Dzisiaj jest 22 lis 2024, 22:47



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 73 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 03 maja 2016, 19:43 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 kwie 2008, 20:57
Posty: 673
Lokalizacja: Mogilno
Pojazd: Area 51/Zip SP/EXC530
Żeby nie było, że chcesz się jeszcze zastanawiać. Skoro masz problem z mierzeniem to rób jak mówi kolega i będziesz miał po problemie.




_________________

Obrazek


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 04 maja 2016, 19:26 
*

Rejestracja: 26 kwie 2016, 20:15
Posty: 39
Pojazd: piaggio vespa 2t
juz wiem dzięki.....pozdro....jak cos bede potrzebował sie dowiedziec w zwiaku z skuterem to odnowie wątek.... odnawiam: wszystko chodzi idealnie kupiłem strzykawki teraz pytanie czy jest jakiś olej jak wczesniej mówiliscie w przekładni do wymiany/lub do zapełnienia? czy w piaggio zip jest? druga sprawa czy jak mi sie skonczy ten olej to czy mi skuter niepojedzie potrzebuje szybko odpowiedzi....i jak tak to czy może to być tem sam olej co mam mineralny do 2 t?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 maja 2016, 21:55 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 kwie 2008, 20:57
Posty: 673
Lokalizacja: Mogilno
Pojazd: Area 51/Zip SP/EXC530
Jest olej w przekładni przy kole. Jak się skończy to będziesz jeździł, dopóki przekładnia się nie zatrze. Nie może być ten od mieszanki, musi być przekładniowy, do tego gęsty. Wchodzi coś ponad 100ml jak dobrze pamiętam.
Zalanie rzadszego oleju niż dedykowany grozi ładnym spustoszeniem w przekładni. Nie chce mi się już zdjęć szukać.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 maja 2016, 21:58 
*

Rejestracja: 26 kwie 2016, 20:15
Posty: 39
Pojazd: piaggio vespa 2t
chciałbym sie dowiedzieć tego czy tam jest olej czy jak odkręce tą sróbe to mi niewycieknie olej....?
musze na jutro miec pewność co i jak...bo jade w sprawie pracy.....czy to dużo czasu zajmuje sprawdzenie tego....?bo rano bym to zrobił bo niechce mi się teraz........?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 maja 2016, 22:01 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 kwie 2008, 20:57
Posty: 673
Lokalizacja: Mogilno
Pojazd: Area 51/Zip SP/EXC530
Jak odkręcisz śrubę spustową to logiczne że olej wycieknie.
Wymianę lepiej zrób po jakiejś trasie, żeby olej się trochę rozgrzał, bo jest naprawdę gęsty.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 maja 2016, 22:08 
*

Rejestracja: 26 kwie 2016, 20:15
Posty: 39
Pojazd: piaggio vespa 2t
ok. ale jaką mam pewnosc ze w ogóle jest tam olej? a pozatym jak gęsty to niepowinien wylecieć.....czy jak odkręce tą śrube to będzie widać ile jest tam oleju....?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 maja 2016, 22:21 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 kwie 2008, 20:57
Posty: 673
Lokalizacja: Mogilno
Pojazd: Area 51/Zip SP/EXC530
Nie masz pewności dopóki nie sprawdzisz. To olej, nie smar stały, jak odkręcisz spust to wyleci.
Nie mam teraz żadnego starego silnika od P/G pod ręką, ale wydaje mi się, że w staruszkach trzeba było olej zalewać osiowo od strony koła, a nie klasycznym układem promieniowym.
Masz jakiś korek w okolicy amortyzatora?




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 maja 2016, 22:57 
*

Rejestracja: 26 kwie 2016, 20:15
Posty: 39
Pojazd: piaggio vespa 2t
u góry niema ,ale jak sprawdze czy jest olej....i odkręce tą śrubę to mi niewyleci cały?jakbym szybko zakręcił a tylko sprawdził czy jest w ogóle.....? czy moge to rano czy to dużo czasu zajmuje......?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 maja 2016, 23:18 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 kwie 2008, 20:57
Posty: 673
Lokalizacja: Mogilno
Pojazd: Area 51/Zip SP/EXC530
Jak będzie 5ml to tak jakby go nie było, a będziesz myślał, że jest.
Jak chcesz coś robić, to albo porządnie jak należy, albo wcale...




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 maja 2016, 23:32 
*

Rejestracja: 26 kwie 2016, 20:15
Posty: 39
Pojazd: piaggio vespa 2t
dobrea teraz bylem sprawdziłem i tak na wariatorze są jakieś śruby i jest 1 na samym dole tak chyba po lewej stronie taka śrubka chyba gdzieś na 10-12 klucz i to przy niej jest stary olej osadzony i przestarzały taki smar jakby,czy to ta śrubka...? i jeśli tak to czy tam mam też wlać tem olej...?a moge dolać jak coś?bo jak coś to teraz bym wolał to zrobić i pojechać na stacje bo mam tylko 4 km.....bo rano niebędzie czasu.....




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 maja 2016, 0:00 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 kwie 2008, 20:57
Posty: 673
Lokalizacja: Mogilno
Pojazd: Area 51/Zip SP/EXC530
To zrobisz po południu. Na szybko nigdy nic nie wychodzi. Wieczorem mogę Ci napisać dokładnie co i jak, bo mam gdzieś karter od Sfery.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 maja 2016, 10:15 
*

Rejestracja: 26 kwie 2016, 20:15
Posty: 39
Pojazd: piaggio vespa 2t
dobra jestem co zrobić już kupiłem odpowiedni olej do tego modelu 80 w 90 gl4 jak to zrobić? i przy okazji jak sprawdzić stan paska napędowego.....?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 maja 2016, 12:14 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 kwie 2008, 20:57
Posty: 673
Lokalizacja: Mogilno
Pojazd: Area 51/Zip SP/EXC530
Jedź sobie w traskę, rozgrzej przełożenia. Na ciepło odkręć korek spustowy, odczekaj aż wszystko wycieknie i zalej świeży.
Stan paska ocenisz mierząc jego grubość i zwracając uwagę na jego stan, czy np. nie jest popękany.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 maja 2016, 12:21 
*

Rejestracja: 26 kwie 2016, 20:15
Posty: 39
Pojazd: piaggio vespa 2t
a gdzie zalać tam gdzie sie wylewa? to ta śrubka napewno..... pozatym nieprzeczyścić tego bo troche mi sie wylewa oleju z nózki...........pozatym czy ten olej moze mi zalewać świece...........




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 maja 2016, 12:26 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 kwie 2008, 20:57
Posty: 673
Lokalizacja: Mogilno
Pojazd: Area 51/Zip SP/EXC530
Z tego co pamiętam były dwa korki.
Z jakiej nóżki się wylewa?
Nie ma fizycznej możliwości, żeby ten olej dostał sie do cylindra.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 maja 2016, 9:57 
*

Rejestracja: 26 kwie 2016, 20:15
Posty: 39
Pojazd: piaggio vespa 2t
teraz pytanie takie bo rozkręcam pokrywe przekładni by wymienic pasek,czy jak rozkręce ją to mi sie wyleje ten olej ale niedokońca i niebęde wiedział ile jest oleju? czy w ogóle będe mógł jechać nim?czy dlatego lepiej rozkręcić wariator jak lezy na boku czy w ogóle da rade tak...?oczywiście domowym sposobem? gosciu mi powiedział na tym forum,ze tam niemaprawa byc oleju i sie wlewać...?na śrubkach pokrywy wariatora czyli gdzie,czy dobrze powiedział?,bo ja już niewiem ,napewno ten olej sie wymienia...?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 maja 2016, 10:06 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
mua thaoi Odkręcając pokrywę cvt nie ma prawa być tam oleju. Jak sie tam znajduje to jest źle. Odkręcasz i pojawi Ci się widok w postaci wariator, sprzęgło i pasek napędowy. Prócz tego wiele syfu. Jak chcesz wymienić pasek to demontujesz tylko wariator. Co do ilości oleju to napisałem na temat strzykawek z apteki. Zlewasz do jakiegoś pojemnika i odsączając liczysz ile poszło ml. Nie bój się, że będziesz brany za narkomana, bo przy tej pojemności to chyba nie występuje. I kończąc pytanie to tak, ten olej się wymienia.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 maja 2016, 16:50 
*

Rejestracja: 26 kwie 2016, 20:15
Posty: 39
Pojazd: piaggio vespa 2t
czyli chodzi ci o ten olej do przełożeń,tak?,jak tak to -pytanie gdzie? 2.pytanie mam teraz problem z odpaleniem skutera,może za mało teraz jest benzyny,ale już wczoraj miałem problem dość,może własnie przez ten olej......do przełożeń,którego może juz niema,czy moze byc tak?
3.następna sprawa myslałem,że to przez pasek napędowy,czy moze tak byc bo m.ój ojciec powiedział,ze przez pasek niema problemu z odpalaniem,chyba,że by się zlizgał a co dziwo rozkręciłem i pasek jak nowy ani ztarty ani lużny,a kupiłem nowy pasek,czy to moze byc przez pasek bo i jest słabszy jakiś a słyszałem ze tak sie dzieje przez pasek? a co do benzyny bo już teraz mam tylko w baku z 80 ml a mój ojciec mówi,że sa tam takie zabiezpieczenie/rurki,że jak mało paliwa to nieodpali? tak jest?
co do gaznika to znów go przeczysciłem,czyzby znów sie zapchał?,co ciekawe problem z odpaleniem był raczej wtedy kiedy silnik był rozgrzany czyli zaraz po jezdzie..... ale to na poczatku bo już dzisiaj jak przyszłem z rana to tak samo były problemy z odpaleniem na kopke to kopnąłem z 4 razy i nic a rozrusznikiem kręcił i kręciła aż w końcu zapalił ale pózniej mi na moscie zgasł ale moze własnie z powodu paliwa bo za mało......cale szczęscie blisko domu.....
prosze bardzo o pomoc przydałby mi sie do jezdzenia do pracy,niemam kasy na nowego a jutro ide na rozmowe do pracy.....na zobaczenie terenu.......
co do tego jeszcze jest taka opcja,że tam gdzie idzie kabelek do gaznika ten elketryczny czyli tam gdzie się wkłada taką jakby iglice elektryczną,czy jest możliwość,ze ten kabelek coś się w środku mógł wiadomo obruszyć....?bo troszke mi tego kabelka wyszło znaczy gumka mi zeszła ale kabelek to niewiem....ale czy jesli tak,to mógłby też nieodpalać z kopki???bo tak samo niechciał z kopki.......???wiem,że kopka mechanicznie,ale czy ten kabelek ma coś do tego.......?to niewiem.....




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 maja 2016, 17:43 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
mua thaoi pisze:
czyli chodzi ci o ten olej do przełożeń,tak?

Tak, chodzi mi o ten olej.
Cytuj:
jak tak to -pytanie gdzie?
Ale co gdzie? Kupić, wlać?
Cytuj:
2.pytanie mam teraz problem z odpaleniem skutera,może za mało teraz jest benzyny,ale już wczoraj miałem problem dość,może własnie przez ten olej

Cytuj:
a co do benzyny bo już teraz mam tylko w baku z 80 ml a mój ojciec mówi,że sa tam takie zabiezpieczenie/rurki,że jak mało paliwa to nieodpali? tak jest?

To chyba nie wymaga tłumaczenia? Jak już tak kombinujesz to odkręć bak i wylej z niego ten syf, który pozostał na dnie. Twój tato dobrze Ci tłumaczy, do końca nie wyjeździsz paliwa, bo jest to "zabezpieczenie" przed głupotą ludzką, która nie pozwala pociągnąć syfu. 80ml paliwa to trochę więcej, niż znajduje się w komorze pływakowej gaźnika.
Cytuj:
może własnie przez ten olej......do przełożeń,którego może juz niema,czy moze byc tak?
Olej przekładniowy nie ma nic do odpalania.
Cytuj:
3.następna sprawa myslałem,że to przez pasek napędowy,czy moze tak byc bo m.ój ojciec powiedział,ze przez pasek niema problemu z odpalaniem,chyba,że by się zlizgał a co dziwo rozkręciłem i pasek jak nowy ani ztarty ani lużny,a kupiłem nowy pasek,czy to moze byc przez pasek bo i jest słabszy jakiś a słyszałem ze tak sie dzieje przez pasek?

Ojciec Tobie tłumaczy, koledzy na forum tłumaczą, a Ty dalej swoje. Możesz odkręcić wariator, sprzęgło z korektorem, ba nawet odkręcić tylne koło i wybebeszyć całą przekładnie. To nie ma nic do odpalania. Silnik ma odpalić i już.
Cytuj:
co do gaznika to znów go przeczysciłem,czyzby znów sie zapchał?,co ciekawe problem z odpaleniem był raczej wtedy kiedy silnik był rozgrzany czyli zaraz po jezdzie..... ale to na poczatku bo już dzisiaj jak przyszłem z rana to tak samo były problemy z odpaleniem na kopke to kopnąłem z 4 razy i nic a rozrusznikiem kręcił i kręciła aż w końcu zapalił ale pózniej mi na moscie zgasł ale moze własnie z powodu paliwa bo za mało......cale szczęscie blisko domu.....
prosze bardzo o pomoc przydałby mi sie do jezdzenia do pracy,niemam kasy na nowego a jutro ide na rozmowe do pracy.....na zobaczenie terenu.......
co do tego jeszcze jest taka opcja,że tam gdzie idzie kabelek do gaznika ten elketryczny czyli tam gdzie się wkłada taką jakby iglice elektryczną,czy jest możliwość,ze ten kabelek coś się w środku mógł wiadomo obruszyć....?bo troszke mi tego kabelka wyszło znaczy gumka mi zeszła ale kabelek to niewiem....ale czy jesli tak,to mógłby też nieodpalać z kopki???bo tak samo niechciał z kopki.......???wiem,że kopka mechanicznie,ale czy ten kabelek ma coś do tego.......?to niewiem.....



Tutaj wypowiem się w prost. Kup paliwo, bo na 80ml nawet kot nie przebiegnie 100m (bo mu się paliwo skończyło :D ). Wykręć i wyczyść bak, jak nie masz filtra paliwa to załóż. Ten kabelek, o którym piszesz to prawdopodobnie zasilanie automatycznego ssania. Jeżeli widzisz "żyły" na wierzchu to je zaizoluj, byle nie zrobić zwarcia między nimi. Dokładniej pisząc to każdy z przewodów powinien być zaizolowany osobno, inaczej zrobisz zwarcie i w pierwszej kolejności spalisz bezpiecznik.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 maja 2016, 12:39 
*

Rejestracja: 26 kwie 2016, 20:15
Posty: 39
Pojazd: piaggio vespa 2t
odnawiam,czyli co? bo iskra jest w cylindrze czyli co cylinder dobry tak?czy może coś w cylindrze sie popsuło,tak?co sie mogło popsuć oprócz tego co niemaprawa tak jak mówiłeś,czyli wariatora,sprzęgła itd.?
a i co do tego to przeczyscze ten bak bo gaznik juz wyczysciłem tylko jak cos to benzyną z olejem bo niemialem czystej i troche malo było tej benzyny...........ale przeczyscic to przeczysciło chyba tylko tak mówie bo mam już jakieś dziwne fobie na punkcie tego skutera długo niepojezdziłem i tylko z siebie znów zrobiłem gamonia.............




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 73 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy