Dzisiaj jest 02 gru 2024, 13:56



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1051 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 53  Następna
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
Post: 12 sie 2010, 23:07 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Na te obroty przy których teraz masz moc max jest strojony Twój aktualny wydech (pewnie seria), więc spawaka daj na nieco większe, tylko takie, żeby je reszta dała radę wykręcić.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 12 sie 2010, 23:19 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 lip 2008, 15:18
Posty: 252
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Pojazd:
Obroty które wpisujesz w program to obroty przy których wydech uzyskuje maksymalną moc. Jaki jest sens budować wydech strojony na tyle skoro nie osiągniemy takich obrotów ...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 sie 2010, 23:30 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
fiecio93 pisze:
Obroty które wpisujesz w program to obroty przy których wydech uzyskuje maksymalną moc.

Nie da się określić mocy wydechu :wink:
To są obroty przy których występuje rezonans, czyli najlepsze napełnianie cylindra mieszanką. Ma on wtedy najwyższą moc. Dlaczego miałby nie osiągnąć nieco wyższych obrotów niż na serii? Wzrośnie wtedy także moc max, ale straci na elastyczności.


@edit
Marcin194, Wyczytałem, że przy kącie 165 stopni najlepiej dać na 8500rpm




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki


Ostatnio zmieniony 13 sie 2010, 0:03 przez Booyaka, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 sie 2010, 22:57 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
Booyaka pisze:
fiecio93 pisze:
Obroty które wpisujesz w program to obroty przy których wydech uzyskuje maksymalną moc.

Nie da się określić mocy wydechu :wink:
To są obroty przy których występuje rezonans, czyli najlepsze napełnianie cylindra mieszanką. Ma on wtedy najwyższą moc. Dlaczego miałby nie osiągnąć nieco wyższych obrotów niż na serii? Wzrośnie wtedy także moc max, ale straci na elastyczności.


@edit
Marcin194, Wyczytałem, że przy kącie 165 stopni najlepiej dać na 8500rpm
przy 8500 wyszedłby roza skuter o 27 cm tak licząc;) stroje pod 12-13k;) ktos pisal cos o tym ze po co stroic wyżej tłumik niż kręci na serii... Otóż warto zauważyć ze na niektorych wydechach silnik nawet w serii kręci wyższe obroty maksymalne a na jeszcze innych niższe...




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 sie 2010, 21:44 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Marcin194 pisze:
ktos pisal cos o tym ze po co stroic wyżej tłumik niż kręci na serii... Otóż warto zauważyć ze na niektorych wydechach silnik nawet w serii kręci wyższe obroty maksymalne a na jeszcze innych niższe...

Wydech musi być pod cylinder, żeby otrzymać pożądaną poprawę osiągów. Stroi się wyżej niż serię ponieważ miał byś ten sam efekt co na seryjnym tłumiku.

Przy tym Twoim tłumiku pod mniejsze obroty kolanko ma niecałe 20cm. Weź pod uwagę to, że kolankiem będzie musiał być także pierwszy bądź nawet pierwsze dwa stożki i skróci to właśnie wydeszek. Operując zbyt dużymi obrotami w stosunku do parametrów cylindra wychodzi właśnie kosmos. Pamiętaj też, że najlepiej jest podzielić stożki na jak najmniejsze aby kąty zagięcia wydechu pomiędzy stożkami były jak najłagodniejsze.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 sie 2010, 0:05 
*

Rejestracja: 14 lut 2010, 11:58
Posty: 109
Pojazd:
Zauważcie jak się zawijają za cylindrem wydechy ktore są niżej strojone
Przykład - Rka
Obrazek
Widać zawijas na kolanku i dopiero idzie w tył. Właśnie po to żeby wydech 20cm za koło nie wystawał
A jak sie teraz na C16 spojrzy
Obrazek
to idzie bez zadnych zawijasow od razu w tyl. De facto jest dużo prostszy w budowie

Obroty ktore się wpisze w EC są mniej wiecej 500-1000obr/min mniejsze niż max obroty zestawu - taka praktyczna rada z doświadczenia.

Cytuj:
Są to długości i kąty trzech kolejnych stożków po kolanku. Kątów nie radzę zmieniać, jednak długości dla wzglądów estetycznych owszem.

W dwóch zdaniach chcesz byćmoze przyszlym powstalym wydechom że tak to ujmę "obciąć jaja". Po to się te pola da edytować żeby móc to zrobić, ale cięzko z literaturą odnośnie tego bo ile ludzi tyle pomysłow na to.

Co do Cone Layout to problemy z drukowaniem wynikają z zostawienia domyślnych jednostek, trzeba zmienić na milimetry i stopnie.

Cytuj:
Trochę przegrzebałem forum i znalazłem posta, w którym użytkownik napisał, że Dudi już się tym nie zajmuje

Prosilbym żebyście się za mnie nie wypowiadali i nie rozmawiali o mnie w tym temacie.
Cytuj:
Jego wydechy na hamowni wykazały 0,5km wiecej od C16
O ile dobrze pamiętam

Nawet calkiem nieźle pamiętasz, z tym że co warto powiedzieć to dla testów założenie było takie żeby wydechy chodziły na jednakowych obrotach jak Yasuni - chodziło o wyrównanie szans. Także zadanie było dość trudne bo musiałem odczytać ze schematu C16 jego charakterystykę a następnie wstrzelić się z moimi wydechami w te same obroty. Wyszło to całkiem nieźle, moje chodziły odrobinę niżej więc C16 miała na starcie odrobinę przewagi. Wykresy z testów nałożone na siebie na foto, 2ka to Yasiek, pozostałe dwa to moje wydechy. Myśle nad testem w troche wyższej klasie tuningu ale to jeszcze troche potrwa, realnie na przyszly sezon coś powinienem stworzyć.
http://p1.bikepics.com/pics/2010/07/25/ ... 8-full.jpg
Testy przeprowadzone na hamowni u P. Mielocha we współpracy z Kąkolem.
Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 1:00 przez Dudi, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 sie 2010, 20:03 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 mar 2010, 21:11
Posty: 109
Lokalizacja: Skawina
Pojazd:
a ja mam całkiem inny problem. czy może mi ktoś podać link do ściągnięcia tego programu exhaust calculator? rzecz jasna z darmowego serwera. byłbym wdzięczny




_________________

PORÓWNANIE BANKÓW I ICH KREDYTÓW, LOKAT,KONT ITP

Naprawde polecam

http://zlomek102.ebrokerpartner.pl/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 sie 2010, 22:13 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 lip 2008, 15:18
Posty: 252
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Pojazd:
http://fpp.hamradio.si/roost/software/index.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 sie 2010, 23:11 
*

Rejestracja: 09 wrz 2009, 15:33
Posty: 180
Lokalizacja: Reda
Pojazd:
mozecie mi powiedziec jakie wymiary ma cylek stage 6 racing 70ccm do aeroxa bo szukalem juz pow ielu forach i nigdzie nie moge znalezc a nie mam przyzadow zeby to zmierzyc




_________________

http://prizers.pl/?ref=1755




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 sie 2010, 7:35 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 mar 2010, 21:11
Posty: 109
Lokalizacja: Skawina
Pojazd:
dzieki




_________________

PORÓWNANIE BANKÓW I ICH KREDYTÓW, LOKAT,KONT ITP

Naprawde polecam

http://zlomek102.ebrokerpartner.pl/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 sie 2010, 7:47 
*

Rejestracja: 26 lip 2009, 10:08
Posty: 185
Lokalizacja: Pabianice
Pojazd:
sebax94 pisze:
mozecie mi powiedziec jakie wymiary ma cylek stage 6 racing 70ccm do aeroxa bo szukalem juz pow ielu forach i nigdzie nie moge znalezc a nie mam przyzadow zeby to zmierzyc

Jak nie masz przyrządów to jak chcesz zrobić dobry wydech ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 sie 2010, 8:30 
*

Rejestracja: 09 wrz 2009, 15:33
Posty: 180
Lokalizacja: Reda
Pojazd:
chodzilo mi o to ze nie mam tego katomierza zeby pomierzyc te katy w cylku

bo takie jak spawwarka i inne to mam




_________________

http://prizers.pl/?ref=1755




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 sie 2010, 8:53 
*

Rejestracja: 26 lip 2009, 10:08
Posty: 185
Lokalizacja: Pabianice
Pojazd:
To sporo nie kosztuje,a przyda się do innych rzeczy ,wiec lepiej idź kupić :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 sie 2010, 9:04 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
http://www.motor-tech.katowice.pl/techn ... omierz.JPG
Drukowanie tyle kosztuje? :shock: Dasz do laminowania co także wiele nie kosztuje, a na pewno Ci się przyda. Do tego potrzebujesz jeszcze tylko suwmiarki.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 sie 2010, 9:20 
*

Rejestracja: 09 wrz 2009, 15:33
Posty: 180
Lokalizacja: Reda
Pojazd:
no dobra dzieki wam za porade




_________________

http://prizers.pl/?ref=1755




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 sie 2010, 10:05 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 lip 2008, 15:18
Posty: 252
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Pojazd:
Chcesz najprościej ? Drukujesz kątomierz, wycinasz tekturę o tym samym rozmiarze, wszystko obklejasz taśmą przezroczystą. Suwmiarki też nie potrzebujesz, najprostsza linijka wystarczy. :wink:

Ps. Jest UP !


Ostatnio zmieniony 16 sie 2010, 12:59 przez fiecio93, łącznie zmieniany 3 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 sie 2010, 15:39 
*

Rejestracja: 09 wrz 2009, 15:33
Posty: 180
Lokalizacja: Reda
Pojazd:
teraz to mam lipe bo nie mam gdzie rozlozyc skuterka dlatego prosilem o te wymiary ale poczekam do zimy i bd git




_________________

http://prizers.pl/?ref=1755




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 sie 2010, 22:29 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lis 2008, 11:54
Posty: 414
Lokalizacja: Toruń
Pojazd:
Dudi, Mamy rozumieć że Twój wydech nr. 1 okazał się lepszy od zwykłego C16 ? Testowany na Hebo Manston Replica 70cc ? To rewelacja ! Gratuluję !




_________________

Custom Project NRG - MHR Edition
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=14737&postdays=0&postorder=asc&start=0


Ostatnio zmieniony 16 sie 2010, 22:30 przez Repter, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 sie 2010, 11:58 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 wrz 2008, 19:52
Posty: 145
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:
1. Mógłby ktoś podać link do Cone Layout'a?

2. Jak wygiąć rurkę która prowadzi z dyfuzora do silencera? Palnikiem?

3. Mógłby też ktoś podać wymiary dyfuzorów tłumików pokroju Leo ZX, niektórym mogłyby się przydać.




_________________

Obrazek

http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Piaggio/Zip/103307
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Piaggio/Zip/35984




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 sie 2010, 19:27 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 lip 2008, 15:18
Posty: 252
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Pojazd:
1. http://www.brothersoft.com/cone-layout-85539.html
2. można palnikiem, możesz też rurkę pozostawić prostą ...
3. http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.p ... b6bed4d335

UP !

Dzisiaj po 6 godzinnych zmaganiach 70 % wydechu ukończone, została jeszcze końcówka tłumiąca, uchwyt do silnika i do cylindra ;)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Może nie ideał, ale MÓJ :) Jak na złość jeszcze linka od gazu pękła ;/


Ostatnio zmieniony 28 sie 2010, 19:28 przez fiecio93, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1051 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 53  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy