Dzisiaj jest 18 lip 2025, 12:42



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 87 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
Post: 14 lis 2010, 21:59 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lis 2009, 20:39
Posty: 484
Lokalizacja: WPU
Pojazd:
PoliniSpeed robi podono dobrze porting itp sam bede mu oddawał bo z tego co z nim pisałem to troche wie o co chodzi, ja bym oddał do polinispeeda zreszta bede oddawał:P
powodzenia z robocie:PP

PS nie lepiej było kupić MHR jak chcesz mieć jeszcze większa moc jak 10KM?




_________________

Sprzedam Kymco Super 9
> DynekS9 <


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 14 lis 2010, 22:02 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lut 2010, 19:12
Posty: 814
Lokalizacja: Koło
Pojazd: A4 3.0 v6 quattro
DynekS9, Zapewne chodzi o szlif, a MHR'y to chyba aluminium :P. MHR jak się zatrze to jest do wyrzucenia. Chodzi mi o szlif, nie o porting.


Ostatnio zmieniony 15 lis 2010, 15:18 przez PlastusR50X, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 lis 2010, 22:06 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 gru 2008, 14:34
Posty: 2211
Pojazd:
DynekS9 pisze:
PS nie lepiej było kupić MHR jak chcesz mieć jeszcze większa moc jak 10KM?


Bo duże koszty i będzie się wszystko sypać.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 lis 2010, 23:22 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lis 2009, 20:39
Posty: 484
Lokalizacja: WPU
Pojazd:
PlastusR50X, autorowi chodzi o zrobienie portingu a nie szlifu
Falcao, w takim razie po co tuning? oddaj polinispeed on ci zrobi bo tak to załatwisz cylek jeszcze sobie albo po prostu załóżtego sporta tak jak jest




_________________

Sprzedam Kymco Super 9
> DynekS9 <




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 lis 2010, 6:16 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sie 2009, 0:17
Posty: 319
Lokalizacja: teraz Bobowo :D
Pojazd:
jeśli założysz tak jak jest + wydech słabszy od c16 i dobrą regulacje zrobisz osiagi i tak będą zadowolajace, malossi sport ma niski kont okna wydechowego i w serii wystarczy mu yasuni R lecz jesli chcesz coś w oknie wydechowym robić to kup c16 i rozwiercaj do 185stopni to powino zadowolić malossiego lecz przy takim rozwiercie będziesz zmuszony podnieś okna kanałów o pare stopni,
ja bym nie cudował tyle na żeliwie bo to nie będzie żywotne a evo nie uzyskasz, góra efekt dobrego racing co się gotuje co 3km
jak malossiego to kup yasuni r(najbardziej opcjonalny wybór) zrób porting(dopasuj średnice kanałów do karterów, spoleruj to od 100p do 400p(100,200,300,400)
dobra regulacja, cewka zapłonowa na jeden pion np naraku+ świeca irydowa i obroty też będą wyższe




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 lis 2010, 10:10 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 gru 2009, 19:47
Posty: 1905
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Falcao pisze:
DynekS9 napisał/a:
PS nie lepiej było kupić MHR jak chcesz mieć jeszcze większa moc jak 10KM?


Bo duże koszty i będzie się wszystko sypać.


I myślisz że porting podniesie Ci moc bez spadku wytrzymałości?

Ja na twoim miejscu wziąłbym się za to sam, tyle że uprzednio wyedukując się w temacie. Tacy ludzie jak PoliniSpeed na pewno zrobią to lepiej, ale zastanów się czy chcesz coś sam zrobić, mieć satysfakcję, czy dać komuś zarobić i to nie mały hajs.

Co do edukacji : Tomasz Sałek, Two Stroke Perfomances Tuning (ang. języczna) i wiele tego typu mądrych lektur które znajdziesz w sieci, sporo tego jest na forach o Simsonach, Rometach itp.




_________________

Aprilia SR '98

*Wrzuć na luz, śpiesz się powoli, myśl za kółkiem, myślenie nie boli*

......Lasst die Straße brennen - jagt das Baby durch die Stadt......




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 lis 2010, 16:45 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 wrz 2008, 13:47
Posty: 1480
Lokalizacja: Grodzisk Wlkp.
Pojazd: Suzuki Bandit 400
Witam

Podepnę się pod temat.

Ostatnio na allegro wysypało się sporo chińskich badziewnych cylków do skuterów o pojemności 70cc w śmiesznie niskich cenach.

Mój pomysł jest taki, aby lekko zmodyfikować taki cylek. Chodzi mi tutaj o rozwiert i polerkę kanału wydechowego, ewentualnie zmiana kąta otwarcie okna wydechowego, dopasowanie do karterów, zaostrzenie przegrody w kanałach oraz polerka głowicy i dokładne ustawienie stopnia sprężania.

Czy tak zmodyfikowany cylinder będzie w stanie dorównać cylindrom sportowym, które są 3 razy droższe od tego chińskiego badziewia ??
Chodzi mi tutaj o zwiększenie mocy skutera z seryjnego o jakieś +5KM więc sporo nie wymagam :lol:

Niech wypowiadają się ludzie, którzy mają pojęcie w tym temacie, bo nie potrzebuje komentarzy "Kup sobie markowy cylinder", bo nikt mi na niego kasy nie da.




_________________

Obrazek


Ostatnio zmieniony 15 lis 2010, 16:46 przez faciu3, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 lis 2010, 16:51 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 gru 2009, 19:47
Posty: 1905
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Te cylindry same w sobie są mało wytrzymałe, a jak je rozwiercisz osiągniesz większą moc i jeszcze bardziej obciążysz tłok i pierścienie za 19,99zł, więcej już chyba nie musze dodawać.




_________________

Aprilia SR '98

*Wrzuć na luz, śpiesz się powoli, myśl za kółkiem, myślenie nie boli*

......Lasst die Straße brennen - jagt das Baby durch die Stadt......




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 lis 2010, 17:03 
*

Rejestracja: 14 lut 2010, 11:58
Posty: 109
Pojazd:
Są dostępne takie tanie cylindry z tłokami vertex, o czyms takim bym prędzej pomyślał bo na tanich tłokach to rzeczywiście nie ma co szaleć. Taki zestaw juz jest troche droższy [okolice 300zł].
Robilem cos takiego i połączenie takiego cyla i LV TT dało 95km/h w verticalu
Przed
http://img249.imageshack.us/i/08042009003.jpg/
Po
http://img526.imageshack.us/i/08042009005.jpg/
http://img811.imageshack.us/i/08042009004.jpg/




_________________

http://bikepics.com/members/dudi1203/p9/
pisz za siebie - nie wypowiadaj sie za mnie
jak nie masz o czymś pojęcia - nie pisz

NIE ODPOWIADAM NA BZDURNE PW
Na inteligentne wiadomości odpowiadam bardzo chętnie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 lis 2010, 17:03 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 wrz 2008, 13:47
Posty: 1480
Lokalizacja: Grodzisk Wlkp.
Pojazd: Suzuki Bandit 400
Jak zwykle, każdy musi gadać ... "Kup se nowy".

Jak się cylek rozleci to nie będę żałował ! Wyrzucę do śmieci i kupię nowy. Chcę to zrobić tylko dla nabycia wiedzy i własnego doświadczenia.

Niech się wypowiadają osoby, które zajmowały się obróbkami cylindra !!




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 lis 2010, 17:08 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 gru 2009, 19:47
Posty: 1905
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
faciu3i pisze:
Niech się wypowiadają osoby, które zajmowały się obróbkami cylindra !!


Nie wiem czy znajdzie się ktoś kto ma więcej wiedzy na ten temat na tym forum od Dudiego...


A ja uważam że mam wystarczająco dużo wiedzy w temacie by Ci podpowiedzieć coś, miałem styczność z oryginalnym chińskim wyrobem za 110zł i wiem coś o jego trwałości. Jak Ty nie masz kasy na tuning i masz zamiar tu pokazywać swoje fochy bo Ci nie odpisałem "będzie szał super mega ekstra" to nie pisz wcale bo ja wiem co mówię i zresztą Dudi twierdzi podobnie. Te cylindry nie grzeszą trwałością, skoro nie będziesz płakał że się rozleci to rób i będziesz wiedział najlepiej.




_________________

Aprilia SR '98

*Wrzuć na luz, śpiesz się powoli, myśl za kółkiem, myślenie nie boli*

......Lasst die Straße brennen - jagt das Baby durch die Stadt......


Ostatnio zmieniony 15 lis 2010, 17:10 przez Kamek46, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 lis 2010, 17:14 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 wrz 2008, 13:47
Posty: 1480
Lokalizacja: Grodzisk Wlkp.
Pojazd: Suzuki Bandit 400
Nie strzelam żadnych fochów, tylko mówię o tym, że zdaję sobie sprawę tego, że to jest mało wytrzymałe, ale na pewno da się z tego "coś" zrobić.

Jestem wręcz pewien, że samo założenie takiego cylka bez żadnych zmian nic nie da. Dlatego wpadłem na pomysł, aby troszkę zmodyfikować cylinder, aby przyniósł chociaż troszeczkę wzrost mocy.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 lis 2010, 17:41 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 gru 2008, 14:34
Posty: 2211
Pojazd:
DR_Evolutio, i o to mi chodziło .. Dzięki.

Do zamknięcia.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 lis 2010, 17:46 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sie 2009, 0:17
Posty: 319
Lokalizacja: teraz Bobowo :D
Pojazd:
faciu3, te cylindry sa tak słabe że często nie zdołasz dotrzeć a sie zatrze, miałem styczność 3 razy z takim chinskim wyrobem, tylko jeden się dotarł i wytrzymal jakieś 3 dni po dotarciu

z tych cylkow osiagniesz oczywisciemoc ok 10km ale nie zdolasz jej wykorzystać bo się poprostu posypie, będzie on wysilony maksymalnie, chcesz 10km zwiększ kont okna wydechowego do ok 175-180stopni(ok 20mm od górnej krawędzi)poszeż okno wydechowe po o 2mm z każdej strony
kanały podnieś do ok 30mm od górnej krawędzi
poszeż doloty, zaostrz przegrody, wypoleruj
dopasuj okno wydechowe pod wydech minimum yasuni R (wysokosć kanałow podałem na wzór racinga z dzielonym oknem wydechowym s6r, wysokości które podałem są nie co mniejsze, bo i tak nie osiagniemy tego efektu lesz efek stage6 sport pro jest możliwy do uzyskania)
moc powina być ponad 10km przy obrotach jak w racingu, czego kosztem będzie grzanie się i to mocno, najlepiej dotrzec go bez modyfikacji, po dotarciu zmodyfikować odpalić i jest to tylko czas jednego mocnego przejazdu do zatrzymania się cylka z przegrzania




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 lis 2010, 17:54 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 gru 2009, 1:47
Posty: 255
Lokalizacja: Mińsk Maz/Dobre
Pojazd:
według mnie to jaką to bedzie miało moc zalezy od tego jak to przerobisz, tzn w jakim stopniu. na jakimś dobrym tłoku i po dobrych modyfikacjach (tzn.takich które naprawde coś dają) myśle ze moc moze być zblizona do jakiegoś włoskiego sporta. natomiast jeśli chodzi o zywotnośc to mysle ze to zalezy od materiału sporo i od właściciela. ale wszyscy wiemy jak dobre są chińskie materiały:D:D:D
a co do tego sporta to jedyne co warto zrobić to spasować go z karterami, zmodyfikować kanał wydechowy pod wydech i dobry dystans tłok-głowica. chcą uzyskać coś wiecej trzeba powiększać i dzielić kanały ale to dla profesjonalistów.
i taka rada odemnie; jak ktoś nie wie o co w tym chodzi to niech robi tego, bo nawet jak nie zapsuje cylka to i tak mu to nie da wiele. a jak ktoś chce sie nauczyć to napewno nie na forum, tylko jakaś ksiazka i masa prób i błedów:D




_________________

Metrakit HandMade 70 porting
Metrakit Pro Race 70
Metrakit SP Series
Dellorto 21mm




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 lis 2010, 18:00 
*

Rejestracja: 24 sie 2010, 22:22
Posty: 98
Pojazd:
faciu, podobno bardzo dobry jest ten cylinder http://allegro.pl/tuning-cylinder-70ccm ... 27504.html
kumpel miał w dwóch runnerach i prześmigał w jednym 5 sprzedał i dalej jeździ, a w drugim włożył niedawno. Słabe są tylko tłoki, chociaż on robił powłokę z nicasilu i mówi, że jest git. Koszt tej powłoki to grosze.

Mocą podobno jest porównywalny do mk hm


Ostatnio zmieniony 15 lis 2010, 18:02 przez runnerLB, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 lis 2010, 18:20 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 wrz 2008, 13:47
Posty: 1480
Lokalizacja: Grodzisk Wlkp.
Pojazd: Suzuki Bandit 400
DR_Evolutio, od razu zaproponowałeś bardzo duże wysilenie tego cylka, ja nie chcę z tego robić super mocnego cylka.

Chiński cylek jak wiadomo pewnie nie przynosi dużego wzrostu osiągów, dlatego chciałbym go lekko zmodyfikować i podnieść te +3 do max +5KM, czyli raczej nie jest to aż tak super dużo. :cool: Cylinder mógłbym obliczać i modyfikować pod niskie obroty około 8-9tysięcy co powinno sprawić, że nie będzie to aż tak wyżyłowana jednostka.

Na razie jestem na etapie czytania książek. po prostu zanim zacznę cokolwiek to muszę już mieć wszystko wzory do obliczeń i potrzebną wiedzę.

Myślę, że pomysł jest dobry i coś z tego wyjdzie.

Edit:
W grę wchodzi:
Zaostrzenie przegrody w kanałach płuczących
Dobre dopasowanie cylindra do karterów + obróbka karterów
Dopasowanie kanału wydechowego do wydechu
Dopasowanie kąta otwarcia okna wydechowego o ile w ogóle to będzie potrzebne
Zwiększenie mocy poprzez poszerzenie kanałów płuczących
Dobre ustawienie sprężania
Moim zdaniem to wystarczy i oczywiście wszystko będzie robione z głową, a nie na oko !!




_________________

Obrazek


Ostatnio zmieniony 15 lis 2010, 18:23 przez faciu3, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 lis 2010, 18:46 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
DR_Evolutio, Naczytałeś się czegoś i to nie do końca i teraz bzdety wypisujesz.
Po to podaje się kąty, żeby móc porównywać cylindry pracujące przy różnym skoku tłoka. Podajesz wymiary w mm a nie zaznaczasz jaki to silnik.
Następna sprawa-jak chcesz poszerzać doloty?
Przecież w większości skuterowych cylindrów zasilanie jest do komory korbowej i "bardziej teoretyczny" kąt otwarcia okna dolotowego wynosi 360 stopni.
Gdyby ktoś miał zdjęcie tego chińskiego cylindra, tzn okno wydechowe+dwa kanały płuczące obok niego to byłbym wdzięczny; jestem ciekaw czy dało by radę wcisnąć tam dwa dodatkowe okna wydechowe. Po takiej przeróbce, dostosowaniu kątów i ew zmianie tłoka na mocniejszy mielibyśmy na prawdę porządny cylinder, o ile wykonamy to dobrze i tuleja jest z jakiegoś porządnego żeliwa.
runnerLB pisze:
chciałbym go lekko zmodyfikować i podnieść te +3 do max +5KM, czyli raczej nie jest to aż tak super dużo.

Rzeczywiście prawie nic przy silniku dysponującym fabryczną mocą właśnie w takim przedziale, w jakim chcesz go ulepszyć.
Jeśli chcecie zabierać się za coś takiego to potrzebny jest też cały osprzęt, tj minimum wydech i gaźnik. Nie ma sensu montować wysilonego cylindra, jeśli i tak nie wykrzesamy z niego maksymalnej mocy. Może lepiej dozbierać na wydech niż bawić się w "porting"?
Poszerzając kanały za pewne spierdzielisz kąty wpadania mieszanki, czyli może wyjść Ci na to samo co przedtem ze zwiększonym spalaniem i zmniejszoną żywotnością.
Żeliwo chyba aż tak tragicznie nie odprowadza ciepła skoro cylindry z tak wysilonych silników, jak np rotax spokojnie śmigają po tulejowaniu :wink:
Teraz pytanie z trochę innej beczki.
Dudi, czy w skuterowym cylindrze idzie spokojnie dać sobię radę z przeróbkami za pomocą zwykłej multiszlifierki, czy coś zmienia użycie tego "węża''?




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 lis 2010, 20:00 
*

Rejestracja: 14 lut 2010, 11:58
Posty: 109
Pojazd:
Znam takiego magika co to
http://img219.imageshack.us/img219/4245/7043.jpg
http://img515.imageshack.us/img515/8210/70432d.jpg
http://img838.imageshack.us/img838/2918/7043cz2.jpg
http://img155.imageshack.us/img155/4894/7043cz3.jpg
Robi dremelkiem i wiertarką, bez wybicia tulei. Dla niewtajemniczonych w fabryczną budowe tego cylindra - dwa kanaly pluczące i jeden wydechowy. Na zdjęciach widać 4 płuczące i 3 wydechowe.
Więc dla chcącego nic trudnego




_________________

http://bikepics.com/members/dudi1203/p9/
pisz za siebie - nie wypowiadaj sie za mnie
jak nie masz o czymś pojęcia - nie pisz

NIE ODPOWIADAM NA BZDURNE PW
Na inteligentne wiadomości odpowiadam bardzo chętnie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 lis 2010, 20:03 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 gru 2009, 1:47
Posty: 255
Lokalizacja: Mińsk Maz/Dobre
Pojazd:
mi np uzywanie tego węza nie wiele pomogło i na potrzeby portingu zrobiłem sobie specjalna malutką 90' szlifierke elektryczną. fajnie tez sie robi za pomocą szlifierki pneumatycznej z wulkanizacji:D:D:D
Edit; niezły ten magik:D




_________________

Metrakit HandMade 70 porting
Metrakit Pro Race 70
Metrakit SP Series
Dellorto 21mm


Ostatnio zmieniony 15 lis 2010, 20:04 przez Kamilkadze, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 87 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy