Dzisiaj jest 30 lis 2024, 8:26



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: Re: olej
Post: 14 lut 2016, 11:22 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 sie 2010, 16:05
Posty: 583
Lokalizacja: Poddębice
Pojazd: Aprilia sr factory
Każdy olej silnikowy liczących się producentów spełnia wymagania jakiś tam specyfikacji API i ACEA.
Mieszanie olejów spełniających takie same specyfikacje nie stanowi na ogół żadnego zagrożenia, ale nie można zagwarantować, że otrzymasz olej który będzie miał dalej optymalne właściwości. Wszystkie dostepone na rynku oleje liczących się producentów są ze sobą mieszalne (z zachowaniem zasady spełnianych specyfikacji). Trzeba pamiętać, że zmnieszanie olejów może obniżyć jakość otrzymanego w ten sposób oleju.

Tak więc ,czy można mieszać ze sobą różne typy olejów 2T?

Jeśli pochodzą od wiarygodnych producentów nie powinno to stanowić problemu. Jeśli zmieszamy gorszy z lepszym obniżą się tylko parametry oleju lepszego. Jedyny problem to mieszanie olejów mineralnych/syntetycznych z olejami na bazie rycyny gdyż nie zawsze się łączą. Najlepiej sprawdzić wcześniej mieszając niewielkie próbki – jeśli nie oddzielą się w przeciągu dwóch godzin jest OK.




_________________

Mój projekt hamownia http://forum.mieloch.pl/motorynka-simron-70cc-zielony-szatan-pomiar-hamownia-10-koni-t415495.html


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł: Re: olej
Post: 14 lut 2016, 12:21 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Jaro pisze:
Każdy olej silnikowy liczących się producentów spełnia wymagania jakiś tam specyfikacji API i ACEA.
Mieszanie olejów spełniających takie same specyfikacje nie stanowi na ogół żadnego zagrożenia, ale nie można zagwarantować, że otrzymasz olej który będzie miał dalej optymalne właściwości. Wszystkie dostepone na rynku oleje liczących się producentów są ze sobą mieszalne (z zachowaniem zasady spełnianych specyfikacji). Trzeba pamiętać, że zmnieszanie olejów może obniżyć jakość otrzymanego w ten sposób oleju.

Tak więc ,czy można mieszać ze sobą różne typy olejów 2T?

Jeśli pochodzą od wiarygodnych producentów nie powinno to stanowić problemu. Jeśli zmieszamy gorszy z lepszym obniżą się tylko parametry oleju lepszego. Jedyny problem to mieszanie olejów mineralnych/syntetycznych z olejami na bazie rycyny gdyż nie zawsze się łączą. Najlepiej sprawdzić wcześniej mieszając niewielkie próbki – jeśli nie oddzielą się w przeciągu dwóch godzin jest OK.
A nie prościej by było wrzucic linka do tego artykułu. http://www.vespaclub.org.pl/porady-tech ... g-eksperta :D :D .Mnie bardziej chodziło o to co jest bardzo prawdopodobne co się stanie z cylindrem przy takich kombinacjach [mineralny-fullsyntetyk]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł: Re: olej
Post: 14 lut 2016, 12:54 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 sie 2010, 16:05
Posty: 583
Lokalizacja: Poddębice
Pojazd: Aprilia sr factory
Jeżeli są mieszalne nie stanie się nic ,co najwyżej lepszy olej straci trochę na swoich właściwościach co nie wpłynie negatywnie na cylinder.
I z tego co piszę autor to on chce zmieszać mineralny z pół syntetykiem tej samej firmy i oleje te mają tą samą specyfikacje.




_________________

Mój projekt hamownia http://forum.mieloch.pl/motorynka-simron-70cc-zielony-szatan-pomiar-hamownia-10-koni-t415495.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł: Re: olej
Post: 14 lut 2016, 13:07 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
W necie są także inne publikacje całkiem odmienne od tej.Jest także dużo porad jak się uchronic przed remontem silnika po takich modyfikacjach z olejami.Osobiście jeżdzę na fullsyntetyku Castrola a raz udało mi się w oryginalnym opakowaniu fullsyntetyka Castrola kupic mineralny.Sprawdzony sprzedawca sam był zdziwiony tym faktem gdy podjechałem z pretensjami .Różnica w dynamice jaki pracy silnika pomiędzy tymi olejami jest nieporównywalna.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł: Re: olej
Post: 14 lut 2016, 13:24 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 sie 2010, 16:05
Posty: 583
Lokalizacja: Poddębice
Pojazd: Aprilia sr factory
Na oszukane oleje jest teraz bardzo łatwo trafić, ja z racji tego że jeździłem sporo maszynami wyczynowymi a tam nie można sobie pozwolić na lanie byle czego mam sprawdzone miejsca gzie kupuję oleje i oczywiście do 2t też leje tylko pełne syntetyki. Wiadomo że wszystko zdarzyć się może i sam sprzedawca może zostać oszukany. Tak na marginesie, jak zorientowałeś się że w butelce jest coś innego, czy po tym jak zachowywało się moto?
Tutaj w tym przypadku akurat to 150 ml oleju który został w zbiorniczku nie będzie miało najmniejszego wpływy na silnik.




_________________

Mój projekt hamownia http://forum.mieloch.pl/motorynka-simron-70cc-zielony-szatan-pomiar-hamownia-10-koni-t415495.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł: Re: olej
Post: 14 lut 2016, 18:27 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Jaro pisze:
czy po tym jak zachowywało się moto?
Tak. Zwiększyło się kopcenie.Skuter zaczął mułowato się rozpędzac.Ogólnie gaźnik do regulacji a po wyjeźdzeniu oleju tłoczek do przeglądu i czyszczenia.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł: Re: olej
Post: 14 lut 2016, 19:11 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 sie 2010, 16:05
Posty: 583
Lokalizacja: Poddębice
Pojazd: Aprilia sr factory
A w jakim to skuterze było :?:
Z tego co napisałeś to musiała by to być jakaś zupa a nie olej mineralny castrol, nawet musiał by to być olej nie do 2t. Mnóstwo silników przecież jeździ na olejach mineralnych i nikt nie musi regulować gaźnika czy też czyścić tłoka z nagaru.
Wiem że różne cuda się zdarzają ale tutaj to już porażka jakaś.
Teraz wiem dla czego piszesz że silnik na (pseudo) mineralnym tak się zachowuje.
Oleje wiodących producentów nawet mineralne nadają się do wielu skuterów 2t i spełniają wszystkie kryteria związane z ochroną silnika i tu wiadomo że jak ktoś chce lepszy olej to nikt tego mu nie zabroni, a na pewno nie zaszkodzi to silnikowi. Stosowanie oleju o lepszych parametrach wskazane jest w jednostkach po modyfikacjach lub też fabrycznie wysilonych, tu wiadoma rzecz że wszystkie silniki wyczynowe muszą jeździć na pełnych syntetykach i to z górnej półki ,tak też przewidują producenci tych jednostek jak i części do tuningu.




_________________

Mój projekt hamownia http://forum.mieloch.pl/motorynka-simron-70cc-zielony-szatan-pomiar-hamownia-10-koni-t415495.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy