Dzisiaj jest 30 lis 2024, 2:22



Strefa czasowa UTC+1godz.





Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 111 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 30 sty 2012, 22:43 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 paź 2011, 22:35
Posty: 68
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:
Witam, potrzebuje pomocy przy swojej Aprilli Af1 model Europa, przedstawie sytuacje od początku :
kupiłem go ponad rok temu , pojeździłem przez 2 tygodnie po czym posypała się skrzynia biegów oraz pękła tuleja (nicasil...). Obecnie została założona nowa skrzynia biegów - sprawna w 100% , cylinder przeszedł tulejowanie (wstawiona nowa, stalowa tuleja) , planowanie głowicy oraz szlif tłoka (dla wyrównania powierzchni ). Silnik to RV4.
A teraz do sedna sprawy- motorower bardzo trudno wyregulować,aktualnie dysza 90 w gaźniku mikuni 26mm z dosłownie wklejonym "tjuningowym" filtrem stożkowym (moto kupiłem z jakiejś wioski pod poznaniem ),króciec ssący polini (membrany w dobrym stanie) odpala "na pych" bardzo szybko, jednak na rozrusznik nie daje rady, nie jestem w stanie wyregulować gaźnika (przy okazji ssanie jest uszkodzone - wypadł mechanizm od wibracji silnika... ) Jednym z moich pytań to czy kombinowac z tym gaźnikiem czy od razu kupić inny używany? (JAKI ?? ).
Co zostało w nim zrobione :
-wymieniony zapłon na nowy bo wzbudzał podejrzenia ( magneto popękane i zużyte, puszczały luty kabli na stojanie)
- nowy używany rozrusznik ( w oryginalnym pękła kopułka bendixa)
- nowy akumulator
-regenerowany wał
-nowa świeca dedykowana do tego modelu NGK BR9ES
-nowa fajka
Aprilia paliła z rozrusznika zarówno przed jak i po wymianie tulei oraz rozrusznika, Motorower osiąga prędkość 70/85 km/h (z oryginalną tuleją jechał nie wiele więcej). Aprilia wyprodukowana została w 1992 roku, chłodzona cieczą, wersja Europa - naked.
Jak coś jeszcze mi się przypomni to dopisze.
Mieszkam w Poznaniu wsparcie radą i reką mile widziane :) , bardzo proszę o pomoc. !

http://imageshack.us/photo/my-images/859/img4208wj.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/15/img4209v.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/6/img4211uc.jpg/

Na forum nie używamy czerwonego koloru. Tym razem jest to tylko ostrzeżenie.

/Konrad324


Ostatnio zmieniony 04 lut 2012, 0:49 przez Pisak, łącznie zmieniany 6 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 30 sty 2012, 23:12 
**

Rejestracja: 06 sie 2011, 9:00
Posty: 348
Lokalizacja: Olsztyn
Pojazd:
myślę że gaźnik jest ci ciężko wyregulować ponieważ łapie lewe powietrze przez ten stożek jeśli się nie mylę powinna być guma która uszczelnia to, poczekaj co powiedzą inni




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 sty 2012, 23:23 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 paź 2011, 22:35
Posty: 68
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:
Połączenie filtra z gaźnikiem (klejem epoxydowym - tak mi sie wydaje) wygląda dość szczelnie, ale wszystko jest możliwe. Co sądzisz o wielkości gaźnika oraz dyszy względem pojemności ? Jak szukałem na różnych forach to do 50/70 montowane są gaźniki 19/21 mm z dyszą ok 80 <




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 sty 2012, 23:50 
**

Rejestracja: 06 sie 2011, 9:00
Posty: 348
Lokalizacja: Olsztyn
Pojazd:
hmm gaźnik sporawy trochę ale powinien dać się wyregulować, spróbuj wsadzić mniejszą dyszę. Kup 8mm,7mm i będziesz wiedział. Też miałem podobnie zobacz czy jak palisz go na rozrusznik czy świece zalewa jak tak to masz przyczynę :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 sty 2012, 23:53 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 paź 2011, 22:35
Posty: 68
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:
Na allegro znalazłem najmniejszą 90 ;/ dedykowaną do gaźników mikuni

http://allegro.pl/dysza-glowna-380-110-230-gaznik-mikuni-i2075192716.html


Ostatnio zmieniony 30 sty 2012, 23:54 przez Pisak, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 sty 2012, 23:56 
**

Rejestracja: 06 sie 2011, 9:00
Posty: 348
Lokalizacja: Olsztyn
Pojazd:
idź do sklepu motoryzacyjnego i na pewno będą mieć




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 sty 2012, 23:59 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 paź 2011, 22:35
Posty: 68
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:
Ok, w tygodniu pojade do mielocha i popytam, a może być jakakolwiek dysza pasująca gwintem ? czy muszą być dedykowane


Ostatnio zmieniony 31 sty 2012, 0:01 przez Pisak, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 31 sty 2012, 0:02 
**

Rejestracja: 06 sie 2011, 9:00
Posty: 348
Lokalizacja: Olsztyn
Pojazd:
nie jestem pewien ale wydaję mi się żeby tylko gwintem pasowała, pojedziesz do nich to ci powiedzą




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 31 sty 2012, 0:04 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 paź 2011, 22:35
Posty: 68
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:
Dobra dzięki, napisze jak będe już miał dysze . Prosze również innych o wypowiedzenie sie na temat.
Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony 31 sty 2012, 0:07 przez Pisak, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 31 sty 2012, 8:01 
*

Rejestracja: 07 wrz 2011, 16:26
Posty: 90
Pojazd:
Spróbuj trochę zakleić te filtr żeby dostawał mniej powietrza np. izolacją i wtedy zobacz.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 31 sty 2012, 12:18 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lut 2010, 19:24
Posty: 2341
Pojazd: CBR 600 F3
na moje to ten gaźnik z tą dyszą to dużo za dużo dla niej

załóż normalne phbn 16 z dyszą 100

poza tym jaka kompresja? może przez to szlifowanie tłoka jest za duża tolerancja i nie pompuje ile trzeba




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 31 sty 2012, 15:26 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 maja 2010, 15:46
Posty: 2365
Lokalizacja: Limanowa
Pojazd:
Wydaje mi się ,że za duży gaźnik optymalny byłby 17.5 no i oczywiście komplet dysz do regulacji.




_________________

Obrazek Piszę poprawnie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 31 sty 2012, 19:58 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 paź 2011, 22:35
Posty: 68
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:
marlej, mieloch nie ma dyszy mikuni w ofercie
Freesttyleee, z tym kombinowałem i też tak nie do wyregulowania
seb94, wojak, mechanik który wziął pod swoje skrzydła mój cylinder twierdził że teraz jest nie do zajechania , jak sie poprawi pogoda to pojade do jakiegoś żeby sprawdzić. Wszedłem na allegro i tych phbn jest dość sporawo, podróbki i oryginalne, razem z gaźnikiem musiałbym też króciec wymienić , jesteście mi w stanie podpowiedzieć/zalinkować gaźnik+króciec ? Z tego co widze to z kupnem króćca będzie problem.


Ostatnio zmieniony 31 sty 2012, 20:18 przez Pisak, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 31 sty 2012, 22:26 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 maja 2010, 15:46
Posty: 2365
Lokalizacja: Limanowa
Pojazd:
Pisak, Hmm nie wiem jaki króciec by podszedł do Twojej Af1 musisz poszukać na allegro popytać o rozstaw dziur itp.




_________________

Obrazek Piszę poprawnie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 31 sty 2012, 22:57 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 paź 2011, 22:35
Posty: 68
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:
A mógłbym do obecnego poprostu dać złączke gumową między króćcem a gaźnikiem,jakby przejściówkę -w razie kupna tej 17,5 ? (pytam bo sie nie znam na tym.)


Ostatnio zmieniony 31 sty 2012, 22:59 przez Pisak, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 lut 2012, 15:54 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 maja 2010, 15:46
Posty: 2365
Lokalizacja: Limanowa
Pojazd:
Jak kiedyś spróbowałem dać przejściówkę własnej roboty i moto nie chciało odpalić po założeniu oryginału odpaliło.Wydaje mi się ,że wszystko zależy jak będzie wykonana ta przejściówka czyli jaka będzie teraz długość króćca i jaki będzie schodek na łączeniu króćca z przejściówką.




_________________

Obrazek Piszę poprawnie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 lut 2012, 15:57 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lut 2010, 19:24
Posty: 2341
Pojazd: CBR 600 F3
Zrob taka przelotke z weza od chlodnicy samochodowej byleby miekki byl i skrecisz opaskami i bedzie ok.

Ale koniecznie kompresje sprawdz.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 lut 2012, 16:10 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 paź 2011, 22:35
Posty: 68
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:
ok, to w sobote postaram sie zawitać do mechanika żeby sprawdzić kompresje i dam wam znać na forum.
Pozdro :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 lut 2012, 0:26 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 paź 2011, 22:35
Posty: 68
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:
Niestety nie będę mógł jechać jutro sprawdzić kompresje, musze wpierw odwiedzić wulkanizatora z tylnią oponką...
Jak poradziliście zaczałem się rozglądac za nowym gaźnikiem 17,5 :
http://moto.allegro.pl/gaznik-tec-eco-phbn-17-5mm-minarelli-i2071603070.html
oraz jaki filtr do niego ??




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 lut 2012, 8:02 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 wrz 2011, 23:00
Posty: 131
Pojazd:
tylko seryjny




_________________

limak1808 pisze:
ja bym był na takiego chetny
limak1808 pisze:
bym go
limak1808 pisze:
trzepał




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 111 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy