Dzisiaj jest 24 lis 2024, 3:20



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 221 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Następna
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
Post: 18 lis 2011, 21:21 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2010, 20:25
Posty: 839
Lokalizacja: Rybnik
Pojazd:
Marcin194, a powiedz mi jeszcze jak sprawa odnosi się do regulacji napędu w okresie docierania? Wyregulować go już pod jazdę "ostateczną" czy bardziej lagodnie, tak aby pracował na mniejszych obrotach? Chodzi mi o to że wymieniając caly napęd na nowy, pasek jak i reszta podzespolow muszą się "ulozyc" przez co nie można juz na poczatku idealnie wyregulowac napedu "ostatecznie". Czekam na odpowiedz:)


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 18 lis 2011, 23:31 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
Jak wyregulujesz pod ostateczną nic się złego nie stanie :)




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 lis 2011, 9:49 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lis 2010, 11:49
Posty: 261
Lokalizacja: Staw/Chełm
Pojazd:
Czyli jak te pierwsze trzy odpalania będę robił, to nic nie regulować gaźnika? Ma chodzić i dopiero potem wyregulować, tak ? Bo mi się wydaje, że chociaż trochę trzeba tam pokręcić czy coś, i przez te 20 minut ma chodzić na ssaniu czy bez ?




_________________

KLIKNIJ> Aprilia RX 80/50 MHR by sebastiansxd1 <KLIKNIJ




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 lis 2011, 11:49 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 7:28
Posty: 2771
Lokalizacja: Psary
Pojazd: Air Max System
sebastiansxd1, zostawiasz skuter tak aby nie zgasł. nie musi być gaźnik wyregulowany, najlepiej żeby miał trochę większe te obroty (ale minimalnie, żeby nie były wysokie!), żeby skuter się nie męczył na niskich obrotach. ssanie wyłącz, bo to już będą wyższe obroty. takie między wolnymi, a tymi, co na ssaniu.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 lis 2011, 13:56 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
^DawiD^ pisze:
żeby skuter się nie męczył na niskich obrotach

Na wolnych to on "śpi".

Aby dobrać odpowiednią dyszę wcale nie trzeba nawet się przejechać, to samo z resztą regulacji gaźnika.
Napęd powinien być odpowiednio wyregulowany, nie kombinujemy z "regulacją pod docieranie".
I nie męczcie już postami jak docierać XYZ. Macie 8 stron tematu, masę wypowiedzi a Wam nie chce się nawet tego przeczytać.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki


Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 1:00 przez Booyaka, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 lis 2011, 14:53 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lip 2010, 21:51
Posty: 657
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Alfa Romeo 166 2.4JTDm 230KM
Booyaka, Czytając cały temat rozumiem tak :
Żeliwo docierasz wolniej (mniejsze obroty)
Aluminium docierasz szybciej (mniej km, i wieksze obroty)

Żeby nie zamulić cylindra gazować mu troche...

A jeżeli ja zrobiłem 20km jadąc 30km/h nie ruszałem z max gazu, teraz jak mam 50km przejechane, przycisne mu niekiedy do 55-65km/h i od razu puszczam i sobie jade 45km/h, to robię dobrze ?

Mam dozownik i dolewam 10ml/1l :)




_________________

Moja Aprilia :
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=257155

Moje TGB :
http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.p ... 45#1788945




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 lis 2011, 15:40 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Starasz się po prostu nie męczyć cylindra.
Resztę opisywałem komuś parę postów wyżej.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 lis 2011, 16:25 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 7:28
Posty: 2771
Lokalizacja: Psary
Pojazd: Air Max System
KaaC pisze:
Żeby nie zamulić cylindra gazować mu troche...

50tki nie da rady zamulić :) resztę doczytasz.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lis 2011, 11:07 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lip 2010, 21:51
Posty: 657
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Alfa Romeo 166 2.4JTDm 230KM
to ile km docierać ten seryjny cylinder z nowym tłokiem ? Cylinder po szlifie




_________________

Moja Aprilia :
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=257155

Moje TGB :
http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.p ... 45#1788945




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lis 2011, 15:12 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 maja 2010, 14:41
Posty: 570
Lokalizacja: Radlin
Pojazd: Gilera Runner
500-800KM, im więcej tym lepiej.




_________________

KUPIĘ YASUNI C16 P/G stan bdb


Kontakt: puzon20@gmail.com




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lis 2011, 15:27 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lis 2010, 11:49
Posty: 261
Lokalizacja: Staw/Chełm
Pojazd:
A co ile mam zmieniać tłok km w cylku Hebo Masnton Replica 80 [19km], jak go dobrze dotre? I ile taki cyl wytrzyma [chodzi mi o to kiedy będzie do wyrzucenia, po ilu km]?




_________________

KLIKNIJ> Aprilia RX 80/50 MHR by sebastiansxd1 <KLIKNIJ




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 lis 2011, 22:46 
*

Rejestracja: 15 paź 2010, 13:15
Posty: 162
Lokalizacja: Augustów
Pojazd:
- W żadnym razie podczas docierania nie osiągamy prędkości maksymalnej, staramy się także nie jechać non stop ze stałą prędkością – to prosta metoda do zniszczenia silnika!

- Jeździmy ze zmiennymi prędkościami – najprościej ujmując ma to być naprzemienne przyspieszanie i hamowanie. Z powodu specyfiki skutera (automatyczna “skrzynia”) najlepiej będzie powoli odkręcać gaz aż do osiągnięcia ok 35km/h – max 40km/h (o ile taką prędkość możemy osiągnąć nie trzymając gazu otwartego na maks). Gdy odkręcamy manetkę powoli, prędkość pojazdu rośnie wraz z obrotami, jeżeli natomiast odkręcamy gaz od razu na maksa to obroty też idą od razu na koniec skali – tego unikamy i w żadnym razie nie robimy.

- Jeżeli nasz skuter wyposażony jest w obrotomierz i znamy maksymalne obroty naszego skutera (są podane np. w książce obsługi), to nie przyspieszamy do 35-40km/h tylko do ok 80% obrotów, identycznie powoli odkręcając manetkę gazu.

- Po dojściu do wymienionych 35-40km/h puszczamy gaz (w 4T, w 2T ujmujemy) i zwalniamy do prędkości z jaką skuter nadal jedzie stabilnie, a następnie znowu przyspieszamy.

- Aby silnik się nie przegrzał i nie zatarł robimy przerwy w jeździe. Najlepiej pierwsze 30km rozłożyć na trzy serie po 10km, po każdej silnik powinien ostygnąć.

- Nie docieramy skutera w intensywnym ruchu miejskim z uwagi na zagrożenie potrącenia przez wyprzedzające pojazdy. Wybierajmy mało ruchliwe drogi, uliczki osiedlowe, wiejskie szosy – tam gdzie jest mały ruch i jedźmy przy prawej krawędzi jezdni lub po poboczu, jeśli linie namalowane na jezdni tego nie zabraniają.

- Jako olej najlepiej zastosować mineralny, ewentualnie pół-syntetyk, jakiś ze średniej półki. Z uwagi na właściwości olejów mineralnych najbliższy wymaganiom silnika 4T będzie 15W40, z pół-syntetyków z kolei 10W40. Do silnika skutera można wykorzystać olej samochodowy. W motorowerach ze skrzynią biegów typu Ogar 900 używamy tylko oleju motocyklowego, aby nie ślizgało się sprzęgło.

- Docieranie można uznać za skończone po przejechaniu 1000km. Po tym przebiegu wszystkie elementy silnika powinny być już do siebie dopasowane i gotowe do pracy z pełnym obciążeniem.

źródło: skuterowo.com




_________________

Mój >> BLOG <<
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 lis 2011, 17:05 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
Beznadziejne...

error95 pisze:
Docieranie można uznać za skończone po przejechaniu 1000km.

Zależy od oleju i szlifa.
error95 pisze:
- W żadnym razie podczas docierania nie osiągamy prędkości maksymalnej

To też jest baaardzo naciągane :lol:




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 gru 2011, 0:36 
*

Rejestracja: 15 paź 2010, 13:15
Posty: 162
Lokalizacja: Augustów
Pojazd:
ja to tylko skopiowalem ;))




_________________

Mój >> BLOG <<
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 gru 2011, 9:40 
*

Rejestracja: 20 kwie 2011, 19:44
Posty: 106
Lokalizacja: czarnocin
Pojazd:
a ja mam takie pytanko ile trzeba docierać minarelli horizontal po szlifie tłok meteor szlif 42mm




_________________

megapieniadze.pl.tl
Szybki i łatwy sposób na zarabianie pieniędzy:) http://www.youtube.com/watch?v=n6usPM2i3Xs


...... ZARABIAJ SAM DUŻE PIENIĄDZE I ULEPSZAJ SWOJEGO JEDNOŚLADA :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 gru 2011, 15:42 
**

Rejestracja: 10 lip 2011, 17:23
Posty: 333
Pojazd:
Z artykulem powyzej sie zgadzam, ale co do nie przekraczania 45km/h - Nie zgadzam sie. Wlasnie kilka razy trzeba mu mocniej odkrecic, nawet na maxa.


Ostatnio zmieniony 04 gru 2011, 15:43 przez Powerek, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 gru 2011, 15:57 
Zbanowany

Rejestracja: 10 gru 2010, 22:17
Posty: 1058
Lokalizacja: Wałbrzych
Pojazd:
Ja kupiłem skuter przebieg 20km na 80 przejechane i normalnie koles jeździł nawet 80 ja tak samo docieram ze zmiennymi obrotami i jest ok a docieram tak już trzeci skuter




_________________

LwG




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 gru 2011, 23:10 
*

Rejestracja: 15 paź 2010, 13:15
Posty: 162
Lokalizacja: Augustów
Pojazd:
tomekn112, 200-250 km, ja tez mam taka sytuacje




_________________

Mój >> BLOG <<
Obrazek


Ostatnio zmieniony 11 gru 2011, 19:55 przez error95, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 gru 2011, 13:37 
*

Rejestracja: 06 lis 2010, 17:41
Posty: 91
Lokalizacja: Kraków
Pojazd:
Witam. Posiadam Cylek stage6 streetrace lecz został on zatarty.. bd robił szlif oraz kupował nowy tłok.. ile muszę docierać?




_________________

Greg0016




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 gru 2011, 17:02 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2010, 20:25
Posty: 839
Lokalizacja: Rybnik
Pojazd:
greg0016, ja bym tak do 300km-500km docieral:) Tzn. po 300km bym juz jeżdzil na pelnej;p


Ostatnio zmieniony 05 gru 2011, 17:03 przez navi777, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 221 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy