Dzisiaj jest 11 lis 2024, 11:48



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 473 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 24  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 25 sty 2010, 12:16 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 sie 2008, 20:26
Posty: 67
Lokalizacja: Luboń
Pojazd:
Witajcie, chciałem wam przedstawić jak możemy poprawić osiągi swojego skutera, rozwiercając okno wydechowe w cylindrze, za pomocą dremela. Nie jest to bardzo trudne, ani czasochłonne a prędkość waszego skutera może się podnieść, ponieważ spaliny będą miały lepszy przepływ przez kanał wydechowy. Osobiście przeprowadzam tą modyfikacje drugi raz, tym razem w cylindrze z peugeota speedfighta 2 AC (aluminium).
Potrzebne będą:
-Szlifierka dremel z różnymi nasadkami,
-Papiery ścierne 80,120,180 i 240.
-Papiery ścierne wodne 320,400,800,1500 i 2000.
-Szmatki, benzyna ekstrakcyjna.
-Trochę wolnego czsu (w moim przypadku 3h)

1. Na początku wypadałoby wyciągnąć cylinder, nie zajmuje to dużo roboty, każdy raczej wie gdzie w swoim skuterze ma cylinder. Odkręcamy głowicę, i poprostu wyciągamy cylinder. Trzeba go teraz wyczyścić, bierzemy benzyne ekstrakcyjną i jakąś szmatkę, czyścimy okno wydechowe z gagaru.

2. Teraz bierzemy do ręki naszą szlifierkę
Obrazek
Zakładamy kamień szlifierski i zaczynamy powiększać nasz kanał. Jest to najdłużysz etap pracy, ponieważ musimy dokładnie wyszlifować cały kanał. Po około 30min widać już efekty. Po godzinie szlifowania boli już ręka, ale widać już duży efekt.

3. Gdy widzimy że nasze okno wydechowe jest już w miare powiększone, możemy wziąść do ręki papier ścierny bądź założyć taśme szlifierską na dremel i zacząć polerowanie, jedziemy w ów czas papierami od 80 do 240.

4. Kanał jest już wyszlifowany, ale widać na nim rysy, więc bierzemy do ręki papiery wodne od 320-2000 i dalej polerujemy. Po tym zabiegu efekty są zadowalające, w kanale niema już rys, możemy być dumni ze swojej pracy. Dla lepszego efektu możemy na dremel założyć nasadkę z filcem polerskim, nałożyć trochę pasty i wypolerować okno, wtedy będzie się pięknie się świeciło.

5. Teraz wystarczy założyć cylinder, ale trzeba mieć nowe uszczelki, pod głowicę i pod cylinder. Zakładamy cylinder, i możemy sprawdzić jaki jest efekt naszej pracy, w moim przypadu ok. 7-10km/h.

Fotki:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

P.S. Jeśli dobrze nam idzie, mamy już wprawę w posługiwaniu się dremelem, możemy również powiększyć inne kanały w cylindrze, ale musimy robić to z wyczuciem, i pamiętajmy żeby nie uszkodzić cylindra!

Obrazek

UWAGA!!
Nie odpowiadam za szkody jakie możecie ponieść, poradnik zrobiłem ponieważ wiele osób pyta się jak rozwiercić okno wydechowe. Materiał oczywiście objęty prawami autorskimi.


Krzychu72

Pozdrawiam ;)


Ostatnio zmieniony 25 sty 2010, 12:52 przez Krzychu72, łącznie zmieniany 3 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 25 sty 2010, 13:11 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2009, 8:49
Posty: 2257
Lokalizacja: Kasinka Mała/krk
Pojazd: Bmw e82
Jeśli ktoś nie posiada tej oto szlifierki to można wiertarką ? i specjalnymi kocówkami ?


Art. dobry tylko małe fotki xD




_________________

facebook.pl/weldonespawmichalak
Spawanie TIG. MAG . MMA - aluminium, stal nierdzewna, stal czarna itp




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 sty 2010, 13:20 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 sie 2008, 20:26
Posty: 67
Lokalizacja: Luboń
Pojazd:
Można wiertarką z końcówkami do szlifowania, ale trzeba robić to bardzo ostrożnie. Wiertarka jest mniej poręczna, cięższa, ale da rade. A fotki małe, ponieważ miałem lekki problem z wgraniem, i musiałem mały format zrobić.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 sty 2010, 19:59 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 sie 2009, 14:15
Posty: 233
Lokalizacja: BZ
Pojazd:
O ile mnie wzrok nie muli to ten dremel to miniszlifierka tylko porządniejsza od mojej :roll: mam nadzieje ze wytrzyma świetny poradnik przyda się niejednemu :mrgreen:




_________________

:twisted: BORN TO PERFORM :twisted:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 sty 2010, 14:09 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 gru 2009, 16:35
Posty: 123
Lokalizacja: Bełżec
Pojazd:
A jeżeli ja bym chciał powiększyć okno wydechowe w Airsal T6 (tylko jest jedna przeszkoda bo okno jest dzielone) da radę jakoś powiększyć?




_________________

Piaggio NRG Mc3, Airsal T6 70cm, Hebo +50% , króciec polini z prowadzeniem,gaźnik dellorto 17,5 mm, Top Racing competition, spężynki sprzęgła niebieskie, rolki 5,7g rms




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 sty 2010, 14:17 
*

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:11
Posty: 69
Lokalizacja: Sobótka
Pojazd:
Da radę, da, możesz jeszcze "naostrzyć" ten "przedziałek" :P




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 sty 2010, 14:38 
*

Rejestracja: 03 sty 2010, 12:07
Posty: 120
Pojazd:
W zasadzie opisałeś w tym artykule jak posługiwać się szlifierką. Zero informacji na temat przerabiania kanału, takie szlifowanie na pałe może być jeszcze gorsze dla silnika. Dziękuje.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 sty 2010, 20:06 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2009, 15:26
Posty: 2647
Pojazd:
Takie powiększanie to tylko polepszanie przepływu , prawdziwy tuning zaczyna się przy powiększaniu wlotu od strony tłoka.
Mam zrobione tak jak w tym arcie i lekko podniosły mi się obroty i przyspieszenie.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 sty 2010, 17:00 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 sie 2008, 20:26
Posty: 67
Lokalizacja: Luboń
Pojazd:
Revo masz rację, ale domowymi sposobami w takie rozwierty ja osobiście się nie bawię. :wink:

Mimo tego że jest powiększony kanał o ok 1-1,5mm różnica w osiągach jest zauważalna.
Pozdrawiam.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 sty 2010, 20:35 
**

Rejestracja: 22 lis 2009, 18:30
Posty: 217
Lokalizacja: JWN
Pojazd:
Krzychu72 pisze:
Revo masz rację, ale domowymi sposobami w takie rozwierty ja osobiście się nie bawię. :wink:

Mimo tego że jest powiększony kanał o ok 1-1,5mm różnica w osiągach jest zauważalna.
Pozdrawiam.

Ja robiłem też rozwiert w cylku chińskim 60ccm :twisted: na początku nie dało sie jechać wiecej na nim niż 55km/h (licznikowe) w tamtym tygodniu rozwierciłem okno ale także od strony tłoka rozwierciłem również wszystkie kanały w cylku oraz w tłoku zrobiłem większe kanały i to dużo większe efekt jest taki że skuter leci 89km/h (licznikowe) ma mega moc przyśpieszenie a co najlepsze wkręca sie szybciej i lepiej niż kumpla rox na cylku malossi sport 50 dlatego polecam ten zabieg kazdemu kto chce podnieść osiągi skutera




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 sty 2010, 22:28 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lip 2009, 9:25
Posty: 86
Pojazd:
A czy wzrasta spalanie po wykonaniu takiego zabiegu ? Jak tak to o ile około ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 sty 2010, 23:20 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2009, 15:26
Posty: 2647
Pojazd:
Nie , nawet nie zdziwiłbym się jakby zmalało , wkońcu przepływ jest lepszy. :wink:




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 sty 2010, 12:19 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 cze 2009, 11:19
Posty: 793
Lokalizacja: Olsztynek
Pojazd:
Powiększamy cały kanał wydechowy czy tylko np od góry czy od dołu?




_________________

W uszach szum, w oczach mgła, na liczniku 22 :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 sty 2010, 13:23 
*

Rejestracja: 03 sty 2010, 12:07
Posty: 120
Pojazd:
Co do portingu to usprawniamy działanie silnika, więc tak jak pisze Revo spalanie spada :wink: Ale wiadomo więcej mocy, szybciej jeździmy, dajemy w p*alnik - spalanie wzrasta :cool:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 31 sty 2010, 19:11 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 sty 2010, 17:08
Posty: 763
Lokalizacja: ;]
Pojazd:
Super artykuł :)
Bardzo mi się przyda:)
Pozdr.:P




_________________

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=2300966#2300966
<-<-<-SENDA :twisted:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 lut 2010, 8:04 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sie 2009, 10:09
Posty: 26
Lokalizacja: tu i tam... ;PP
Pojazd:
Jest jakiś sens robienia tego na seryjnym cylku? :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 lut 2010, 9:06 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 wrz 2009, 9:07
Posty: 35
Lokalizacja: Brzesko
Pojazd:
Również przyłączam ie do tego pytania.Czy na serii opłaca się przeprowadzać taki zabieg?
I czy kanał powiększamy na całej jego objętości?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 lut 2010, 9:34 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 gru 2009, 16:35
Posty: 123
Lokalizacja: Bełżec
Pojazd:
A mógł by mi ktoś wytłumaszyć jak rozwiercić kanały w cylindrze te od środką bo wydaje mi sie że tam jest kiepski dostęp




_________________

Piaggio NRG Mc3, Airsal T6 70cm, Hebo +50% , króciec polini z prowadzeniem,gaźnik dellorto 17,5 mm, Top Racing competition, spężynki sprzęgła niebieskie, rolki 5,7g rms




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 lut 2010, 11:26 
*

Rejestracja: 11 cze 2008, 19:35
Posty: 83
Pojazd:
lewajs pisze:
I czy kanał powiększamy na całej jego objętości?

Kanał wydechowy rozwierca się pod wydech.
grisza18mistrz pisze:
A mógł by mi ktoś wytłumaszyć jak rozwiercić kanały w cylindrze te od środką bo wydaje mi sie że tam jest kiepski dostęp

Również mnie to ciekawi, tulej od 50ccm jest przecież bardzo mała, że ręki tam nie wsadzimy... Jak to wg. tam wszystko rozrysować i jak np. powiększamy okno wydechowe (kształt jajowaty), to jak to zrobić, żeby wyszło takie jajo tyle, że powiększone??
Pozdrawiam.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 lut 2010, 12:23 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 gru 2009, 13:56
Posty: 3
Pojazd:
Zrobiłem coś takiego w verticalu ale nie wiem czy mi to coś dało bo skuter w częsciach:P
Tak to wyglądało przed operacją:P
Obrazek

a tak zaraz po:D jeszcze przejadę to papierem:D
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 473 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 24  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy