Dzisiaj jest 10 lis 2024, 9:08



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 06 gru 2010, 12:04 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 paź 2010, 16:24
Posty: 3001
Lokalizacja: Słopnice
Pojazd: nissan
Świat motocykli Nr 4 Kwiecień 2007 napisał(a):

Świat motocykli Nr 4 Kwiecień 2007
Naprawa układu tłokowo-korbowego (2)

Krok po kroku

"Jeśli ktoś nie czuje się na siłach, niechaj naprawę sinika powierzy fachowcom. Dla odważnych mamy kilka pomocnych rad.

[...] We własnym zakresie możemy dokonać wymiany cylindra, tłoka z pierścieniami oraz sworznia tłokowego. [...] Zaczynamy od założenia pierścieni na tłok, należy jednak zwrócić uwagę na prawidłowe osadzenie pierścieni tłokowych względem zamków tłoka (dotyczy tylko dwusuwów). Zakładanie pierścieni przeprowadzamy bardzo ostrożnie, aby ich nie złamać. Choć odporne na ścieranie, są bardzo kruche i łatwo pękają. Kolejnym etapem jest założenie pierwszego zabezpieczenia sworznia tłokowego. Należy zwrócić szczególną uwagę na prawidłowe osadzenie zabezpieczenia w rowku. Po założeniu należy szczypcami obrócić parokrotnie zabezpieczenie w rowku (dla uzyskania pewności prawidłowego ich montażu). Zawsze należy stosować nowe zabezpieczenia sworznia tłokowego.
Kolejną czynnością jest montaż łożyska igiełkowego sworznia tłokowego. Aby ułatwić montaż łożyska i sworznia w główce korbowodu, przed jego założeniem należy posmarować olejem wewnętrzną część główki korbowodu. Do zakładania sworznia z tłokiem na korbowód nie należy używać młotka. Sworzeń powinien wchodzić bez większego oporu. Na denku tłoka z reguły znajduje się strzałka, która wskazuje, jak prawidłowo powinien być zamontowany tłok (strzałką w kierunku kanału wydechowego). Następnie zakładamy drugie zabezpieczenie, wykonując te same czynności, co przy montażu pierwszego zabezpieczenia.
Przy montażu cylindra najpierw sprawdzamy, czy na karterach nie pozostały kawałki starej uszczelki. Zalecane jest dokładne czyszczenie powierzchni styku. Na czyste powierzchnie styku zakładamy nową uszczelkę cylindra. Przed założeniem cylindra należy naoliwić gładź cylindrową oraz powierzchnię zewnętrzną tłoka. Ułatwi nam to montaż oraz pierwsze uruchomienie silnika. Po naoliwieniu można zacząć zakładanie cylindra na tłok. Jedną ręką należy tak chwycić tłok, żeby jednocześnie ściskać pierścienie tłokowe. Drugą ręką nasuwamy cylinder na tłok, zwracamy szczególną uwagę na pierścienie tłokowe, aby dokładnie się ułożyły według zamka. Można do tego użyć prostego narzędzia wykonanego z kawałka blachy. Źle ułożone pierścienie mogą w czasie montażu uszkodzić gładź cylindrową!
Kolejną czynnością jest montaż głowicy. Tu również należy wyczyścić powierzchnie styku cylindra z głowicą i zastosować nową uszczelkę. Uszczelki głowicy w silnikach dwusuwowych są aluminiowe ( i tak jak większość uszczelek są jednorazowe). [...]
Po założeniu nowej uszczelki głowicy montujemy głowicę i przykręcamy nakrętkami. Te przykręcamy po przekątnej według odpowiednich momentów podanych przez poszczególnych producentów. Należy uważać, aby nie przeciągnąć nakrętek, co może spowodować uszkodzenie szpilek oraz uszczelki głowicy. [...] "


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 06 gru 2010, 14:45 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 kwie 2010, 15:08
Posty: 1428
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Pojazd: Matrix LC
no przyda się dla kogoś kto jeszcze nie kuma jak się zakłada cylek :]




_________________

Hebo Manston Replica
Stage6 Pro Replica <niedługo C21>
Wał Top Racing Evo NG
Polini Speed Controll
Polini For Race 3g
Tec CNC
Tec Black Edition 21
Polini Air Box
Malossi X-Special
<zawór> Polini Evolution
<króciec>Polini 21mm




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 gru 2010, 14:48 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 paź 2008, 10:28
Posty: 411
Lokalizacja: Okolice Wrocławia
Pojazd: Aprilia sr r
Przydałyby się zdjęcia skoro to jest dla początkujących.




_________________

Setup:
-cylinder tnt 50cc
-łożyska skf stage6
-wariator malossi mhr
-wydech leo vince zx
-zawór membranowy hebo
-dysza 72
-rolki 7,2g
-sprężynki sprzęgła polini zielone




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 gru 2010, 14:55 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 gru 2008, 14:34
Posty: 2211
Pojazd:
Brak zdjęć, skopiowane .. Mogłeś się wysilić :roll:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 gru 2010, 19:52 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 wrz 2009, 3:37
Posty: 493
Lokalizacja: Starogard gdański
Pojazd:
ale chociaż ktoś pomyslał wkoncu żeby był tak owy artykuł na forum




_________________

Peugeot TKR Lady Dragster 125cc
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t ... start=2260

Peugeot Trekker S6 Racing LongFrame

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=134435&start=20




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 gru 2010, 20:23 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sie 2009, 19:15
Posty: 434
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Pojazd:
Yankes pisze:
ale chociaż ktoś pomyslał wkoncu żeby był tak owy artykuł na forum

:arrow: KLIK

Zajrzyj w spis to zobaczysz :}




_________________

[center]Ku pamięci [*] [/center]


Ostatnio zmieniony 07 gru 2010, 20:24 przez MaydayKSSG, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 gru 2010, 20:26 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 sie 2010, 17:00
Posty: 326
Lokalizacja: z domu
Pojazd:
same denne tematy na "zrób to sam" widziałem kilka ciekawych a reszta to nie warta grosza zrobił by ktoś poradnik np tuning skuter dobieranie części potem nontaż i inne. przydało by się ;] hmmm albo coś konkretnego ;]




_________________

Tzr 125
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=252927

Keeway f-act swap od f12




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 gru 2010, 20:29 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 lip 2010, 15:28
Posty: 366
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
w ogóle to nie jest wg mnie ciekawe, chciales nabic posta to sobie skopiowałeś...
Wg mnie potrzebne własne zdjęcia z własnym doświadczeniem, pokazane na zdjęciach, lub niektóre punkty jako dodatkowe i mozesz je tylko opisać. Nic mi sie nei chciało z tego czytać, tak jak zadanie domowe - kopiuj wklej.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 gru 2011, 12:47 
**

Rejestracja: 10 lip 2011, 17:23
Posty: 333
Pojazd:
Czesc. Moge zalozyc pod cylinder uszczelke + sylikon wysokotemperaturowy ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 gru 2011, 13:12 
**

Rejestracja: 16 maja 2010, 21:14
Posty: 343
Lokalizacja: PL
Pojazd:
Powerek, A dlaczego razem z uszczelką sylikon? jeżeli była tylko uszczelka to ona wystarczy :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 gru 2011, 13:25 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 maja 2011, 13:38
Posty: 533
Lokalizacja: Łódź
Pojazd:
Powerek, Możesz ja zwykle tak robię :mrgreen:




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 gru 2011, 13:26 
**

Rejestracja: 10 lip 2011, 17:23
Posty: 333
Pojazd:
Ale jak nie trzeba to nie bede ;p
Dzieki.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy