Dzisiaj jest 10 lip 2025, 20:39



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 87 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
Post: 01 gru 2010, 15:41 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 lis 2009, 19:17
Posty: 81
Lokalizacja: Górzno
Pojazd:
http://www.rprhosting.dk/nytsite/articl ... ticle_id=8

Znalazłem tu kilka mam kanałów różnych cylków... mam nadzieje że się przedadzą :P




_________________

Nieregulaminowy podpis


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 08 gru 2010, 12:49 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 maja 2008, 21:48
Posty: 24
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Pojazd:
Mam tutaj fotki mojej 50' tki po rozwiercie kanałów, oczywiście jeszcze nie skończone :D

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Co o tym sądzicie? Jeszcze będe przerabiał kanał wydechowy po średnice wydechu.
Jak myślicie? Dużo spadnie wytrzymałość i żywotność według was? I jak z mocą? Z tego co się dowiedziałem poprawa będzie znaczna, a żywotność nie spadnie woogóle :)


Ostatnio zmieniony 08 gru 2010, 12:53 przez BartuS, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 gru 2010, 16:37 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 gru 2009, 19:47
Posty: 1905
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
BartuS pisze:
poprawa będzie znaczna, a żywotność nie spadnie woogóle :)


Źle się dowiedziałeś, nie ma cylindra idealnego, a każda zabawa z kanałem wydechowym wiąże się z spadkiem żywotności i zmniejszaniem zakresu użytecznych obrotów więc rozplanowanie portingu musi być na naprawdę wysokim poziomie.

Czym Ty to robisz? Co do tego portingu to jakość zdjęć jest naprawdę przednia :)


PS. Avek z miejscówki w Msc?




_________________

Aprilia SR '98

*Wrzuć na luz, śpiesz się powoli, myśl za kółkiem, myślenie nie boli*

......Lasst die Straße brennen - jagt das Baby durch die Stadt......


Ostatnio zmieniony 08 gru 2010, 16:38 przez Kamek46, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 gru 2010, 18:00 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 maja 2008, 21:48
Posty: 24
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Pojazd:
Kamek46 pisze:
BartuS pisze:
poprawa będzie znaczna, a żywotność nie spadnie woogóle :)


Źle się dowiedziałeś, nie ma cylindra idealnego, a każda zabawa z kanałem wydechowym wiąże się z spadkiem żywotności i zmniejszaniem zakresu użytecznych obrotów więc rozplanowanie portingu musi być na naprawdę wysokim poziomie.

Czym Ty to robisz? Co do tego portingu to jakość zdjęć jest naprawdę przednia :)


PS. Avek z miejscówki w Msc?



Tak z Nowej :)

Pisałem z człowiekiem który przerabia cylindry na zamówienie i powiedział że nie będzie żadnego problemu z tym cylindrem :DD Robie dremlem ;]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 gru 2010, 18:09 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 gru 2009, 19:47
Posty: 1905
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
BartuS pisze:
Pisałem z człowiekiem który przerabia cylindry na zamówienie i powiedział że nie będzie żadnego problemu z tym cylindrem :D


Nie będzie żadnego problemu? Cylinder jak cylinder i starać się żeby coś zepsuć nie trzeba.

BartuS pisze:
Tak z Nowej :)


Msc Style :lol:




_________________

Aprilia SR '98

*Wrzuć na luz, śpiesz się powoli, myśl za kółkiem, myślenie nie boli*

......Lasst die Straße brennen - jagt das Baby durch die Stadt......




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 gru 2010, 18:09 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 gru 2009, 18:24
Posty: 434
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:
Jeżeli poprawiasz tylko kanały a nie zmieniasz wielkości okien w cylindrze to żywotność się nie zmniejszy a wręcz może się zwiększyć bo lepszy przepływ mieszanki to lepsze smarowanie i chłodzenie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 gru 2010, 18:19 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 maja 2008, 21:48
Posty: 24
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Pojazd:
Oooo dokładnie stem. Tak właśnie mi to tłumaczono.



Kamek46 zloty s-i rulleez :twisted:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 gru 2010, 18:28 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 gru 2009, 19:47
Posty: 1905
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
BartuS pisze:
Jeszcze będe przerabiał kanał wydechowy po średnice wydechu


stem pisze:
nie zmieniasz wielkości okien w cylindrze to żywotność się nie zmniejszy a wręcz może się zwiększyć


Każda przeróbka musi być dokładnie rozplanowana i przeliczona. Dlaczego? Gdyż w silniku dwusuwowym istnieje coś takiego jak ws półotwarcie kanałów czyli że kanał płuczący i wydechowy przez jakiś czas są otwarte razem co sprawia że część mieszanki odrazu wpada do wydechu i jest tracona. Beztuż rozwiercanie wydechu w sposób nieumyślny może doprowadzić tylko do zepsucia cylindra gdyż nasz silnik będzie dysponował mocą niewiele większą a palił jak rasowa 70tka.


Dlatego ja narazie pozostaje na rozplanowaniu i przygotowuje się do mojego pierwszego portingu, radziłbym Ci zajrzeć na fora dysponujące większą wiedzą w tym zakresie, ja osobiście dużo dowiedziałem się na znanym Simsonowskim forum.




_________________

Aprilia SR '98

*Wrzuć na luz, śpiesz się powoli, myśl za kółkiem, myślenie nie boli*

......Lasst die Straße brennen - jagt das Baby durch die Stadt......


Ostatnio zmieniony 08 gru 2010, 18:30 przez Kamek46, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 gru 2010, 18:46 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 maja 2008, 21:48
Posty: 24
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Pojazd:
Na rozwiercaniem kanału wydechowego jeszcze się zastanawiam :] Zobaczę czy będzie mi się chciało ;] Moze poprostu go wyrównam i wypoleruje :) Jeszcze została mi przeróbka karterów, polerka głowicy i gaźnika :):):):)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 gru 2010, 19:00 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 gru 2009, 18:24
Posty: 434
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:
Kanał a okno to dwie różne rzeczy.
Dla mnie "przerabianie kanału wydechowego pod średnicę wydechu" to idealne spasowanie średnicy króćca wydechowego w ze średnicą kolanka w tłumiku, żeby nie było żadnych progów a to nie ma wpływu na czas otwarcia okna wydechowego.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 gru 2010, 19:26 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 gru 2009, 19:47
Posty: 1905
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
stem, masz rację, tyle że nie rozwierci dosłownie przy mocowaniu wydechu tego kanału i zrobi próg tylko musi idealnie wygładzić kanał na całej jego długości stopniowo zwężając w stronę okna, a błąd można tutaj popełnić więc nie można powiedzieć

BartuS pisze:
powiedział że nie będzie żadnego problemu z tym cylindrem


bo zawsze można coś zepsuć.




_________________

Aprilia SR '98

*Wrzuć na luz, śpiesz się powoli, myśl za kółkiem, myślenie nie boli*

......Lasst die Straße brennen - jagt das Baby durch die Stadt......




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 gru 2010, 19:09 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 maja 2008, 21:48
Posty: 24
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Pojazd:
Panowie jak można najlepiej wypolerować kanały dolotowe?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 gru 2010, 22:51 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Kamek46 pisze:
co sprawia że część mieszanki odrazu wpada do wydechu i jest tracona.

A gdzie tam tracona. Trochę na pewno, ale bez tego nie było by rezo.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 gru 2010, 1:41 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sie 2009, 0:17
Posty: 319
Lokalizacja: teraz Bobowo :D
Pojazd:
BartuS, ja cie zabije :P mam tak samo rozwiercone 50cc, i też chciałem dodać foty, ale zapomniałem.
Moje modyfikacje:
Środkowy kanał zostawiłem w spokoju bo nie było sęsu modyfikować. Zrobiłem mały flow w karterach i dopasowałem prowadnice cylindra do karterów... efekt jest ;), okno wydechowe rozwierciłem całkowicie i zmieniłem kąt otwarcia, pasku 14,5mm seria, gazior 12mm, dzwon dobity(bicie na boki), przeciw talerz rowkowaty, rolki w srednim stanie, sprzęgło i wario ok (niemam na stanie tych części do regulacji co potrzebuję wiec narazie seryjne wpakowałem)
A skuter przyśpiesza prawie idealnie, równo,lecz jest mały przestuj na starcie, za twarde w sprzęgle mam spręzynki, na rolkach z 6-7g efekt jest powalajacy
i przyśpieszenie jest naprawdę mega jeśli chodzi o 50cc lecz musze poprawic regulację(napewno na forum nie jeden sport by się schował) na docierce i nie dogrzanym silniku(czuć było ze troche zimny) ale naprawdę efekt dobry ;)
mam w zapasie jeszcze 2x 50cc wiec kolejny cylek rozwierce do 70cc i pobawie się z kątami okien, modyfikacje będą przebiegały pod jakis dany setup oraz wydech
aha teraz pare fotek co ja wytworzyłem pod wydech: tecno racing

Obrazek

Obrazek

Obrazek

2 LC są tej samej firmy: Sanren, całkiem dobrego wykonania(montowane seryjnie)
AC to jakis starszy z f12 zobaczymy po modyfikacjach jak będą sie sprawować ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 gru 2010, 16:54 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 gru 2009, 19:47
Posty: 1905
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Booyaka, nie trochę. Zmieniając czasy w cylindrze, chodzi mi tu głównie o podnoszenie okna wydechowego możemy bardzo łatwo zrobić z naszej 50tki Racinga, ale tylko pod względem rachunku ze stacji paliw. Żeby temu zapobiec stworzono kątomierz i matematykę ;)




_________________

Aprilia SR '98

*Wrzuć na luz, śpiesz się powoli, myśl za kółkiem, myślenie nie boli*

......Lasst die Straße brennen - jagt das Baby durch die Stadt......


Ostatnio zmieniony 10 gru 2010, 16:54 przez Kamek46, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 gru 2010, 17:20 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
Tak ci się wydaje?? :roll:
Jeśli fabryczne okna są już za wysokie to jedynie możesz zepsuć cylinder... Jak wcześniej pisaleś wszystko musi być idealnie wyliczone...
DR_Evolutio pisze:
wiec kolejny cylek rozwierce do 70cc


Tuleja jest na tyle szeroka aby rozwiercić ją o 7mm??




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"


Ostatnio zmieniony 10 gru 2010, 17:20 przez Marcin194, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 gru 2010, 17:28 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sie 2009, 0:17
Posty: 319
Lokalizacja: teraz Bobowo :D
Pojazd:
Marcin194, po 3,5mm z każdej strony ubyje...
wiem, wiem odliczyłeś z jednej strony 7mm też tak miałem pare lat temu




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 gru 2010, 18:08 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 gru 2009, 19:47
Posty: 1905
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Cytuj:
Tak ci się wydaje?? :roll:
Jeśli fabryczne okna są już za wysokie to jedynie możesz zepsuć cylinder...


Jeśli to do mnie aluzja no to ja tak cały czas piszę... :shock:




_________________

Aprilia SR '98

*Wrzuć na luz, śpiesz się powoli, myśl za kółkiem, myślenie nie boli*

......Lasst die Straße brennen - jagt das Baby durch die Stadt......




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 gru 2010, 20:08 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sie 2010, 17:17
Posty: 150
Lokalizacja: Kraków okolice
Pojazd:
Witam :)
powiedzcie mi jak to jest z cylindrami alu.
można zrobić to tak jak w żeliwnym? czy to całkiem inna sprawa. :<




_________________

*_*
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Zipp/Quantum/68666




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 gru 2010, 21:43 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sie 2009, 0:17
Posty: 319
Lokalizacja: teraz Bobowo :D
Pojazd:
Krychaa, dużo prosciej sie obrabia alu... a porting jest na tej samej zasadzie




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 87 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy