Dzisiaj jest 03 gru 2024, 18:50



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 221 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Następna
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
Post: 21 gru 2011, 21:47 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 kwie 2011, 20:13
Posty: 62
Lokalizacja: Rychtal
Pojazd:
Mam parę pytań. Posiadam cylinder malossi sport 70cc (żeliwny) i chciałem się dowiedzieć co ile kilometrów dać skuterowi lekko w piz*e i jaką max prędkość stosować w jakim zakresie kilometrów?




_________________

Zobacz moją apkę :)
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=218269


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 22 gru 2011, 7:29 
***

Rejestracja: 27 mar 2011, 17:00
Posty: 629
Pojazd:
W przypadku wyczynowych silników dwusuwowych jestem zdecydowanie za docieraniem na olejach z górnej półki takich jak Ipone Samurai, czy Stroke2, Motul 800 a to dlatego że bardzo mocno jest obciążony układ korbowy który wymaga bardzo dobrego smarowania. Drugą sprawą którą chcę tu nadmienić są tłoki ! Nowoczesne tłoki wyczynowe takich firm jak Vertex, Wossner czy Namura są pokryte powłokami zmniejszającymi tarcie w przypadku tłoków Namury i Vertexa są to powłoki teflonowe. Powłoki te wymuszają ode mnie za stosowania bardzo wysokiej dokładności wykonania tulei cylindrowych jak również wstępnego ich docierania. Docieranie w motocyklu tym sposobem zmniejsza się do minimum w przypadku tulejowania tych silników i nie przekracza 6 godzin a w przypadku zawodników do godziny. Ważną rzeczą za pierwszym uruchomieniem silnika jest to by go nastroić bogato - zmienić dyszę główną na większą, tym sposobem silnik nie będzie dochodził to wysokich temperatur to sprawi że nie zatrzemy go na wstępie. Silnik będzie troszkę przymulony i będzie się gorzej wkręcać na obroty ale będziemy mieli go pod kontrolą. Większość zwolenników motocrossu nie stroi swoich silników i bardzo często dochodzi do zatarć szczególnie latem gdy mamy wysoką temperaturę i wysokie ciśnienie atmosferyczne musimy dać większą dyszę by proporcja paliwo powietrze była prawidłowa. W takie dni rozlegają się telefony z zapytaniem dlaczego tak długo muszę czekać na nową tuleję. Bardzo ważną sprawą w przypadku tulejowania cylindrów jest znajomość czy sprzęt będzie używany amatorsko czy wyczynowo. Znajomość tego pozwala mi wykonać małe poprawki i korekty w kanałach jak również zastosować odpowiedni luz pomiędzy tłokiem a cylindrem. Są silniki przy których dokonanie korekt w kanałach osłabi nasz silnik o 5 % ale zdecydowanie zwiększy jego wytrzymałość i to o 50 % Dobór tłoka przez klienta powinien też zależeć od sposobu użytkowania motocykla. Tłoki tanie często są niedokładnie wykonane i mają bardzo złej jakości pierścienie tłokowe. do tego dochodzi konieczność zastosowania większego luzu montażowego a to znów wpływa na szybkie zużycie takiego zestawu i konieczność ponownego remontu. Zastosowanie tłoków wyczynowych daje nam większe możliwości jeśli chodzi o luz tłok-cylinder luz jest zdecydowanie mniejszy i do tego skład mieszanki na odlanie tłoka ma właściwości o mniejszej rozszerzalności cieplnej. Do tego dochodzą dodatkowe powłoki poślizgowe i bariery cieplne, ceramiczne na denku tłoka które ograniczają dopływ ciepła do tłoka i jego mniejszy przyrost na średnicy a co za tym idzie też mniejszą tendencję na zatarcie silnika ( cylindra ) Tłoki kute tak lubiane przez nas nadają się idealnie do silników które mają robić długie przebiegi i pokonywać wiele kilometrów bezawaryjnie. Ulubioną moją firmą jest Niemiecka WOSSNER. Tłoki wykonane przez tą firmę należą do czołówki światowej i posiadają powłoki na płaszczu tłoka. wykonanie ich jest również perfekcyjne i nie mam z nimi żadnych problemów i reklamacji. Tłoki te wymagają zastosowania innych luzów jak również dłuższego okresu docierania. Powodem tego jest zastosowany materiał na tłoki który więcej puchnie za to ma większą odporność na pęknięcia i zdecydowanie tłoki te robią większe przebiegi.


Decyzja należy do Ciebie! Delikatnym docieraniem możesz „oszczędzić” sobie 2-10% mocy i podobny procent żywotności /bo tego, że przedmuchy przez pierścienie są „niezdrowe” dla silnika to nikogo nie musze przekonywać.


Artykuł z strony http://motor-tech.pl/




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 sty 2012, 10:45 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 mar 2011, 13:54
Posty: 2646
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Pojazd: Audi A3 1.8T
ja tam docieram ostro :)

bo co ma pierdyknac i tak pierdyknie




_________________

Obrazek
~Kliknij~ :lol:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 lut 2012, 0:55 
*

Rejestracja: 14 lut 2012, 16:37
Posty: 32
Pojazd:
Witam
Jak dotrzeć dobrze cylinder Stage6 Streetrace 70cc?
Proszę o wypowiedzenie się osób ,które ten cylinder docierały.
Pozdrawiam.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 lut 2012, 13:38 
**

Rejestracja: 22 lut 2011, 15:22
Posty: 243
Pojazd:
Ja swojego simpli przez pierwsze 300km docierałem na spokojnie czasami lekko prze gazowałem.
300-800 Troszkę agresywniej 800-1000 już jeździłem normalnie ale i tak bawiłem się obrotami.
Dopiero po 1400km zdjąłem blokady i delikatnie go wkrecalem 60 potem 70 i vmax czyli 77-78
Mój vmax 77km/h sprawdzałem z znajomego autkiem na prostej.
Przyśpieszenie ma dobre wszystkie chińczyki i niektóre markowe biorę.

Przy następnej maszynie z sportowym cylkiem spróbuje wasze metody na docieranie.


Ostatnio zmieniony 26 lut 2012, 13:40 przez MaG1K, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 lut 2012, 14:27 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lut 2012, 18:15
Posty: 46
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:
Witam kupiłem nie dawno Gilere Runner była zatarta i teraz ma wszystkie części wymienione i śmiga na nowo lecz jest jeszcze na do traciu z jakieś 300km powiedzcie mi jak mam ją najlepiej dotrzeć czego unikać, co robić itp.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 lut 2012, 18:43 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2009, 11:58
Posty: 140
Lokalizacja: Kiełpino k/Kartuz
Pojazd:
kowal509, Nie trzymaj stałych obrotów, wachluj manetką, czasem daj w gaz :twisted:




_________________

Obrazek


Ostatnio zmieniony 28 lut 2012, 18:43 przez apollo, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 lut 2012, 20:08 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lut 2012, 18:15
Posty: 46
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:
apollo, Powiedz mi jak dam jej w palnik to max do jakiej prędkości ją potrzymać ? Tak do 60-65 km/h ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 lut 2012, 21:30 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 paź 2010, 16:24
Posty: 3001
Lokalizacja: Słopnice
Pojazd: nissan
kowal509 pisze:
Powiedz mi jak dam jej w palnik to max do jakiej prędkości ją potrzymać

Nie patrz na prędkość tylko na obrotomierz.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 lut 2012, 22:18 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lut 2012, 18:15
Posty: 46
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:
capekpl1, To do ilu obrotów mam go ciągnąć tak na 3/4 mocy ?


Ostatnio zmieniony 28 lut 2012, 22:19 przez kowal509, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 lut 2012, 23:49 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Na pewno zauważysz charakterystyczny moment, kiedy nagle dostaje kopa. Staraj się jeździć poniżej tych właśnie obrotów.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 mar 2012, 20:06 
**

Rejestracja: 12 gru 2011, 9:51
Posty: 371
Pojazd:
Witam posiadam Piaggio Zip II AC
i o to mój setup:
Cyl- Motoforce Alu Racing 70cc
Wał- Top Racing EVO NG
Sprzęgło- Polini For Race 3G
Dzwon- S6 WC R/T
Pasek- Polini For Race
Wydech- Yasuni C20
Gaźnik- Tec 21mm
Króciec i zawór- Zestaw S6
Wario- Multivar 2000
I MOJE PYTANIE JAK TO DOCIERAĆ???




_________________

Piaggio Zip II:

Polini For Race 70cc & Hebo Manston 70cc
Yasuni C20
Mikuni TM 24mm
Top Racing EVO NG
Polini For Race 3G
Stage6 Wingcooler R/T
Stage6 NBR
Malossi Multivar
Stage6 Double Layer




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 mar 2012, 20:31 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
A ciężko przejrzeć poprzednie strony?




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 mar 2012, 19:37 
**

Rejestracja: 12 gru 2011, 9:51
Posty: 371
Pojazd:
Prosze o odpowiedź!!!




_________________

Piaggio Zip II:

Polini For Race 70cc & Hebo Manston 70cc
Yasuni C20
Mikuni TM 24mm
Top Racing EVO NG
Polini For Race 3G
Stage6 Wingcooler R/T
Stage6 NBR
Malossi Multivar
Stage6 Double Layer




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 mar 2012, 19:50 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
odpowiedź jest zawarta na poprzednich stronach. Nic nowego nikt nie wymyśli.




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 mar 2012, 22:16 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 cze 2010, 10:59
Posty: 705
Lokalizacja: Inowrocław
Pojazd:
Panowie... DT 125... Nowy tłok Wossnera bd i moje pytanie jak waszym zdaniem porządnie to dotrzeć? bo już przeszukałem kilka for/stron i na każdej co innego.. inni mówią że na ostro drudzy że stopniowo... Jakie jest wasze zdanie :?:




_________________

MotoZiomki !!!
http://www.facebook.com/Motoziomki?fref=ts
Zapraszam do polubienia !




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 mar 2012, 22:32 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 mar 2010, 19:06
Posty: 1702
Lokalizacja: Śląsk
Pojazd:
Poczatkowe 10km raczej spokojnie, potem tez ale w pierwszych 30-50km musi dojsc do max obrotow ( 2 sekundy na full manecie ) I to wszystko. NIE jezdzij stalymi obrotami. Tam sa biegi, wiec ladnie mozesz sobie "ustawic" obroty jak ci sie chce.
Pozdro.

EDIT. A opinii na temat jest docierania tyle ile jest osob :wink:


Ostatnio zmieniony 16 mar 2012, 22:33 przez maciek805, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 mar 2012, 22:34 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 cze 2010, 10:59
Posty: 705
Lokalizacja: Inowrocław
Pojazd:
maciek805 pisze:
Poczatkowe 10km raczej spokojnie, potem tez ale w pierwszych 30-50km musi dojsc do max obrotow ( 2 sekundy na full manecie ) I to wszystko.


Tak mało? KM? myślałem że coś koło 300 spokojnie..




_________________

MotoZiomki !!!
http://www.facebook.com/Motoziomki?fref=ts
Zapraszam do polubienia !




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 mar 2012, 23:23 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
Jeździj tak jak będzie jeździć w przyszlośći, tylko uważaj na temperature i lej troszkę więcej oleju.




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 mar 2012, 23:38 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 cze 2010, 10:59
Posty: 705
Lokalizacja: Inowrocław
Pojazd:
Marcin194 pisze:
Jeździj tak jak będzie jeździć w przyszlośći, tylko uważaj na temperature i lej troszkę więcej oleju.


Okey dzięki za rade ogólnie to mam dozownik ale doleję troszkę zawsze do baku ;)




_________________

MotoZiomki !!!
http://www.facebook.com/Motoziomki?fref=ts
Zapraszam do polubienia !




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 221 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy