Dzisiaj jest 02 gru 2024, 10:54



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 14 mar 2016, 20:42 
*

Rejestracja: 26 lip 2013, 22:17
Posty: 134
Pojazd: yamaha neos
Mam pytanie, ponieważ już nie wiem jaki olej mam lać do swojego neosa, dotychczas jeździłem na full syntetyku castrol 2t racing, mam sporta 70cm3, na początku był motoforce 70, przejeździł ok. 8k km z dozownikiem ale zatarł się bo go trochę przeregulowałem (łapał za duże obroty, a było dość gorąco tego dnia), potem kupiłem malossi sport wywaliłem dozownik oleju, zatarł się ok. 400km po dotarciu, potem zrobiłem jego szlif też się skubany zatarł ok. 200km po dotarciu, za każdym razem docieram podobnie mieszankę robiłem prawidłową, teraz przymierzam się do szlifu motoforce albo malossiego, ale nie wiem czy te zatarcia to była kwestia oleju, jak uważacie może teraz przejść na pół syntetyk lub nawet na mineralny?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 14 mar 2016, 21:06 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 sie 2010, 16:05
Posty: 583
Lokalizacja: Poddębice
Pojazd: Aprilia sr factory
Zacieranie to kwestia za małego gaźnika lub też źle wyregulowanego gaźnika. Olej jak najbardziej lałeś dobry.




_________________

Mój projekt hamownia http://forum.mieloch.pl/motorynka-simron-70cc-zielony-szatan-pomiar-hamownia-10-koni-t415495.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 mar 2016, 21:20 
*

Rejestracja: 26 lip 2013, 22:17
Posty: 134
Pojazd: yamaha neos
gaźnik mam 17.5mm dellorto dysza 85, właśnie teraz mam zamiar wstawić 21mm i stożek.
Czy można np. docierać na mineralnym, a potem przejść na syntetyk lub na pół syntetyk?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 mar 2016, 21:33 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 sie 2010, 16:05
Posty: 583
Lokalizacja: Poddębice
Pojazd: Aprilia sr factory
Lej cały czas pełny syntetyk i będzie git tylko daj mu odpowiednią ilość mieszanki poprzez odpowiedni gaźnik.
17,5 troszku przy mały ale powinien dać radę jak dobrze wyregulowany. No chyba że pałowałeś mocno maszyne.
Pewnie świeca aż biała się robiła.
Daj gaźnik 19-21 i zacieranie się skończy.




_________________

Mój projekt hamownia http://forum.mieloch.pl/motorynka-simron-70cc-zielony-szatan-pomiar-hamownia-10-koni-t415495.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 mar 2016, 21:54 
*

Rejestracja: 26 lip 2013, 22:17
Posty: 134
Pojazd: yamaha neos
Kilka minut po zatarciu świeca wyglądała tak:
http://zapodaj.net/002dc7cec36ba.jpg.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 mar 2016, 22:00 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 sie 2010, 16:05
Posty: 583
Lokalizacja: Poddębice
Pojazd: Aprilia sr factory
szczepan997 pisze:
Kilka minut po zatarciu świeca wyglądała tak:
http://zapodaj.net/002dc7cec36ba.jpg.html

Tak jak myślałem, gaźnik za mały lub zła regulacja tego co masz.
Wiesz jaki kolor powinna mieć świeca?




_________________

Mój projekt hamownia http://forum.mieloch.pl/motorynka-simron-70cc-zielony-szatan-pomiar-hamownia-10-koni-t415495.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 mar 2016, 22:17 
***

Rejestracja: 13 cze 2012, 18:49
Posty: 1126
Pojazd: kymco s9
Strasznie biała ta świeca , gażnik 19 dobra rzecz :) , ale jak niezbyt z kasą to i 17,5 da radę tylko nie na takim ustawieniu, sam mam 17,5 i najechane wiele tyś km , tylko kupuj z głową nie zdarty szajs albo firma niepewna, gaźnik to urządzenie precyzyjne nie da się przyoszczędzić




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 mar 2016, 22:31 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 gru 2013, 16:25
Posty: 1934
Lokalizacja: Morąg
Pojazd: Junak 305
Olej zostaw Power 1 Racing jak lubisz przycisnąć. A jak nie katujesz go mocno to Actevo.
W sumie to na samym powietrzu jeździłeś :)




_________________

Longjia Exactly 2008r. next Generic Trigger 2007r. now Junak 305 2016r.

ObrazekJunak 305 by Nikodem
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Where I am?

Facebook

Youtube




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 mar 2016, 9:35 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 sie 2010, 16:05
Posty: 583
Lokalizacja: Poddębice
Pojazd: Aprilia sr factory
JK. pisze:
I muszę was poprawić,nie macie racji syntetyk do docierania się nie nadaje po okresie docierania jest super,syntetyk smaruje tak że silnik się prawie nie dociera chodzi o wytrzymałość filmu olejowego na ściance cylindra syntetyczny jest wytrzymalszy od mineralnego.Mineralny łatwiej się zrywa nie ma tak dobrych parametrów jak syntetyk i powoduje większe zużycie silnika czyli jego dotarcie po tych 600km przerzuciłem się z mixola na castrola act evo pół syntetyk wyjeździłem pół litra tego oleju i teraz śmigam na pełnym syntetyku.A gaźnik 19 do 70tki wystarczy w zupełności.A jak ktoś lubi przycisnąć to polecam ipone'a albo belray testowane na hani nsr kumpla.

Dotarcie lub zatarcie :(
Można zawsze bez filtra i jeszcze piaskiem podsypać żeby się szybciej dotarł :P
Proszę Cię ,co Ty za bzdury wypisujesz.
Trzeba lać normalną ilość dobrego oleju ,jeździć w pełnym zakresie obrotów pamiętając o nie przeciążaniu silnika tzn. trzeba od czasu do czasu przeciągnąć silnik w zakres wysokich obrotów oczywiście tylko na chwilę. Najważniejsza rzecz przy docieraniu to pilnowanie temperatury ponieważ przy zwiększonym tarciu temperatura bardzo szybko może skoczyć do niebezpiecznej.
Ja przy 70 mam gaźnik 21 i wcale nie jest za duży i jak chcemy wykrzesać z tej pojemności ponad 12 kuca to i 24 nie będzie za duży. Pamiętaj o tym że dobrze dobrany prześwit gaźnika to prawidłowe jego chłodzenie od wewnątrz.




_________________

Mój projekt hamownia http://forum.mieloch.pl/motorynka-simron-70cc-zielony-szatan-pomiar-hamownia-10-koni-t415495.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 mar 2016, 9:50 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 sie 2010, 16:05
Posty: 583
Lokalizacja: Poddębice
Pojazd: Aprilia sr factory
JK. pisze:
Poćwicz interpretacje,mi szkoda silnika
na docieranie wg twoich instrukcji.

Proszę tu masz opis jednego z czołowych warsztatów w pl
Eksperci budujący od lat silniki wyścigowe docierając silniki na hamowni – po około 20 testach uzyskują spadek nieszczelności pierścieni o około połowę. Jeden test to trwające 10-15 sekund przyśpieszanie pod obciążeniem na ostatnim biegu przez cały zakres obrotów.

Docieranie motocykli drogowych wiąże się z tym samym: częstym otwieraniem przepustnicy na maxa, jednak bez dłuższego utrzymywania wysokich obrotów lub obciążenia. Pomiędzy pełnymi otwarciami silnik powinien mieć czas na odprowadzenie ciepła z silnie nagrzanych miejsc i usunięcie cząsteczek metalu z docierających się elementów. Dzisiejsze silniki są produkowane z taką dokładnością, że naprawdę potrzebują dużych obciążeń aby elementy mogły przedrzeć się przez film olejowy i przez częściowy kontakt dotrzeć się do idealnego spasowania. Pyrkanie kilometr za kilometrem z oszczędnym manipulowaniem manetką gazu w żaden sposób tego nie dokona. Tu potrzebne są Prawdziwe obciążenia.

Jak to mówią: „Docieraj powoli to zawsze będzie wolny, docieraj szybko to będzie szybki”



Podczas tego całego wstępnego dopieszczania nie należy jednak zapominać o najważniejszych zasadach:

1. Zawsze nagrzej silnik do temperatury pracy /większość szkód jest wyrządzana silnikom przez obciążanie ich przed nagrzaniem/

2. Stosując gwałtowne otwarcia i zamknięcia gazu w ruchu ulicznym, pamiętaj o pojazdach za tobą – chyba nie chcesz by rozochocony dres zaparkował ci Golfa GTIturboMpowerRS zaparkował ci w tył..

3. Uważaj na temperaturę. Nawet chwilowe przegrzanie na oleju niesyntetycznym może doprowadzić do jego zeszklenia na honowanej powierzchni cylindra uniemożliwiając skuteczne dotarcie i uszczelnienie.

A i jeszcze olej ten sam warsztat.

jestem zdecydowanie za docieraniem na olejach z górnej półki takich jak Ipone Samurai, czy Stroke2, Motul 800 a to dlatego że bardzo mocno jest obciążony układ korbowy który wymaga bardzo dobrego smarowania. Drugą sprawą którą chcę tu nadmienić są tłoki ! Nowoczesne tłoki wyczynowe takich firm jak Vertex, Wossner czy Namura są pokryte powłokami zmniejszającymi tarcie w przypadku tłoków Namury i Vertexa są to powłoki teflonowe. Powłoki te wymuszają ode mnie za stosowania bardzo wysokiej dokładności wykonania tulei cylindrowych jak również wstępnego ich docierania. Docieranie w motocyklu tym sposobem zmniejsza się do minimum w przypadku tulejowania tych silników i nie przekracza 6 godzin a w przypadku zawodników do godziny. Ważną rzeczą za pierwszym uruchomieniem silnika jest to by go nastroić bogato - zmienić dyszę główną na większą, tym sposobem silnik nie będzie dochodził to wysokich temperatur to sprawi że nie zatrzemy go na wstępie. Silnik będzie troszkę przymulony i będzie się gorzej wkręcać na obroty ale będziemy mieli go pod kontrolą. Większość zwolenników motocrossu nie stroi swoich silników i bardzo często dochodzi do zatarć szczególnie latem gdy mamy wysoką temperaturę i wysokie ciśnienie atmosferyczne musimy dać większą dyszę by proporcja paliwo powietrze była prawidłowa. W takie dni rozlegają się telefony z zapytaniem dlaczego tak długo muszę czekać na nową tuleję. Bardzo ważną sprawą w przypadku tulejowania cylindrów jest znajomość czy sprzęt będzie używany amatorsko czy wyczynowo. Znajomość tego pozwala mi wykonać małe poprawki i korekty w kanałach jak również zastosować odpowiedni luz pomiędzy tłokiem a cylindrem. Są silniki przy których dokonanie korekt w kanałach osłabi nasz silnik o 5 % ale zdecydowanie zwiększy jego wytrzymałość i to o 50 % Dobór tłoka przez klienta powinien też zależeć od sposobu użytkowania motocykla. Tłoki tanie często są niedokładnie wykonane i mają bardzo złej jakości pierścienie tłokowe. do tego dochodzi konieczność zastosowania większego luzu montażowego a to znów wpływa na szybkie zużycie takiego zestawu i konieczność ponownego remontu. Zastosowanie tłoków wyczynowych daje nam większe możliwości jeśli chodzi o luz tłok-cylinder luz jest zdecydowanie mniejszy i do tego skład mieszanki na odlanie tłoka ma właściwości o mniejszej rozszerzalności cieplnej. Do tego dochodzą dodatkowe powłoki poślizgowe i bariery cieplne, ceramiczne na denku tłoka które ograniczają dopływ ciepła do tłoka i jego mniejszy przyrost na średnicy a co za tym idzie też mniejszą tendencję na zatarcie silnika ( cylindra ) Tłoki kute tak lubiane przez nas nadają się idealnie do silników które mają robić długie przebiegi i pokonywać wiele kilometrów bezawaryjnie. Ulubioną moją firmą jest Niemiecka WOSSNER. Tłoki wykonane przez tą firmę należą do czołówki światowej i posiadają powłoki na płaszczu tłoka. wykonanie ich jest również perfekcyjne i nie mam z nimi żadnych problemów i reklamacji. Tłoki te wymagają zastosowania innych luzów jak również dłuższego okresu docierania. Powodem tego jest zastosowany materiał na tłoki który więcej puchnie za to ma większą odporność na pęknięcia i zdecydowanie tłoki te robią większe przebiegi.

Napisane przez MOTOR-TECH




_________________

Mój projekt hamownia http://forum.mieloch.pl/motorynka-simron-70cc-zielony-szatan-pomiar-hamownia-10-koni-t415495.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 mar 2016, 10:47 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 gru 2013, 16:25
Posty: 1934
Lokalizacja: Morąg
Pojazd: Junak 305
Przegrzałeś go lub źle wyregulowałeś bądź źle złożyłeś. Ja sam docierałem na power 1 racing airsala. Po 1k km cylek był jak nowy, a tlok i pierścienie ładnie dotarte. Nawet w instrukcji airsala pisze by docierać na syntetyku. W sumie jak latasz na mineralnym później na syntetyku to rozszczelniasz silnik, lub możesz go zatrzeć.




_________________

Longjia Exactly 2008r. next Generic Trigger 2007r. now Junak 305 2016r.

ObrazekJunak 305 by Nikodem
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Where I am?

Facebook

Youtube




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 mar 2016, 10:48 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
JK. pisze:
niech motor-tech pisze co chce.
A co wiesz o tej firmie bo myślę że nie wiele?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 mar 2016, 11:04 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 sie 2010, 16:05
Posty: 583
Lokalizacja: Poddębice
Pojazd: Aprilia sr factory
Szkoda gadać, zatarty cylinder przez za dobry olej :/
Przeczytałeś uważnie artykuł :?:

Jk. ,zmień szkołę i nauczyciela bo nie do końca ma rację
To raczej Ty piszesz bzdury ale widzę że się do tego nie przyznasz także wsadź sobie dobre rady w buty, bo przez Ciebie ktoś może sobie biedy napytać.

Co do tematu nadal podtrzymuję, szczepan997, docieraj na syntetyku i daj większą dyszę lub zmień gaźnik na większy.
Tyle w temacie




_________________

Mój projekt hamownia http://forum.mieloch.pl/motorynka-simron-70cc-zielony-szatan-pomiar-hamownia-10-koni-t415495.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 mar 2016, 18:42 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Osobiście nigdy nie zalałem do skutera niżej niż pół-syntetyk (raz się zdarzyło), docierałem zawsze na syntetyku i nie było problemów, mineralny to chyba do pojazdu co na 3k kręci a nie 10k....potem płacz że zatarty bo okno wydechowe zalepiło...(nawet te 500km starczy)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 mar 2016, 19:23 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 gru 2013, 16:25
Posty: 1934
Lokalizacja: Morąg
Pojazd: Junak 305
scoot pisze:
Osobiście nigdy nie zalałem do skutera niżej niż pół-syntetyk (raz się zdarzyło), docierałem zawsze na syntetyku i nie było problemów, mineralny to chyba do pojazdu co na 3k kręci a nie 10k....potem płacz że zatarty bo okno wydechowe zalepiło...(nawet te 500km starczy)

Dokładnie, u mnie po 500 km jazdy na mineralnym zatarł się. Wcześniej jeździłem na actevo i nie było problemów.
Jak rozbierałem silnik to wszędzie był nagar :/




_________________

Longjia Exactly 2008r. next Generic Trigger 2007r. now Junak 305 2016r.

ObrazekJunak 305 by Nikodem
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Where I am?

Facebook

Youtube




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy