Dzisiaj jest 30 lis 2024, 7:27



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1051 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 49, 50, 51, 52, 53  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 02 gru 2014, 20:20 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 lip 2013, 12:31
Posty: 371
Lokalizacja: Mielec
Pojazd: romet 707
2

Ostrzeżenia: 2
Obrazek




_________________

Jestem dyslektykiem więc za wszystkie błędy Przepraszam :)

Zapraszam do Mojego ROMETA 707
bardzo-rzadki-chinol-czyli-romet-707-by-damian-707-t398967.html


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 02 gru 2014, 20:54 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
zwiększyłbym średnicę kolanka z tych marnych 23mm do hm...28-30mm...wgl. czytałeś książkę G.Bella?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 gru 2014, 21:44 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 lip 2013, 12:31
Posty: 371
Lokalizacja: Mielec
Pojazd: romet 707
2

Ostrzeżenia: 2
scoot pisze:
zwiększyłbym średnicę kolanka z tych marnych 23mm do hm...28-30mm...wgl. czytałeś książkę G.Bella?


Ale to jest chyba średnica okna wydechowego :P bynajmniej ja tak znalazłem na forum --> projektujemy-sportowy-wydech-pod-dany-cylinder-t81919.html

Ja napisałem taką jaką ja mam w dr evo :)
A co do reszty masz jeszcze jakieś zastrzeżenia ?




_________________

Jestem dyslektykiem więc za wszystkie błędy Przepraszam :)

Zapraszam do Mojego ROMETA 707
bardzo-rzadki-chinol-czyli-romet-707-by-damian-707-t398967.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 gru 2014, 22:33 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
to zwiększ ją w cylku na 28mm bo 23mm mam w yasuni z...w książce Bella napisane jest że 62-80cc ma mieć 30-32mm średnicy wewnętrznej a ty tu z 23mm wychodzisz...c16 pewnie ma właśnie 30mm, co do reszty to nw do czego ma ci wydech służyć...im mniej stopni ma ostatni stożek tym łatwiej wyregulować, max moc jest bardziej rozłożona na obrotach a dając większy kąt zwiększasz max moc ale ciężej wyregulować bo max moc będzie przypadać na wąski zakres obrotów...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 gru 2014, 23:11 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 lip 2013, 12:31
Posty: 371
Lokalizacja: Mielec
Pojazd: romet 707
2

Ostrzeżenia: 2
scoot pisze:
to zwiększ ją w cylku na 28mm bo 23mm mam w yasuni z...w książce Bella napisane jest że 62-80cc ma mieć 30-32mm średnicy wewnętrznej a ty tu z 23mm wychodzisz...c16 pewnie ma właśnie 30mm, co do reszty to nw do czego ma ci wydech służyć...im mniej stopni ma ostatni stożek tym łatwiej wyregulować, max moc jest bardziej rozłożona na obrotach a dając większy kąt zwiększasz max moc ale ciężej wyregulować bo max moc będzie przypadać na wąski zakres obrotów...




Dzięki wielkie :) Jako jedyny chcesz jakoś mi wpić do głowy informacje :D




_________________

Jestem dyslektykiem więc za wszystkie błędy Przepraszam :)

Zapraszam do Mojego ROMETA 707
bardzo-rzadki-chinol-czyli-romet-707-by-damian-707-t398967.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 gru 2014, 13:29 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Albo sam zacznij czytać na ten temat, albo poproś kogoś doświadczonego co do projektowania wydechów o pomoc. Średnicy okna wydechowego nie zmienia się bez sensu. Pole powierzchni, które wyjdzie z tej średnicy ma być w przybliżeniu równe polu powierzchni okna wydechowego w cylindrze, inaczej ma się sprawa, jeśli musisz to na siłę zgrywać aby uniknąć progów.
Kątów widzę, że w ogóle nie zmieniałeś. Środkowy walec "midsection" jest na pierwszy rzut oka zbyt długi. Niestety nie wiem z czego to wynika, być może stroisz wydech pod zbyt niskie obroty albo źle podobierałeś współczynniki. Już dość dawno przestałem się interesować liczeniem wydechów. Spróbuj zapytać Marcin194, jak będzie miał czas, to myślę, że mógłby Ci pomóc w tym temacie.

P.S.
Staraj się nazywać tematy jakoś rozsądniej, żeby od razu było wiadomo o co chodzi.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 gru 2014, 11:20 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
Przede wszystkim, mamy od tego dział "Zrób to sam", gdzie jest temat "Projektujemy sportowy wydech". Po drugie, jedyne do czego nadają się te wyliczenia -> https://www.youtube.com/watch?v=hXT9HM-NDUs .


Scalam z tematem.


Ponadto, kolego scoot... To że tak Bell napisał w książce... :lol: Radzę podszkolić angielski i doczytać co jest napisane przy tej tabelce. WYDECH PROJEKTUJEMY DO DANEGO CYLINDRA - nie do tabelki w książce... Bell napisał wyraźnie "W tabeli załączam typowe średnice wylotu z kanałów wydechowych".

Duo. Exhaust Calculator ma pewien algorytm obliczeń... I np. zaznaczenie pojemności 68cc a 70cc nie robi różnicy. Algorytm zmienia się co 10cc. Stąd, dla pojemności 70cc czyli realnej 68, można przyjąć dwa warianty. 65 oraz 70cc (powyżej 65 następuje zmiana algorytmu i 1cc nie robi żadnej różnicy w obliczeniach).




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 gru 2014, 15:40 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Na ang. akurat się znam o czym świadczy moja matura ale mniejsza o to, posiadam skany wbite do pdf-u a nie książkę fizycznie więc mogę mieć inaczej ułożone co nie zmienia faktu że napisane jest, że te wartości są STANDARDOWE zatem należałoby powiększyć kanał w cylku do tych wartości +-. To że wydech do cylka robimy można wywnioskować z kolejności działów. Może się przyda: w RS125 dlatego zmniejszyli średnicę z 40-42mm do 37-38mm aby zwiększyć siłę fali powrotnej powodującej cofnięcie uciekającej mieszanki z powrotem do cylka co skutkuje lepszym napełnieniem, dlatego napisałem żeby zrobić +-28mm a nie jak tam 30-32. Po drugie on pyta o to czy jego wyliczenia są dobre...Nie robiłem nigdy wydechu więc mogę się mylić, ale wiem co jest napisane.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 gru 2014, 18:31 
*

Rejestracja: 21 cze 2012, 21:44
Posty: 88
Lokalizacja: Rzeszów
Pojazd: MB SLK350
Koledzy widzę rozbujali ładnie temat, a ja dzisiaj buszując sobie po angielskiej stronie internetów znalazłem coś ciekawego:
http://www.instructables.com/id/Build-a-Tuned-pipe-for-a-2-stroke/?ALLSTEPS
Zauważyłem tam nowy program do liczenia wydechów, a jeszcze nie widziałem żeby na polskich stronach ktoś używał. Pozdro




_________________

Speedfight 2 AC @ DR EVO 70, Dellorto 17.5, Polini Speed Control, Giannelli Reverse, Gearbox LC

VW Golf mk.IV german style @ TDI AGR wtryski 216-chip na 142km 320nm, wzmak Toxic 1000W, tuba Raveland 250W, Alpine IVA-D105R, AEZ Excite Black 17'




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 gru 2014, 14:35 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
scoot pisze:
Na ang. akurat się znam o czym świadczy moja matura ale mniejsza o to, posiadam skany wbite do pdf-u a nie książkę fizycznie więc mogę mieć inaczej ułożone co nie zmienia faktu że napisane jest, że te wartości są STANDARDOWE zatem należałoby powiększyć kanał w cylku do tych wartości +-. To że wydech do cylka robimy można wywnioskować z kolejności działów. Może się przyda: w RS125 dlatego zmniejszyli średnicę z 40-42mm do 37-38mm aby zwiększyć siłę fali powrotnej powodującej cofnięcie uciekającej mieszanki z powrotem do cylka co skutkuje lepszym napełnieniem, dlatego napisałem żeby zrobić +-28mm a nie jak tam 30-32.

G... prawda. Średnica wylotu z wydechu zależy od powierzchni okna wydechowego. Lepsze napełnienie powstaje w wyniku podciśnienia, jakie tworzy dyfuzor. Przesadnie zawyżając średnicę wylotu z cylindra nie pomagasz cylindrowi się napełnić, a wręcz przeciwnie.




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 gru 2014, 16:40 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 lip 2013, 12:31
Posty: 371
Lokalizacja: Mielec
Pojazd: romet 707
2

Ostrzeżenia: 2
Marcin194 pisze:
Przede wszystkim, mamy od tego dział "Zrób to sam", gdzie jest temat "Projektujemy sportowy wydech". Po drugie, jedyne do czego nadają się te wyliczenia -> https://www.youtube.com/watch?v=hXT9HM-NDUs .


Scalam z tematem.


Ponadto, kolego scoot... To że tak Bell napisał w książce... :lol: Radzę podszkolić angielski i doczytać co jest napisane przy tej tabelce. WYDECH PROJEKTUJEMY DO DANEGO CYLINDRA - nie do tabelki w książce... Bell napisał wyraźnie "W tabeli załączam typowe średnice wylotu z kanałów wydechowych".

Duo. Exhaust Calculator ma pewien algorytm obliczeń... I np. zaznaczenie pojemności 68cc a 70cc nie robi różnicy. Algorytm zmienia się co 10cc. Stąd, dla pojemności 70cc czyli realnej 68, można przyjąć dwa warianty. 65 oraz 70cc (powyżej 65 następuje zmiana algorytmu i 1cc nie robi żadnej różnicy w obliczeniach).



Dziękuje że przeniosłeś.
no i powiedz, po co dałeś linka do tego filmiku ? no po co ?
a po za tym dlaczego jakoś normalnie nie idzie się dowiedzieć/podszkolić tylko od razu są spiny
jestem zielony i chcę to zmienić, Ty chyba od razu też nie byłeś wszechwiedzący :P

także jak wszystko wiesz/rozumiesz to może Ty zaproponujesz jakieś wyliczenia -->
może to wystarczy

http://naforum.zapodaj.net/319c8b2c936b.png.html
(tak wiem wołam o gotowca)
no i też inni mogli by ocenić twoje wyliczenia

Pozdrawiam




_________________

Jestem dyslektykiem więc za wszystkie błędy Przepraszam :)

Zapraszam do Mojego ROMETA 707
bardzo-rzadki-chinol-czyli-romet-707-by-damian-707-t398967.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 gru 2014, 17:45 
*

Rejestracja: 29 lis 2011, 18:16
Posty: 149
Pojazd: gas gas ec 83cc
pomoże ktoś w zaprojektowaniu wydeszku pod am6? cyl mk 83cc




_________________

Odważni nie żyją wiecznie.... za to ostrożni nie żyją wcale..




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 gru 2014, 17:30 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 lip 2013, 12:31
Posty: 371
Lokalizacja: Mielec
Pojazd: romet 707
2

Ostrzeżenia: 2
damian4724 pisze:
Marcin194 pisze:
Przede wszystkim, mamy od tego dział "Zrób to sam", gdzie jest temat "Projektujemy sportowy wydech". Po drugie, jedyne do czego nadają się te wyliczenia -> https://www.youtube.com/watch?v=hXT9HM-NDUs .


Scalam z tematem.


Ponadto, kolego scoot... To że tak Bell napisał w książce... :lol: Radzę podszkolić angielski i doczytać co jest napisane przy tej tabelce. WYDECH PROJEKTUJEMY DO DANEGO CYLINDRA - nie do tabelki w książce... Bell napisał wyraźnie "W tabeli załączam typowe średnice wylotu z kanałów wydechowych".

Duo. Exhaust Calculator ma pewien algorytm obliczeń... I np. zaznaczenie pojemności 68cc a 70cc nie robi różnicy. Algorytm zmienia się co 10cc. Stąd, dla pojemności 70cc czyli realnej 68, można przyjąć dwa warianty. 65 oraz 70cc (powyżej 65 następuje zmiana algorytmu i 1cc nie robi żadnej różnicy w obliczeniach).



Dziękuje że przeniosłeś.
no i powiedz, po co dałeś linka do tego filmiku ? no po co ?
a po za tym dlaczego jakoś normalnie nie idzie się dowiedzieć/podszkolić tylko od razu są spiny
jestem zielony i chcę to zmienić, Ty chyba od razu też nie byłeś wszechwiedzący :P

także jak wszystko wiesz/rozumiesz to może Ty zaproponujesz jakieś wyliczenia -->
może to wystarczy

http://naforum.zapodaj.net/319c8b2c936b.png.html
(tak wiem wołam o gotowca)
no i też inni mogli by ocenić twoje wyliczenia

Pozdrawiam



Dobra, zagłębiłem się co nie co w artykuł Bell-a
trochę ciężko jest gdyż barierą jest język ale idzie to ogarnąć.
EC tylko sb sprawdzam czy dobrze mi wychodzi obliczenia.

Obliczyłem L= czyli długość wydechu gdzie bd ''odbicie''
wzór L= 181,4 (kąt otwarcia okna) x 42545/ 10 000 (strojenie wydechu )
= 772 mm

następny wzór jaki jest to D2 = (LH x2/Cot H ) + D1 ( średnica kolanka)
I właśnie prosił bym bardzo o wytłumaczenie tego oto wzoru.

Pozdrawiam :)

-- 16 gru 2014, o 17:30 --

Pomoże ktoś ? :P




_________________

Jestem dyslektykiem więc za wszystkie błędy Przepraszam :)

Zapraszam do Mojego ROMETA 707
bardzo-rzadki-chinol-czyli-romet-707-by-damian-707-t398967.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 gru 2014, 12:53 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 sty 2013, 22:43
Posty: 407
Pojazd:
SIema ! Takie pytanko mam czy długość kolanka w wydechu ma znaczenie w osiagach ? No bo np w mianrelli vertical to te kolanko dłuższe jest a w horizontal jest krótsze wpływa to jakoś na osiągi ?




_________________

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t ... sc&start=0

KALAJ MIDRACE !!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 gru 2014, 19:28 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2010, 16:53
Posty: 2808
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Imię: Maciej
Ja akurat doszedłem do tego po swoich wnioskach.
Średnicę kanału dobieram z powierzchni okien wydechowych.

Ciekawostką jest jak kiedyś testowano wydechy. Sekcja środkowa była regulowana.

Co nie zmienia faktu że Marcin ma więcej głowy niż my :D




_________________

Obecnie biedny student nie mający na nic czasu xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 gru 2014, 5:13 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
damian4724 pisze:
Dziękuje że przeniosłeś.
no i powiedz, po co dałeś linka do tego filmiku ? no po co ?
a po za tym dlaczego jakoś normalnie nie idzie się dowiedzieć/podszkolić tylko od razu są spiny
jestem zielony i chcę to zmienić, Ty chyba od razu też nie byłeś wszechwiedzący


Nie widzę tutaj żadnej spiny, niczego złego nie napisałem. Nie używanie emotikonek nie oznacza spinania. Kolega napuszczał tutaj błędne informacje, więc po prostu wyprowadziłem go z błędu.




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 gru 2014, 10:43 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 lip 2013, 12:31
Posty: 371
Lokalizacja: Mielec
Pojazd: romet 707
2

Ostrzeżenia: 2
Marcin194 pisze:
damian4724 pisze:
Dziękuje że przeniosłeś.
no i powiedz, po co dałeś linka do tego filmiku ? no po co ?
a po za tym dlaczego jakoś normalnie nie idzie się dowiedzieć/podszkolić tylko od razu są spiny
jestem zielony i chcę to zmienić, Ty chyba od razu też nie byłeś wszechwiedzący


Nie widzę tutaj żadnej spiny, niczego złego nie napisałem. Nie używanie emotikonek nie oznacza spinania. Kolega napuszczał tutaj błędne informacje, więc po prostu wyprowadziłem go z błędu.


hahaha nie chodziło mi o to że bez minek :D tylko że zamiast jakoś nakierować to wyjechałeś z tym filmem :D

także pomożesz co do mojego pytania wyżej ? ;)




_________________

Jestem dyslektykiem więc za wszystkie błędy Przepraszam :)

Zapraszam do Mojego ROMETA 707
bardzo-rzadki-chinol-czyli-romet-707-by-damian-707-t398967.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 gru 2014, 21:47 
Virtual Tuner
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2012, 15:18
Posty: 758
Lokalizacja: Radom
Pojazd: MBK Booster/Gilera Runner
Panowie, pomoże mi któryś z wydechem do seryjnego p/g? Bo jakoś nie za bardzo mi to wszystko wychodzi. Nie zależy mi żeby jak najwięcej wyciskać, wydech spawam bo chcę go poprowadzić całkiem inaczej niż serię, więc nie musi być strasznie mocny, ale dobrze by było, jakby odpychał się lepiej od seryjnego. Dane
Kąt otwarcia okna wydechowego 180 stopni
Długość kanału wydechowego 30mm
Średnica kanału wydechowego 19mm
Pojemność 49ccm
Tak jak pisałem jest to seryjny cylinder p/g. Z góry dzięki jakby komuś się chciało z tym pobawić :)




_________________

Zobacz mój projekt stunt Boostera - klik
Wpadaj do jedynego takiego projektu- nisko szeroko i długo




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 sty 2015, 21:53 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 cze 2012, 20:24
Posty: 367
Lokalizacja: Garwolin ,okolice.
Pojazd:
Mam pytanie panowie co powiecie na takie coś jak Hydro Formowanie wydechu ? :)
Na ten przykład tu Klik!




_________________

Setup:
-Power Force 70cc
-Dellorto 17,5 z dyszą 100
-Stage6 Pro Replica Chrom.
-Wario Polini Speed Control.
-Króciec Top Racing 21mm.
-Rolki 6 g
-Centralka Stage6 Medium.
-Sprężynki Polini Niebieskie.
-Wał wypełniany Motoforce Racing.
V-Max 95. :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 sty 2015, 10:18 
*

Rejestracja: 28 sty 2015, 22:54
Posty: 1
Pojazd: aprilia tuono, simson
Czy trzeba zmienić w nim coś?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/497 ... a3dd1.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1051 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 49, 50, 51, 52, 53  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy