Dzisiaj jest 10 lis 2024, 7:00



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 17 sie 2016, 20:37 
*

Rejestracja: 23 lip 2016, 20:22
Posty: 31
Pojazd: Yamaha Aerox
Witam
Dzisiaj wymieniłem uszczelkę pod głowicą bo prawdopodobnie była padnięta. Szła kompresja w układ chłodzenie, brał dużo wody.
Przy okazji sprawdziłem zawór membranowy i są wyraźne prześwity na płytkach.
Wyczyściłem gaźnik, filtr powietrza, zalałem wody do chłodnicy, odpowietrzyłem.
Skuter odpalił ale jest problem bo nie ma tej mocy co przed wymianą. Pali od kopa, dobrze się wkręca ale podczas jazdy ma muła, nie ma mocy. Po odkręceniu manetki do końca czasami przymuli. Kręci maksymalnie 6tys obrotów.
Zauważyłem, że cofa dużo paliwa do filtra powietrza.
Dodam, że przed wymianą skuter jeździł dobrze.

Co teraz robić? Wszystko złożyłem jak było wcześniej a jeździ gorzej. Gaźnik jest idealnie wyregulowany, nic nie ruszałem.




_________________

Yamaha Aerox 50
-cylinder 50
-gaźnik seria (dysza 58)
-Tec Evo Racing
-Polini Speed Bell
-Tecnigas Next-R
-rolki 5,5g
-sprężyna centralna Malossi Race żółta
-sprężynki sprzęgła niebieskie(Tec)
-Malossi Multivar
-Malossi X-Special


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 18 sie 2016, 8:43 
***

Rejestracja: 31 sie 2015, 10:02
Posty: 929
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd: Aprilia RS 125
Imię: Kamil
Wymień najpierw membranki skoro widziałeś prześwit.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 sie 2016, 20:00 
*

Rejestracja: 23 lip 2016, 20:22
Posty: 31
Pojazd: Yamaha Aerox
Już zamówiłem nowy zawór membranowy i uszczelkę. Sprawdziłem dzisiaj też czy nie łapie lewego powietrza. Zdjąłem filtr i przystawiłem rękę. Silnik gasł za każdym razem. W dodatku miałem mokrą rękę od benzyny.
Sprawdziłem też zaworek iglicowy i pływak ale jest wszystko w porządku. Kranik podciśnieniowy też jest ok.

-- 19 sie 2016, 21:00 --

Założyłem dzisiaj nowy zawór membranowy(Tec Sport) i uszczelkę. Nic się nie poprawiło, jest jeszcze gorzej niż na starym zaworze. Nie ma siły jechać po odkręceniu manetki do końca przerywa i się nie wkręca. Czasami dam lekko gazu i gaśnie
Niżej filmik:
https://vimeo.com/179496784

Rozkręciłem jeszcze raz głowicę i cylinder. Tak to wszystko wygląda:
Obrazek,Obrazek,Obrazek
Obrazek,Obrazek,Obrazek

Złożyłem wszystko. Dałem nową uszczelkę pod cylinder. Pod głowicą dodatkowo posmarowałem silikonem, czerwoną uszczelkę.
Założyłem stary zawór membranowy i jest trochę lepiej ale po odkręceniu manetki do końca, silnik czasami się nie wkręca lub przerywa.
Nie mam pojęcia co się mogło stać i od czego zacząć sprawdzać. Nowe części a skuter jeździ coraz gorzej.
Co to może być?




_________________

Yamaha Aerox 50
-cylinder 50
-gaźnik seria (dysza 58)
-Tec Evo Racing
-Polini Speed Bell
-Tecnigas Next-R
-rolki 5,5g
-sprężyna centralna Malossi Race żółta
-sprężynki sprzęgła niebieskie(Tec)
-Malossi Multivar
-Malossi X-Special




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 sie 2016, 20:29 
***

Rejestracja: 13 cze 2012, 18:49
Posty: 1126
Pojazd: kymco s9
A to zdjęcie Twojego tłoka ? zmierz kompresję bo wygląda jakby solidnie puszczały pierścienie , dużo najechane na nim może czas na zmianę, mocno dobity




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 sie 2016, 7:45 
*

Rejestracja: 23 lip 2016, 20:22
Posty: 31
Pojazd: Yamaha Aerox
Tak zdjęcie mojego tłoka z tym, że przed wymianą uszczelki pod głowicą skuter dobrze jeździł. Wkręcał się na obroty i nie przerywał.
Na nowej, szczelnej membranie jest gorzej niż na starej, która ma prześwity. W gaźniku nic nie ruszałem bo wcześniej jeździł i palił bardzo dobrze. Tylko wyczyściłem. Filtr powietrza również wyczyszczony.
Po przytkaniu wlotu filtra powietrza, skuter gaśnie. Czyli nie łapie lewego powietrza.




_________________

Yamaha Aerox 50
-cylinder 50
-gaźnik seria (dysza 58)
-Tec Evo Racing
-Polini Speed Bell
-Tecnigas Next-R
-rolki 5,5g
-sprężyna centralna Malossi Race żółta
-sprężynki sprzęgła niebieskie(Tec)
-Malossi Multivar
-Malossi X-Special




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 sie 2016, 10:33 
***

Rejestracja: 31 sie 2015, 10:02
Posty: 929
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd: Aprilia RS 125
Imię: Kamil
Niestety wszystko wskazuje na brak kompresji. Możesz jeszcze spróbować dać nowe pierścionki.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 sie 2016, 13:12 
*

Rejestracja: 23 lip 2016, 20:22
Posty: 31
Pojazd: Yamaha Aerox
Przed wymianą uszczelki było dobrze. Niemożliwe, że teraz kompresje stracił i jest gorzej. Nic nie było ruszane. Zmiana uszczelki, sprawdziłem jeszcze zawór membranowy, wyczyszczony gaźnik i filtr powietrza.
Ale bardzo dobrze odpala. Rano pali z pierwszego, drugiego kopa. Na wolnych obrotach ładnie chodzi.
Odkręcę manetkę do końca to go muli i przerywa. Świeca za każdym razem jest mokra.
Dałem iglicę na sam dól ale bez zmian. Świeca mokra.
Iskra jest dobra. Sprawdzane na dwóch świecach.
Dziwi mnie to dlaczego na nowej szczelnej membranie jest gorzej i to dużo niż na starej nie szczelnej membranie?
Zdjąłem filtr powietrza, przystawiłem rękę do wlotu gaźnika i silnik gaśnie. Czyli lewe powietrze wykluczone. Sporo paliwa cofa do gaźnika.
Zaworek iglicowy sprawdziłem i trzyma. Napełnia komorę pływaka do 3/4 pojemności. Kranik podciśnieniowy sprawdzony.
Skuter kopci na biało na zimnym i ciepłym silniku. Leje olej Orlen 2T.




_________________

Yamaha Aerox 50
-cylinder 50
-gaźnik seria (dysza 58)
-Tec Evo Racing
-Polini Speed Bell
-Tecnigas Next-R
-rolki 5,5g
-sprężyna centralna Malossi Race żółta
-sprężynki sprzęgła niebieskie(Tec)
-Malossi Multivar
-Malossi X-Special




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 sie 2016, 15:20 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Sprawdź kompresję ,bo ewidentnie na zdjęciu widac że przepuszczają pierścienie.Koledzy wyżej mają rację ,jeśli uważasz inaczej to nie zawracaj gitary.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 sie 2016, 10:53 
***

Rejestracja: 31 sie 2015, 10:02
Posty: 929
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd: Aprilia RS 125
Imię: Kamil
I ten olej też zmień na coś normalnego. Coś z motula czy castrol 2t racing




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 sie 2016, 13:39 
*

Rejestracja: 23 lip 2016, 20:22
Posty: 31
Pojazd: Yamaha Aerox
Jaki tłok kupić? Meteor czy Vertex? Na ile rozwiercać cylinder? Teraz jest oryginał 40mm.
Kupić 40,50mm i dać do szlifu?




_________________

Yamaha Aerox 50
-cylinder 50
-gaźnik seria (dysza 58)
-Tec Evo Racing
-Polini Speed Bell
-Tecnigas Next-R
-rolki 5,5g
-sprężyna centralna Malossi Race żółta
-sprężynki sprzęgła niebieskie(Tec)
-Malossi Multivar
-Malossi X-Special




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 sie 2016, 18:51 
***

Rejestracja: 13 cze 2012, 18:49
Posty: 1126
Pojazd: kymco s9
cylinder daj fachowcowi od szlifu to Ci powie jaki rozmiar , vertexy są dobrze wykonane tłok to nie tylko ,,garnek" liczy się jakość pierścieni ,sworznia , moim zdaniem warto zapłacić i czuć w ,,ręku " jakość :D a może http://allegro.pl/tlok-asso-werke-40mm- ... 61338.html


Ostatnio zmieniony 21 sie 2016, 19:06 przez jarek2176, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 sie 2016, 19:03 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 sie 2010, 16:05
Posty: 583
Lokalizacja: Poddębice
Pojazd: Aprilia sr factory
Daj tłoka na pierwszy szlif, pewnie 40,25.
Tutaj widać ewidentnie koniec cylka z tłokiem.




_________________

Mój projekt hamownia http://forum.mieloch.pl/motorynka-simron-70cc-zielony-szatan-pomiar-hamownia-10-koni-t415495.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 sie 2016, 16:48 
*

Rejestracja: 23 lip 2016, 20:22
Posty: 31
Pojazd: Yamaha Aerox
To kupuję Vertexa 40,50 i do szlifu.
Można chyba stąd kupić?
http://allegro.pl/tlok-vertex-40-50-mm- ... 95603.html

Ale mam teraz kolejny problem. Dzisiaj patrzę ile wody w chłodnicy a tam pusto i w dodatku zbiorniczek i woda czarna! Wodę mi również wyrzucało korkiem.
Obrazek

Dodam, że złożyłem głowicę i cylinder na nowych uszczelkach kilka dni temu. Dodatkowo dałem silikon pod głowicę. Głowica do wyrzucenia?

Teraz silnik całkowicie źle chodzi. Odpala dobrze i chodzi na wolnych ale nie da się jeździć. Muli, przerywa. Świeca cały czas mokra. Regulacje gaźnika nic nie pomagają. Wszystko wyczyszczone. Zawór membranowy nowy.
W dodatku nie wiem czy ssanie automatycznie nie jest zepsute. Na poniższym zdjęciu widać ssanie i iglicę. Jest na samym dole. Podłączyłem do akumulatora ale nic się nie rusza.
Obrazek




_________________

Yamaha Aerox 50
-cylinder 50
-gaźnik seria (dysza 58)
-Tec Evo Racing
-Polini Speed Bell
-Tecnigas Next-R
-rolki 5,5g
-sprężyna centralna Malossi Race żółta
-sprężynki sprzęgła niebieskie(Tec)
-Malossi Multivar
-Malossi X-Special




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 sie 2016, 16:56 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 sie 2010, 16:05
Posty: 583
Lokalizacja: Poddębice
Pojazd: Aprilia sr factory
To co jest w zbiorniczku cieczy to ewidentnie wywalona uszczelka pod głowicą, może być spowodowane krzywą głowica ale da się takową splanować naprawić.




_________________

Mój projekt hamownia http://forum.mieloch.pl/motorynka-simron-70cc-zielony-szatan-pomiar-hamownia-10-koni-t415495.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 sie 2016, 17:23 
*

Rejestracja: 23 lip 2016, 20:22
Posty: 31
Pojazd: Yamaha Aerox
Tutaj ludzie piszą, żeby nie robić planowania głowicy w 50.
planowanie-glowicy-t43958.html

Nie wiem teraz co robić? Czy dać to do szlifu i nowy tłok + głowica? Czy jakiś zestaw Tec HQ 50 + głowica?




_________________

Yamaha Aerox 50
-cylinder 50
-gaźnik seria (dysza 58)
-Tec Evo Racing
-Polini Speed Bell
-Tecnigas Next-R
-rolki 5,5g
-sprężyna centralna Malossi Race żółta
-sprężynki sprzęgła niebieskie(Tec)
-Malossi Multivar
-Malossi X-Special




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 sie 2016, 18:35 
***

Rejestracja: 13 cze 2012, 18:49
Posty: 1126
Pojazd: kymco s9
Połóż głowicę na czymś prostym ,kawałek szyby lub coś takiego zobacz czy się ,,kołysze ", jakieś prześwity może dużo nie trzeba równać , pewnie jak ktoś przy mocnej kompresji jeszcze chce WĄTPLIWIE ulepszyć i zdziera głowicę to szkodzi na łożyska itd ,ale Tyś uparty :twisted: cylinder do speca i wtedy kupujesz




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 sie 2016, 18:49 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 sie 2010, 16:05
Posty: 583
Lokalizacja: Poddębice
Pojazd: Aprilia sr factory
Ja nie mówię o planowaniu dla tuningu rzędu 1mm tylko zebranie jednej lub dwóch dziesiątek dla wyrównania powierzchni




_________________

Mój projekt hamownia http://forum.mieloch.pl/motorynka-simron-70cc-zielony-szatan-pomiar-hamownia-10-koni-t415495.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 sie 2016, 19:22 
***

Rejestracja: 13 cze 2012, 18:49
Posty: 1126
Pojazd: kymco s9
Jaro masz rację do wyrównania dużo pewnie nie trzeba i w niczemu nie zaszkodzi to chciałem wyjaśnić wyżej




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 sie 2016, 19:33 
*

Rejestracja: 23 lip 2016, 20:22
Posty: 31
Pojazd: Yamaha Aerox
Dobra, to zamówię tłok vertexa 40,50mm. Oddaje cylinder do szlifu. I głowicę do minimalnego wyrównania?
Już kupa piniendzy poszła w ten skuter i jeździ coraz gorzej.
Ale dziwię się w jaki sposób może to puszczać. Nowa uszczelka + silikon. Wszystko było bardzo dobrze dokręcone.




_________________

Yamaha Aerox 50
-cylinder 50
-gaźnik seria (dysza 58)
-Tec Evo Racing
-Polini Speed Bell
-Tecnigas Next-R
-rolki 5,5g
-sprężyna centralna Malossi Race żółta
-sprężynki sprzęgła niebieskie(Tec)
-Malossi Multivar
-Malossi X-Special




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 sie 2016, 20:17 
***

Rejestracja: 13 cze 2012, 18:49
Posty: 1126
Pojazd: kymco s9
W cylindrach LC gdzie za uszczelki robią gumki od włosów :mrgreen: musi być super prosto , więcej wybacza cyl składany na uszczelce papierowej z metalowym kołnierzem




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



cron Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy