Witam
Przygodę ze skuterami zacząłem ponad 10 lat temu, gdzie pierwszy takim moim sprzęcikiem był nowy Keewya Matrix którego zatarłem nie mając kompletnie wiedzy o tuningu i regulacji skutera, zbyt młody wiek kierował mnie innymi myślami niż dokładność i zaangażowanie. Sprzedałem kupiłem CBR 125R aż wkońcu przesiadłem się na samochód i tak zostało. Zawsze kręciły mnie te mini sprzęty oraz grzebanie w sportowych częściach satysfakcja z poprawy osiągów zawsze dobrze działała. Mała jednostka małe koszta a można osiągnąć fajną moc
tak więc postanowiłem kupić ponownie skuter. Po dłuższych poszukiwaniach padł wybór na PIAGGIO ZIP 2T AC z 2016 roku z niskim przebiegiem: 2200 km. Kupiłem go od znajomego sprowadzonego z Francji po ślizgu za kwote 2000 zł. Sprzedawca go poskładał doprowadził jako tako do ładu i puścił dalej. Na początku miał być tylko do sklepu i na Pole ale jak zobaczyłem że posiada Sportowy wydech ( Yasuni R ) i gaźnik ( Dellorto 17,5 ) stwierdziłem ze takiej okazji na starcie nie można zmarnować, podstawa jest można iść śmiało dalej, do tego nie wyeksplatowane podzespoły silnika.
Zdjęcia przy zakupie:
Od zakupu optycznie nie wiele się zmieniło, ktoś go niedbale złożył, źle spasowane plastiki coś ma z lagami którymi się zajmę w zimę jak będzie więcej wolnego czasu i nuda do zbicia, narazie jedzie w miare prosto
.
Jako że Zipek od samego początku generował dobre przyspieszenie postanowiłem zakupić Wariator Stage6 Sport pro. Po zakupie prócz dynamiki i lepszego wkręcania się nic się nie zmieniło, mimo prób testów z lżejszymi/cięższymi rolkami oraz Centralkami nie mogłem wyciągnąć z niego więcej co mnie irytowało gdzie mój były Matrix na samym Yasuni Z leciał do 80 dużo lepiej niż Zipek na tym zestawie. Postanowiłem zmierzyć kompresję, wyszło 7 bar więc odpowiedz nasunęła się odrazu. Wymęczony cylek. Prawdopodobnie zbyt twardymi sprężynkami na sprzęgle gdzie siedziały Twarde Stage6. Irytacja była u mnie dość wysoko, zamówiłem więc Cylinder. Po głębszej lekturze forum wybór padł na DR EVOLUTION 70cc:
Montaż będzie na dniach dodatkowo do niego idzie:
- Dysze Dellorto 6m: 80, 85
- Wkład filtra powietrza Stage6 Double Layer
- Pasek napędowy Malossi Special
- Sprężyna Stage6 Soft
- Płytki membrany Malossi VL11 Carbon, 0.30
- Króciec ssący Tec d.21mm
- Łożysko korbowodu Polini Evolution 12x17x13
- Malossi Torsion Controller - taka zachcianka dużo nie kosztuje a może jakiś % podniesie osiągi.
- Olej przekładniowy Malossi SGX Sport
Nie mogę się doczekać już montażu tego wszystkiego oraz regulacji
Obecnie:
- Yasuni R
- Dellorto 17,5
- Stage6 Sport Pro Variator
- Tec CNC R
- Sprężynki Zielone Polini
- Centralna Biała Malossi
Plany:
- Przedłużka tylnego Amortyzatora
- Lepsze spasowanie plastików oraz ogarnięcie przedniego zawieszenia
- Lusterko lewe
- Przeciwtalerz Stage6 CNC
- Sprzęgło Stage6 / Polini For Race 3
- Dzwon Stage6 WingCooler / Stage6 R/T
- Zawór membranowy Malossi MHR Team VL13 45°
Miałem robić set na Malossim ale jakoś Stage6 ma "lepsze" produkty do całego setu
Zapraszam do komentowania, lepsze zdjęcia dam w wolnej chwili.
Pozdrawiam.