Dzisiaj jest 22 lut 2025, 20:07



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 16 sty 2016, 12:51 
*

Rejestracja: 16 sty 2016, 12:24
Posty: 30
Pojazd:
witam
Posiadam skuter 2t keeway.
Od jakiegoś czasu mam z nim problemy dlatego że,do 40km/h można powiedzieć że w miare ok sie rozpędza lecz potem bardzo topornie jedzie max 45km/h.
Sprawdzałem:
kompresja około 6bar (nie za mało?)
Wymieniłem:
pierścienie
membranke gaźnika
uszczelki cylindra,głowicy
filtr powietrza
regulowałem:
gaźnik

Co jeszcze można sprawdzić czy może wymiana cylindra...?
Pomóżcie pozdrawiam Patryk ;)


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 16 sty 2016, 13:27 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2015, 21:02
Posty: 476
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Yamaha DT 50
6 bar to jest takie minimum, minimum




_________________

Cylinder: Malina + Barikit
Wał: Naraku Racing
Wydech: Scr Corse Racing Line
Gaźnik: Dellorto Black Edition 21mm
Zawór: Malossi mhr vl6
Filtr powietrza: Athena Racing
Zębatki: 14z/56z
Sprzęgło: Top Performance kevlar




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 sty 2016, 13:49 
*

Rejestracja: 16 sty 2016, 12:24
Posty: 30
Pojazd:
Czyli prawdopodobnie cylinder do wymiany?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 sty 2016, 13:56 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2015, 21:02
Posty: 476
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Yamaha DT 50
A jaki masz przebieg na tym cylindrze?

-- 16 sty 2016, 14:56 --

Ja na swojej chinie 72cc po przebiegu 3.5tys km mam 9,5 bara ;p kompresja duża jak na 2t




_________________

Cylinder: Malina + Barikit
Wał: Naraku Racing
Wydech: Scr Corse Racing Line
Gaźnik: Dellorto Black Edition 21mm
Zawór: Malossi mhr vl6
Filtr powietrza: Athena Racing
Zębatki: 14z/56z
Sprzęgło: Top Performance kevlar




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 sty 2016, 14:05 
*

Rejestracja: 16 sty 2016, 12:24
Posty: 30
Pojazd:
Przebieg nie duzy nie wiem dokladnie ale czy to ma jakies znaczenie skoro kompresja marna cylibder na " oko" brak rys glowica jest troche zniszczona to gniazdo ma to jakieś znaczenie?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 sty 2016, 14:26 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2015, 21:02
Posty: 476
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Yamaha DT 50
To zależy czy się jeździ cały czas na pełnej manetce itp. Ja się na tym nie znam, niech się wypowie ktoś bardziej obeznany :< Ale przez uszkodzoną głowice może uciekać ciśnienie itp.




_________________

Cylinder: Malina + Barikit
Wał: Naraku Racing
Wydech: Scr Corse Racing Line
Gaźnik: Dellorto Black Edition 21mm
Zawór: Malossi mhr vl6
Filtr powietrza: Athena Racing
Zębatki: 14z/56z
Sprzęgło: Top Performance kevlar




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 sty 2016, 15:05 
*

Rejestracja: 16 sty 2016, 12:24
Posty: 30
Pojazd:
Znaczy sie nie ma dziury na wylot czy cos w tym stylu tylko taki jakby ktos drutem pojezdził




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 sty 2016, 15:14 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Skoro już wymieniłeś pierścienie i kompresja jest nadal słaba to skupiłbym się na szlifie cylindra +nowy tłok jeśli jest to jakiś markowy zestaw.Jeśli china to raczej kupowałbym nowy zestaw [chociaż i chinę można dac do szlifu],musisz przeliczyc koszty co będzie bardziej opłacalne.Głowica też do wymiany gdybyś zdecydował się na szlif.
Zbyt mała prędkośc może byc spowodowana już sypiącymi się elementami napędu[wariator, rolki wariatora,pasek,szczęki sprzęgła,sprężynki sprzęgła i centralka.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 sty 2016, 15:43 
*

Rejestracja: 16 sty 2016, 12:24
Posty: 30
Pojazd:
Aha wariator tez nie dawno wymieniany asprzeglo nie szarpie więc chyba ok cylinder kupil bym nowy bo ten co mam to china,a moze wymienic samą głowicę? Moze to jej wina hmm?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 sty 2016, 15:46 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2015, 21:02
Posty: 476
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Yamaha DT 50
n0ooRt pisze:
Skoro już wymieniłeś pierścienie i kompresja jest nadal słaba to skupiłbym się na szlifie cylindra +nowy tłok jeśli jest to jakiś markowy zestaw.Jeśli china to raczej kupowałbym nowy zestaw [chociaż i chinę można dac do szlifu],musisz przeliczyc koszty co będzie bardziej opłacalne.Głowica też do wymiany gdybyś zdecydował się na szlif.
Zbyt mała prędkośc może byc spowodowana już sypiącymi się elementami napędu[wariator, rolki wariatora,pasek,szczęki sprzęgła,sprężynki sprzęgła i centralka.


Potwierdzam, polecam zajrzeć do przekładni. Mój skuter przed remontem jeździł może max 40-45 (cylinder i tak był już na wykończeniu) ale po 5km po odpaleniu stał około pół roku, ponieważ coś tłukło czy coś w tym stylu i się na tym wtedy nie znałem,bo czekał aż do wujka go zawiozę. Zapaliłem, wolno jeździł aż w końcu po paru kilometrach pasek strzelił, aż mi kopke zablokowało :lol:

-- 16 sty 2016, 16:46 --

Czyli krócej mówiąc zobacz czy rolki nie są kwadratowe, czy pasek się nie kwalifikuje do wymiany itp. :)




_________________

Cylinder: Malina + Barikit
Wał: Naraku Racing
Wydech: Scr Corse Racing Line
Gaźnik: Dellorto Black Edition 21mm
Zawór: Malossi mhr vl6
Filtr powietrza: Athena Racing
Zębatki: 14z/56z
Sprzęgło: Top Performance kevlar




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 sty 2016, 16:25 
*

Rejestracja: 16 sty 2016, 12:24
Posty: 30
Pojazd:
Pisalem o tym wyżnej a chociaz sprzeglo bylo by nie ok to by caly czas jechal rownomiernie a on do 40 ok potem bardzo kiepsko


Ostatnio zmieniony 16 sty 2016, 17:07 przez patryk4050, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 sty 2016, 17:04 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2015, 21:02
Posty: 476
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Yamaha DT 50
Sprzęgło jest od startu. Może się sprężyna centralna zużyła? :)




_________________

Cylinder: Malina + Barikit
Wał: Naraku Racing
Wydech: Scr Corse Racing Line
Gaźnik: Dellorto Black Edition 21mm
Zawór: Malossi mhr vl6
Filtr powietrza: Athena Racing
Zębatki: 14z/56z
Sprzęgło: Top Performance kevlar




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 sty 2016, 17:17 
*

Rejestracja: 16 sty 2016, 12:24
Posty: 30
Pojazd:
@up tez ale nie tylko do startu,moze ktos inny ma jakiś pomysl?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 sty 2016, 17:33 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
patryk4050 pisze:
@up tez ale nie tylko do startu

A do czego jeszcze? To jest sprzęgło odśrodkowe kolego... Koledzy wyżej wyczerpali temat, a kompresja 6bar to tylko czas oczekiwania na wlewanie paliwa "pod świecę", by odpalił.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 sty 2016, 17:59 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2015, 21:02
Posty: 476
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Yamaha DT 50
Mój kolega ma cylek 50 aluminiowy od pierwszego odpalenia pełna manetka bez docierania,a teraz nie całe 1000km i tak topornie pali. Kopkę można 1 palcem ruszyć do końca, a żeby odpalił wstrzykiwanie pod świece za każdym razem jak jest zimny lub około 100 REALNYCH kopnięć ,żeby zagadał. Ja tam sobie spokojnie dotarłem ok. 400km i mam aktualnie 3800 i mam spokój :) To ten czerwony u mnie na foto. On ma cylek yamaha alu 50 a ja china 72. :<

-- 16 sty 2016, 18:58 --

Mróz czy upał zawsze 1 kopnięcie :< No nie powiem było -18 dwa kopnięcia :lol: :lol: :lol:




_________________

Cylinder: Malina + Barikit
Wał: Naraku Racing
Wydech: Scr Corse Racing Line
Gaźnik: Dellorto Black Edition 21mm
Zawór: Malossi mhr vl6
Filtr powietrza: Athena Racing
Zębatki: 14z/56z
Sprzęgło: Top Performance kevlar




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 sty 2016, 18:17 
*

Rejestracja: 16 sty 2016, 12:24
Posty: 30
Pojazd:
Jak wyczerpali temat? Zadnych konkretow ehhh zrób podsumowanie bo na mohe zero co sie dowiedzialem.
A propo spróbuj nie wymieniac paska na zurzytym sprzegle co kilkanascie km.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 sty 2016, 18:27 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2015, 21:02
Posty: 476
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Yamaha DT 50
Powtarzam jeszcze raz, ZAJRZYJ DO CYLKA I NAPĘDU DOKŁADNIE. Nikt nie jest wróżką ,że powie dokładnie co mu dolega,ale kompresja też jest mała. Mało jeszcze? :roll:




_________________

Cylinder: Malina + Barikit
Wał: Naraku Racing
Wydech: Scr Corse Racing Line
Gaźnik: Dellorto Black Edition 21mm
Zawór: Malossi mhr vl6
Filtr powietrza: Athena Racing
Zębatki: 14z/56z
Sprzęgło: Top Performance kevlar




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 sty 2016, 12:27 
*

Rejestracja: 16 sty 2016, 12:24
Posty: 30
Pojazd:
Dobra cyl wymieniam wiem tyle co wiedzialem dzieki i tak za pomoc heh




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 sty 2016, 12:49 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
W 2T kompresja nie jest wyznacznikiem stanu cylindra. W przypadku gdy np. nie trzyma zawór membranowy lub uszczelniacze to kompresja spada a cylinder może być dobry. Dodam, że uszczelniacze po jakimś przebiegu w tych temperaturach zewnętrznych mogą nie doszczelniać. Jak się wszystko zagrzeje może być ok. Oczywiście trzeba je wymienić. Dlatego zaczął bym od podstawowych rzeczy a przy wymianie uszczelniaczy można zweryfikować łożyska i wał. Do cylindra zaglądał bym na końcu.
Jak już wyjmiesz cylinder to wyjmij pierścień i włóż do środka lekko popychając denkiem tłoka. Jeśli na zamku jest od 0,1 do 0,5 to jeszcze nie ma tragedii ale powyżej to już nie będzie dobrze działało.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 sty 2016, 15:27 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
robdk pisze:
W 2T kompresja nie jest wyznacznikiem stanu cylindra

Raczej jest... Wystarczy, że przy wymianie pierścieni wpadnie ziarenko piasku i zrobi robotę. Mi odpalał przy kompresji około 5.6bar, te same objawy co u kolegi, który napisał post. Po zdjęciu cylindra (żeliwo) okazało się, że ma przepiękne rysy na szerokości 12mm gładzi cylka. Przed tym spadł mi filtr powietrza z gaźnika, jadąc po drodze wyłożonej kostką granitową. Po tym wszystkim zaczęła się katorga z odpalaniem, jazdą, itp. Jeżeli nie ma wycieków na uszczelniaczach to stawiam na zaniedbanie "higieny", przy ściąganiu cylindra.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy