Dzisiaj jest 26 lis 2024, 10:29



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 01 lis 2016, 8:35 
*

Rejestracja: 18 wrz 2016, 20:29
Posty: 50
Pojazd: Yamaha TZR 2007
Czesc. Odkrecalem sruby silnika i jeden imbus poszedl. Gwint sie urobil tak ze klucz gdy chce odkrecic sie obraca a gdy zakrecic jest dobrze. Czym to odkrecic,jest to imbus na klucz 5 i dosc dlugi, +-6cm. Inne sruby wymagaly bardzoo duzej sily zeby odkrecic wiec mozna mowic ze sa zapieczone




_________________

Yamaha TZR 50 BLUE WHITE 2007

Cylinder: Polini 80 Porting + frezowanie karterów pod większy cylinder
Gaznik: PWK 24 + Polini Airbox
Wał: Top Racing HQ
Sprzęgło: Polini Evolution
Wydech: Voca Rookie


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 01 lis 2016, 8:49 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Podstawowa zasada przy odkręcaniu śrub imbusowych.Założyc klucz na srubę i puknąc w niego młotkiem aby siła uderzenia przeniosła się na łeb śrubu i tym sposobem luzuje ją do odkręcenia.Nie zakładac śrub z wyrobionym sześciokątem [ to jest złom] .to samo dotyczy obrobionych kluczy imbusowych z *plasteliny*




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 lis 2016, 9:27 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
n0ooRt X2. Prezes Dxmin Zainwestuj w dobry zestaw kluczy i unikniesz w późniejszym czasie problemów. Co do samych śrub to polecam zakupić te o podwyższonej zrywalności, są dużo twardsze, a co za tym idzie mniej podatne na obrobienie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 lis 2016, 10:15 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 sie 2010, 16:05
Posty: 583
Lokalizacja: Poddębice
Pojazd: Aprilia sr factory
Nikt wyżej nie napisał jak to odkręcić, użyj torxa o rozmiarze takim żeby nie było możliwości go włożyć w sześciokąt i wbij go w łeb śruby młotkiem, ja ostatnio odkręcałem tak tarczę gdzie śruby są na klej a ktoś obrobił je na okrągło.
Zawsze działa nigdy mi się nie zdarzyło nie odkręcić.
Ważne żeby torx nie był byle jaki tylko troszkę lepszy.
Co do lepszych kluczy to ja używam Teng tools i niestety czasami te współczesne śruby z guwnolitu po prostu nie dają się odkręcić normalnymi sposobami a zwłaszcza jak ktoś wcześniej coś przy nich gmerał.




_________________

Mój projekt hamownia http://forum.mieloch.pl/motorynka-simron-70cc-zielony-szatan-pomiar-hamownia-10-koni-t415495.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 lis 2016, 11:00 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Jaro Ja wiem, że można tego typu śruby odkręcić i jest na to wiele sposobów. Zauważ, że większość użytkowników tego forum ma znikome pojęcie o podstawach ślusarstwa... Można podać wiele przykładów na naprawę drobnych uszkodzeń, tylko nie każdy ma na to środki i możliwości.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 lis 2016, 11:36 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 sie 2010, 16:05
Posty: 583
Lokalizacja: Poddębice
Pojazd: Aprilia sr factory
Gummma pisze:
Jaro Ja wiem, że można tego typu śruby odkręcić i jest na to wiele sposobów. Zauważ, że większość użytkowników tego forum ma znikome pojęcie o podstawach ślusarstwa... Można podać wiele przykładów na naprawę drobnych uszkodzeń, tylko nie każdy ma na to środki i możliwości.

Święte słowa :wink:




_________________

Mój projekt hamownia http://forum.mieloch.pl/motorynka-simron-70cc-zielony-szatan-pomiar-hamownia-10-koni-t415495.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 lis 2016, 12:17 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 sty 2015, 17:04
Posty: 998
Lokalizacja: Kolonia Bodzanowska, woj. KUJ-POM
Pojazd: Apka AF1 50/78 89r
Najbardziej chłopskim sposobem będzie chyba nacięcie łba śruby przez jego całą szerokość aby włożyć tam płaski imbus czy śrubokręt ale imbusem będzie na pewno lepiej, tutaj trudnością jest tylko położenie śruby, ja gdy miałem taką sytuację tylko przy zewnętrznej śrubie naciąłem ją bez problemu szlifierką kątową, jeśli to jakaś wewnętrzna śruba do której nie dojdziesz boszem pomocna będzie multiszlifierka.
Jeśli nie masz takowej, rozwierć tak łeb śruby aby nic z niego nie zostało, karter powinien zejść bez problemu, gdy nie będzie blokował go łeb, bo przecież gwint wewnętrzny jest tylko w jednej połowie :wink:




_________________

Piszę po polsku!
No... Przynajmniej staram się :)


Chcesz naklejki lub gadżety na skuter lub moto za free wbij tutaj :D

Apka od CHEJMaN'a :D Klik, klik! :D

Instalcje elektryczne do sqt/ moto na zamówienie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 lis 2016, 13:19 
*

Rejestracja: 18 wrz 2016, 20:29
Posty: 50
Pojazd: Yamaha TZR 2007
To nie jest wina kluczy tylko samej sruby, ktora nie byla wymieniana od nowosci. Klucze mam praktycznie nowki sztuki yato przy ktorych plastelinowy ampul z marketu wymiekal.




_________________

Yamaha TZR 50 BLUE WHITE 2007

Cylinder: Polini 80 Porting + frezowanie karterów pod większy cylinder
Gaznik: PWK 24 + Polini Airbox
Wał: Top Racing HQ
Sprzęgło: Polini Evolution
Wydech: Voca Rookie




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 lis 2016, 14:13 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8336
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Ja od siebie dodam ,że kiedyś jak zmieniali mi tarcze hamulcowe w samochodzie to mieli fajny przyrząd. Zakładali końcówkę (Torx) i młotkiem uderzali w końcówkę tego klucza. Śruba dostawała i razem z ilością uderzeń młotkiem w klucz się odkręcała. Oczywiście najpierw było grzanie palnikiem.




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 lis 2016, 15:00 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Mate57 pisze:
Ja od siebie dodam ,że kiedyś jak zmieniali mi tarcze hamulcowe w samochodzie to mieli fajny przyrząd. Zakładali końcówkę (Torx) i młotkiem uderzali w końcówkę tego klucza. Śruba dostawała i razem z ilością uderzeń młotkiem w klucz się odkręcała. Oczywiście najpierw było grzanie palnikiem.




Zgadzam się z tym całkowicie. Środowisko, w jakim pracuje ta część pojazdu to całkowity syf. Wiem również, że większość warsztatów samochodowych prowadzi politykę młota i sierpa, czyli po krótce mówiąc młotek i przecinak (działa i sam z tej metody korzystam). Doczepię się do tego podgrzewania danego elementu. Chodzi mi o rozhartowanie, czy też (jak kto woli) pierwotną utratę fizycznych właściwości. Może to zabrzmi debilnie ale taki jest fakt.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 lis 2016, 15:34 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 sie 2010, 16:05
Posty: 583
Lokalizacja: Poddębice
Pojazd: Aprilia sr factory
Ale ja podałem 100% sprawdzony bezpieczny i skuteczny sposób, więc po co drążyć temat.




_________________

Mój projekt hamownia http://forum.mieloch.pl/motorynka-simron-70cc-zielony-szatan-pomiar-hamownia-10-koni-t415495.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 lis 2016, 17:06 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 sty 2015, 17:04
Posty: 998
Lokalizacja: Kolonia Bodzanowska, woj. KUJ-POM
Pojazd: Apka AF1 50/78 89r
Jaro pisze:
Ale ja podałem 100% sprawdzony bezpieczny i skuteczny sposób, więc po co drążyć temat.



Może i sprawdzony ale na pewno nie w 100%, sam bym nie rozpołowił silnika kilka dni temu przez wyrobione śruby pod zapłonem, były wbijane naprawdę konkretnie a mimo to imbus wyskakiwał, czy tam przekręcał się, dopiero po nawalaniu młotkiem przez śrubokręt w łeb w kierunku odkręcania śruby imbus zadziałał (coś w deseń tego co Gummma napisał). Także nie ma co się spinać, a kombinować :wink:




_________________

Piszę po polsku!
No... Przynajmniej staram się :)


Chcesz naklejki lub gadżety na skuter lub moto za free wbij tutaj :D

Apka od CHEJMaN'a :D Klik, klik! :D

Instalcje elektryczne do sqt/ moto na zamówienie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy