Dzisiaj jest 26 lis 2024, 17:48



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 15 sie 2016, 21:44 
**

Rejestracja: 05 wrz 2014, 18:26
Posty: 228
Lokalizacja: Częstochowa
Pojazd: TZR Blue White
Siema. Mam dziwny problem. Odpala od strzała, wkręca się bardzo wysoko, a gdy jadę, wcisnę sprzęglo i zakręce do min. 5k to słyszę takie dziwne dzwonienie. Nie wiem skąd to jest.
Silnik jak jest zimny to wystarczy mu sekunda krecenia i pali, a gdy jest cieply to musze go przytrzymac 2-3 sekundy zeby zalapal. Wiecie co to może być?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 15 sie 2016, 22:26 
Virtual Tuner
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 sie 2012, 11:41
Posty: 577
Pojazd: Nissan Almera
Pierścionki, łożyska walu, ewentualnie na korbowodzie. Sprawdź to a później martw się dalej, ponoć to jest częstsza wada AM6.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 sie 2016, 10:41 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 sty 2015, 17:04
Posty: 998
Lokalizacja: Kolonia Bodzanowska, woj. KUJ-POM
Pojazd: Apka AF1 50/78 89r
Miastowy pisze:
gdy jadę, wcisnę sprzęglo i zakręce do min. 5k to słyszę takie dziwne dzwonienie.




Miastowy pisze:
Pierścionki, łożyska walu, ewentualnie na korbowodzie.


W tym przypadku musiałoby walić ciągle, ja sprawdziłbym sprzęgło a mianowicie stan jego dokręcenia, miałem tak kiedyś aż do momentu gdy sprzęgło odkręciło się całkowicie spadło z osi.




_________________

Piszę po polsku!
No... Przynajmniej staram się :)


Chcesz naklejki lub gadżety na skuter lub moto za free wbij tutaj :D

Apka od CHEJMaN'a :D Klik, klik! :D

Instalcje elektryczne do sqt/ moto na zamówienie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 sie 2016, 14:58 
**

Rejestracja: 05 wrz 2014, 18:26
Posty: 228
Lokalizacja: Częstochowa
Pojazd: TZR Blue White
dzwonienie jest również podczas jazdy. Mam już winowajcę. Były to pierścienie, które przepuszczały w wyniku czego powstało zabarwienie tłoka.
Mam jeszcze pytanie. Mam dwie rysy, lekko wyczuwalne pod palcem PONIZEJ kanałów, od kanałów w stronę skrzyni. Tłok tam nie dochodzi, więc nie będę miał żadnych spadków kompresji?

Mam jeszcze pytanie dotyczące tłoka Barikit. Czy jest to produkt godny polecenia? Wymiary zgadzają się z moim starym tłokiem(Vertex), a w tłoku meteor trzeba skracać płaszcz tłoka. Co to znaczy?

Jeżeli jadę na full manecie i odpuszczę ją tak do 1/3 to przerywa, a jak puszczę do końca to normalnie schodzi z obrotów. Czy to wina za małej dyszy? Dodam, że silnik zawsze odpala bez ssania.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 sie 2016, 15:55 
Virtual Tuner
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 sie 2012, 11:41
Posty: 577
Pojazd: Nissan Almera
Bonus_BGC pisze:
Mam już winowajcę. Były to pierścienie
A nie mowiłem... :mrgreen:
Bonus_BGC pisze:
Dodam, że silnik zawsze odpala bez ssania.
Jak dla mnie to powinieneś zimny odpalać cały czas na ssaniu, ciepłego nie musisz. Co do reszty pytaj mistrza Bartka, bo ja nie siedzę w biegówkach. :wink:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 sie 2016, 15:56 
**

Rejestracja: 05 wrz 2014, 18:26
Posty: 228
Lokalizacja: Częstochowa
Pojazd: TZR Blue White
Miesiąc temu rozkręcałem puszkę i nie było brudu. To zle że odpala bez ssania? Ale jeszcze dla pewności wyczyszczę filtr. Wiesz coś może na temat tłoka Barikit? Warty kupna?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 sie 2016, 16:05 
Virtual Tuner
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 sie 2012, 11:41
Posty: 577
Pojazd: Nissan Almera
Nie, że źle ale wtedy słabiej odpala, ciężej dla silnika ponieważ paliwo nie przedostaje się w szybkim tempie do komory pływakowej i stąd możesz mieć takie problemy, być może się mylę - każde moto inaczej działa. Np u mnie w skucie jak odpalę bez ssania to po pół kilometra jest w stanie mi zgasnąć. Przykre, ale prawdziwe. Co do tłoka - mało słyszałem o Barikidzie, ale ja bym nie kupił tego, wolałbym coś pewniejszego (w tym przypadku Meteor).




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 sie 2016, 16:13 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 sie 2010, 16:05
Posty: 583
Lokalizacja: Poddębice
Pojazd: Aprilia sr factory
Barikit to sporo lepszy tłok od meteora. Wystarczy wziąć oba w rękę i sprawa jest oczywista.




_________________

Mój projekt hamownia http://forum.mieloch.pl/motorynka-simron-70cc-zielony-szatan-pomiar-hamownia-10-koni-t415495.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 sie 2016, 16:15 
**

Rejestracja: 05 wrz 2014, 18:26
Posty: 228
Lokalizacja: Częstochowa
Pojazd: TZR Blue White
Rozne opinie chodza o Meteorze, do cylindra Polini 80 czytalem na jednych ze sklepów, ze trzeba skracać płaszcz tłoka(cokolwiek to jest). Poczekam jeszcze na opinie innych na temat tego Barikita, bo ludzie chwalą sobie cylindry tej marki.

Edit: Dzięki za odpowiedz. Tak wlasnie myslalem, ze barikit bedzie lepszy od meteorów. A jak ten tłok wypada w przypadku vertexa czy asso? Przypomne, ze moj stary tlok to vertex.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 sie 2016, 16:17 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 sie 2010, 16:05
Posty: 583
Lokalizacja: Poddębice
Pojazd: Aprilia sr factory
Taka ciekawostka, barikit to te same tłoki co zt-tuning




_________________

Mój projekt hamownia http://forum.mieloch.pl/motorynka-simron-70cc-zielony-szatan-pomiar-hamownia-10-koni-t415495.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 sie 2016, 19:25 
**

Rejestracja: 05 wrz 2014, 18:26
Posty: 228
Lokalizacja: Częstochowa
Pojazd: TZR Blue White
Jeżeli na starym tłoku jest napisane 49.945 to tłok 50.00mm będzie posiadał luz montażowy? Nie mogę nigdzie znalezc tłoka powyżej 49.50mm dlatego się zastanawiam.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 sie 2016, 20:32 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 sty 2015, 17:04
Posty: 998
Lokalizacja: Kolonia Bodzanowska, woj. KUJ-POM
Pojazd: Apka AF1 50/78 89r
Mam u siebie tłoczek Barikita i chwalę sobie. Płaszcz tłoka to poprostu jego ścianka i owszem trzeba ją skrócić zależnie od wału, u mnie w seryjnym musiałem spiłować koło 2-3 mm od dołu a następnie obpiłować pilniczkiem do paznokci, w przeciwnym razie tłok nie będzie tak nisko schodził.


[B]Miastowy,[b] sceptycznie podszedłem do Tw wypowiedzi, bo zmyliło mnie dzwonienie tylko przy łapaniu za klamkę.

-- 17 sie 2016, 21:25 --

Co do rys to kompresja jest też potrzebna aby zassać paliwo do komory i później przepchnąć je nad tłok, a nie tylko do sprężenia go nad tłokiem. Te rysy mogą, lecz nie muszą przeszkadzać, jeśli mówisz, że tłok tam nie schodzi, czyli pierścionki po nich nie latają to wszystko będzie okey.

-- 17 sie 2016, 21:28 --

Przerywanie gdy odpuścisz lekko matekę może być normą bo iglica nie wejdzie do końca w gniazdo i drży przez co podaje nie równą dawkę paliwa.

-- 17 sie 2016, 21:32 --

Bonus_BGC pisze:
Jeżeli na starym tłoku jest napisane 49.945 to tłok 50.00mm będzie posiadał luz montażowy?


Będzie, po prostu na tłoku masz dokładne dane a w aukcjiach i opisach zaokrągla się to ;)




_________________

Piszę po polsku!
No... Przynajmniej staram się :)


Chcesz naklejki lub gadżety na skuter lub moto za free wbij tutaj :D

Apka od CHEJMaN'a :D Klik, klik! :D

Instalcje elektryczne do sqt/ moto na zamówienie.


Ostatnio zmieniony 18 sie 2016, 17:42 przez bartekchejman, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 sie 2016, 21:29 
**

Rejestracja: 05 wrz 2014, 18:26
Posty: 228
Lokalizacja: Częstochowa
Pojazd: TZR Blue White
ile kilometrów trzeba 'docierać' tłok?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 sie 2016, 8:37 
***

Rejestracja: 31 sie 2015, 10:02
Posty: 929
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd: Aprilia RS 125
Imię: Kamil
Pierścienie dociera się około 100km




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 sie 2016, 17:40 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 sty 2015, 17:04
Posty: 998
Lokalizacja: Kolonia Bodzanowska, woj. KUJ-POM
Pojazd: Apka AF1 50/78 89r
x2

Więcej nie trzeba, niektórzy jeszcze honują cylek przed zmianą pierścieni, ale nie jest to konieczne.




_________________

Piszę po polsku!
No... Przynajmniej staram się :)


Chcesz naklejki lub gadżety na skuter lub moto za free wbij tutaj :D

Apka od CHEJMaN'a :D Klik, klik! :D

Instalcje elektryczne do sqt/ moto na zamówienie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 sie 2016, 22:26 
**

Rejestracja: 05 wrz 2014, 18:26
Posty: 228
Lokalizacja: Częstochowa
Pojazd: TZR Blue White
a tłok po tych 100km nie będzie mi puchł? Poza tym, wpadła mi świeca B8ES do płynu chłodniczego ktory spuszczałem. Da radę ją jeszcze użyć czy jest do wyrzucenia? Czym umyć świecę z oleju?(nie spalał się z powodu padniętych pierścieni i pluło z wydechu, kolor kawa z mlekiem lecz na gwincie jest troche oleju)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 sie 2016, 9:55 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 sty 2015, 17:04
Posty: 998
Lokalizacja: Kolonia Bodzanowska, woj. KUJ-POM
Pojazd: Apka AF1 50/78 89r
Włóż na noc do słoika z rozpuszczalnikiem (może być wacha, ale rozpuszczalnik lepszy) lub kup taki specyfik od K2 do usuwania nagaru, pomoże ale nie da wiele więcej niż rozpuszczalnik, więc nie ma sensu przepłacać.

A tłok czemu ma puchnąć? Wygrzejesz go dobrze przez te sto km to puchł nbd.




_________________

Piszę po polsku!
No... Przynajmniej staram się :)


Chcesz naklejki lub gadżety na skuter lub moto za free wbij tutaj :D

Apka od CHEJMaN'a :D Klik, klik! :D

Instalcje elektryczne do sqt/ moto na zamówienie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 sie 2016, 21:44 
**

Rejestracja: 05 wrz 2014, 18:26
Posty: 228
Lokalizacja: Częstochowa
Pojazd: TZR Blue White
Tłok spuchnie wtedy gdy zagrzeje płyn i pojawi się kontrolka temperatury czy może on spuchnąć w mniejszej temp? Silnik ma więcej mocy na docieraniu?
Mam chęć zalozyc wiatrak od chlodnicy samochodowej do chlodnicy w AM6. Czy dzięki temu nie będzie się tak grzał podczas docierania?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 sie 2016, 22:09 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 sty 2015, 17:04
Posty: 998
Lokalizacja: Kolonia Bodzanowska, woj. KUJ-POM
Pojazd: Apka AF1 50/78 89r
Kontrolka zapala się w granicy 95-105°C, zależy od moto. Na dotarciu silnik ma najwięcej mocy, ale na docieraniu cylka a nie tłoczka.
Wiatrak to świetny pomysł, napewno pomoże, na Twoim miejscu nie przekraczałbym 80°C.




_________________

Piszę po polsku!
No... Przynajmniej staram się :)


Chcesz naklejki lub gadżety na skuter lub moto za free wbij tutaj :D

Apka od CHEJMaN'a :D Klik, klik! :D

Instalcje elektryczne do sqt/ moto na zamówienie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy