Dzisiaj jest 28 lis 2024, 23:00



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Czy podoba wam się mój test??
TAK BARDZO 65%  65%  [ 51 ]
MOŻE BYĆ 22%  22%  [ 17 ]
NIE WIEM 4%  4%  [ 3 ]
NAPRAWDE PASKUDNY 10%  10%  [ 8 ]
Liczba głosów : 79
Autor Wiadomość
Offline
Post: 30 cze 2010, 15:43 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
Witam jako że nabyłem ostatnio taki kit, postanowiłem podzielić się opinią i spostrzeżeniami...
Kit nabyłem jako nowy po okazyjnej cenie(cena Mielocha ~359 zł )... Nie pochwalę się za ile i gdzie bo mnie pogonią admini ;p Czekałem na przesyłkę krótko, ale niecierpliwiłem się bardzo...
1.zawartość zestawu.

W następny dzień po zamówieniu zawitała u mnie taka paczka... :mrgreen:
Obrazek

Po okresie czekania nie mogłem się powstrzymać, więc musiałem ją otworzyć... zobaczyłem taki o to widok :D
Obrazek

Wariator Hebo Next Generation był zabezpieczony taśmą klejącą z napisem Hebo, mały bajer ale cieszy oko nie?? Wario jest pokryte lakierem proszkowym lub jakąś substancją... :lol: :wink:
Obrazek

Tuleja wariatora została dołączona do kompletu ponieważ Hebo NG ma zubełpnie inny
otwór niż wario seryjne... :P
Obrazek

Pasek Hebo Kevlar... co by tu dużo mówić... pasek jak pasek... :<
Obrazek

I sprężyna dociskowa Hebo +50%...
Obrazek

Z początku nie ruszyło mnie nawet że nie widać przeciw talerza, rolek i kopert...
Ale gdy zacząłem się zastanawiać, gdzie one są poczułem się jakby gwiazdkowe otwieranie prezentów, nadeszło dużo szybciej... :roll:
Należało podnieść białą tekturkę... Spod niej z blaskiem (z powodu tego że miałem włączoną lampkę na biurku xd) wyłonił się przeciw talerz Hebo Race.(Pokryty nicasilem[wg producenta])

Obrazek

Obok niego spoczywały bardzo dokładnie opisane rolki(3.4g/4.1g/4.9g) i koperty...

Obrazek

Obrazek

Również zbierak przeciw talerza był w zestawie...

Obrazek

A także blokada wariatora... :D producent w instrukcji podkreśla, że jeśli nasz skuter uczestniczy w ruchu ulicznym jako motorower jest OBOWIĄZKOWE założenie jej... :twisted:

Obrazek

Producent wariatora zadbał także o mniej doświadczonych użytkowników skuterów i dołączył instrukcje z dobrze opisanymi zdjęciami, niestety tylko w trzech językach (hiszpańskim,angielskim i portugalskim). Ale jeśli ktoś ma podstawy języka angielskiego to na pewno sobie poradzi...

Obrazek

Dodał również dobór gramatury rolek dla silników seryjnych, którego nie udało mi się do dziś rozpracować...

Obrazek
Ale dodał...
2. Budowa
Wariator jest masywny, oczywiście cięższy od seryjnego. Średnica NG jest o jakieś 2cm większa niż wariatora seryjnego. Bieżnie rolek są bardziej spłaszczone, w stosunku do serii, co ułatwia poruszanie się lekkim rolkom... (Stąd moja teza że Hebo NG lubi lżejsze rolki ) Jego kąt natarcia wynosi około 13 stopni(seryjne podzespoły takie jak wariator, czy przeciw talerz mają 17 kąt stopni, razem tworzą kąt 34 stopni). Przeciw talerz posiada ten sam kąt (13 stopni, razem 26stopni), co minimalizuje zużycie paska, oraz minimalnie poprawia osiągi...(na tym wariatorze bez przeciw talerza v max jest niższy o około 2km/h, oraz minimalnie niższe przyśpieszenie). Pasek jest wzmocniony kevlarem, co teoretycznie usztywnia pasek i wzmacnia, ale przyśpiesza zużycie wariatora i przeciwtalerza.
3. Jak po założeniu ;p

Po założeniu zostałem bardzo miło zaskoczony przez ten kit... V max wzrósł o jakieś 10-12km/h, a przyśpieszenie wzrosło niesamowicie !!! teraz mój Boosterek przyśpiesza do 50km/h (realnych) w 5-6 sekund (średnia z trzech pomiarów wyniosła 5.67 sekundy...)
W moim przypadku centralka w zestawie okazała się idealna, współpracując z rolkami 4.9g.
Blokada wariatora zablokowała mój skuter do około 55 km/h.

4. Opinie, spostrzeżenia.

Plusy zestawu:
+duży zysk osiągów, szczególnie przyśpieszenia
+stosunkowo niska cena
+nadaje się idealnie jako podzespół do stuntu, z powodu dobrego przyśpieszenie
+dokładna instrukcja montażu
+tabelka teoretycznie ułatwiająca ustawienie napędu
+w moim przypadku podzespoły regulacyjne zawarte w zestawie były idealne do uzyskania dobrego ustawienia napędu...

Minusy zestawu:
-brak języka polskiego w instrukcji(ale to najmniejszy)
-denna, naprawdę denna jakość kopert rolek... nie dość że są mało dokładne względem siebie to jeszcze trzeba się nieźle napocić aby ściągnąć je z rolek...
-w niektórych przypadkach minusem może okazać się brak sprężynek sprzęgła...

Ocena
cena/jakość: [glow=orange]9/10[/glow]
z powodu kopert
cena/osiągi: [glow=orange]9/10[/glow]
średnica wariatora mogła by być jeszcze większa o 0,5-1 cm co powiększyło by bardziej v max.
cena/zadowolenie [glow=orange]10/10[/glow]
Jak dla mnie wszystko w porządku...
[shadow=red][glow=orange]
OCENA KOŃCOWA 9+/10[/glow]
[/shadow]
5.Czas na małe podsumowanie...

Zestaw ten jest idealny zestawem gdy nie chcemy wkładać w skuter worków pieniędzy... Za niecałe 400 złotych(oczywiście w koszcie tym zawarłem przesyłkę), dostajemy zestaw który naprawdę podniesie osiągi naszego skutera, a na pewno nieco bardziej niż wydech z niższej półki klasy sport...


* wszystkie pomiary kątów natarcia wykonywałem elektronicznym kątomierzem...
Test wykonany na seryjnym silniku minarelli vertical z przebiegiem nieco ponad 10kkm
Jakość niektórych zdjęć nie powala - WYBACZCIE zrobione telefonem
[shadow=red]NIE ZGADZAM SIĘ NA ROZPOWSZECHNIANIE TEGO MATERIAŁU BEZ MOJEJ ZGODY I PODPISU :P[/shadow]




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"


Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 1:00 przez Marcin194, łącznie zmieniany 4 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 30 cze 2010, 15:44 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
Prosze o podklejenie... niech się nie zgubi ;p




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"


Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 1:00 przez Marcin194, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 lip 2010, 7:52 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 paź 2009, 13:38
Posty: 1219
Lokalizacja: Kraków
Pojazd:
Bardzo dobry test. Również proszę o podklejenie :P




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 lip 2010, 8:05 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 maja 2009, 14:55
Posty: 210
Lokalizacja: Myszków
Pojazd:
Marcin194 pisze:
średnica wariatora mogła by być jeszcze większa o 0,5-1 cm co powiększyło by bardziej v max.


Przecież aby pasek mógł wejśc tak wysoko musiałby byc odpowiednio szerszy. A co jeśli ktoś ma hebo ng z seryjnym pzreciwtalerzem. Wtedy byłby on dużo niższy.




_________________

Obrazek
Obrazek

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p ... 815#601415

http://bikepics.com/members/sebek111/


Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 1:00 przez Sebek111, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 lip 2010, 9:38 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2010, 21:26
Posty: 389
Lokalizacja: Ząbkowice Ślaskie
Pojazd:
Marcin194 masz w swoim boosterku jakiś tłumik sportowy??




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 lip 2010, 14:04 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
Sebek111 pisze:
[quote=''Marcin194'']średnica wariatora mogła by być jeszcze większa o 0,5-1 cm co powiększyło by bardziej v max.


Przecież aby pasek mógł wejśc tak wysoko musiałby byc odpowiednio szerszy. A co jeśli ktoś ma hebo ng z seryjnym pzreciwtalerzem. Wtedy byłby on dużo niższy.[/quote]

nie szerszy a dluzszy... Pasek to pikus...Zauwaz ze Multivar jest wiekszy jesli chodzi o średnice od hebo ng jakies 1-2cm a wiele osob na go z seryjnym przeciwtalerzem...
A jeszcze nikomu pasek nie wyszedł poza średnice... ;) wogole kupowanie waria bez odpowiedniego przeciw talerza uwazam za głupote...
neos5 pisze:
Marcin194 masz w swoim boosterku jakiś tłumik sportowy??
test przeprowadzony na full serii... ;) 2 tak to mam lekko zmodyfikowanego lasera x pro xD Ale przymierzam sie do hebo np;)




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"


Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 1:00 przez Marcin194, łącznie zmieniany 5 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 paź 2010, 21:42 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
F5 prosze ponownie o podklejenie;)




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 paź 2010, 23:55 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 mar 2008, 12:54
Posty: 1151
Lokalizacja: Mrągowo
Pojazd: Wir leben Autos
Co z tego że Multivar ma większą średnicę jeśli pasek nie wejdzie na sam szczyt- rękę dam sobie uciąć. Jest to niewykonalne z prostych powodów:
-przeciwtalerz seryjny ma inną średnicę,
-seryjny korektor momentu obrotowego niweczy uzyskanie naprawdę grubego v-maxu
-i do tego pasek który bądź co bądź musimy kupować o takich wymiarach jakie nam są potrzebne.

Aby te 3 rzeczy wyeliminować Malossi wprowadziło serię MHR gdzie z przeniesienia napędu uzyskamy maximum- nie łudź się że inne wariatory z podzespołami typu Hebo CP choć w połowie dorównują MHR.


Co do kompletu Hebo CP którego również używam powiem tak z minusów:
-co sezonowe wymiany ślizgów gdyż mają luz
-szybkie zużywanie rolek dołączonych do zestawu (a raczej kopert, ja używam zwykłe rolki)
-gramatura rolek nie spełniała moich oczekiwań (przy Leo TT rolki 3.2 gr, przy Metrakicie HM 4.5gr).


Reszta same plusy- po 3 latach nie widać zużycia wariatora i przeciwtalerza, osiągi (czyli v-max i przyśpieszenie/elastyczność) jest fenomenalna, pasek po 3 latach zdarł się o 0.5mm czyli prawie wcale.




_________________

Obrazek
"Tuskobus to ściema, szczaw jest prawdą."


Ostatnio zmieniony 27 paź 2010, 23:55 przez czarekcw, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 paź 2010, 16:22 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
Wiadomo zE nie dorowna overrange od MHR... Człowieku nie jestem głupi;) Ale wez tez pod uwagę kolego ze na seryjnym wario pasek w korektorze nie schodzi poniżej polowy No moze 3/4...Mam juz sporo ten zestaw i slizgi sa wporzadku;)




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"


Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 1:00 przez Marcin194, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 kwie 2011, 21:01 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
Mały dodatek.

Nie dawno odkręciłem pokrywę w celu przesmarowania mechanizmu kopnika. Po 2kkm (tak wiem, tylko) Powierzchnia wariatora jak nowa, bez jakichkolwiek śladów zużycia...




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 lip 2011, 22:15 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 cze 2011, 14:19
Posty: 167
Lokalizacja: Mińsk Maz
Pojazd:
ten wario nie pasuje do aeroxa?




_________________

[center]KUPIĘ WYDECH DO AEROXA
Stage6 Pro Replice

Oferty na PW albo GG: 13715993[/center]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 lip 2011, 10:18 
Zbanowany

Rejestracja: 04 lip 2011, 21:34
Posty: 139
Lokalizacja: zwoleń
Pojazd:
nie bo to pasuje do minarelli krótkie a aerox to minarelli długie




_________________

nie moc silnika lecz technika zrobi z ciebie zawodnika




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 31 lip 2011, 9:11 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 sty 2011, 0:01
Posty: 153
Lokalizacja: Sanok - okolice
Pojazd:
neoroxx, Co Ty pleciesz?.. miałem to wario w neosie, teraz siedzi w boosterze. wszystko pasuje.




_________________

Yamaha Neos --> MBK Booster --> Derbi Senda--> Sherco HRD --> Yamaha TDR




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 wrz 2011, 20:13 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 sie 2010, 17:37
Posty: 81
Lokalizacja: lomza
Pojazd:
neoroxx, to jest to samy tylko tam cylek stojacy a tu lazacy :wink:




_________________

RexiK
http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.p ... 26#1509626


Ostatnio zmieniony 05 wrz 2011, 20:24 przez Dżepetto, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 wrz 2011, 19:20 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2011, 14:37
Posty: 791
Lokalizacja: Oświęcim .
Pojazd:
Marcin194, czyli polecasz ten kit?
Do full seri oprócz tłumika (Laser x-pro) mogę założyć?
Mój pojazd Longija Exactly.




_________________

Wydech: Laser x-pro
Sprzęgło: Hebo
Sprężynki sprzęgła: Niebieskie Hebo
Rolki :4,5g
Sprężyna dociskowa sprzęgła : Hebo +60 Niebieska.

SPRZEDAM:

http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=22036080




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy