Dzisiaj jest 07 kwie 2025, 20:46



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 10 wrz 2015, 18:45 
**

Rejestracja: 28 sie 2014, 19:10
Posty: 298
Pojazd: Coliber Rex

Ostrzeżenia: 1
Witajcie, mam problem z moim skuterem iż gdy jade w 1 osobe to jest w "miare" ok jedzie te 65/70 (co kiedyś praktycznie non stop po 80km/h-85 darł licznikowe). Lecz gdy jade już w 2 nie ważne czy górka czy nie to jedzie max 30 ale to juz takie maaaaximum ale jedzie średnio 15km/h i tak zrywa nie wejdzie wtedy na obroty za nic na świecie jak puszcze gaz on tak jak by gasnął lecz przy koncu załapuje daje lekko gaz i wbija na obroty po czym dochodzi do 35 i znowu zwalnia zrywa, szarpie itp. Co to może być ? Przypomne że mam już na wykończeniu filtr powietrza(oryginalny) i już nic z niego nie będzie jest popękany i wgl. (pod koniec nast. tyg nowa puszka) Myślałem nad rolkami że za ciężke lecz po zmianie na 72ccm po dotarciu nawet we 2 jeździł zajebiscie (65-75km/h). Z górki go nie hamowało ani nic a teraz jak jade to szarpie, hamuje jak by coś go blokowało. Przypomne również że blokady wszystkie zdjęte moduł wymieniony na odblokowany (mam drugi w zapasie bo kupowałem akurat 4 dla kolegów i jeden dostałem gratis wiec moge podmienić zobaczyć ale wątpie iż to przez moduł). Myślałem też nad paskiem który też zawitał w zamówieniu, lecz jaki kupić ? rozmiary mi chodzi bo na moim pasku nie idzie sie rozczytać (starte lekko)
Kartery mam 10" oryginalnie. Sprzęgło, sprężynki, centralka, wariator oryginalne (jedynie z rolkami sie bawiłem lecz nie wiem jakie mam teraz)



Drugi problem to jest brudny silnik (?) nie chodzi o jakieś błoto czy coś tylko jest on cały z oleju(przeważnie wymieszany z piaskami i z błotem:D) Wywala go mniej więcej przez środek, to co uszczelke wywaliło na łączeniach karterów ? Nie chce się w to bawić (rozpoławianie) czy coś może się mu stać (prócz zatarcia, lecz oleju dużo nie pobiera ostatnio dolewałem jakieś 500km temu bo ubyło może z 2 kreski) ?

Trzecia sprawa jaką świece polecacie ? Chyba że to nie przez świece, jak nie to przez co ? Chodzi o to że po postoju z nocy na dzien (chłodniejsze juz noce) rano musze nim troche pokręcić i podpompować tą "pompką przyspieszającą" inaczej nie odpali (zawory wyregulowane na cycuś glancuś z 10 razy). Często musze odpalać po prostu od auta (tak wiem nie powinno się ale mam w zapasie drugi rozrusznik więc się nie martwie) bo moj akumulator 4Ah już powoli też ducha wyzionie i kręci z 10 sekund po czym załapie i odpali.


Z góry przepraszam za brak przecinków czy źle napisanego tematu po prostu jestem zmęczony (2 noce nie spałem i roboty po uszy...)

Prosił bym o szybką pomoc gdyż skuter jest mi potrzebny na pare tygodni (miesięcy?) ze względu na brak transportu do szkoły.

-- 10 wrz 2015, 19:45 --

@Ref


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 10 wrz 2015, 21:29 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 sie 2013, 10:32
Posty: 103
Lokalizacja: Warmia-Mazuria :)
Pojazd:
co do pierwszego problemu radził bym ci zacząć od gaźnika (jest też wiele innych powodów ale pierw od podstaw będziemy dochodzić) raz miałem taki przypadek że po 3k km wyleciała mi dysza (wykręciła się najzwyczajniej) lub sprawdź czy nie przelewa ci się benzyny w gaźniku mi jak się przelewało to miałem tak że wgl nie chciał się wkręcić na więcej niż 2,5k obrotów i jechał tak jak mówisz max 30 pod górke a na prostej po kilometrze osiągał te 65 jak z gaźnikiem nie pomorze będziemy dochodzić dalej co to.

co do drugiego- wyczyść silnik z syfu i obserwuj gdzie pojawia się wyciek po jakimś czasie powinno delikatnie znowu zalatywać ale najprawdopodobniej to będzie uszczelka wszystko się kiedyś zużywa

co do trzeciego- sprawdź iskrę powinna być duża i niebieska a jak będziesz sprawdzał to świece nie do ramy ani tłumika tylko do głowicy przytknij (pewnie wiesz ale zawsze warto wspomnieć :) ale pierw zastosuj się do pierwszego (gaźnik)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 wrz 2015, 19:49 
**

Rejestracja: 28 sie 2014, 19:10
Posty: 298
Pojazd: Coliber Rex

Ostrzeżenia: 1
Wyczyszcze stary gaźnik i zobaczymy jak będzie to na starym pierdzieć.

Co do wycieków to się trochę namecze czyszcząc silnik ale ok xd

-- 14 wrz 2015, 19:44 --

REF:

Filtr (obudowa) już zamówiona, wyczyszcze gaźnik posprawdzam go złoże (jak filtr przyjdzie) i sprawdze co i jak. Co do paska napiszcie te wymiary jakie mają być dokładnie.

Koło 10"

-- 23 wrz 2015, 20:49 --

Pasek wymieniony, gaźnik wyczyszczony lekko lepiej.

Co to może być ?

https://youtu.be/Q_-t_CFKdQY

(Jak dam lekko gazu to on siedzi tak jak by na stałych baaardzo niskich obrotach musze dać więcej gazu zeby te obroty zwiekszyly sie kiedys tego nie bylo tylko od razu wchodził na obroty.)

Jak myślicie ? Tłok do wymiany ? (pierscienie)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 wrz 2015, 22:06 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 kwie 2013, 13:22
Posty: 907
Lokalizacja: rzechcino
Pojazd: piaggio nrg
jesli masz mozliwosc to wykrec magneto i zobacz czy klin i wszystko jest ok




_________________

moja YAMAHA zapraszam do sb yamaha-booster-remacik-od-zera-powoli-do-celu-t397350.html


boster numer 2 mbk-booster-nowy-projekt-t408779.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 wrz 2015, 20:32 
**

Rejestracja: 28 sie 2014, 19:10
Posty: 298
Pojazd: Coliber Rex

Ostrzeżenia: 1
Niestety nie dam rady, bo nie mam ściągacza ale odpala jeździ wszystko ok ale pod taką dużą górke (po dobrym rozgrzaniu silnika) zaczyna przerywać i gasnąć, później ciężko się go odpala (kręci dobrze ale tak jak by łapał ale nie odpala).

Zgaduje na puchnięcie tłoka albo cos takiego chociaż kręcić kręci dobrze. Podpowiedzcie mi :p




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 wrz 2015, 15:26 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 sie 2013, 10:32
Posty: 103
Lokalizacja: Warmia-Mazuria :)
Pojazd:
może masz ssanie popsute bo zgaduje że masz automatyczne wymontuj je z gaźnika i podłącz do prądu i zobacz czy działa sprawdz czy paliwo dobrze dochodzi mówiłeś że czyściłeś gaźnik a jak wyglądały dysze ?
bo ja np miałem zabrudzone dziurki w nich i też nie chodził dobrze i nie dało się ich przedmuchać nawet sprężarką nowy zestaw bebechów gaźnika kosztował mnie 22zł

sprawdzałeś stan fajki przewodu i cewki ? bo najczęściej te części się zużywają i mogą być nie dobre już a wyglądać jak nowe na moim przykładzie fajka kabel świetnie wyglądające itd a w nocy było widać jak iska ucieka plus zardzewiała i zaśniedziała fajka= słaba iska= nie przepalanie paliwa= słaba moc brak sił duże spalanie




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 wrz 2015, 18:14 
**

Rejestracja: 28 sie 2014, 19:10
Posty: 298
Pojazd: Coliber Rex

Ostrzeżenia: 1
@UP, Na wstępie dzięki za wypowiedz. Ssanie raczej ok bo to praktycznie nowy gaźnik (1-2msc) ale dla pewnosci jutro sprawdze. Co do fajki i przewodu założyłem NGK bo miałem lecz to samo. Co do paliwa musze zobaczyc bo cos paliwo ucieka z wężyka ale po woli (ale przed operacja czyszczenia nie uciekało). Dysze były lekko brudne (lekko zasyfione drobnym piaskiem) ale sprężarka dała ze wszystkim rade. Cewke i moduł mam zastępczy moduł wymienie jutro a cewki nie mogę odkręcic nie wiem co jest. Psikne WD śrubę jeszcze raz na noc i rano moze póści ale wątpie najwyżej utne i dam inną :D

Pali mi bardzo mało ale to pewnie ze względu ze mam małą dysze coś ok. 7-dziesięciu pare przy oryg. filtrze, słyszałem ze do 72ccm trzeba dac ok.85 wiec zamówie i taką ale to w piątek czyli na poniedziałek nastepny.


Jutro rozkręce cylinder i podeśle wam zdjęcia. Uszczelnie wszystko sylikonem + uszczelki (te co są) czy może tak być ? Czy musze kupić nowe uszczelki ?


Czy ten olej będzie dobry do mojego silnika ?

http://allegro.pl/motul-5100-10w40-4t-1 ... 71214.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 wrz 2015, 19:25 
***

Rejestracja: 18 gru 2012, 20:54
Posty: 714
Pojazd: Lingben LB50QT-35 50 4T
Jeśli uszczelka jest cała to silikon i będzie git

Bardzo dobry to olej
Z tańszych polecam sprawdzonego Lotosa 10W40 za ok.23zł.-też styknie




_________________

Chinol 4t,Lingben LB50QT-35 50 4T
Airsal Sport 80cc (d.50mm),Gazior BT 18mm,Wariator Top Racing SV1,Przeciwtalerz NARAKU V.2 CNC,pasek GATES POWERLINK,sprzęgło seria,dzwon Motoforce Racing+tłumik przelotowy

Piaggio Typhoon 2T




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 wrz 2015, 19:34 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 sie 2013, 10:32
Posty: 103
Lokalizacja: Warmia-Mazuria :)
Pojazd:
uszczelki to grosze osobiście bym zmienił uszczelki zawsze warto zmienić :) z tym ucinaniem śruby to uważaj bo jak zdupczysz to będzisz musiał gwintować wał.
co do zdjęć to ciężko z nich będzie ocenić czy jest coś zużyte
ale skoro już będziesz rozbierał polecam ci zmienić nie tylko same pierścienie ale i tłok

ile masz przebiegu na obecnym cylindrze i jeszcze jedno czy nie zżera ci przypadkiem oleju ?

co do opisywanych objawów to kolega w KŁADZIE podkreślam miał tak jak ty ale to była oznaka
kończącego się silnika (co w przypadku made in china wymiana cylinda to koszt rzędu 40-50 zł)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 wrz 2015, 9:42 
**

Rejestracja: 28 sie 2014, 19:10
Posty: 298
Pojazd: Coliber Rex

Ostrzeżenia: 1
Nie wiem ok 1000 km ostatnio wymieniałem na wm motor bo tamtego zatarłem. Oleju nie bierze kopcic nie kopci tak ostro choc czasem zakopci, ale nie tak jak kumplowi kopci jak diesel odpalony na oleju rzepakowym (kolor dymu niebieski) a moc ma [cenzura] (jeździ nim na kole tak o) i chla mu olej :D

Jak [cenzura] mam wał skoro ucinam śrubę od cewki :D

Obrazek

tutaj przechodzi śruba


Jaki tłok polecacie do tego cylindra WM Motor (tak wiem chinski cylek) typową chine na allegro czy coś lepszego kupic ?

-- 28 wrz 2015, 10:42 --

https://youtu.be/S1IQxGa_5NY - zobaczcie jak jedzie (nowa-stara cewka :D działa w 100%) jedzie max 65 z górki (wczesniej licznik zamykał ok 90 licznikowe lajtem) dymi z odmy i spadają obroty jak jedzie te 60 kiedys tak nie było :/


Ostatnio zmieniony 27 wrz 2015, 20:00 przez robdk, łącznie zmieniany 1 raz
Regulamin pkt.10




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 wrz 2015, 9:44 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Ustaw zawory, bo na tym filmiku to strasznie klepią.
I dałbym lżejsze rolki....




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 wrz 2015, 17:38 
**

Rejestracja: 28 sie 2014, 19:10
Posty: 298
Pojazd: Coliber Rex

Ostrzeżenia: 1
@Up zawory już z 20 razy regulowałem non stop sie rozregulowywały aż dalem luzy ssący 0.1 chyba a wydech 0.07 i na razie sie nie rozregulowały.


Spróbuje na ssący 0.06 a wydech 0.07. Lżejsze rolki ? Hmmm ile tak mniej wiecej ? Wiem ze trzeba regulować kilkoma zestawami ale tak na "oko"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 wrz 2015, 18:32 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 lip 2015, 13:30
Posty: 73
Pojazd: chiński skuter
3

Ostrzeżenia: 3
Moim zdaniem to wina świecy. Radzę wymienić na taką tuningową- większa moc od razu zauważalna.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 wrz 2015, 18:34 
**

Rejestracja: 28 sie 2014, 19:10
Posty: 298
Pojazd: Coliber Rex

Ostrzeżenia: 1
Swieca raczej nie bo na innej też nie działa :/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 wrz 2015, 19:13 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Zawory ustaw na 0,05 ssący i 0,06 wydechowy. Za duże luzy masz i silnik nie ma mocy.
Jak wymieniałeś głowicę to docierałeś zawory? Często te głowice niby maja docierane zawory a jednak trzeba je jeszcze docierać.
Rolki daj ok 5g, czasami mi dobrze chodziły sprzęty na 4 - 4,5g.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 wrz 2015, 15:20 
**

Rejestracja: 28 sie 2014, 19:10
Posty: 298
Pojazd: Coliber Rex

Ostrzeżenia: 1
Z tego co mi wiadomo rolki są w tym ok 6g. Zawory były dotarte ze względu na to iż nie przepuszcza ona i działała na 2 cylindrach w sprawnie. Jutro wyreguluje zawory.

-- 29 wrz 2015, 16:20 --

Panowie, dziś wracam sobie z praktyk i w połowie drogi na full manetce taki jak by strzał i zgas. Próbując go odpalić tak jak by 0 kompresji. (rozrusznik = brak kopnika) Rozebrałem go i ... jestem załamany :D

To na górze tłoka co to jest ?! :D z tłoka już nici a z cylindra ? Głowica też przepuszcza (ssący praktycznie nic a wydechowy jak nalałem paliwa do komory to sie od razu wylało :D) Kupić zawory , paste i docierać czy lepiej nową głowice (szczerze wolał bym tylko kupic zawór wydechowy paste i dotrzec)

Zdjęcia :

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 wrz 2015, 16:54 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Jeśli prowadnice nie maja luzu, to spróbuj najpierw dotrzeć ten zawór. No chyba, że przylgnia gniazda zaworowego jest wypalona, to wtedy nowa głowica (też sprawdź szczelność przed założeniem).
Jeśli będziesz robił starą to nie zapomnij o nowych uszczelniaczach zaworowych.

Z resztą to już wiesz co robić :mrgreen:




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 wrz 2015, 18:48 
**

Rejestracja: 28 sie 2014, 19:10
Posty: 298
Pojazd: Coliber Rex

Ostrzeżenia: 1
Ale stan cylka, zmieniac czy zostawic ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 wrz 2015, 18:53 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Tłok już musisz zmienić, to lepiej od razu cały zestaw, dużo drożej nie będzie.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 wrz 2015, 19:18 
**

Rejestracja: 28 sie 2014, 19:10
Posty: 298
Pojazd: Coliber Rex

Ostrzeżenia: 1
To jednak odpuszczam poczekam aż będe miał jakąś kase i może kupie airsala 80ccm. Tylko zastanawiam sie co z głowicą. Może kupie chinska 50mm ale zobacze jak bd mieć kase.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy