Dzisiaj jest 24 lis 2024, 21:43



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
Offline
Post: 03 lip 2016, 15:26 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 sty 2015, 17:04
Posty: 998
Lokalizacja: Kolonia Bodzanowska, woj. KUJ-POM
Pojazd: Apka AF1 50/78 89r
Obrazek


Czerwony kolor- cześć monowahacza
Żółty- jajko z osią koła
Czarny- oś koła
Fiolet- śruba ściskająca koniec wahacza

Musisz poluzować tą śrubkę i obrócić "jajkiem", dzięki temu, że oś koła nie jest z centrum a bliżej krawędzi, kręcąc nim zmienisz położenie koła. :wink:




_________________

Piszę po polsku!
No... Przynajmniej staram się :)


Chcesz naklejki lub gadżety na skuter lub moto za free wbij tutaj :D

Apka od CHEJMaN'a :D Klik, klik! :D

Instalcje elektryczne do sqt/ moto na zamówienie.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 10 lip 2016, 9:30 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 gru 2014, 21:57
Posty: 86
Lokalizacja: Okolice Wadowic
Pojazd: Honda CB1 400cc R4
Imię: Damian
bartekchejman pisze:
Obrazek


Czerwony kolor- cześć monowahacza
Żółty- jajko z osią koła
Czarny- oś koła
Fiolet- śruba ściskająca koniec wahacza

Musisz poluzować tą śrubkę i obrócić "jajkiem", dzięki temu, że oś koła nie jest z centrum a bliżej krawędzi, kręcąc nim zmienisz położenie koła. :wink:

Dzięki, przydało się :D
Co prawda nie do końca wszystko powiedziałeś ale do tego już doszedłem.
Jakby ktoś miał następnym razem problemy z naciągnięciem łańcucha to niedługo wrzucę poradnik z fotkami.
Jednym słowem, nie wyciągajcie tych śrub ściskających koniec wahacza bo ich potem nie wsadzicie z powrotem, oraz żeby przesunąć jajko, trzeba wsadzić w dziurę w feldze jakiś pręt i szukać dziury w bebechach wahacza, potem tylko obracamy kołem i wszystko się poluzuje albo naciągnie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 lip 2016, 10:11 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 sty 2015, 17:04
Posty: 998
Lokalizacja: Kolonia Bodzanowska, woj. KUJ-POM
Pojazd: Apka AF1 50/78 89r
Pulsar pisze:
nie wyciągajcie tych śrub ściskających koniec wahacza bo ich potem nie wsadzicie z powrotem
bartekchejman pisze:
Musisz poluzować tą śrubkę


Pulsar pisze:
raz żeby przesunąć jajko, trzeba wsadzić w dziurę w feldze jakiś pręt i szukać dziury w bebechach wahacza, potem tylko obracamy kołem i wszystko się poluzuje albo naciągnie.


Na jajku są frezy i dołki po bokach w których opierasz np. przebijak lub jakąś lepszą śrubę i uderzasz w nią młotkiem obracając przy tym jajkiem :wink:


Nie chwal się, że łańcuch naciągnąłeś :D Dawaj jakieś upyy! :O




_________________

Piszę po polsku!
No... Przynajmniej staram się :)


Chcesz naklejki lub gadżety na skuter lub moto za free wbij tutaj :D

Apka od CHEJMaN'a :D Klik, klik! :D

Instalcje elektryczne do sqt/ moto na zamówienie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 sie 2016, 15:15 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 gru 2014, 21:57
Posty: 86
Lokalizacja: Okolice Wadowic
Pojazd: Honda CB1 400cc R4
Imię: Damian
No właśnie w 125 nie ma żadnych frezów. Zrobię jutro zdjęcia jak to wygląda.

# 11.07.2016

No więc na dzień dzisiejszy sprawa Apki wygląda tak:
Ostatnio ją przepalałem, trochę ją przygrzałem i już nie odpaliła. Cały czas zalewa świece, i to nie paliwo o nie .... olej przekładniowy. Pokrywa sprzęgła już ściągnięta, jutro kupię uszczelniacz wału i go wymienię.

Zmieniłem też płyn hamulcowy, zrobiłem inspekcję zacisków, wszystko jest jak najbardziej w porządku.

Pokażę Wam jak wyregulować ten upierdliwy monowahacz. Teoretycznie regulacja powinna zająć około 15 min, mi zajęła 3 godziny.

Obrazek
Musimy poluzować te śruby, broń boże je wyciągać bo potem ich nie włożycie!!!
Obrazek
Następnie patrzymy na felgę i szukamy odpowiedniego otworu.
Obrazek
Trzeba znaleźć jeden który ma takie zaokrąglenie na trójkącie trzymającym koło.
Obrazek
Tutaj widać że dziurka w feldze jest nie odpowiednia. Jak się przypatrzycie to zobaczycie też w głębi, otwór w "jajku" wahacza. Należy dopasować ten otwór w feldze i ten w wahaczu, wsadzić coś wytrzymałego do tych dziurek i przepychać moto.
Obrazek
!!! UWAGA!!!
Pamiętać żeby uważać na swoją siłę! u mnie zostało pół śrubokręta w tej drugiej dziurce... muszę ściągnąć koło i jakoś to wydłubać stamtąd.

I tutaj przykra informacja.
Apka najprawdopodobniej zostanie sprzedana, lub zamieniona.
Niestety jest przy niej jeszcze mnóstwo pracy, a wszyscy z mojej ekipy pokupowali już moto i śmigają.
Sam chciałbym skorzystać chociaż z miesiąca tej beztroski i pośmigać ze znajomymi. Także jakby ktoś był zainteresowany, to wie gdzie mnie szukać.

#Edit
Mam dla Was dobrą wiadomość. Wszystko sobie przemyślałem i zdecydowałem że Aprilia zostaje jak na razie u mnie przynajmniej do końca sezonu. Prace nad nią ruszą pod koniec sierpnia, ewentualnie na początku września. Do tej pory nic się nie działo z projektem, aczkolwiek okazało się że mam do kupienia jeszcze pompkę hamulcową na tył bo obecna jest zapchana.

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 sie 2016, 17:02 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 maja 2012, 20:41
Posty: 746
Lokalizacja: Wyszków
Pojazd: Tgb 101S
Pulsar, Za jaką cenę chciałbyś oddać apke? :)




_________________

www.shop.mieloch.pl




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 sie 2016, 19:00 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 gru 2014, 21:57
Posty: 86
Lokalizacja: Okolice Wadowic
Pojazd: Honda CB1 400cc R4
Imię: Damian
Daw_id012 pisze:
Pulsar, Za jaką cenę chciałbyś oddać apke? :)

W stanie takim jak jest teraz to pewnie byłaby kwota około 2,5 tysiąca. Aczkolwiek na pewno zdążę ją dokończyć mechanicznie do momentu sprzedaży i cena podskoczy.
Na pewno nie będzie to wygórowana cena, w szczególności że widziałem kilka tych AF1 - w dużo gorszym stanie, do sporych napraw za bagatela 3-3,5 tysiąca.
Wszystko będzie zależeć od tego co w niej uda mi się jeszcze zrobić. Pewne jest to że nie uda mi się jej odmalować. Konkretną cenę zweryfikuje już rynek na koniec sezonu.
Jeśli byś chciał coś konkretniej usłyszeć to uderzaj na gg: 36590291




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 sie 2016, 14:54 
***

Rejestracja: 31 sie 2015, 10:02
Posty: 929
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd: Aprilia RS 125
Imię: Kamil
Jesteś pewien, że chcesz ją sprzedać ? Nie jest ci jej szkoda ? Ja nawet mojego głupiego chiniola nie mogę sprzedać bo mi go szkoda :P




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 sie 2016, 13:00 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 gru 2014, 21:57
Posty: 86
Lokalizacja: Okolice Wadowic
Pojazd: Honda CB1 400cc R4
Imię: Damian
4MaticPL pisze:
Jesteś pewien, że chcesz ją sprzedać ? Nie jest ci jej szkoda ? Ja nawet mojego głupiego chiniola nie mogę sprzedać bo mi go szkoda :P

Na pewno będzie żal, bo czasu który jej poświęciłem nie zwróci mi nikt, ale jednak wolałbym pośmigać na moto legalnie. Ze zmienianiem tych 18 kW jest za dużo zachodu.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy