Dzisiaj jest 30 lis 2024, 12:16



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 11 maja 2012, 17:00 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 paź 2011, 19:36
Posty: 162
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Pojazd: Italjet Formula 125 TWIN
Witam.
Nie wiem skąd wziął się mit ,że gaźnik reguluje się tylko za pomocą tych 2 śmiesznych śrubek :D fakt faktem reguluje się nimi ale nie prace silnika podczas jazdy( otwarcia przepustnicy ) lecz na postoju.
Do rzeczy.
Zakładam,że wasz silnik nie ma uszkodzeń i macie założony odpowiedni filtr powietrza (nie ten siatkowy a 20 zł)
Regulacje gaźnika zaczynamy od rozgrzania silnika do w miarę normalnej temperatury pracy.

Następnie bawimy się cudnymi śrubeczkami.
Śrubkę od ustawienia przepustnicy ustawiamy tak alby silnik miał lekko wyższe obroty niż byśmy chcieli mieć na postoju (aby mieć pole manewru dla nie równo pracującego silnika).
Następnie śrubką od składu mieszanki (powietrza) standardowo wkręcamy do oporu i wykręcamy np. co pół po czym dodajemy lekko gazu i sprawdzamy jak pracuje silnik,dążymy do tego alby silnik miał jak najwyższe obroty na postoju zmieniają tylko ustawienia śruby od składu mieszanki.
Po tym wszystkim ustawiamy wymarzone obroty za pomocą śruby ;położenia przepustnicy.


I teraz zaczyna się właściwa regulacja gaźnika.
Potrzebne nam będzie zestaw dysz testowych do naszego gaźnika.
np.takie lub inne odpowiednia do waszego gaźnika.
Obrazek

Zanim zaczniemy rozkręcać gaźnik,wykręcamy świece i oglądamy jak wygląda.
Oczywiście silnik ma być na grzany ale nie na postoju tylko pod obciążeniem najlepiej zrobić sobie 10 min pojeżdżawke.
Najlepiej żeby świeca miała kolor kawy z mlekiem,jest to prawidłowy wygląd świecy zapłonowej i do takiej dążymy.
Obrazek
Jeżeli elektroda boczna (ten drucik) będzie czarnawy to też jest GIT.

Natomiast jeżeli nasza świeca wygląda mniej więcej tak.
Obrazek
Oznacza to,że mamy za bogatą mieszankę czyli za dużo benzyny a za mało powietrza.



Jeszcze jest trzecia opcja gdy silnik ma za dużo powietrza a za mało paliwa wtedy cała świeca (część w komorze spalania) ma kolor rudawy ,jasno pomarańczowy (nie mam takiego zdjęcia).
Jest to bardzo szkodliwe dla silnika lecz korzystne dla poskramiacza dwuślada gdyż odczujemy większą moc lecz w tej sytuacji w skrajnych przypadkach może dojść do nadtopienia elektrod lub nawet wypalenia dziury w tłoku na dodatek silnik będzie nam generował nadmierną temperaturę.
Dysza główna jest za mała.

Jeżeli już określiliśmy stan swej świecy zabieramy się za gaźnik.
Pierwszą czynnością jakom zrobimy jest ustawienie zabezpieczenia iglicy pośrodku skali (tych rowków na iglicy).
Obrazek

Później zakładamy dysze mniejszą lub większą w zależności jak wygląda nasza świeca dążąc do wyglądy świecy z pierwszego obrazka.

UWAGA !!! po zmianie dyszy musimy się np. przejechać ,silnik po zmianie dyszy musi pracować pod obciążeniem gdyż gazowanie na postoju nic nam nie da.(oczywiście silnik ma być nagrzany)
Podczas przejażdżki musimy mieć odkręconą maneta na full i wyczuwać prace silnika np. zalewanie itp.

Gdy już dobraliśmy odpowiednią dysze zajmujemy się ustawieniem iglicy.
Tu jedynym wskaźnikiem zachowania silnika będziesz TY !
Trzeba ustawić iglice tak aby silnik równo i szybko wkręcał się na obroty jak i szybko z nich schodził.

Możliwe ,że czegoś nie napisałem albo niezbyt dokładnie ale jest to poradnik dal ludzi nico ogarniętych w temacie którzy mają swój mózg i go używają.

Oczywiście robicie to na własną odpowiedzialność bla bla bla itd.




_________________

Bicilindrico ItaloJetto
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=227076


Ostatnio zmieniony 27 maja 2012, 8:55 przez Italjet, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 11 maja 2012, 20:09 
*

Rejestracja: 11 lut 2012, 11:13
Posty: 179
Pojazd:
No Fajnie :cool:
Tylko poradników o tym jest tyle że ... bla bla bla :P
Szkoda twojej pracy
Ale poradnik zacny
Myślę że komuś się przyda :mrgreen:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 maja 2012, 20:13 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 paź 2011, 19:36
Posty: 162
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Pojazd: Italjet Formula 125 TWIN
Tak tylko ,że każdy poradnik opisuje regulacje poprzez 2 głupie śrubki, jak na to patrzę to mi się nóż w kieszeni otwiera.




_________________

Bicilindrico ItaloJetto
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=227076




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 maja 2012, 21:00 
**

Rejestracja: 22 lis 2010, 16:09
Posty: 261
Pojazd:
"dążymy do tego alby silnik miał jak najwyższe obroty na postoju zmieniają tylko ustawienia śruby od składu mieszanki.
Po tym wszystkim ustawiamy wymarzone obroty za pomocą śruby ;położenia przepustnicy."

Mozesz i to powiedziec prosto nie tak komplikując :D Bo piszesz wczesniej ze ustawiamy to i to a teraz dodajesz takie cos ....




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 maja 2012, 21:11 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 paź 2011, 19:36
Posty: 162
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Pojazd: Italjet Formula 125 TWIN
Asus, Kręcisz śrubką w gaźniku od składu mieszanki (powietrza),im więcej ją wykręcisz tym bardziej będą wzrastały obroty ale do pewnego momentu.

Po tym zabiegu kręcisz śrubką od położenia przepustnicy na takie obroty jakie odpowiadają squterkowi,gdyż jest wielce prawdopodobne ,że po zabawie z poprzednią śrubką obroty będą za wysokie.




_________________

Bicilindrico ItaloJetto
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=227076




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 maja 2012, 19:07 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 paź 2010, 18:56
Posty: 754
Lokalizacja: Tłuszcz
Pojazd: Kymco ZX & Rieju RRX
Cytuj:
Tak tylko ,że każdy poradnik opisuje regulacje poprzez 2 głupie śrubki, jak na to patrzę to mi się nóż w kieszeni otwiera.



Zazwyczaj jest to opisywane jako podstawy regulacji gaźnika, a nie całkowita regulacja :wink: Poradnik na pewno dla amatorów dobry.
Lecz uważam, że taka regulacja jest zbędna np. po czyszczeniu gaźnika i drobnych poprawkach. Bo po co zmieniać przykładowo dyszę jak wcześniej było praktycznie idealnie :lol:




_________________

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=106106&start=0 ZX <3
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=190001RIEJU <3
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 maja 2012, 11:04 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 paź 2011, 19:36
Posty: 162
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Pojazd: Italjet Formula 125 TWIN
Prawda taka regulacja jest potrzebna najczęściej po zmianie cylindra na większy,wydechu lub np. gaźnika.




_________________

Bicilindrico ItaloJetto
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=227076




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 maja 2012, 20:10 
*

Rejestracja: 10 lut 2011, 21:36
Posty: 124
Lokalizacja: Słupsk
Pojazd: bws ng
Poradnik fajny, mi sie akurat przydał ;D




_________________

Z Motorem jak z Kobietą: Najpierw pokochaj, zrozum a później rozbieraj :))




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 maja 2012, 12:37 
***

Rejestracja: 22 lip 2011, 9:53
Posty: 571
Pojazd:
Italjet, możesz jeszcze opisać jak się dobiera dyszę od wolnych obrotów?

PS: Poradnik bardzo ładnie napisany




_________________

Sprzedam:
Nokie 5130 XM
Zawór membranowy dwa komplety płytek
Cylindry 50


Ostatnio zmieniony 17 maja 2012, 12:38 przez MaTiOs95, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 maja 2012, 16:55 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 paź 2011, 19:36
Posty: 162
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Pojazd: Italjet Formula 125 TWIN
Podaje tu tekst z innej strony,gdyż sam nie jestem ekspertem w doborze dyszy wolnych obrotów :D

"Jeżeli przy przeprowadzonej regulacji okaże się, że do uzyskania odpowiednich wolnych obrotów konieczne jest wykręcenie śruby regulacji mieszanki wolnych obrotów o więcej niż 2,5 obrotu, oznacza to, że zastosowana jest w gaźniku zbyt duża dysza paliwowa wolnych obrotów. Jeśli natomiast po odkręceniu śruby regulacji mieszanki o około 1/3 – 1/2 obrotu -dalsze jej odkręcanie nie daje przyspieszenia obrotów silnika, oznacza to, że dysza paliwowa wolnych obrotów jest zbyt mała. W pierwszym więc przypadku należy zastosować dyszę mniejszą o około 0,025-0,05, w drugim - dyszę o podobną wielkość większą."




_________________

Bicilindrico ItaloJetto
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=227076




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 maja 2012, 12:53 
*

Rejestracja: 03 mar 2012, 22:57
Posty: 139
Pojazd:
A czy przy sportowym wydechu muszą być troche wyższe obroty czy jak? Gdzieś ogladałem filmik gdzie gościu miał sportowy wydech i miał niskie obroty to pisali w komentarzach że ma za niske obroty i trzeba pod wyżyć czy to prawda? Ja jak dam gazu to odrazu nie spada na niskie obroty tak jak w tym poradniku opisał italjet. Mi troszeczke
wolniej opadają obroty :]


Ostatnio zmieniony 30 maja 2012, 12:54 przez czips, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 cze 2012, 16:40 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 gru 2011, 18:05
Posty: 34
Lokalizacja: TBU
Pojazd:
Jak mam czarną świecę a wszystko ok działa skut zapier>>>>ala
to nie ruszać czy bawić sie w regulację ???




_________________

Wbij do mnie ;)
PIAGGIO NRG POWER ;)
viewtopic.php?p=1464244#1464244
ROVEREK ;)
post2435769.html#p2435769




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 cze 2012, 13:51 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 sie 2011, 21:37
Posty: 1134
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Pojazd:
Dobry poradnik, mnie również zawsze dziwiło, że ludzie wolą kupić dysze za 10 zł niż podnieść wyżej o oczko iglice.




_________________

Cytuj:
moj rox na serii leci 120 tylko rolki mam na v maxxa

mam jeszcze zalany sportowy płyn chlodniczy i swiece odblokowana




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 cze 2012, 19:14 
*

Rejestracja: 27 gru 2011, 22:25
Posty: 6
Pojazd:
A co jeśli nie ma regulacji iglicą ? spotkałem się z dwoma takimi gaźnikami że po prostu do iglicy zapinka jest hmm jakby to nazwać "wklejona" czyli po prostu jest przytwierdzona stałe podkładka i zostaje regulacja śrubkami i dyszami.. dysze zmieniami jeśli zmieniamy poj na np 70 a jak macie 50 to po kiego uja zmieniac dysze ? wtedy tylko czyszczenie porządne gaźnika i regulacja śrubkami i żadnych kombinacji -,-




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 cze 2012, 23:20 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 paź 2011, 19:36
Posty: 162
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Pojazd: Italjet Formula 125 TWIN
damianus000999, co tu jest napisane ??!!

''Prawda taka regulacja jest potrzebna najczęściej po zmianie cylindra na większy,wydechu lub np. gaźnika.''

Jeżeli iglica nie ma regulacji to tylko świadczy o producencie tej ,że iglicy czy gaźnika.




_________________

Bicilindrico ItaloJetto
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=227076




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 cze 2012, 9:09 
*

Rejestracja: 27 gru 2011, 22:25
Posty: 6
Pojazd:
To jest napisane że regulujesz iglicą LOOL jednak mieloch to mieloch pzdr :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 cze 2012, 21:51 
*

Rejestracja: 29 cze 2009, 15:33
Posty: 68
Lokalizacja: Świecie n/W
Pojazd:
Italjet, ja w skuterze, komarze i w crm'ce mam właśnie kolor świecy, który podchodzi pod rudy. Myślałem zawsze że taki ma być... CRM'ke mam od września i nieraz dostała po du***, co 2-3 tygodnie jade na tor pojezdzić to maneta cały czas na full przez godzine i żadnych przygód nie miałem... ile to razy temperatura podchodziła pod czerwone pole, 2 razy sie zagotowala może, a moto odpala i chodzi bdb. A może po prostu mam szczęście żę się nie zatarł?


Ostatnio zmieniony 17 cze 2012, 21:52 przez Adis3, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 cze 2012, 9:14 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 paź 2011, 19:36
Posty: 162
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Pojazd: Italjet Formula 125 TWIN
Adis3, Świeca nie jest jedynym wyznacznikiem spalania więc może masz dobrze wyregulowany gaźnik ,to trochę jak z napędem w squterze do każdego trzeba inaczej podchodzić.
To co tu napisałem trzeba traktować jak podpowiedzi :<

damianus000999, Jak się nie umie czytać z zrozumiem to potem pisze się takie bez sensowne posty.




_________________

Bicilindrico ItaloJetto
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=227076




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 cze 2012, 17:15 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2012, 11:14
Posty: 9
Lokalizacja: Koszarawa / Żywiec
Pojazd:
A co jak np. u mnie czyli że mam gaźnik 21mm i streetrace i podczas odkręcania śróbki od mieszanki obroty spadają, zamiast wzrastać? Nie ważne jaką dysze dam czy 75 czy nawet 92 i jest to samo. :?:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 cze 2012, 19:33 
*

Rejestracja: 15 gru 2009, 16:30
Posty: 16
Lokalizacja: NS
Pojazd:
A co może być nie tak że na obroty wkręca się w miarę dobrze ale gdy z nich schodzi to do pewnego stopnia i dopiero po 2-3 sek. spada do końca na wolne, mam dyszę 90 i próbowałem już chyba wszystkich ustawień iglicy, gdy jadę i szybko puszczę gaz i od razu dodam to go zamuli, dysza 90 może być za duża do 70cc?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy