Dzisiaj jest 23 kwie 2024, 14:54



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 176 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 19 wrz 2017, 20:43 
**

Rejestracja: 23 sie 2017, 15:11
Posty: 233
Pojazd: Gilera Runner SP 2011
Witam

Przygodę ze skuterami zacząłem ponad 10 lat temu, gdzie pierwszy takim moim sprzęcikiem był nowy Keewya Matrix którego zatarłem nie mając kompletnie wiedzy o tuningu i regulacji skutera, zbyt młody wiek kierował mnie innymi myślami niż dokładność i zaangażowanie. Sprzedałem kupiłem CBR 125R aż wkońcu przesiadłem się na samochód i tak zostało. Zawsze kręciły mnie te mini sprzęty oraz grzebanie w sportowych częściach satysfakcja z poprawy osiągów zawsze dobrze działała. Mała jednostka małe koszta a można osiągnąć fajną moc :) tak więc postanowiłem kupić ponownie skuter. Po dłuższych poszukiwaniach padł wybór na PIAGGIO ZIP 2T AC z 2016 roku z niskim przebiegiem: 2200 km. Kupiłem go od znajomego sprowadzonego z Francji po ślizgu za kwote 2000 zł. Sprzedawca go poskładał doprowadził jako tako do ładu i puścił dalej. Na początku miał być tylko do sklepu i na Pole ale jak zobaczyłem że posiada Sportowy wydech ( Yasuni R ) i gaźnik ( Dellorto 17,5 ) stwierdziłem ze takiej okazji na starcie nie można zmarnować, podstawa jest można iść śmiało dalej, do tego nie wyeksplatowane podzespoły silnika.

Zdjęcia przy zakupie:

Obrazek

Obrazek

Od zakupu optycznie nie wiele się zmieniło, ktoś go niedbale złożył, źle spasowane plastiki coś ma z lagami którymi się zajmę w zimę jak będzie więcej wolnego czasu i nuda do zbicia, narazie jedzie w miare prosto :D.
Jako że Zipek od samego początku generował dobre przyspieszenie postanowiłem zakupić Wariator Stage6 Sport pro. Po zakupie prócz dynamiki i lepszego wkręcania się nic się nie zmieniło, mimo prób testów z lżejszymi/cięższymi rolkami oraz Centralkami nie mogłem wyciągnąć z niego więcej co mnie irytowało gdzie mój były Matrix na samym Yasuni Z leciał do 80 dużo lepiej niż Zipek na tym zestawie. Postanowiłem zmierzyć kompresję, wyszło 7 bar więc odpowiedz nasunęła się odrazu. Wymęczony cylek. Prawdopodobnie zbyt twardymi sprężynkami na sprzęgle gdzie siedziały Twarde Stage6. Irytacja była u mnie dość wysoko, zamówiłem więc Cylinder. Po głębszej lekturze forum wybór padł na DR EVOLUTION 70cc:

Obrazek

Montaż będzie na dniach dodatkowo do niego idzie:
- Dysze Dellorto 6m: 80, 85
- Wkład filtra powietrza Stage6 Double Layer
- Pasek napędowy Malossi Special
- Sprężyna Stage6 Soft
- Płytki membrany Malossi VL11 Carbon, 0.30
- Króciec ssący Tec d.21mm
- Łożysko korbowodu Polini Evolution 12x17x13
- Malossi Torsion Controller - taka zachcianka dużo nie kosztuje a może jakiś % podniesie osiągi.
- Olej przekładniowy Malossi SGX Sport

Nie mogę się doczekać już montażu tego wszystkiego oraz regulacji :)

Obecnie:
- Yasuni R
- Dellorto 17,5
- Stage6 Sport Pro Variator
- Tec CNC R
- Sprężynki Zielone Polini
- Centralna Biała Malossi

Plany:
- Przedłużka tylnego Amortyzatora
- Lepsze spasowanie plastików oraz ogarnięcie przedniego zawieszenia
- Lusterko lewe
- Przeciwtalerz Stage6 CNC
- Sprzęgło Stage6 / Polini For Race 3
- Dzwon Stage6 WingCooler / Stage6 R/T
- Zawór membranowy Malossi MHR Team VL13 45°

Miałem robić set na Malossim ale jakoś Stage6 ma "lepsze" produkty do całego setu :)

Zapraszam do komentowania, lepsze zdjęcia dam w wolnej chwili.

Pozdrawiam.




_________________

Top Performance Due Plus 70cc LC
Racing Force 21 BE
Yasuni R Black Edition
Wariator Kit Overrange Malossi 7.2g
Korektor Overrange Malossi
Pasek Overrange Malossi
Sprzęgło Stage6 Sport Pro
Dzwon Stage6 R/T CNC 460
Filtr Oem Puszka + wkładka Polini


Ostatnio zmieniony 20 wrz 2017, 21:20 przez Viamortis, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 19 wrz 2017, 21:13 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 paź 2016, 16:52
Posty: 135
Pojazd:
Ja osobiście uważam że stage6 to (domyślcie się). Z tego co wyczytałem w opiniach :<
Widzę że piaggio i jeszcze dr evo jak u mnie. No z tego co u mnie to moc jest duża na tym cylindrze.
Jednak dobry wydech trzeba by kręcić na vmax duży jeśli ci na tym zleży.
Widuje się takie zipy tuning do poziomu evolution 90cc chyba. No i to jest moc. Nie nakłaniam cie do takiego tuningu oczywiście :) ale głównie to takie zipy widziałem na internecie :)




_________________

Obrazek
Gilera DNA

Obrazek
Romet 717




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 wrz 2017, 21:34 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 lip 2017, 12:23
Posty: 47
Lokalizacja: Żory
Pojazd: Aprilia Classic
Imię: Przemek
No fajny Piaggio Zip miałem starszą wersję tego skutera i nie jeden chińczyk przy nim wymiękał :D V-max jaki udało mi się na nim wyciągnąć na standardowym cylindrze 49cc to było 75km/h dbaj o tą maszynę bo jest warta tego zapraszam do siebie projekt-aprilia-classic-50-72cc-t421662-20.html




_________________

...typowy Koziorożec...no comment's.

Mój projekt:
http://forum.mieloch.pl/projekt-aprilia-classic-50-72cc-t421662-20.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 wrz 2017, 23:43 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Brawo :O

Do tego cyla 17,5mm styka w zupełności :wink:
Widać, że zipek nówka sztuka :cool:
Na tor biorą głównie starszą wersję (mało spotykana) z halogenami, coś jak w nrg, jednak te nowsze też się pojawiają. :ups: :ups:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 wrz 2017, 23:22 
**

Rejestracja: 23 sie 2017, 15:11
Posty: 233
Pojazd: Gilera Runner SP 2011
Właśnie dzisiaj dotarła paczuszka - wysyłka od Mielocha jak zwykle szybka.

Obrazek

Pasek już założony rolki dałem 6,25g plus 2 podkładki pod tuleje ze względu na większą szerokość paska o jakieś 1,5 centymetra od poprzedniego, Biała Malossi i napęd gotowy. Wkładkę filtra wrzucę jak będzie wszystko na tip top wraz z nowym cylindrem. Muszę wyczyścić Gaźnik plus okolice bo coś pluje za bardzo paliwem do filtra powietrza. Także więc czekam na ładny dzień, wstępnie będzie to sobota, biorę urlop i działam od samego rana.
Jakieś wskazówki ?
Posiadam dozownik, więc jaki lać stosunek Oleju do Paliwa ?
Wstępnie daje dysze 85 i zabawa z gaźnikiem oraz obserwowanie świecy.

Ciekawostki: Stage6 Soft ma do P/G około 41 kg.

Ps: w przypadku przeciwtalerza stage6 ktora blokada będzie dobra . buzzeti wypuszcza dwie, dłuższą i krótsza. ?




_________________

Top Performance Due Plus 70cc LC
Racing Force 21 BE
Yasuni R Black Edition
Wariator Kit Overrange Malossi 7.2g
Korektor Overrange Malossi
Pasek Overrange Malossi
Sprzęgło Stage6 Sport Pro
Dzwon Stage6 R/T CNC 460
Filtr Oem Puszka + wkładka Polini




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 wrz 2017, 23:27 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
85 może być za duża...widzę że torque control kupiony ^^ też planuję w najbliższym czasie :cool:
Softa sprawdzałem to wychodziło mi 42kg :D Medium ok. 50kg.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 wrz 2017, 20:28 
**

Rejestracja: 23 sie 2017, 15:11
Posty: 233
Pojazd: Gilera Runner SP 2011
W takim razie wleci 80 dysza ( omyłkowo wziąłem 2 xD ).

1. Ile oleju lać z dozownikiem ?
2. Chce kupić przeciwtalerz Stage6 tylko nie wiem czy R/T czy zwykły chodzi mi o wentylator dodatkowy. Nowy pasek więc chce żeby docierał już się na nowych talerzach ( te same kąty ).
Przeciwtalerz kosztuje 100 zł zestaw R/T z wario mam do kupienia za około 300 zł co o tym myślicie pchać się w takie rzeczy przy sporcie ?




_________________

Top Performance Due Plus 70cc LC
Racing Force 21 BE
Yasuni R Black Edition
Wariator Kit Overrange Malossi 7.2g
Korektor Overrange Malossi
Pasek Overrange Malossi
Sprzęgło Stage6 Sport Pro
Dzwon Stage6 R/T CNC 460
Filtr Oem Puszka + wkładka Polini




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 wrz 2017, 17:59 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Bierz Hebo, miałem ten s6 za 80zł to po 500km się progi zaczęły robić w aluminium, o powłoce zjechanej nie wspominam. Hebo mi już ponad 2000km towarzyszy, nie dość, ze kupiłem go za jakieś 50zł na mielochu, to ma wentylator wbudowany - łatwiejszy montaż + lżejszy jest od s6 a to daje lepszego kopa. Seria ma około 190gram, mój z wiatrakiem jakieś 75-80 :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 wrz 2017, 21:28 
**

Rejestracja: 23 sie 2017, 15:11
Posty: 233
Pojazd: Gilera Runner SP 2011
Nooo tylko powiedz mi skąd wsiąść wentylator hebo :p




_________________

Top Performance Due Plus 70cc LC
Racing Force 21 BE
Yasuni R Black Edition
Wariator Kit Overrange Malossi 7.2g
Korektor Overrange Malossi
Pasek Overrange Malossi
Sprzęgło Stage6 Sport Pro
Dzwon Stage6 R/T CNC 460
Filtr Oem Puszka + wkładka Polini




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 wrz 2017, 16:42 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
No właśnie, sam nad tym myślałem...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 wrz 2017, 16:38 
**

Rejestracja: 23 sie 2017, 15:11
Posty: 233
Pojazd: Gilera Runner SP 2011
Cylinder założony, gaźnik z 80 dysza. Poczyszczone, Membranki założone, króciec wymieniony troche roboty było, prawie cały dzień. Odpalił za 3 razem.
Próbowałem pozbyć się dozownika ale odpuściłem sobie gdzie nie mam łączników żeby przewody połączyć do obiegu.
Wlałem oleju do benzyny i zostawiłem dozownik - nie wiem czy oleju jest w sam raz, troche kopci więc wydaje mi się że jest ok. Plany popsuł mi zbiornik bo myślałem że wyleciało całe paliwo a tam zonk weszło tylko 3 litry z olejem. Więc pomyślałem ze jak jest ze 2 litry czystej to zostawie narazie dozownik i to się wymiesza idealnie. Następne 5 litrów wymieszam mądrzej.
Pochodził 30 minut. I jazda próbna. Na wolnych strasznie przerywa, ciężko było ruszyć a na większe nie chciałem go jeszcze wkręcać - na wyższych już normalnie. 2 Km bardzo spokojnie do 30 km/h, później już troszeczkę pobawiłem się manetką i czuć moc ciągnie. Starałem się nie przekraczać 35 km/h. Manetka cały czasu góra dół delikatnie, czasami mocniej aby popracował na wyższych obrotach. 10 km zrobione i odpczywa. Próbowałem regulować gaźnik ale odkręciłem już dość sporo śrubkę od mieszanki i świeca dalej jasna i przerywa ale już mniej. Czyżby za mała dysza ? czy na igilicy go podnieść ?
Czy przez takie przerywanie na niższych mogłem coś popsuć? :P

PS: najważniejsze, ile lać oleju do benzyny z dozownikiem ? połowe tego co powinno się lac bez dozownika będzie dobrze ?

-- 24 wrz 2017, 17:37 --

Zmienilem iglice na środek i du.pa śrubka od mieszanki prawie na full dalej przerywa. Teraz nawet i na calej manetce. Co to moze byc czemu tak sie dzieje ? Kolor swiecy jasno ciemny. Ciezko ruszyc nawet dopiero jak odkrece manetke do oporu to Idzie. Na podnozce wkreca sie bez problemu, później juz gorzej.

-- 24 wrz 2017, 17:38 --

Zmienilem iglice na środek i du.pa śrubka od mieszanki prawie na full dalej przerywa. Teraz nawet i na calej manetce. Co to moze byc czemu tak sie dzieje ? Kolor swiecy jasno ciemny. Ciezko ruszyc nawet dopiero jak odkrece manetke do oporu to Idzie. Na podnozce wkreca sie bez problemu, później juz gorzej.




_________________

Top Performance Due Plus 70cc LC
Racing Force 21 BE
Yasuni R Black Edition
Wariator Kit Overrange Malossi 7.2g
Korektor Overrange Malossi
Pasek Overrange Malossi
Sprzęgło Stage6 Sport Pro
Dzwon Stage6 R/T CNC 460
Filtr Oem Puszka + wkładka Polini




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 wrz 2017, 16:46 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 gru 2013, 16:25
Posty: 1934
Lokalizacja: Morąg
Pojazd: Junak 305
Wstaw mu większą dyszę i zobacz czy się poprawi. Jak będzie gorzej to znaczy że go zalewa.
U mnie jak zalewało skuter to przy 50km/h było takie odcięcie jak bym puścił manetkę. Także pobaw się na spokojnie.
Dawaj mu trochę w palnik tak koło 50km/h. Z wachlowaniem manetką nie przesadzaj bo spalisz sprzęgło ;)




_________________

Longjia Exactly 2008r. next Generic Trigger 2007r. now Junak 305 2016r.

ObrazekJunak 305 by Nikodem
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Where I am?

Facebook

Youtube




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 wrz 2017, 17:06 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Nie spali sprzęgła, to nie biegówka haha :D :D :D
W cvt trzeba się postarać by do tego doszło. . .

Daj iglicę na sam dół, wrzuć kolor świecy bo może się okaże dobry.
Jeździj tak do 8k rpm i będzie dobrze.
Śrubką regulujemy wolne i przejście na średnie, ty masz problem ze średnimi.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 wrz 2017, 18:14 
**

Rejestracja: 23 sie 2017, 15:11
Posty: 233
Pojazd: Gilera Runner SP 2011
Zmienilem iglice na sam doł bez zmian. Przerywa. Jak tu go dotrzeć jak nie chce jeździć. Czyzby za mala dysza ?




_________________

Top Performance Due Plus 70cc LC
Racing Force 21 BE
Yasuni R Black Edition
Wariator Kit Overrange Malossi 7.2g
Korektor Overrange Malossi
Pasek Overrange Malossi
Sprzęgło Stage6 Sport Pro
Dzwon Stage6 R/T CNC 460
Filtr Oem Puszka + wkładka Polini




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 wrz 2017, 19:50 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Jakie masz oznaczenie iglicy? U mnie też lekko przerywa ale bez przesady, na 5-6k tylko trr zrobi pół sekundy...to wina iglicy u mnie, A20 muszę kupić.

Jak będziesz kiedy wyjmował końcówkę wydechu to zmierz średnicę wylotu z tej R-ki, nie w końcówce a w stingerze, tej rurce końcowej stożka. Potrzebne mi to :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 wrz 2017, 21:24 
**

Rejestracja: 23 sie 2017, 15:11
Posty: 233
Pojazd: Gilera Runner SP 2011
Ustawiając iglice na samym dole ( zabezpieczenie - iglica krótsza ) zalewał się pluł paliwem ciekło ze świecy, stąd tak przerywał i nie mógł jechać. Więc dałem na samą górę ( zabezpieczenie na ostatnim u góry ) i jest prawie idealnie, pracuje równo, wreście się wkręca ale jeszcze delikatnie przerywa ale przy wyższych teraz. Nie miałem okazji się przejechać bo akurat zaczeło padać :/ . Dysza za duża ? regulacja od mieszanki jest odkręcona tylko 2 obroty. Jutro przyjadę z pracy pojeżdżę i zobacze jaki kolor świecy.


Czy taka gwałtowna regulacja gaźnika mogła źle wpłynąć na cylinder ? ( za duża dawka mieszanki )




_________________

Top Performance Due Plus 70cc LC
Racing Force 21 BE
Yasuni R Black Edition
Wariator Kit Overrange Malossi 7.2g
Korektor Overrange Malossi
Pasek Overrange Malossi
Sprzęgło Stage6 Sport Pro
Dzwon Stage6 R/T CNC 460
Filtr Oem Puszka + wkładka Polini




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 wrz 2017, 21:58 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Chyba logicznie napisałem iglicę na sam dół, a nie zabezpieczenie na sam dół....widzisz, trzeba myśleć.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 wrz 2017, 22:03 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 gru 2013, 16:25
Posty: 1934
Lokalizacja: Morąg
Pojazd: Junak 305
Viamortis pisze:
Ustawiając iglice na samym dole ( zabezpieczenie - iglica krótsza ) zalewał się pluł paliwem ciekło ze świecy, stąd tak przerywał i nie mógł jechać. Więc dałem na samą górę ( zabezpieczenie na ostatnim u góry ) i jest prawie idealnie, pracuje równo, wreście się wkręca ale jeszcze delikatnie przerywa ale przy wyższych teraz. Nie miałem okazji się przejechać bo akurat zaczeło padać :/ . Dysza za duża ? regulacja od mieszanki jest odkręcona tylko 2 obroty. Jutro przyjadę z pracy pojeżdżę i zobacze jaki kolor świecy.


Czy taka gwałtowna regulacja gaźnika mogła źle wpłynąć na cylinder ? ( za duża dawka mieszanki )

Bogata mieszanka nie wpłynie negatywnie na cylinder.
Jeśli śruba wkręcona to więcej paliwa, odkręcona powietrze.




_________________

Longjia Exactly 2008r. next Generic Trigger 2007r. now Junak 305 2016r.

ObrazekJunak 305 by Nikodem
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Where I am?

Facebook

Youtube




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 wrz 2017, 22:12 
**

Rejestracja: 23 sie 2017, 15:11
Posty: 233
Pojazd: Gilera Runner SP 2011
scoot Właśnie w tym wypadku trzeba czytać dokładnie xD.
Jutro pojeżdżę i obczaję stan świecy.

jeszcze raz zapytam. Ile wlać oleju np: na 5 litrów benyzny, mając dozownik :) ?




_________________

Top Performance Due Plus 70cc LC
Racing Force 21 BE
Yasuni R Black Edition
Wariator Kit Overrange Malossi 7.2g
Korektor Overrange Malossi
Pasek Overrange Malossi
Sprzęgło Stage6 Sport Pro
Dzwon Stage6 R/T CNC 460
Filtr Oem Puszka + wkładka Polini




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 wrz 2017, 22:20 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 gru 2013, 16:25
Posty: 1934
Lokalizacja: Morąg
Pojazd: Junak 305
Viamortis pisze:
jeszcze raz zapytam. Ile wlać oleju np: na 5 litrów benyzny, mając dozownik ?

Ja bym wywalił dozownik przy 70ccm.




_________________

Longjia Exactly 2008r. next Generic Trigger 2007r. now Junak 305 2016r.

ObrazekJunak 305 by Nikodem
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Where I am?

Facebook

Youtube




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 176 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy