Obecnie siedzi u mnie nieoryginalny licznik z jakiegoś Peugeota, cos takiego:
nie ma on obrotomierza, nie działa też prędkościomierz(prawdopodobnie ślimak przy kole nawalił...standardowa awaria w Derbiakach)
Nowy licznik zamówiłem na Aliexpress, od tego sprzedawcy:
https://pl.aliexpress.com/item/2016-12000-RMP-kmh-mph-Universal-LCD-Digital-Odometer-Speedometer-Tachometer-Gear-indicator-Motorcycle-Scooter-Golf/32712681152.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.O1VobrKoszt niecałe 100PLN i darmowa wysyłka. Czekałem około 3 tygodnie. Licznik wygląda na prawdę solidnie. Jest dość duży(średnica 9cm). Miał dobre opinie w internecie więc się na niego zdecydowałem mimo to, że nie wiem czy uda się sprawić żeby poprawnie pokazywał obroty. Będę próbował zbierać impulsy z przewodu idącego bezpośrednio na świecę, owinę kabelek z licznika na przewodzie świecy i popróbuję różne ustawienia cylindrów w liczniku, zobaczymy co z tego wyjdzie. Na pewno opiszę proces instalacji.
Jeśli chodzi o prędkościomierz to jest on w tym liczniku instalowany bardzo łatwo, podobnie jak rowerowe liczniki. Przyklejasz malutki magnesik na felgę koła lub na tarczę hamulcową a odbiornik sygnału z magnesika montujesz np. na widelcu tak, aby magnesik przy obracaniu kołem zbliżał się do odbiornika...coś takiego jak na tym foto:
Później wystarczy tylko odpowiednią średnicę ustawić w ustawieniach licznika i powinno działać. Dla mnie bomba bo jak już pisałem padł mi ślimak przy kole a koszt nowego przekracza dwukrotnie koszt licznika.
Podłączenie kontrolek będzie też proste, miernik w ręku i uruchamiamy po kolei kierunki, światła rezerwa i sprawdzamy na którym kabelku pojawia sie napięcie a następnie podłączamy do licznika zgodnie z załączonym przez sprzedawcę opisem przewodów.
Sam licznik na kierownicy zamontuję chyba na jakiejś obejmie albo udam się do pobliskiego tokarza, żeby mi na frezarce dorobił jakiś ładny blacik z otworem na licznik z aluminium mocowany do kierownicy.