Dzisiaj jest 09 mar 2025, 22:03



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: remont nrg
Post: 26 sty 2011, 14:08 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 sie 2010, 10:50
Posty: 117
Lokalizacja: Łódź/Tuszyn
Pojazd:
Witam!
Mój skuter to piaggio nrg 95r LC w związku ze sporymi luzami na wale postanowiłem dzisiaj rozkręcić skuter i przygotować go do wymiany łożysk (jeszcze się nie zdecydowałem ale raczej skf będą) po wyjęciu silnika z ramy i zdjęciu cylindra zobaczyłem troszkę niepokojący widok: na tłoku było bardzo dużo nagaru i wyglądał na nieco przytarty. Tłok to vertex założony po szlifie cylindra docierany przez 500km a teraz ma przejechane jakieś 700km.

Poniżej zamieściłem fotki tłoka i cylindra.
http://img340.imageshack.us/f/dscf1040u.jpg/
http://img703.imageshack.us/f/dscf1042d.jpg/

Moje pytania są następujące:
1. Dlaczego na tłoku jest tyle nagaru (może za dużo oleju w paliwie kopcił dość mocno ale ustawiłem tak żeby mi się nie zatarł ze względu na mały przebieg. (jeżdżę na oleju orlen 2t semisynthetic)
2. Czy ten nagar mogę przetrzeć drobnym papierem ściernym i czy w ogóle ten tłok jeszcze nadaje się do jazdy
3. Czy to przytarcie jeśli tak można powiedzieć mogło być właśnie spowodowane przez luzy na wale lub za dużo powietrza dawanego przez gaźnik czy za krótkie docieranie
4. Jaka świeca powinna być przy moim skuterze chodzi mi o to czy z długim gwintem czy z krótkim, obecnie jeździłem na świecy z krótkim gwintem ale mam też z długim i nie wiem czy to by w jakiś sposób pomogło (nie sprawdzałem czy tłok nie obija o świece z długim gwintem)
Liczę na waszą pomoc :wink:




_________________

Obrazek


Ostatnio zmieniony 24 mar 2011, 22:42 przez iceartur90, łącznie zmieniany 4 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 26 sty 2011, 14:19 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
iceartur90 pisze:
3. Czy to przytarcie jeśli tak można powiedzieć mogło być właśnie spowodowane przez luzy na wale lub za dużo powietrza dawanego przez gaźnik czy za krótkie docieranie

Przez wszystkie z w/w rzeczy.
Olej bardzo słaby :/




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 sty 2011, 14:51 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 gru 2010, 16:02
Posty: 104
Pojazd:
Na świecy z krótkim gwintem tracisz sporo mocy, załóż tą z dłuższym i sprawdź czy tłok nie bije (jeśli masz głowicy wyjętą to wkręć w głowice i sprawdź od spodu czy jest praktycznie na ,,styk" jeśli tak to może zostać ta dłuższa ) To są moje spostrzeżenia bo robiłem taki teścik z tymi świecami krótką i długą :wink: Z resztą to logiczne bo przy krótszej świecy masz mniejsze sprężanie :wink:




_________________

-Najlepszy zapach??!!!
-Zapach spalonej mieszanki!!!! ;D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 sty 2011, 17:00 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2006, 10:15
Posty: 676
Lokalizacja: myszków
Pojazd:
iceartur90 pisze:
Witam!
Mój skuter to piaggio nrg 95r LC w związku ze sporymi luzami na wale postanowiłem dzisiaj r
Liczę na waszą pomoc :wink:





tłok nie wygląda źle rys nie ma widocznych więc można śmigać olej zmień na full syntetyk najlepiej castrol (38zł) umyj wszystkie części w nafcie ,nagar możesz wyczyścić papierem 600 wodnym ,zmierz luz pierścieni w zamku mogą być do wymiany ,
przyczyn przytarcia może być kilka ale luz na łożyskach jest najważniejszą przyczyną w tym przypadku ,jeszcze mógł brać lewe powietrze bo łożyska mają uszczelniacze które się rozszczelniają jak jest luz na łożysku to pewne.
po wymianie łozysk i uszczelniaczy i wyczyszczeniu tłoka oraz ew.zmianie pierścieni możesz śmigać , i świece kup długą BR9ES




_________________

Airsal t6 Racing,TECNIGAS RS II,Rms racing pro ,Dellorto 17,5,wał rms racing HPC
,malossi multivar, TOP racing 22%,gas-box...

https://www.kurjerzy.pl/pp/gbbdb12


Ostatnio zmieniony 26 sty 2011, 17:06 przez raper, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 sty 2011, 17:23 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lip 2009, 23:02
Posty: 1617
Lokalizacja: Sandomierz
Pojazd: borsche vr5
iceartur90 pisze:
(jeżdżę na oleju orlen 2t semisynthetic)


tu masz odpowiedź na pytanie nr 1 :< ten olej to syf i zostawia mnóstwo nagaru w całym silniku




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 sty 2011, 22:15 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 sie 2010, 10:50
Posty: 117
Lokalizacja: Łódź/Tuszyn
Pojazd:
Dzięki za pomoc :D ale teraz mam jeszcze parę pytań:
1. kolega raper napisał jaką kupić świece, ale mam na stanie NGK R BUR6ET podejdzie ta świeca czy nie (ona jest 3-elektrodowa z długim gwintem)
2. Czy jest jakaś różnica między tłokiem 40,8 a 40,76
3. Czy mogę założyć pod tą świece z długim gwintem 2 podkładkę gdyby tłok o nią uderzał

Nie udało mi się jeszcze dzisiaj rozłożyć do końca silnika (jena śrubka się uparła jutro będę się z nią męczył)

4. Olej wymienię na castrola, do drugiego skuterka leje ten Olej Castrol Power1 Racing 2T i sprawuje sie bardzo dobrze ale zastanawiam się czy nie kupić tego Olej Castrol Actevo X-tra Scooter 2T bo troszkę tańszy który wybrać??(czytałem że nie można przechodzić z półsyntetyku na pełen syntetyk ale skoro wyczyściłem cały nagar to mogę??)
5. Jakie brać łożyska skf czy top racing




_________________

Obrazek


Ostatnio zmieniony 27 sty 2011, 19:18 przez iceartur90, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 sty 2011, 22:34 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 maja 2010, 18:18
Posty: 545
Lokalizacja: jestem ?
Pojazd:
Najlepiej tłoka wyczyść i wypoleruj (sam wierzch) - nie będzie się tak nagar osadzał :wink:




_________________

P Y T H O N pisze:
...podkręć lekko kompresję.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 sty 2011, 22:49 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lis 2010, 19:53
Posty: 206
Lokalizacja: okolice Częstochowy
Pojazd:
iceartur90 pisze:
3. Czy mogę założyć pod tą świece z długim gwintem 2 podkładkę gdyby tłok o nią uderzał
W silnikach p/g LC jest długi gwint,nic nie ma prawa uderzać
witkacy7 pisze:
(sam wierzch)
to cudo zwie się denko tłoka

iceartur90 pisze:
nie można przechodzić z półsyntetyka na pełen syntetyk


Full syntetyk ma lepsze właściwości czyszczące,więc w silnikach z dużym przbebiegiem ,,grozi to,, wypłukaniem brudów,co może zaowocować rozszczelniniem.Przy małym przebiegu ma same zalety.Nawet dobrze,że docierałeś na semi..szkoda ,że kiepskiej jakości,bo już widać efekty.Na oleju nie ma co oszczędzać




_________________

http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=118661 Odwiedź moje Piaggio i poczuj jego pozytywną eNeRGię!!

DR_Evolutio pisze:
positiveNRG i to jest najlepsza odpowiedź jaka padła!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 sty 2011, 12:29 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2006, 10:15
Posty: 676
Lokalizacja: myszków
Pojazd:
iceartur90 pisze:
Dzięki za pomoc :D ale teraz mam jeszcze parę pytań:
1. kolega raper napisał jaką kupić świece, ale mam na stanie NGK R BUR6ET podejdzie ta świeca czy nie (ona jest 3-elektrodowa z długim gwintem)



podejść podejdzie ale watrość cieplna jest nieprawidłowa ona ma 6 a ma być 9 czyli np BUR9ET była by ok




_________________

Airsal t6 Racing,TECNIGAS RS II,Rms racing pro ,Dellorto 17,5,wał rms racing HPC
,malossi multivar, TOP racing 22%,gas-box...

https://www.kurjerzy.pl/pp/gbbdb12




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 sty 2011, 14:16 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
1. Nie. Nie sądzę też aby kolega raper wymyślił lepiej niż inżynierowie z NGK :wink:
Bez urazy.
2. Chyba sam sobie odpowiedziałeś.
3. Jeśli dasz taką jak trzeba nic nie ma prawa się dziać. Świeca ma swoją, pełniącą określoną funkcję podkładkę.
4. Do seryjnego silnika bez różnicy, który z tych dwóch podanych.
iceartur90 pisze:
czytałem że nie można przechodzić z półsyntetyku na pełen syntetyk

W dwusuwie nie ma to aż tak istotnego znaczenia, tym bardziej jeśli przebieg nie jest duży.
6. Zestaw s6.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 sty 2011, 20:22 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 sie 2010, 10:50
Posty: 117
Lokalizacja: Łódź/Tuszyn
Pojazd:
Pierścienie na tok będą nowe bo miały 1,5mm odstępu miedzy końcami po wsadzeniu do cylindra.

A korzystając z okazji że skuter jest rozkręcony, czy należało by się coś jeszcze wymienić??

Odnośnie świecy dalej nie wiem jaką powinienem kupić, bo nie działa link na stronie ngk do ustalenia odpowiedniej świecy do skuterka.
Znalazłem coś że ta NGK B9ES ale nie wiem czy może nie ta NGK BR9ES proszę o waszą rade (przypominam skuter to piaggio nrg lc z 95roku)




_________________

Obrazek


Ostatnio zmieniony 28 sty 2011, 14:43 przez iceartur90, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 sty 2011, 18:04 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2006, 10:15
Posty: 676
Lokalizacja: myszków
Pojazd:
iceartur90 pisze:
Pierścienie na tok będą nowe bo miały 1,5mm odstępu miedzy końcami po wsadzeniu do cylindra.

A korzystając z okazji że skuter jest rozkręcony, czy należało by się coś jeszcze wymienić??

Odnośnie świecy dalej nie wiem jaką powinienem kupić, bo nie działa link na stronie ngk do ustalenia odpowiedniej świecy do skuterka.
Znalazłem coś że ta NGK B9ES ale nie wiem czy może nie ta NGK BR9ES proszę o waszą rade (przypominam skuter to piaggio nrg lc z 95roku)



może być br9es ma tłumienie zakłóceń dodatkowo
przy okazji zmień łożysko korbowodu
uszczelki wymień.




_________________

Airsal t6 Racing,TECNIGAS RS II,Rms racing pro ,Dellorto 17,5,wał rms racing HPC
,malossi multivar, TOP racing 22%,gas-box...

https://www.kurjerzy.pl/pp/gbbdb12




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 sty 2011, 19:20 
*

Rejestracja: 08 sie 2010, 15:50
Posty: 120
Lokalizacja: Zambrów
Pojazd:
W instrukcji obsługi P/G jest napisane o BR9ES, taką więc załóż, a tego orlena to wylej bo znowu nagar ci się zrobi, dzisiaj byłem w sklepie w poszukiwaniu oleju i ten właśnie orlen kosztował 15 zł, a ja zamówiłem castrola za 47




_________________

*Cylider Stage6 Streetrace 70cc Full Ported
*Wał Stage6 HPC
*Wydech Stage6 Pro Replica
*Zawór Stage6 NBR
*Krociec Stage6 Viton
*Gaźnik Stage6 BE 21mm
*Filtr Stage6 Double Layer Racing White




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 sty 2011, 20:36 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 cze 2009, 18:35
Posty: 63
Lokalizacja: rbn
Pojazd:
Michoo, osobiśćie na tym orlenie, na jednym cylku, jednych pierścieniach i jednym tłoku zrobiłem 10tyś km, a ile to miało nalatane jeszcze przede mną to nikt tego sie nie dowie. Jeździłbym dalej ,ale poszło łożysko na wale :) Także nie uważam, aby ten olej był jakiś zły,być może więcej kopci i ma brzydszy zapach.




_________________

Obrazek
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 sty 2011, 21:08 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 lis 2009, 10:51
Posty: 689
Lokalizacja: Brzesko
Pojazd:
Jeżeli chodzi o szczególy to świeca B9ES jest dobra do wtryskowców :) .

Sorki Panowie że pytam ale ja to sprawdzić czy tłok biję o świecę o ten koniec, i jaki jest odstęp ewentualnie między nimi? Bo tak się zastanawiam i nic nie mogę wymyślić :mrgreen: .

Tyle razy składałem silnik i było ok. Nic nie ładowało w świecę ale przyznam się że nawet mi nigdy nie przyszło na myśl o tym popatrzeniu na to :wink:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 sty 2011, 22:08 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 sie 2010, 10:50
Posty: 117
Lokalizacja: Łódź/Tuszyn
Pojazd:
Runner1993 wkręcasz świece i musisz przekręcić tłokiem np ręką za magneto lub wiatraczek nie wiem co tam masz i jak by obijało to czuł byś stanowczy opór przy zetknięciu tłoka ze świecą ale na pewno masz ok bo jak by tłok obijał to byś raczej za długo na niem nie pojeździł :wink: (jeśli się mylę to proszę mnie poprawić)

A jeśli chodzi o mnie to zamówiłem dzisiaj świece ngk BR9ES, 2L oleju Castrol Actevo X-tra Scooter 2T i lustereczka bo nie miałem, a troszkę niewygodnie tak ciągle się obracać :lol:

Silnik rozłożony kuzyn użył ściągacza bo młotkiem nie dało rady
Zakupię łożyska wału, dolne łożysko korbowodu i nowe pierścienie tłoka i uszczelki cylindra

Mam nadzieję że po złożeniu będzie fajnie i bezawaryjnie śmigał przez długie lata hehe

Drodzy Koledzy chciałem podziękować za pomoc, ale ciekawi mnie jeszcze jedna rzecz a mianowicie jak to możliwe że większość osób po założeniu cylindra 70cc pisze że prędkość max wzrosła im o 20 km/h nie mogę zrozumieć jak to możliwe bez zmiany paska na dłuższy i ingerencji w układ napędowy bo u mnie w piaggio to prędkość max wynosi 72km/h i nie to że brakuje mocy tylko jak to ujmę "kończy się pasek" czy jest to spowodowane większymi obrotami silnika ????




_________________

Obrazek


Ostatnio zmieniony 28 sty 2011, 22:08 przez iceartur90, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 sty 2011, 9:25 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 lis 2009, 10:51
Posty: 689
Lokalizacja: Brzesko
Pojazd:
Co do dolnego łożyska korbowodu to myślę że wiesz ,że później wał musisz składać na prasie? :wink: .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 sty 2011, 9:29 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 sie 2010, 10:50
Posty: 117
Lokalizacja: Łódź/Tuszyn
Pojazd:
Tak wiem kuzyn mi to załatwi

Jak to możliwe że większość osób po założeniu cylindra 70cc pisze że prędkość max wzrosła im o 20 km/h nie mogę zrozumieć jak to możliwe bez zmiany paska na dłuższy i ingerencji w układ napędowy??
W moim nrg to prędkość max wynosi 72km/h niezależnie czy z górki czy pod górkę i nie to że brakuje mocy tylko jak to ujmę "kończy się pasek"

Czy ta większa prędkość jest spowodowana tym że silnik kręci wyższe obroty???




_________________

Obrazek


Ostatnio zmieniony 29 sty 2011, 10:29 przez iceartur90, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 sty 2011, 10:32 
**

Rejestracja: 04 kwie 2010, 13:22
Posty: 344
Lokalizacja: Lbn
Pojazd:
Co do tego cylindra 70, to po prostu w nim są większe kanały, wieksze sprężanie i on kręci więcej obr. i przez to szybszy jest;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 sty 2011, 10:57 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 sie 2010, 10:50
Posty: 117
Lokalizacja: Łódź/Tuszyn
Pojazd:
W związku z luzami na wale mam jeszcze jeden problem z koła magnesowego ukruszył się kawałek magnesu poniżej zdjęcie:

Obrazek

Moje pytanie to czy mogę jeździć z takim magneto czy może mieć to jakiś negatywny wpływ na prace silnika itp??




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy