządu | Gaźnik Keihin 24mm | Filtr powietrza Polini Air Box | Wariator Stage6 Sport Pro + rolki 7g Motorforce | Pasek Malossi X-Kevlar | Sprzęgło Seria




    Na górę
     Wyświetl profil  
     
     
    Offline
    Post: 28 mar 2014, 21:14 
    **
    Awatar użytkownika

    Rejestracja: 15 lis 2011, 17:43
    Posty: 310
    Lokalizacja: Częstochowa
    Pojazd: Router Sport 50s
    Ustawiłem już zawory, ale pojawił się problem. Otóż mam gaźnik Keihin 24,5mm. Była tam dysza 102 ( przy silniku 90ccm ), zalewało to zmieniłem na dyszę 84. I sytuacja jest ta sama. Kilka kopnięć a w gaźniku pływa wszystko.....i wlewa się jeszcze do filtra powietrza. przyłożyłem rękę do dziury ( na miejscu filtra ) ale ssanie jest także coś musi być z gaźnikiem, wiecznie go zalewa . zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz w tym gaźniku - co to jest ? https://imageshack.com/i/mkjq8wj Przypominam, że iskra jest bardzo dobra, lewego powietrza nie ciągnie od strony krućca, ponieważ ostatnio nawet sylikonem uszczelniałem na dodatek.




    Na górę
     Wyświetl profil  
     
     
    Offline
    Post: 28 mar 2014, 21:16 
    **
    Awatar użytkownika

    Rejestracja: 17 mar 2014, 18:24
    Posty: 221
    Lokalizacja: Bochnia
    Pojazd: coliber
    Może zbyt duży poziom paliwa w komorze pływakowej? jeśli tak to musisz pokombinować z
    odgięciem/podgięciem blaszki od pływaka.




    _________________

    Cylinder Airsal Sport 80cc | Głowica 50cc | Agresywny Wałek Rozrządu | Gaźnik Keihin 24mm | Filtr powietrza Polini Air Box | Wariator Stage6 Sport Pro + rolki 7g Motorforce | Pasek Malossi X-Kevlar | Sprzęgło Seria




    Na górę
     Wyświetl profil  
     
     
    Offline
    Post: 28 mar 2014, 21:31 
    **
    Awatar użytkownika

    Rejestracja: 15 lis 2011, 17:43
    Posty: 310
    Lokalizacja: Częstochowa
    Pojazd: Router Sport 50s
    No ok, jutro zegnę blaszkę, żeby pływak trochę opadł, żeby w komorze pływakowej zmniejszyć ilość benzyny. A wiesz może, co to za element ? https://imageshack.com/i/mkjq8wj




    Na górę
     Wyświetl profil  
     
     
    Offline
    Post: 28 mar 2014, 23:12 
    **
    Awatar użytkownika

    Rejestracja: 17 mar 2014, 18:24
    Posty: 221
    Lokalizacja: Bochnia
    Pojazd: coliber
    Być może jest to odpowietrzenie komory pływakowej, jeśli tak to może tamtędy uciekać paliwo, gdy w komorze pływakowej się "przelewa" czyli jest go za dużo.
    Ale może niech się wypowie ktoś kto miał do czynienia z tym gaźnikiem.




    _________________

    Cylinder Airsal Sport 80cc | Głowica 50cc | Agresywny Wałek Rozrządu | Gaźnik Keihin 24mm | Filtr powietrza Polini Air Box | Wariator Stage6 Sport Pro + rolki 7g Motorforce | Pasek Malossi X-Kevlar | Sprzęgło Seria




    Na górę
     Wyświetl profil  
     
     
    Offline
    Post: 30 mar 2014, 18:38 
    *

    Rejestracja: 29 maja 2011, 6:42
    Posty: 5
    Lokalizacja: czestochowa
    Pojazd:
    A jaki walek rozrzadu masz zalozony w tym silniku z cylindrem 90cm3?




    Na górę
     Wyświetl profil  
     
     
    Offline
    Post: 30 mar 2014, 18:46 
    **
    Awatar użytkownika

    Rejestracja: 15 lis 2011, 17:43
    Posty: 310
    Lokalizacja: Częstochowa
    Pojazd: Router Sport 50s
    zwykły seryjny wałek. No i nie odpala. Kompresja jest dobra, sprawdzałem ostatnio zawory - nie przepuszczają , tłok, cylinder, pierścienie - wszystko w porządku. Uszczelki też są ok, dodatkowo z silikonem . Niby rozrząd jest ustawiony w pozycji ' T ' idealnie - są 2 dziury równolegle do głowicy i po środku wielka dziura. Zawory na 0,05 i 0,08. Jakby to był źle wyregulowany gaźnik to chociaż dałby znać, a tu nic. Iskra jest nowa i działa super. Jedynie co zwróciło moją uwagę to zawory, jakby nie chodziły idealnie. W sensie krzywki. Zawór ssący myślę, że chyba za długo się zamyka. Nie wiem co mam robić. Ostatnio poluzowałem zawór ssący aż na 0,5 i po kilkunastu kopnięciach nagle załapał, jednak wydaje mi się, że nie chodził tak jak powinien.




    Na górę
     Wyświetl profil  
     
     
    Offline
    Post: 30 mar 2014, 18:58 
    *

    Rejestracja: 29 maja 2011, 6:42
    Posty: 5
    Lokalizacja: czestochowa
    Pojazd:
    Jak sobie nie poradzisz do podrzuc go do mnie na ul.czysta 4.
    Pozdrawiam.




    Na górę
     Wyświetl profil  
     
     
    Offline
    Post: 30 mar 2014, 21:54 
    **
    Awatar użytkownika

    Rejestracja: 17 mar 2014, 18:24
    Posty: 221
    Lokalizacja: Bochnia
    Pojazd: coliber
    jak próbujesz odpalić to swieca jest mokra od benzyny czy sucha?




    _________________

    Cylinder Airsal Sport 80cc | Głowica 50cc | Agresywny Wałek Rozrządu | Gaźnik Keihin 24mm | Filtr powietrza Polini Air Box | Wariator Stage6 Sport Pro + rolki 7g Motorforce | Pasek Malossi X-Kevlar | Sprzęgło Seria




    Na górę
     Wyświetl profil  
     
     
    Offline
    Post: 30 mar 2014, 22:31 
    **
    Awatar użytkownika

    Rejestracja: 15 lis 2011, 17:43
    Posty: 310
    Lokalizacja: Częstochowa
    Pojazd: Router Sport 50s
    jest mokra, zalewało go trochę nawet przy dyszy 84 ale zgiąłem blaszkę od pływaka, ponieważ w najwyższej pozycji pływaka paliwo dalej wlewało się do komory pływakowej :wink: . Problem został rozwiązany co nie zmienia faktu, że są problemy z odpaleniem tego....Na pewno rozrząd, ale co się dzieje to nie wiem :evil: . Zauważyłem, że zjechane są trochę zębatki na wale od łańcuszka, ale to raczej nie powinno wpływać na odpalenie, ponieważ rozrząd sam się nie przestawia. Myślę, że może być to problem z wałkiem rozrządu, ponieważ ostatnio ustawiłem zawór ssący zamiast na 0,05 ( wszystko ustawione niby dobrze ) to ustawiłem na 0,5 i ... po kilkunastu kompniakach odpalił. Aczkolwiek mogę nie mieć racji, choć wydaje mi się, że przy "niby"dobrej pozycji wałka na pozycji " t " zawór ssący za późno się zamyka co też wpływa na to, że nie ma kompresji takiej, jaka była tuż po założeniu cylindra :angry: ( a wtedy była naprawdę mega i spadła nagle po odpaleniu skutera :| - pierścienie są dobre, tłok i cylinder też, zawory szczelne, uszczelki także ) . PO prostu w połowie drogi tłoka do góry ( podczas sprężania ) zawór dopiero się zamyka. Czekam na wasze opinie w tej sprawie, ja już mam dość ... :?

    -- 30 mar 2014, o 22:31 --

    Postaram nagrać jutro filmik przedstawiający całą pracę silnika aby wam pokazać, czy jest to prawidłowa praca czy nie . Bo skuter nie daje żadnych oznak życia, chodź iskra jest idealna, nowa iskra kupiona, na tym cylindrze nie jeździłem nawet, tylko CUDEM został odpalony dwa razy :cry: ...oczywiście cylinder "90ccm" - tłok 51mm wypukły, głowica jest do 90, gaźnik KEIHIN 24,5mm z dyszą 102, stożek .Tłok nie spotyka się z zaworami, bo akurat do tego momentu zawór się zamknie... Nawet, jeśli gaźnik byłby źle wyregulowany, to powinien on odpalić albo chociaż dać znak, że coś tam się dzieje w silniku, a nie tylko dźwięk tłoka poruszającego się w cylindrze :evil: Dodam jeszcze, że podczas ruszania magneto i obserwowania pracy zaworów w różnych pozycjach tłoka, to podczas sprężania chyba na pewno nie zamyka się ssący w odpowiednim momencie, bo jest syczenie do płowy drogi tłoka z dołu na górę, a skoro 50% mieszanki ucieknie przez gaźnik z powrotem przez ssący, to raczej kompresji nie będzie, a co on ma odpalić - resztki ?? Masakra... :?




    Na górę
     Wyświetl profil  
     
     
    Offline
    Post: 31 mar 2014, 13:22 
    **
    Awatar użytkownika

    Rejestracja: 17 mar 2014, 18:24
    Posty: 221
    Lokalizacja: Bochnia
    Pojazd: coliber
    nie masz innego wałka żeby sprawdzić ?




    _________________

    Cylinder Airsal Sport 80cc | Głowica 50cc | Agresywny Wałek Rozrządu | Gaźnik Keihin 24mm | Filtr powietrza Polini Air Box | Wariator Stage6 Sport Pro + rolki 7g Motorforce | Pasek Malossi X-Kevlar | Sprzęgło Seria




    Na górę
     Wyświetl profil  
     
     
    Offline
    Post: 31 mar 2014, 13:39 
    **
    Awatar użytkownika

    Rejestracja: 15 lis 2011, 17:43
    Posty: 310
    Lokalizacja: Częstochowa
    Pojazd: Router Sport 50s
    aktualnie właśnie nie ;/ W najbliższym czasie kumpel mi pożyczy i wtedy dam znać, co się stało ;)




    Na górę
     Wyświetl profil  
     
     
    Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
    Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



    Kto jest online

    Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


    Nie możesz tworzyć nowych tematów
    Nie możesz odpowiadać w tematach
    Nie możesz zmieniać swoich postów
    Nie możesz usuwać swoich postów

    Przejdź do:  



    Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy