Dzisiaj jest 03 maja 2024, 11:08



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: Wciągacz wału
Post: 25 sty 2012, 12:46 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 lut 2011, 18:16
Posty: 583
Pojazd:
Wciągacz wału

Młotkiem można wbijać gwoździe, opalarką ściągać farbę z drzwi. Dużo osób mądrzy się że od walenia w wał młotkiem nic się nie dzieje. A łożyska można grzać bez końca, aż koszyk rozgrzeje się od czerwoności. A może by tak podejść do tego bardziej profesjonalnie?? Pokaże wam jak tanim sposobem zrobić sobie rzecz która przyda się nie raz. Wiem wiem nie każdy ma dostęp do spawarki, tokarki czy papieru toaletowego  Więc proszę nie komentować, a jak to zrobić inaczej? A skąd ja mam wytrzasnąć…? Czy sławne a jak zrobię tak… to będzie działało? Chłopaki myślicie ;p

Co nam potrzebne:
3 nakrętki M8 długie!!
Śruba M8 ok. 150mmdługości
Gwintownik M10x1,25
Wiertło 8,5
Rurka ok. 150mm długości śr wew 20mm
Spawarka, Ew tokarka, zdolności manualne.
Obrazek
Zaczynamy zabawę.
Bierzemy nakrętkę M8 i przewiercamy ja wiertłem 8,5. Po tej czynności gwintujemy całą nakrętke gwintownikiem M10x1,25. Bierzemy spawarkę w rękę i…
Spawamy ze sobą nakrętką M8(tą długa M8) i M10x1,25 (czyli ta która przed chwilą gwintowaliśmy)
Bierzemy rurkę w tokarke i przetaczamy końcówki tak aby były proste i równo dolegały do łożyska. Jeśli nie macie tokarki to musicie kupić rurke która bedzie już równo ucięta.
Obrazek
Na śrubę nakręcamy do końca nakrętkę M8 (będziemy nią kręcić by wciągnąc wał.

Wkładamy wał w łożysko które wcześniej na prasie wcisnęliśmy w karter. Nakręcamy nasz patent sprawdzamy czy wszystko jest równo. Więc zaczynamy..Kiedy nakręcimy przyspawane nakrętki (te co są razem na zdjęciu wyżej) zakładamy rurkę z podkładką i wkręcamy naszą śrubę. Następnie trzymając kluczem śrube dokręcamy nakrętką M8. I mamy ślicznie włożony wał.
Obrazek
Obrazek

Smarujemy sylikonem karter i w taki sam sposób wciągamy wał w drugie łożysko. Wkładamy uszczelniacze i gotowe
Obrazek
Obrazek
Patencik fajny jak ma ktoś jak go zrobić to bardzo polecam. Do innych silników zmieniamy rozmiar rurki i też działamy w taki sposób.
Obrazek

Zastrzegam sobie prawo do kopiowania zawartości tego poradnika na inne portale bez mojej wiedzy.
Nie ponoszę odpowiedzialności za nic co robicie przy waszych silnikach.




_________________

Obrazek
http://polskajazda.pl/Motocykle/Piaggio/NRG/105979


Ostatnio zmieniony 25 sty 2012, 14:09 przez chips, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 25 sty 2012, 12:50 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 sie 2011, 23:40
Posty: 36
Lokalizacja: Łebno - Wejherowo
Pojazd:
Dobry patent tylko z opisu ciężko coś zrozumieć :mrgreen: ..ale domyślam się jak to działa. :)




_________________

Obrazek
-Keeway Hurricane Sport !
-Opel Corsa A / 1989r




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 sty 2012, 13:47 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 lis 2010, 12:12
Posty: 230
Lokalizacja: Zabrze
Pojazd:
Zgadzam się z BuziolPaint trochę ciężko zrozumieć ale pomysł dobry




_________________

MKII Racing SWAP P/G
Aprilia RS 50 Sport




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 sty 2012, 13:55 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 kwie 2011, 6:58
Posty: 739
Lokalizacja: Gorzów
Pojazd:
nom ale sposob dobry ;> arcik na +




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 sty 2012, 13:57 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 lut 2011, 18:16
Posty: 583
Pojazd:
Oj tam oj tam ;p mature już dawno zdałem, a mechanik i po polskiemu się dogada haha xD troszke poprawiłem art ;p jak czegoś nie czaicie to piszcie ;p chętnie odpowiem ;p




_________________

Obrazek
http://polskajazda.pl/Motocykle/Piaggio/NRG/105979


Ostatnio zmieniony 25 sty 2012, 14:11 przez chips, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 sty 2012, 22:07 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 sie 2011, 20:17
Posty: 158
Lokalizacja: Wyszków
Pojazd:
Nie rozumiem nic szczerze mówiąc, ale szacunek za poświęcony czas ;)




_________________

ZAPRASZAM!
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p ... ea#2070390




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 sty 2012, 11:15 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 lut 2011, 18:16
Posty: 583
Pojazd:
To ja nie wiem jak inaczej opisać ;p

1 Nakrętke M8 rozwiercamy wiertłem 8,5mm
2 Bierzemy gwintownik M10x1,25 (taki gwint jest na wale) i gwintujemy naszą naketke
3 bierzemy drugą nakrętke M8 i przyspawamy do niej drugą nakrętke którą przed chwilą gwintowaliśmy. Na pierwszym zdjęciu widać pospawane nakętki
4 bierzemy rurke 150mm długości śr wewnętrzna 20mm. Należy zwrócić uwage na to by oba końce rurki były proste i gładkie.
5 na śrubę nakręcamy do końca nakętkę M8 (jest to już 3 nakrętka, dwie poprzednie zespawaliśmy)
6 Zespawane nakrętki przykręcamy do wału
7 Wał przekłądamy przez łożysko które jest już w karterze
8Zakłądamy rurke na wał
9 Przez środek rurki przekłądamy śrubę z nakreką (5) I wkręcamy tą śrubę.
10 bierzemy 2 klucze 13 i trzymamy śrubę jednym, a drugim dokręcamy nakętkę. W ten sposób wciągamy wał w łożysko.

TERAZ PROSCIEJ :?: :roll:




_________________

Obrazek
http://polskajazda.pl/Motocykle/Piaggio/NRG/105979




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 sty 2012, 12:36 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 paź 2010, 18:56
Posty: 754
Lokalizacja: Tłuszcz
Pojazd: Kymco ZX & Rieju RRX
No fajny poradnik. Na początku, nie ogarniałem o co chodzi, ale teraz już wiem :P Może tego wypróbuję przy składaniu swoich karterów :)

Może nagraj filmik jak to zrobić :lol:




_________________

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=106106&start=0 ZX <3
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=190001RIEJU <3
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 lut 2012, 17:27 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 mar 2010, 19:06
Posty: 1702
Lokalizacja: Śląsk
Pojazd:
Hmmm, widac, ze znasz sie na rzeczy, ale po co ci to ? Jak zamrozony wal z lozyskami wkladasz w goracy karter to wszystko wchodzi bez zadnych przyciagaczy. Mi to jest niepotrzebne.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 lut 2012, 19:00 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 lut 2011, 18:16
Posty: 583
Pojazd:
A teraz sobie pomyśl że wkładasz w ciasne gniazdo np przy dziweiczej wymianie łożysk. I nagle a kuku łozysko staje w połowie albo ogólnie wciskasz mocno ale lekko przekoszone i co teraz?? Młotek :)

Druga sprawa to czas :) jak już zrobiłem to urządzonko to teraz nie grzeje 20min opalarką i nie chłodze wału 1 dzien tylko od razu składam w 5 min kartery :)




_________________

Obrazek
http://polskajazda.pl/Motocykle/Piaggio/NRG/105979




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 lut 2012, 19:08 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 mar 2010, 19:06
Posty: 1702
Lokalizacja: Śląsk
Pojazd:
chips pisze:
łozysko staje w połowie
Nie mowmy o partaczach bez pojecia. Ruch musi byc szybki i pewny.

chips pisze:
Młotek :)
Na pewno nie. Mozna zrobic domowy sciagacz do wciagniecia walu z grubego plaskownika albo tego przyciagacza o ktorym caly czas mowa.

chips pisze:
nie chłodze wału 1 dzien
30 Minut i gotowe. Podgrzane lozyska na wal i znowu zamrazasz. Podgrzewasz kartery ... Gdzie ci sie spieszy ? :wink:

Tak czy siak - Poradnik bardzo przydatny ! :)
EDIT. Mam jeszcze pytanie : Po zlozeniu wal u ciebie obraca sie lekko czy odprezasz lozyska ?


Ostatnio zmieniony 03 lut 2012, 19:19 przez maciek805, łącznie zmieniany 3 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 lut 2012, 22:52 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 lut 2011, 18:16
Posty: 583
Pojazd:
Po złożeniu wszystko elegancko chodziło opory jedynie smaru w łożyskach. Odprężać nie trzeba było

Ale z ciekawości stuknałem po karterze młotkiem z obu stron co nic nie zmieniło ;p




_________________

Obrazek
http://polskajazda.pl/Motocykle/Piaggio/NRG/105979




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 lut 2012, 16:29 
*

Rejestracja: 26 paź 2005, 15:22
Posty: 113
Lokalizacja: Śląsk
Pojazd:
Fajny poradnik! Wzorowałem się na nim, chociaż moje wykonanie nieco się różniło. Rurka która pasuje do łożysk P/G to 3/4cala.

Teraz nie wyobrażam sobie innego sposobu na wkładanie wału w kartery. To jest jedyny sposób który nie szkodzi łożyskom w żaden sposób. Żaden inny sposób nie jest równie bezpieczny. Także polecam - warto się trochę pomęczyć bo efekt jest rewelacyjny. Opisałem swój wyciągacz na innym forum (gilera.com.pl).

Po skręceniu połówek wał kręci się bardzo lekko, rozumiem że w takim przypadku nie ma sensu nic odprężać (stukać młotkiem gumowym)?




_________________

Runner 50 '03




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 lut 2012, 18:49 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 mar 2010, 19:06
Posty: 1702
Lokalizacja: Śląsk
Pojazd:
chips pisze:
na prasie
To ja sie pytam po co cokolwiek dociagac ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 lut 2012, 20:54 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 lut 2011, 18:16
Posty: 583
Pojazd:
Ale co masz na mysli bo nie rozumiem?.

łożyska wkładasz w karter na prasie. A jak masz łożysko włożone w karter to w łozysko wciągasz wał. Ta rurka opier się o wewnętrzną bierznie łożyska i wciąga w nią wął. Bez żadnych przeciążeń na kulkach ;)




_________________

Obrazek
http://polskajazda.pl/Motocykle/Piaggio/NRG/105979




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 lut 2012, 21:00 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 mar 2010, 19:06
Posty: 1702
Lokalizacja: Śląsk
Pojazd:
Chodzi mi o to, ze jak juz robisz na prasie to przy niej zlozysz z moment silnik bez przyciagaczy, itp ... :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 lut 2012, 21:45 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 lut 2011, 18:16
Posty: 583
Pojazd:
to powiedz mi jak mam włożyć teraz wał w łożysko?? można podstawić rurke i wał wpychać ale ściskasz wał czyli sam sobie robisz roboty bo wał do centrowania. (mowa o niefortunnych wypadkach ;p )

druga sprawa to weź i samemu trzymaj karter, rurke, wął :)

trzecia sprawa to robić dokładnie i myśleć o tym co MOŻE SIĘ STAĆ, i jakie skutki to przyniesie. Przy robieniu skuterów nauczyłem się robić wszystko starannie i na dobrych częściach. Bo prędzej czy poźniej coś wydjdzie w tz "praniu"




_________________

Obrazek
http://polskajazda.pl/Motocykle/Piaggio/NRG/105979




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 lut 2012, 22:15 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 mar 2010, 19:06
Posty: 1702
Lokalizacja: Śląsk
Pojazd:
chips pisze:
ściskasz wał czyli sam sobie robisz roboty bo wał do centrowania
? Nie nie wiem jak mozna po wypchaniu walu miec go do centrowania ...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 lut 2012, 22:32 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 lut 2011, 18:16
Posty: 583
Pojazd:
A no tak to że dolny sworzeń masz nie po środku ;)
chips pisze:
(mowa o niefortunnych wypadkach ;p )


eh szkoda gadać i normalnie dekolt opadają na podłoge ;/
jak SE ktoś chce skłądać silnik po swojemu to niech SE składa po swojemu. Jak chce użyć mojego patentu to dobrze. W razie POWAŻNYCH pytań na temat tego patentu prosze pytać w tym temacie.

Koniec rozmowy o rozmnarzaniu dżdżownic!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!




_________________

Obrazek
http://polskajazda.pl/Motocykle/Piaggio/NRG/105979


Ostatnio zmieniony 24 lut 2012, 22:35 przez chips, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 lut 2012, 23:11 
*

Rejestracja: 26 paź 2005, 15:22
Posty: 113
Lokalizacja: Śląsk
Pojazd:
maciek805 pisze:
chips pisze:
ściskasz wał czyli sam sobie robisz roboty bo wał do centrowania
? Nie nie wiem jak mozna po wypchaniu walu miec go do centrowania ...


Kolego nie wiem jak Ci to wytłumaczyć - pchając wał w osi łożysk działają siły ścinające na sworzeń na którym jest łożysko dolne korbowodu. Ono jest wysunięte od osi wału, więc siła działa na niego nieliniowo. Jeśli użyjesz zbyt dużej siły możesz właśnie uszkodzić wał w tym miejscu. Nie wiem co tu więcej mówić. Sposób ze ściągaczem jest wg mnie jedynym słusznym, sam go wypróbowałem, działa i tyle. Chyba nie ma innego, lepszego sposobu a przede wszystkim bezpieczniejszego dla łożysk.

Tyle że ja łożyska do karterów włożyłem metodą ciepło-zimno, bo nie mam dostępu do prasy, ale jak się nie przesadzi z rozgrzewaniem karterów do czerwoności to łożyskom nic się nie stanie.




_________________

Runner 50 '03




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy