Dzisiaj jest 30 lis 2024, 8:07



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 21 lip 2010, 21:31 
*

Rejestracja: 14 cze 2010, 19:42
Posty: 83
Pojazd:
A więc tak przedstawiam wam mój projekt, tzn. wyciśnięcie ze starego poczciwego Simsona dużej mocy. Wszystko zaczęło się od kupna simsona w "szpetnym" stanie za niecałe 1000 zł, wymagał on dużego wkładu finansowego. Po kupnie wyglądał on tak:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ogólnie pozostawiał dużo do życzenia, często się psuł itp. Po jakimś czasie ostro się za niego wziąłem, tzn. Kupiłem cylinder o poj. 70 ccm, wybiłem tuleję i dałem go wyfrezować znajomemu pod 90 ccm a konkretnie 85 ccm (zaokrągla się to jak zwykle) i kupiłem w niemczech tuleję pod 90 ccm za niecałe 40 zł!. Następnie zawiozłem ten cylinder innemu znajomemu do przeróbki tuleję wraz z cylindrem, ponieważ tuleja była surowa, tzn. nie miała żadnych kanałów. Z przeróbki wyszło takie coś:
Obrazek

Niestety zdjęcie małe, ale nic na to nie poradzę. Cylinder dostał 5 kanałów płuczących, z czego piąty to tzw. Boost Port do membrany, 2 kanały wydechowe, i jeden olbrzymi ssący. Dorobiona została także membrana z Suzuki RG 80. Kolejną sprawą był tłok. Myślałem, nad zwykłym polskiej produkcji, ale użytkownicy narzekają, że puchnie itp. więc skombinowałem tłok z Hondy MTX 80 AC. Następnie dałem go do szlifu (aby gładź była idealna), skombinowałem głowicę od znajomego a potem wziąłem się za robotę z resztą silnika. Na pierwszy ogień poszły kartery, powiększyłem otwór zwykłą piłką bez większych problemów. Potem kupiłem wał z wypełniaczami wzmacniany, robiony pod poj. 70+ produkcji niemieckiej. Następnie kupiłem mocniejsze sprzęgło, z większych koszem sprzęgłowym o 2 ząbki. Kolejną rzeczą która mnie martwiła była skrzynia biegowa. Jak wiadomo Simsony były wypuszczane w wersjach 3 biegowych i 4 biegowych, ale z doświadczenia wiem, że Simson w takiej pojemności nie pojeździ długo na 4 biegu, bo po prostu będzie się żyłował... Jednakże udało mi się dorwać skrzynię 5 biegową, w której 5 bieg jest jako nadbieg, wykosztowała mnie ona 500 zł... Po poskładaniu silnika, dorwałem gaźnik PHBG Style Pro 21mm, ze skutera za 80zł, a że do membrany dorobiony był gumowy kruciec, to gaźnik spasował idealnie. Dorwałem też od kumpla tłumik o poszerzonym kolanie do 32mm i małą komorą rezonansową. Aktualnie odpalałem już raz silnik, wkręca się naprawde niesamowicie, może z 9-10k obrotów, bo na więcej mu tłumik nie pozwala, ale na pewno w najbliższym czasie dojdzie też spawak, robiony tak jak w am6, tzn. cylinder strojony wyżej a tłumik niżej. Myślę, że powinien on dojść do 110-115 km/h. Simson jest aktualnie składany, może za 2 dni będzie pierwsza jazda, o to aktualne zdjęcia:

Obrazek


Obrazek


Obrazek

Obrazek

Ogólnie przydało by mu się nowe malowanie, wymiana baku na oryginalny, bo ten jest z Rometa Charta i nowy wahacz. Pewnie zadacie pytanie, czy warto ładować tyle kasy w takiego grata? Powiem wam że warto, naprawdę uczucie wyprzedzania TZR-ki, czy też roxa na poziomie Race, jest niesamowite, a sama jazda takim motorowerem sprawia dużo większą przyjemność niż nie jednym skuterem, czy też am6. Myślę, że spokojnie mogę rywalizować z różnymi skuterami i motorkami takim simsonem i bez problemu ich objechać. Myślę, że nie obrazicie się, że pokazałem wam takiego "rumaka" pośród skuterów na tym forum, ba sam mam skutera, niestety chińskiej produkcji, ale też się spisuje, jednak stawiam na simsona. O wszelakich postępach będę informował. Tyle :)




_________________

http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.p ... sc&start=0
Simson S80


Ostatnio zmieniony 14 lis 2010, 17:23 przez szrot, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 21 lip 2010, 22:39 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
Chciałbym zobaczyc wiecej zdjec z prac przy nim wykonanych;) A w szczegolnosci tłok i cylinder;)




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lip 2010, 22:48 
*

Rejestracja: 14 cze 2010, 19:42
Posty: 83
Pojazd:
Zdjęcie cylindra od środka masz ;). Niestety nie zdejmę ci teraz cylindra żeby tłok pokazać, ponieważ gładź w cylindrze jest idealna, pierścienie siedzą idealnie, a wiadomo, jak to się teraz zdejmnie to mogą zostać rysy a pierścienie już nie będę siedzieć tak idealnie. To jedno zdjęcie od środka powinno ci wystarczyć ;)




_________________

http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.p ... sc&start=0
Simson S80




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lip 2010, 23:59 
*

Rejestracja: 08 wrz 2009, 20:08
Posty: 70
Lokalizacja: Bochnia
Pojazd:
a mnie ciekawi jak do tulej 90ccm wsadziles tlok od 50




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 lip 2010, 7:40 
*

Rejestracja: 14 cze 2010, 19:42
Posty: 83
Pojazd:
Mała poprawka, tłok jest z Hondy MTX 80, teraz zauważyłem, że byka walłem w pisaniu :P. Dzięki że zauważyłeś ;P. A tłok poprostu dałem potem do szlifu wraz z cylindrem i spasował idealnie




_________________

http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.p ... sc&start=0
Simson S80




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 lip 2010, 8:15 
**

Rejestracja: 27 gru 2009, 15:28
Posty: 465
Lokalizacja: nowy tomysl
Pojazd:
działa Ci ten obrotomierz z jawy ??




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 lip 2010, 10:33 
*

Rejestracja: 14 cze 2010, 19:42
Posty: 83
Pojazd:
Półki z Jawy już dawno nie ma, wywaliłem ją na 2 dzień po zakupie, teraz są oryginalne simsonowskie zegary, a obrotek z Jawy działał bez problemów. Na te pierwsze zdjęcia radzę ani nie patrzeć, bo to już przeszłość, simson się dość nieźle pozmieniał, jeszcze nie długo może dowalę mu jakiś nowy lakier.




_________________

http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.p ... sc&start=0
Simson S80




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 lip 2010, 22:48 
**

Rejestracja: 27 gru 2009, 15:28
Posty: 465
Lokalizacja: nowy tomysl
Pojazd:
ale było coś dorabiane żeby wszedł obrotomierz




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 lip 2010, 11:11 
**

Rejestracja: 18 mar 2009, 13:27
Posty: 238
Lokalizacja: Wawa józefów
Pojazd:
No i o taki projekt mi chodziło ! Konkret Jak oscylujesz z mocą w jakich granicach? najlepiej nagraj filmik jak to pyrkocze;p




_________________

Nie jestem jak zupa pomidorowa...-nie musisz mnie lubić ;p
witold123 pisze:
Sory za jakość zdjęcia robione winampem ;p

tloku pisze:
Sorry za słabą jakość zdjęć (robione wiertarką udarową z turbobulbulatorem)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 sie 2010, 15:28 

Rejestracja: 16 sie 2010, 15:21
Posty: 0
Pojazd:
Nie głupio ci pisać takie głupoty jak ten silnik kto inny robił i sie namęczył a teraz ty piszesz takie głupoty że to niby ty go złożyłem kupiłes skrzynie itp... żal mi ciebie bo nie doceniasz pracy poprzedniego właściciela




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 sie 2010, 15:35 
**

Rejestracja: 27 gru 2009, 15:28
Posty: 465
Lokalizacja: nowy tomysl
Pojazd:
Krytyk, a to byłeś ty?? bo widze ze to twój 1 post a wymądrzasz się w kit.. :roll: :roll: :angry: :angry:




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 sie 2010, 15:38 
Last Chance
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 maja 2010, 11:15
Posty: 402
Lokalizacja: Tarnawa k. Krakowa
Pojazd:
no ladny projekt simka :D pomysl o jakims lepszym zaplonie




_________________

- 5 g (s6) podkladka za talerzem
- dysza 70
- gasbox samorobka
- sprezynki sprzegla hebo niebieskie / centralka hebo +60
Sprzedam Hebo next generation keeway 16mm/ Aprilie Tuareg Rally 80cc Polini !




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 sie 2010, 19:16 

Rejestracja: 16 sie 2010, 15:21
Posty: 0
Pojazd:
Może tak może nie ale radziłbym wam zapoznać sie z innymi forami o tematyce simsonów jak nie wierzycie mi




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 lis 2010, 22:09 

Rejestracja: 12 lis 2010, 22:05
Posty: 0
Pojazd:
Czemu piszesz takie głupoty, że to ty robiłeś ten silnik? Przecież go kupiłeś całego poskładanego i nic nie przerabiałeś w nim ty. Nie wprowadzaj ludzi w błąd a tak w ogóle niby kupiłeś go za 1450 czy jakoś tak, a nie za niecałe 1000zł.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 lis 2010, 14:14 
*

Rejestracja: 20 lis 2009, 14:48
Posty: 119
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Simson kozacki jest! Nie strach ci te 110na simsonie jechać? Jak 85jedziesz to rama na zakrętach tańczy a jeszcze masz 20km/h zapasu, no i te chamulce naprawdę koleś odważny jesteś.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 lis 2010, 1:04 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 mar 2010, 22:25
Posty: 32
Lokalizacja: Koło
Pojazd:
Chciałbym zobaczyć jak to z@pi3rd@l@ :mrgreen: . Moje rady:
-włóż do niego tarcze ja na 60/4 bałem się jeździć z seryjnymi hamulcami a co dopiero te 90
-radziłbym ci dać wzmocnienia ramy enduro (koszt do 60zł)
-no i ten wydech na takim pseudo sporcie aż nie mogę uwierzyć że to 10k kręci :twisted:
-aha i jaki masz zapłon? nie polecam serii lepiej włożyć od AM6 albo Ducati enregię.




_________________

http://www.bikepics.com/members/mlodysimson http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=736390#736390


Obrazek


Ostatnio zmieniony 14 lis 2010, 1:07 przez matheo, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 lis 2010, 16:57 
*

Rejestracja: 14 cze 2010, 19:42
Posty: 83
Pojazd:
Darek12121 pisze:
Czemu piszesz takie głupoty, że to ty robiłeś ten silnik? Przecież go kupiłeś całego poskładanego i nic nie przerabiałeś w nim ty. Nie wprowadzaj ludzi w błąd a tak w ogóle niby kupiłeś go za 1450 czy jakoś tak, a nie za niecałe 1000zł.



Dobra macie mnie :ups: :P Temat pisałem w nudny dzień, nie było co robić. Darek mnie zna to wie :P. Co do silnika oczywiście go mam ale autorem jest tylko i wyłącznie Mateusz350ts. Ja jak narazie kupiłem tylko spawany wydech z nierdzewki, gaźnik Arreche 21 i zapłon ducati. Mam nadzieje że się nie obrazliście, ale czasami trzeba sobie pożartować :mrgreen: Niedługo wyjeżdżam 90ką, jak tylko Ducati dojdzie. Simson latał na fi 32 mniej więcej 95 km/h.Co do silnika to składanie mniej więcej tak samo wyglądało jak opisałem tylko nie ja to składałem tylko Mateusz :P. Pzdr dla geniusza Dariusza :D. Mam nadzieje że ujdzie mi to jakoś na sucho :wink:




_________________

http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.p ... sc&start=0
Simson S80




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 lis 2010, 17:07 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2010, 7:36
Posty: 1
Lokalizacja: Łódź
Pojazd:
Uuuuuu nieładnie :twisted: Zdaj relacje jak dojdzie zapłon ile to lata :mrgreen:




_________________

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=809767 <----- APCIA RS 125 <3


http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=1330010#1330010 Can-am 800




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 lis 2010, 17:35 
*

Rejestracja: 14 cze 2010, 19:42
Posty: 83
Pojazd:
No zdam, tak jak gadam jak narazie latał 95 km/h na wydechu który się w ogóle pod 90 ccm nie nadaje. Podczas jazdy rezo było tak mniej więcej od 4 do 7.5 k o/min. Co prawda ciągnął jak burza, pod każdą górkę 80 km/h minimum, ale tej prędkości mi brakowało.. No cóż teraz mam już spawaka liczonego na 9500 o/min, wygląda to mniej więcej tak:
Obrazek

A chodzi tak, niestety zapłon ostatnio się sypnął przez co simson wkręca sięjak :evil: 60ka... Ale ten dźwięk na tym tłumiku jest bezbłędny :D:
http://www.bikemovies.com/movie/013849/

A tak chodził na Fi 32 z bulwą ( jak widać wkręca się dużo łatwiej):
http://www.youtube.com/watch?v=UXBM1jGQr5I

Jak przyjdzie zapłon to zaktualizuję.




_________________

http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.p ... sc&start=0
Simson S80




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 maja 2011, 19:32 
*

Rejestracja: 14 cze 2010, 19:42
Posty: 83
Pojazd:
Długo nie pisałem.

Także simson przeszedł gruntowny remont wizualny, wygląda teraz tak:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Z nowości to doszedł zapłon Ducati Energia z am6, a konkretnie w wersji LFk.

Zamontowałem też gaźnik Arreche 21, bo te PHBG to było czyste gówno, zmieniłem też zębatkę na 14z, narazie było 100 km/h, z lekkim zapasem obrotów, więc myślę że 105 na tej 14ce będzie. Do roboty jeszcze mam k:
-róciec z rg 80, który pękł i przez który ciągnie lewe powietrze,
-filtr powietrza który jest spuczony bo się nie mieści i za mało powietrza podaje,
-kosz sprzęgłowy do wymiany, bo już jest zużyty i coś się w nim "Tłucze",
-wachacz tylny do remontu, bo cały lata na boki jak się w dwójkę jeździ i to na tyle, a co do tuningu, to jeszcze z wizualki:

- Czujnik temp. silnika, który już zakupiłem, muszę go jakoś na półkę zamontować
- Stacyjka z Sr 50 ( na kluczyk)
- Kierownica M-style (tylko gdzie taką dorwię), a jak nie to downhill
- No i myślałem nad jakąś owiewką, UFO? nie wiem, to sie jeszcze okaże.

No i mam niby filmik z jazdy:

http://www.youtube.com/watch?v=lzBFqcVXJpQ&feature=channel_video_title

Od 1:50 widać mojego simsona. Zębatka 14z, v-max ponad 100 km/h, przy czym jak wymijałem kamerę to było dopiero 90 km/h, bo kumpel tak nagrał, że jak go mijałem, to dopiero zdążyłem 5kę wrzucić, przez to tak niskie obroty. Jeszcze silnikowi trochę brakuje, przez nieszczelny króciec ciągnie lewe, ale niedługo przyjdzie do mnie nowy (używany) króciec z rg 80 i sprawa powinna zostać załatwiona :wink: . Oczywiście zachęcam do zobaczenia całego filmiku oczywiście, w "obsadzie aktorskiej" ja i moi kumple :D




_________________

http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.p ... sc&start=0
Simson S80


Ostatnio zmieniony 02 maja 2011, 19:33 przez szrot, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy