Dzisiaj jest 20 kwie 2024, 8:26



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 21 maja 2022, 18:54 
*

Rejestracja: 10 kwie 2022, 22:06
Posty: 15
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Yamaha Aerox SP55
Imię: Michał
Siemka. Ostatnio zacząłem zbierać części do aeroxa. Dzięki Waszym poradom w poprzednim poście przeczekałem, i kupiłem części które polecano w multum postach na forum. Powiedzcie mi proszę, czy części, które zamówiłem są dobre, i czy można z nimi składać już skuter?

- Cylinder Stage6 MK2 Racing 12mm
- Wał Top Racing Evolution NG 12mm
- Wariator Polini Speed Control
- Wydech Yasuni C16 (jak dobrze wiem to nie jest city, powiecie jaka jest różnica?)
- Zestaw łożysk Athena Metal (Są tam skf c4 i uszczelniacze corteco)
- Gaźnik Dellorto 21mm

Podobno już gaźnik 21mm potrafi spalić dużo benzyny, dlatego nie pchałem się w coś typu 24/26. Czy mogę na tych częściach już złożyć skuter i docierać cylinder, i dopiero potem kupic takie rzeczy jak membrana, filtr, sprzeglo, przelozenia?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 21 maja 2022, 21:39 
**

Rejestracja: 03 wrz 2020, 17:16
Posty: 222
Pojazd: Aerox Malossi 70
Graty fajne, chodź zamiast tego wariatora mogłeś wziąć wariator s6 r/t, no chyba, że potrzebujesz rozrusznika elektrycznego :mrgreen: Co do Yasuni, to city była blokowaną wersja wydechu. Ma też inną budowę i przez to wersja city jest podobno trochę słabsza. 21mm da sobie radę. Pamiętaj o poprawnym złożeniu i regulacji, co do docierania, to wolał bym poczekać na pełen zestawik, bez filtra powietrza na nowym gaźniku i tak sobie nie pojeździsz :lol:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 maja 2022, 22:10 
*

Rejestracja: 10 kwie 2022, 22:06
Posty: 15
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Yamaha Aerox SP55
Imię: Michał
Marcinekkk pisze:
Graty fajne, chodź zamiast tego wariatora mogłeś wziąć wariator s6 r/t, no chyba, że potrzebujesz rozrusznika elektrycznego :mrgreen: Co do Yasuni, to city była blokowaną wersja wydechu. Ma też inną budowę i przez to wersja city jest podobno trochę słabsza. 21mm da sobie radę. Pamiętaj o poprawnym złożeniu i regulacji, co do docierania, to wolał bym poczekać na pełen zestawik, bez filtra powietrza na nowym gaźniku i tak sobie nie pojeździsz :lol:


Na razie potrzebuję rozrusznika. Mam obecnie seryjny Airbox z czerwoną pianką Malossi. Przechodzi mi przez głowę myśl o złożeniu go jak jest. Na lato zrobić 2 partie: Dolot i Przekładnia. Najpierw zrobić pełny dolot za na przykład miesiąc, czyli zawór, listki, króciec i filtr. Potem, na sierpień zabrać się za cały napęd, czyli wariator z Overrange, pasek Kevlar, sprzęgło, dzwon, przełożenia. :mrgreen:

Gorzej z tym, że potrzebowałbym w tym czasie jeździć, na tym co jest, i zastanawiam się czy tak jak jest teraz można poskładać, jeździć i przejdzie, czy jednak muszę koniecznie czekać na dokończenie. I mam pytanie - czemu nie pośmigam bez innego filtra na gaźniku? :mrgreen:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 maja 2022, 22:38 
**

Rejestracja: 03 wrz 2020, 17:16
Posty: 222
Pojazd: Aerox Malossi 70
Nie po to robią sportowe membrany, żeby były ozdobą. Szkoda byłoby gdyby taki listek przemielił ci się w cylindrze za ponad 1000zł :< Jedynie z czego możesz teraz zrezygnować wg. mnie to przełożenia i wymienić przy okazji innym razem. Co do filtra powietrza, nie widziałem jaki masz filtr aktualnie i nie wiedziałem czy mocowanie filtra by pasowało :lol:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 maja 2022, 23:39 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Minimalna średnica gaźnika do tego cylindra to 19mm pod warunkiem że będzie współpracował z filtrem typu polini evo lub r/t. Teoretycznie napęd możesz chwilowo puścić seryjny, o ile wyregulujesz go aby jakoś się odpychał. Zawór obowiązkowo z płytkami kompozytowymi. Do racinga nie montuje się fabrycznego filtra. Przełożenia dłuższe spokojnie dadzą ci 1-2KM na kole więcej przez bardziej precyzyjną pracę napędu, jednak wiem że co niektórzy latają na fabrycznych.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 maja 2022, 0:47 
*

Rejestracja: 10 kwie 2022, 22:06
Posty: 15
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Yamaha Aerox SP55
Imię: Michał
Okej,

W takim razie dokupię membranę z filtrem na ten moment. Czy Polini Airbox jest dobrym wyborem, i jaką membranę polecicie w dobrym cena/jakość? I czy trzeba będzie dokupywać oddzielnie listki? Czy mogę z takim filtrem przejechać się czasem po małym szutrze lub w deszcz?

Bebechami napędu zajmę się w lipcu, wyreguluję na nowo :mrgreen:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 maja 2022, 16:17 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Jak na filtr nic nie będzie leciało z koła czy drogi to tak. Wiem że da się to zmodyfikować aby mieć stożka i móc po polu latać :)
Pooglądaj wyścigi 24h w Niemczech jak oni to rozwiązują - sporo tam zdradzają na filmach. np. '24 roller rennen'




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 maja 2022, 22:22 
*

Rejestracja: 10 kwie 2022, 22:06
Posty: 15
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Yamaha Aerox SP55
Imię: Michał
W takim razie filtr wybieram Polini Airbox. :D

Dalej się zastanawiam co do wyboru zaworu. Jaki zawór będzie dobry do Racing'a w dobrych pieniądzach? Patrzyłem z grubsza na Polini Evolution i Stage6 vForce3. Czy możecie mi doradzić czy są godne zakupu, a jak tak, to który z nich lepszy i dlaczego? I czy muszę dokupować do nich płytki osobno, czy dadzą mi do zestawu jakieś fajne? :mrgreen:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 maja 2022, 18:23 
**

Rejestracja: 03 wrz 2020, 17:16
Posty: 222
Pojazd: Aerox Malossi 70
S6 vForce3, to naprawdę dobry zawór. Ogólnie jak chodzi o cenę to możesz brać też trochę tańszy S6 FKM Viton, albo zestaw S6 NBR, czyli króciec i zawór w zestawie i też powinien dać radę. Jak się nie mylę, to do każdego z nich płytki są w zestawie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 maja 2022, 21:35 
*

Rejestracja: 10 kwie 2022, 22:06
Posty: 15
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Yamaha Aerox SP55
Imię: Michał
Dzięki za pomoc w dobraniu części :mrgreen:

Nie chcę robić nowego tematu, ale jeszcze jedno mi zaprząta głowę. Myślałem o założeniu sobie wydechu na obecnym przedmuchanym cylindrze, aby zobaczyć jak siedzi :mrgreen: . Problem pojawił się ze stopką centralną. Okazuje się, że c16 wymaga zdjęcia stopki centralnej. Poradzicie jakoś jak ją zdjąć bez ryzykowania odstrzałem naciągniętej spreżyny?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 cze 2022, 18:37 
*

Rejestracja: 24 maja 2015, 16:37
Posty: 37
Pojazd: Gilera Runner 50
To prawda, że gaźnik 21mm potrafi dużo spalić. Dzisiaj zrobiłem +/- 70 kilometrów na podobnym setupie i poszło ok 5L V-power 100. Oczywiście można było bardziej pałować i wtedy spalanie jeszcze by wzrosło :roll:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy