A w jakim to skuterze było
Z tego co napisałeś to musiała by to być jakaś zupa a nie olej mineralny castrol, nawet musiał by to być olej nie do 2t. Mnóstwo silników przecież jeździ na olejach mineralnych i nikt nie musi regulować gaźnika czy też czyścić tłoka z nagaru.
Wiem że różne cuda się zdarzają ale tutaj to już porażka jakaś.
Teraz wiem dla czego piszesz że silnik na (pseudo) mineralnym tak się zachowuje.
Oleje wiodących producentów nawet mineralne nadają się do wielu skuterów 2t i spełniają wszystkie kryteria związane z ochroną silnika i tu wiadomo że jak ktoś chce lepszy olej to nikt tego mu nie zabroni, a na pewno nie zaszkodzi to silnikowi. Stosowanie oleju o lepszych parametrach wskazane jest w jednostkach po modyfikacjach lub też fabrycznie wysilonych, tu wiadoma rzecz że wszystkie silniki wyczynowe muszą jeździć na pełnych syntetykach i to z górnej półki ,tak też przewidują producenci tych jednostek jak i części do tuningu.