Dzisiaj jest 26 lis 2024, 0:06



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 02 paź 2016, 14:37 
*

Rejestracja: 27 sie 2016, 19:40
Posty: 6
Pojazd: Aprilia sr50r
Witam mam problem z moją Aprilia Sr50r 2009r wersja na gaźniku przebieg 9.800km mianowicie przerywa i nie chce wkręcić się na obroty. Problem polega na tym że jeśli odkręcę manetkę do końca to skuter przerywa i nie chce wkręcić się na obroty lecz jeśli odpuszczę manetkę na chwilę i znowu odkręcę to skuter się wkręci na te obroty. Zmierzyłem już kompresje i wynosi około 5 bar na ciepłym i zimnym silniku wiec to chyba za mało nie? Słyszałem że powinno być około 10. Na wymianę cylindra jestem już przygotowany lecz wydaję mi się że coś jeszcze ją boli tylko co? Wczoraj zgasiłem ją normalnie dzisiaj idę do garazu ją odpalić i nie chce odpalić wykręciłem świecę przyłożyłem do ramy i nie ma iskry. Jeszcze takie pytanko jak sprawdzić częsciowo zapłon poprzed multimetr? Po niżej wstawiam 2 filmiki:

Aprilia przerywa i nie wkręca się na obroty: https://www.youtube.com/watch?v=76J6H71ddUY


Pomiar kompresji a ciepłym silniku: https://www.youtube.com/watch?v=5wk0tbkeKrw&feature=youtu.be


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 02 paź 2016, 15:02 
**

Rejestracja: 29 kwie 2010, 5:46
Posty: 214
Lokalizacja: Rybnik
Pojazd:
Sprawdzałeś kompresję na manetce odkręconej do końca?

Może masz problem z masą. Weź kabelek i przykręć do ramy i silnika.




_________________

SCOOTER TUNING IS NOT A CRIME!!!
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 paź 2016, 15:10 
*

Rejestracja: 27 sie 2016, 19:40
Posty: 6
Pojazd: Aprilia sr50r
Tak kompresja była sprawdzana na odkręconej manetce. Masa jest na silniku i ramie bo sprawdzałem multimetrem.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 paź 2016, 15:12 
**

Rejestracja: 29 kwie 2010, 5:46
Posty: 214
Lokalizacja: Rybnik
Pojazd:
No to aż dziw bierze, że jeszcze palił xD. Zobacz czy nie przetarł Ci się kabel z czujnika halla :).




_________________

SCOOTER TUNING IS NOT A CRIME!!!
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 paź 2016, 15:13 
*

Rejestracja: 27 sie 2016, 19:40
Posty: 6
Pojazd: Aprilia sr50r
No poniżej 5 nie odpala podobno xd, ktory to jest ten kabel od czujnika? A od czego wcześniej przrywał i nie chciał się wkrecić na obroty? :p




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 paź 2016, 15:17 
**

Rejestracja: 29 kwie 2010, 5:46
Posty: 214
Lokalizacja: Rybnik
Pojazd:
Ja miałem takie właśnie objawy przez przetarty czujnik halla i jak całkiem się przerwał to brak iskry. Musisz zdjąć pokrywę z prawej strony silnika (od strony zapłonu) i tam nad kołem magnesowym jest czujnik halla. Od niego idzie kabel do cewkomodułu.




_________________

SCOOTER TUNING IS NOT A CRIME!!!
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 paź 2016, 17:46 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 sie 2010, 16:05
Posty: 583
Lokalizacja: Poddębice
Pojazd: Aprilia sr factory
MichasSR pisze:
Tak kompresja była sprawdzana na odkręconej manetce. Masa jest na silniku i ramie bo sprawdzałem multimetrem.


Na 5barów nie powinien zapalać.
co do iskry to po nitce do kłębka, musisz zacząć od świecy potem kabel, cewka itd.
Rezystancje cewek powinieneś znaleźć w sieci.




_________________

Mój projekt hamownia http://forum.mieloch.pl/motorynka-simron-70cc-zielony-szatan-pomiar-hamownia-10-koni-t415495.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 paź 2016, 7:19 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Z tą kompresją w 2T to jest ciężka sprawa by poprawnie zmierzyć. Na wynik ma wiele czynników wpływ np. czy uszczelniacze na wale są w dobrym stanie. Ja bym od nich w ogóle zaczął.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 paź 2016, 17:54 
*

Rejestracja: 27 sie 2016, 19:40
Posty: 6
Pojazd: Aprilia sr50r
No więc tak panowie dzisiaj idę do skuterka i sprawdzam czy ma iskrę i co? Oczywiście ma i odpala normalnie lecz przerywa tak jak na filmiku up. Od czego może skuter przerywać, od świecy raczej nie bo sprawdzałem na 2 i jest tak samo. Ja już naprawdę nie wiem co się z nim dzieje wczoraj iskry nie było a dziś jest lol.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 paź 2016, 19:37 
**

Rejestracja: 29 kwie 2010, 5:46
Posty: 214
Lokalizacja: Rybnik
Pojazd:
Moim zdaniem to przerywanie ma związek z utratą iskry. Sprawdź połączenia na kablach oraz czy kable nie są uszkodzone. Zdejmij koło magnesowe i sprawdź sam stator.




_________________

SCOOTER TUNING IS NOT A CRIME!!!
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 paź 2016, 17:09 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Może to być również wina wilgoci, a za tym przebicia na przewodzie WN, może to być zdychająca cewka zapłonowa lub nie łącząca masa.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 paź 2016, 17:26 
*

Rejestracja: 07 sie 2016, 10:29
Posty: 107
Lokalizacja: Gdańsk
Pojazd: Piaggio nrg mc3 180ccm 2t SWAP
Imię: Kacper
U mnie przerywał, strzelał i licho się wkręcał na obroty to była wina cewko-modułu.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



cron Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy