Dzisiaj jest 22 sty 2025, 23:02



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 02 sie 2015, 11:04 
*

Rejestracja: 02 sie 2015, 11:02
Posty: 8
Pojazd: zipp pro 50
Witam mam taki problem , podczas jazdy zgasł mi motorower zipp pro 50 ( silnik fmb 139 pojemność 110). Po ponownym odpaleniu wszystko ok tylko jak włączyłem jedynkę to szarpnął i zgasł i tak w kółko dzwignia sprzęgła dociska tulejkę i popychacz. Rozebrałem pokrywę i wymontowałem stare sprzęgło kupiłem identyczne nowe zamontowałem lecz problem pozostał... Gdy nie jest odpalony jak włączam jedynkę lub inny bieg koło jest zablokowane sprzęgło nie reaguje. I tu pojawia się pytanie przeglądałem internet i wyszukałem takie coś http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-sprz ... 96797.html na tej aukcji jest zestaw naprawczy sprzęgła wszystko ok mam wszystko to co na zdjęciu lecz nie mam takiej tulejki z dziurkami co na zdjęciu aukcji jest w prawym dolnym rogu. Oraz takiej tulejki nie było jak rozkręciłem silnik i wymontowałem stare sprzęgło... . Oraz mam pytanie czy jak zamontuje sprzęgło w tym silniku to musi być zalane olejem żeby działało czy można sprawdzić na sucho czy wszystko jest w porządku?

-- 02 sie 2015, 12:04 --

dodam że próbowałem już metod które były podane włączenie biegu ruszanie do przodu i do tyłu motorkiem. Także nie znalazłem podobnego tematu w internecie ponieważ każdy kto pisał ze miał problem ze sprzęgłem kupił w najgorszym wypadku nowe sprzęgło i było ok.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 02 sie 2015, 13:27 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Sprawdź najpierw czy ci się nie zatarła panewka na wałku sprzęgłowym. Sprzęgło wchodzi koszem na tuleję z ząbkami o która jest łożyskowana na wałku sprzęgłowym panewką ślizgową. Druga część sprzęgła zazębia się z wałkiem sprzęgłowym o mniejszej średnicy. Obie części powinny się obracać swobodnie między sobą. Jeśli jest zatarta to musisz rozebrać i rozpołowić cały silnik i sprawdzić dlaczego nastąpiło to zatarcie i pewnie cała skrzynia do wymiany.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 sie 2015, 13:37 
*

Rejestracja: 02 sie 2015, 11:02
Posty: 8
Pojazd: zipp pro 50
dziękuje za odpowiedz ale tam wszystko ładnie sie kręci. na łożysku nie ma luzów. tylko że nie mam tej tulejki jak wcześniej pisałem




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 sie 2015, 13:41 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
To jest właśnie ta panewka o której pisałem. Jeśli jej nie ma to znaczy, ze została starta i resztki są gdzieś w skrzyni. Sam miałem właśnie taki przypadek, że wytarła się ta panewka i jej resztki poleciały do skrzyni, poharatały zęby przekładni i zablokowały tryb od kopniaka i motocykl stanął.
I skrzynia do remontu...




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 sie 2015, 13:51 
*

Rejestracja: 02 sie 2015, 11:02
Posty: 8
Pojazd: zipp pro 50
przepraszam że wklejam zdjęcia podglądowe ale motor mam w pracy i dopiero jutro bede miał dostęp do niego, http://obrazki.elektroda.pl/8892290200_1350943921.jpg mam takie coś jak na tym zdjęciu wszystko się płynnie obraca jak obracam sprzęgłem. Panu chodzi rozumiem o to koło z lewej strony ? czy tam są luzy

-- 02 sie 2015, 14:46 --

no to juz wszystko zaczynam rozumieć dlaczego tej tulejki nie miałem jak rozebrałem silnik... czyli mogę te tuleje założyć i sprawdzić czy bedzie ok jeśli nie to bede musiał rozebrać silnik

-- 02 sie 2015, 14:51 --

i jeszcze jedno pytanie bo nie dokońca rozumiem przykładowo wszystko złoże sprzęgło itp lecz nie założę pokrywy wciśne bieg mocno docisnę tę tulejkę ze sprężynką w dekielku sprzęgła to koło powinno się obracać ? czy dopiero można sprawdzić po całkowitym złożeniu i zalaniu olejem




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 sie 2015, 14:31 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Raczej chodzi o koło prawe. Jak rozbierzesz sprzęgło i je zdejmiesz to na tym wałku sprzęgła jest tuleja na której mocowany jest kosz sprzęgła a na wałku wyżej druga część sprzęgła. Obie te części muszą się obracać swobodnie niezależnie od siebie. I ta tuleja właśnie jest łożyskowana od wałka sprzęgła tą panewką. Można to wyjąć dopiero po rozpołowieniu silnika (wyjęcie z ramy, zdjęcie cylindra i rozpołowienie do skrzyni biegów).




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 sie 2015, 14:46 
*

Rejestracja: 02 sie 2015, 11:02
Posty: 8
Pojazd: zipp pro 50
no tak tylko mi chodzi o tę część http://www.sklep.almot.eu/czesci_do_mot ... lo_96.html na zdjęciu numer 24 . tulejka dystansowa i ona wchodzi zębatki biegu stałego, ja tego nie mam w zestawie co kupiłem oraz nie miałem tej częsci po rozebraniu silnika i wyciągnieciu starego sprzęgła




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 sie 2015, 14:54 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Akurat tłumaczyłem na przykładzie innego silnika niż twój.
Ale masz tutaj filmik ze składania silnika fmb https://www.youtube.com/watch?v=bTljpZ658W4
Może już to oglądałeś ale podaję - interesujący cię fragment to 19 min. filmu.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 sie 2015, 14:59 
*

Rejestracja: 02 sie 2015, 11:02
Posty: 8
Pojazd: zipp pro 50
:) wlasnie to kilka razy oglądałem tak dokladnie o to mi chodzi mam tą podkładkę co mała co na początku zakłada i pozniej zakłada taką tulejkę na wał z dziurkami i tu własnie jej nie mam tylko bezpośrednio zakładałem całe kompletne sprzęgło z zebatkami. czyli ona sie starła w pył ? już nic mnie nie zdziwi z tą chińszczyzną :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 sie 2015, 15:09 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
No i jak jej nie ma to jak całość złożysz to się kleszczy i się nie wysprzęgla poprawnie. Może jej poprzednio nie zamontowano po prostu.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 sie 2015, 10:23 
*

Rejestracja: 02 sie 2015, 11:02
Posty: 8
Pojazd: zipp pro 50
no tak i już wiem :) tylko nie rozumiem bo wczesniej było wszystko dobrze ze sprzęgłem, jak kupie jutro tulejke i złoże to się pochwale co i jak :)

-- 04 sie 2015, 12:30 --

no niestety to nie to bede musiał cały rozłożyć silnik. nie da się jakoś sprawdzić czy skrzynia jest dobra bez rozpołowaniania ? bo biegi wchodzą normalnie

-- 05 sie 2015, 9:38 --

kolego robdk mam pytanie takie czy jak już jestem na etapie: takim jak na filmie co wczesniej mi podałeś czyli po założeniu pierwszego pierścienia tulejki zębatki i w końcu sprzęgła. złożonego. to jest możliwośc sprawdzenia tego sprzęgła na " sucho" bez zamykania obudowy i wlewania oleju ?

-- 07 sie 2015, 11:23 --

a więc rozpołowiłem silnik i nic nie jest pęknięte żadna panewka, łożysko ani zębatka.... przyczyny chyba będe szukał w samym sprzęgle popychaczu i lince.... Ponawiam pytanie czy jak dokręce sprzęgło wszystkie podkładki itp. to mozna sprawdzić te sprzęgło bez zamykania go całkowicie i wlewaniu oleju? np poprzez wciśniecie tego bolca ze sprężynka w centralnej części sprzęgła, na chłopski rozum jak wbieje bieg na sucho i wcisne te sprężynkę z popychaczem to zębatka łańcucha powinna sie obracać swobodnie ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 sie 2015, 9:38 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Prawdopodobnie skleja ci się sprzęgło. Weź wyjmij wszystkie tarcze, umyj je dokładnie, w wodzie papierkiem ściernym przetrzyj tarcze cierne (nie metalowe przekładki). ew. nowe tarcze i powinno być Ok.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 sie 2015, 18:37 
*

Rejestracja: 02 sie 2015, 11:02
Posty: 8
Pojazd: zipp pro 50
no ok ale kupiłem nowe kompletne sprzęgło i problem pozostał dodam ze wlałem olej motul 10w40.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 sie 2015, 21:02 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 kwie 2013, 13:22
Posty: 907
Lokalizacja: rzechcino
Pojazd: piaggio nrg
z tego co wiem to pod pokrywką jest regulacja sprzegła moze przez nia ten problem wystepuje
od strony sprzegła plastikowa pokrywka i tam sróbka regulacyjna jest




_________________

moja YAMAHA zapraszam do sb yamaha-booster-remacik-od-zera-powoli-do-celu-t397350.html


boster numer 2 mbk-booster-nowy-projekt-t408779.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 sie 2015, 12:55 
*

Rejestracja: 02 sie 2015, 11:02
Posty: 8
Pojazd: zipp pro 50
tez tak myśle ze na lince i regulatorze musze szukać problemu innego wyjścia nie mam ....




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy