Dzisiaj jest 16 lut 2025, 8:32



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 21 lis 2012, 17:40 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lut 2010, 14:43
Posty: 154
Lokalizacja: Leżajsk(podkarpackie
Pojazd:
witam,

Mam parę wątpliwości co do tego,że ten króciec w dużym stopniu zwiększa osiągi...


:arrow: jedna z nich dotyczy pojemności szkodliwej komory korbowej.Każdy kto jest zorientowany w temacie "tuningu" dwusuwów wie,że bardzo dużą rolę odgrywa pojemność skrzyni korbowej w pracy i osiągach w silnikach 2T.
Jest pewien stosunek pojemności,który można ograniczyć(każdy słyszał o podkowach itd)
więc prostym językiem-im mniejsza tym lepsza praca silnika na wyższych obrotach i odwrotnie,
i tu moje pytanie w JAKI SPOSÓB POMAGA TEN KRÓCIEC SKORO

ON ZWIĘKSZA POJEMNOŚĆ :
Obrazek
(sorki za nieczytelność rysunków,storzyłem je w czasie zajęc lekcyjnych :P )

:idea: Czyli on powinien poprawić TYLKO DOLNĄ PARTIĘ OBROTÓW

Czyli jakie są jego wady i zalety? bo ja widzę same wady :)

ZAPRASZAM DO DYSKUSJI

WSZYSTKICH ZAINTERESOWANYCH ZASADAMI TUNINGU 2T




_________________

Projekt DRAGSTER "SpeedY"
mini bike z silnikiem Speedfight'a
"!!" Filmik z jazdy->https://www.youtube.com/watch?v=9SXmFARVUo8


Ostatnio zmieniony 26 lis 2012, 21:37 przez pablo176, łącznie zmieniany 2 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 21 lis 2012, 18:36 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2010, 16:53
Posty: 2808
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Imię: Maciej
Z tym się z tobą zgodzę.
Ale wylicza się też długość układu ssącego. (w skuterach oprócz Verticala zdaje mi się zę powinien być jak najkrótszy)

Mi się zdaje że chodzi tu tylko o zawór membranowy, który można z odrobiną chęci samemu zrobić. Oczywiście wszystko wyliczyć, są do tego kalkulatory.


Zobacz jeszcze na odchył membranek.




_________________

Obecnie biedny student nie mający na nic czasu xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lis 2012, 19:54 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lut 2010, 14:43
Posty: 154
Lokalizacja: Leżajsk(podkarpackie
Pojazd:
ale znowu długość układu ssącego ma większe znaczenie w symetrykach,czyli w "starych"dwusuwach gdzie występuje rozrząd tłokowy(bez membrany) a w silnikach
z układem zasilania z membraną nie jest to aż tak istotne-tak przynajmniej mi się wydaje :)



Cytuj:
Mi się zdaje że chodzi tu tylko o zawór membranowy

czyli chodzi Ci o kąt ułożenia membranek?

Cytuj:
Zobacz jeszcze na odchył membranek

ale wydaje mi się,że "odchylenie" i tak zależy od silnika, bo przy tych samych obrotach obydwa zawory otworzą się tyle samo(pod warunkiem,że są z tego samego materiału)

no przynajmniej jeden zainteresowany-wielkie dzięki :D




_________________

Projekt DRAGSTER "SpeedY"
mini bike z silnikiem Speedfight'a
"!!" Filmik z jazdy->https://www.youtube.com/watch?v=9SXmFARVUo8




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lis 2012, 19:59 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2010, 16:53
Posty: 2808
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Imię: Maciej
pablo176, chodzi mi o to że wylicza się jaki powinien być odchył membran oraz ich długość ;)




_________________

Obecnie biedny student nie mający na nic czasu xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lis 2012, 20:17 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lut 2010, 14:43
Posty: 154
Lokalizacja: Leżajsk(podkarpackie
Pojazd:
Odchylenie membranek-czyli poprostu aby uzyskać możliwie największy przepływ przez membranę dla danego gaznika i pojemności układu,
czyli mając gaznik o przekroju np.19mm należy dobrać membranę która przy max. odchyleniu, będzie miała przepływ równy przepływowi gaźnika 19mm,

-czyli np. w speedfight'ach seryjnie gazniki miały średnice 17.5mm czyli membrana również miała taki sam przepływ

----------------------------------------------------------------------

czyli mając gaźnik np. 24mm potrzebna jest większa powierzchnia przeływu przez membranę,równa powierzchni przepł. gaźnika--ale co mi z tego jak objętość skrzyni korbowej zwiększyła się powiedzmy o 8-10% po zastosowaniu króćca s6 ?
a zależy mi na wyższej parti obrotów?

I tu pojawia się pytanie,który układ ssący jest wydajnięjszy?




_________________

Projekt DRAGSTER "SpeedY"
mini bike z silnikiem Speedfight'a
"!!" Filmik z jazdy->https://www.youtube.com/watch?v=9SXmFARVUo8


Ostatnio zmieniony 21 lis 2012, 20:37 przez pablo176, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lis 2012, 22:12 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2010, 16:53
Posty: 2808
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Imię: Maciej
pablo176, gdy zastosujesz Stage6 to mieszanka będzie bardziej rozproszona. Zawór będziesz mógł dostosować do twojego silnika.

Moim zdaniem Stage6 Big Valve będzie lepszy.




_________________

Obecnie biedny student nie mający na nic czasu xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lis 2012, 22:26 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2012, 13:47
Posty: 139
Lokalizacja: Polska
Pojazd:
pablo176 pisze:
Odchylenie membranek-czyli poprostu aby uzyskać możliwie największy przepływ przez membranę dla danego gaznika i pojemności układu,
czyli mając gaznik o przekroju np.19mm należy dobrać membranę która przy max. odchyleniu, będzie miała przepływ równy przepływowi gaźnika 19mm,

-czyli np. w speedfight'ach seryjnie gazniki miały średnice 17.5mm czyli membrana również miała taki sam przepływ

----------------------------------------------------------------------

czyli mając gaźnik np. 24mm potrzebna jest większa powierzchnia przeływu przez membranę,równa powierzchni przepł. gaźnika--ale co mi z tego jak objętość skrzyni korbowej zwiększyła się powiedzmy o 8-10% po zastosowaniu króćca s6 ?
a zależy mi na wyższej parti obrotów?

I tu pojawia się pytanie,który układ ssący jest wydajnięjszy?

Poprawka: Seryjne peugeoty 50cc miały gaźnik 12.5mm gurtner. 17,5mm miały speedy 100cc :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 lis 2012, 21:55 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lut 2010, 14:43
Posty: 154
Lokalizacja: Leżajsk(podkarpackie
Pojazd:
Cytuj:
gdy zastosujesz Stage6 to mieszanka będzie bardziej rozproszona

trochę bezsens napisałeś bo membrana nie "rozprasza mieszanki" czy coś w tym stylu...
występują zawirowania, zawirowania pulsacyjne itd. ale one im większe tym gorzej :wink:

Fighter! aha, thx :)
Cytuj:
Seryjne peugeoty 50cc miały gaźnik 12.5mm gurtner. 17,5mm miały speedy 100cc

czyli nawet w seryjnej 50'ce zastosowanie większego gaźnika (w tym przypadku >17,5) daje znikome efekty, i jedynie w górnych partiach obrotów
a więc membrana malossi vl9 eliminuje ten problem i do tego bez zwiększenia pojemności skrzyni korbowej
czyli w połączeniu z wałęm z dodatkowym wypełnieniem uzyskujemy większą sprawność silnika na średniej i wyższej parti obrotów


:/ hmm myślałem,że temat się rozkręci bo są to dość popularne króćce stosowane do tuningu hond,peugeotów,kymco... fajnie by było jakby posiadacze tych króćców rzucili parę słów na jego temat :P




_________________

Projekt DRAGSTER "SpeedY"
mini bike z silnikiem Speedfight'a
"!!" Filmik z jazdy->https://www.youtube.com/watch?v=9SXmFARVUo8




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 lis 2012, 22:15 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2010, 16:53
Posty: 2808
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Imię: Maciej
pablo176, chodziło mi o to że zawór Stage6 jest większy i jest dwustronny a nie jedno ;)
Większy przepływ będzie ;)
Membrana rozprasza mieszankę (chodzi mi o to że kierują ją w dany punkt) ;) Zobacz na motocykle bez membrany ;)




_________________

Obecnie biedny student nie mający na nic czasu xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 lis 2012, 22:35 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lut 2010, 14:43
Posty: 154
Lokalizacja: Leżajsk(podkarpackie
Pojazd:
obydwa rodzaje membran i króćców kierują mieszankę tak samo,
i obydwie będąc w punkcie max. wychylenia "przepuszczają" tyle samo(porównując z malossi vl9)-czyli przepływ się znacznie nie zwiększy...
a co do 2t bez memb. to nakierowanie jest poto aby usprawnić ale najczęściej grawitacyjnie,czyli że "mieszanka spada do komory korbowej"-energia spadku :)




_________________

Projekt DRAGSTER "SpeedY"
mini bike z silnikiem Speedfight'a
"!!" Filmik z jazdy->https://www.youtube.com/watch?v=9SXmFARVUo8




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 lis 2012, 9:50 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2010, 16:53
Posty: 2808
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Imię: Maciej
pablo176, weź też pod uwagę podciśnienie ;)
Wątpie żeby tak samo kierowały ;) Jest inny kąt wpadania mieszanki ;)




_________________

Obecnie biedny student nie mający na nic czasu xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 lis 2012, 11:16 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 cze 2012, 20:24
Posty: 367
Lokalizacja: Garwolin ,okolice.
Pojazd:
Ja po zmianie gaźnika w moim peugeocie SpeedFight na 17,5 dellorto wolałem króciec Top Racing na wcisk. Stage6 do mnie nie przemawia bo jest wielki.




_________________

Setup:
-Power Force 70cc
-Dellorto 17,5 z dyszą 100
-Stage6 Pro Replica Chrom.
-Wario Polini Speed Control.
-Króciec Top Racing 21mm.
-Rolki 6 g
-Centralka Stage6 Medium.
-Sprężynki Polini Niebieskie.
-Wał wypełniany Motoforce Racing.
V-Max 95. :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 lis 2012, 15:12 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lut 2010, 14:43
Posty: 154
Lokalizacja: Leżajsk(podkarpackie
Pojazd:
kąt wpadania jest prawie taki sam z tą różnica,że s6 kieruje ją w króćcu; a seryjny przed skrzynią korbową,
Maciek1997 a podciśnienie to są uderzenia pulsacyjne, a ciśnienie "pod tłokiem" się nie zmienia,chyba że nie proporcjonalnie




_________________

Projekt DRAGSTER "SpeedY"
mini bike z silnikiem Speedfight'a
"!!" Filmik z jazdy->https://www.youtube.com/watch?v=9SXmFARVUo8




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 lis 2012, 18:23 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2010, 16:53
Posty: 2808
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Imię: Maciej
pablo176, chodziło mi że zawór Stage6 jest większy i nie tylko działa w nim siła grawitacji ale działa też podciśnienie. Dzięki temu zaworowi może przedostać się więcej mieszanki.




_________________

Obecnie biedny student nie mający na nic czasu xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 lis 2012, 18:48 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lut 2010, 14:43
Posty: 154
Lokalizacja: Leżajsk(podkarpackie
Pojazd:
Cytuj:
zawór Stage6 jest większy i nie tylko działa w nim siła grawitacji ale działa też podciśnienie

co ty z tym podciśnieniem, o co ci biega?




_________________

Projekt DRAGSTER "SpeedY"
mini bike z silnikiem Speedfight'a
"!!" Filmik z jazdy->https://www.youtube.com/watch?v=9SXmFARVUo8




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 lis 2012, 19:19 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lut 2011, 0:53
Posty: 147
Lokalizacja: Trzcianka
Pojazd:
Co do gaźników w speedfightach :D
Mam serię i jest tam Gurtner 16 mm :)




_________________

Zapraszam do mojego Speeda ! :D
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=276255




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 lis 2012, 19:27 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2010, 16:53
Posty: 2808
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Imię: Maciej
pablo176, podciśnienie zasysa.
Czyli na zawór działa i siła grawitacji i podciśnienie ;)




_________________

Obecnie biedny student nie mający na nic czasu xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 lis 2012, 20:09 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lut 2010, 14:43
Posty: 154
Lokalizacja: Leżajsk(podkarpackie
Pojazd:
i co to ma do tego,jak podciśnienie jest stałe i nie jest zależne od membrany,dekompresja(czyli to podciśnienie)jest normalnym zjawiskiem pracy w 2T,
czyli nie ma różnicy "zasysania" w obu przypadkach,dekompresja jest zależna od pojemności skrzyni korbowej i cylindra i membrana nie ma nic do tego :wink:




_________________

Projekt DRAGSTER "SpeedY"
mini bike z silnikiem Speedfight'a
"!!" Filmik z jazdy->https://www.youtube.com/watch?v=9SXmFARVUo8




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 lis 2012, 22:15 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2010, 16:53
Posty: 2808
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Imię: Maciej
pablo176, nie napisałem że membrana zwiększa podciśnienie ;) Tylko napisałem że na zawór działają te siły. Poczytaj trochę na temat zaworów to się dowiesz o co biega ;)




_________________

Obecnie biedny student nie mający na nic czasu xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 lis 2012, 22:37 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 gru 2011, 17:55
Posty: 872
Lokalizacja: Żmiąca
Pojazd: Suzuki Katana
Fajny projekcik:) Będe śledził :)




_________________

Wpadnij do mnie zostaw komentarz a odwdzięczę się tym samym :)
-->Moja Katanka Hebo Manston Replica PORTED !<--




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy