Dzisiaj jest 29 gru 2024, 17:52



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 315 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 16  Następna
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
Post: 28 mar 2011, 21:38 
Zbanowany

Rejestracja: 11 sty 2009, 12:33
Posty: 461
Pojazd:
Założyłem dzisiaj do siebie xenony 10000k- efekt, kosa!!Światła tyle co w dzień.Podpiąłem je pod akumulator i spokojnie mogę mieć je włączone i zarazem odpalać z rozrusznika i nic nie przygasa.Ogólnie jak ktoś się zastanawia to warto zakładać xenony :mrgreen:


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 29 mar 2011, 14:38 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 mar 2010, 19:21
Posty: 529
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd:
Pojeździj trochę to padnie aku ;)
Podłaczyłem je pod prądnicę i robi się stroboskop po podłączeniu mosteka grezta i dławika tyle ze mostek 6V bo innego akurat nie miałem tez stroboskop tylko mruga wolniej. Co założyć aby wyprostować ten prąd?




_________________

http://motoklub.malopolska.pl




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 mar 2011, 16:11 
Zbanowany

Rejestracja: 11 sty 2009, 12:33
Posty: 461
Pojazd:
Się okaże :P




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 mar 2011, 18:13 
**

Rejestracja: 24 wrz 2010, 21:27
Posty: 297
Lokalizacja: Kowalik
Pojazd:
Stunter ,załóż jakąś dużą diodę prostowniczą (15A starczy - lepiej mieć zapas niż za mało). Jeżeli pokaże ci 12V to miałem rację z tymi ładowaniami :D.




_________________

[center]Moje bp:
http://bikepics.com/members/nos2000kowroz/[/center]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 mar 2011, 19:30 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 cze 2009, 18:52
Posty: 219
Lokalizacja: Krzyżkowice
Pojazd:
Stunter pisze:
Podłaczyłem je pod prądnicę i robi się stroboskop po podłączeniu mosteka grezta i dławika tyle ze mostek 6V bo innego akurat nie miałem tez stroboskop tylko mruga wolniej. Co założyć aby wyprostować ten prąd?


Mostek jest na za małe napięcie przy wyższych obrotach może się spalić. A 6v to nie za mało ? Bo mi się wydaje że tak, sprawdź na jakim napięciu pracuje ksonon. A mrugać ci może dlatego że jest dostarczana zbyt mała moc(dodałeś gazu i dalej to samo?)lub jest za duże tętnienie prądu czyli cewka której użyłeś ma za małą indukcyjność lub jest potrzebny dodatkowy układ tzw filtr dolnoprzepustowy.

Random, dioda prostuje przez pół okresu a mostek graetza prostuje przez cały okres. A nie na odwrót.

Tak dla jasności, dławik czyli cewka wygładza nam prąd a kondensator napięcie.


Ostatnio zmieniony 29 mar 2011, 19:31 przez Jurek, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 mar 2011, 19:36 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 mar 2010, 23:04
Posty: 2080
Lokalizacja: Nowa Sól/Wrocław
Pojazd: Kymco Vitality LC
Jurek, ale w skuterze mamy DC więc teoretycznie nawet mostek jest zbędny. Trzeba by zastosować jakąś przetwornicę która podniesie/obniży napięcie do 12V.




_________________

Elektronika do skutera i nie tylko: http://ficu.eu/

NAPRAWIĘ/KUPIĘ uszkodzone liczniki/termometry typu KOSO/S6.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 mar 2011, 19:43 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 mar 2010, 19:21
Posty: 529
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd:
Dodam że przy wolnych obrotach napięcie spada do 8-9V ale xenon ma zakres pracy 9-19V;) Napiszcie mi co zastosować to kupię w elektronicznym i będę próbował;) Jakiś kondensator trzeba?




_________________

http://motoklub.malopolska.pl




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 mar 2011, 20:14 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 cze 2009, 18:52
Posty: 219
Lokalizacja: Krzyżkowice
Pojazd:
ficu, wcześniej pisał że podłączył ksenon bezpośrednio pod prądnicę.
Teoretycznie można przecież podpiąć ksenon bezpośrednio w miejsce dotychczasowej lampy i powinno działać. Jednak nie wiem jaką moc pobiera ksenon a jak jest w układzie. Ktoś tu pisał że ksenon do zapalenia potrzebuje 10,3V i 6A czyli moc jaką pobiera w nadym momencie wynosi 61,8W czyli dosyć dużo biorąc pod uwagę możliwości prądnicy skutera. Przetwornica podwyższa na napięciem, prąd lub obie wartości podnosząc równocześnie moc ponieważ moc to iloczyn napięcia i natężenia.
Stunter pisze:
Dodam że przy wolnych obrotach napięcie spada do 8-9V

Spada prawdopodobnie dlatego że prądnica nie wyrabia.




_________________

Obrazek Piszę poprawnie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 mar 2011, 20:17 
**

Rejestracja: 24 wrz 2010, 21:27
Posty: 297
Lokalizacja: Kowalik
Pojazd:
Ale kiedy się rozgrzeje pobiera około 35w więc tyle samo co żarówka oryginalna (zazwyczaj te 30w na przodzie w skuterze jest)




_________________

[center]Moje bp:
http://bikepics.com/members/nos2000kowroz/[/center]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 mar 2011, 20:22 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 mar 2010, 23:04
Posty: 2080
Lokalizacja: Nowa Sól/Wrocław
Pojazd: Kymco Vitality LC
Ma ktoś taki ksenon na opchnięcie? Bo mnie korci aby zrobić układ który "odpali" ksenon na aku i przełączy go na prądnicę.




_________________

Elektronika do skutera i nie tylko: http://ficu.eu/

NAPRAWIĘ/KUPIĘ uszkodzone liczniki/termometry typu KOSO/S6.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 mar 2011, 20:23 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 cze 2009, 18:52
Posty: 219
Lokalizacja: Krzyżkowice
Pojazd:
Random pisze:
Ale kiedy się rozgrzeje pobiera około 35w więc tyle samo co żarówka oryginalna (zazwyczaj te 30w na przodzie w skuterze jest)

A ile czasu potrzebuje ksenon by się nagrzać ?
35W pobiera jeden ksenon ?




_________________

Obrazek Piszę poprawnie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 mar 2011, 20:24 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 mar 2010, 19:21
Posty: 529
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd:
No ale chodzi o to że u mnie dotychczasowe światła idą z prądnicy normalnie i do xenonu napięcie nie jest stałe i robi się stroboskop. Jak miałem xenon na aku to nie wyrabiało ładownie i się rozładowywał. Teraz chodzi mi o to aby ten prąd który idzie z prądnicy zrobić prądem stałym na którym nie będzie skoków napięcia aby xenon mógł świecić;)
Dane które są na przetwornicy:
ELECTRONIC BALLAST:
V in 9~16V
V norm 13.2V
I norm 3.2A
I in max 6.5A
P out 35W
i jest info: V start 23KV max
Xenon teraz zapala i mruga szybko, jak stroboskop, chodzi o to aby wyprostować to napięcie;)


Ostatnio zmieniony 29 mar 2011, 20:27 przez Stunter, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 mar 2011, 20:32 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 mar 2010, 23:04
Posty: 2080
Lokalizacja: Nowa Sól/Wrocław
Pojazd: Kymco Vitality LC
Napięcie masz proste ale falujące. Chyba najprościej byłoby je ustabilizować. Jakiś 7809 LDO + tranzystor zwiększający prąd maksymalny.
Obrazek




_________________

Elektronika do skutera i nie tylko: http://ficu.eu/

NAPRAWIĘ/KUPIĘ uszkodzone liczniki/termometry typu KOSO/S6.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 mar 2011, 20:33 
*

Rejestracja: 11 cze 2010, 15:26
Posty: 37
Lokalizacja: legnica/londyn
Pojazd:
10k
Obrazek

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 mar 2011, 20:35 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 cze 2009, 18:52
Posty: 219
Lokalizacja: Krzyżkowice
Pojazd:
Czyli potrzebujesz prostownika który podłączysz bezpośrednio do prądnicy który na wyjściu będzie miał napięcie o wartości 9-16V i prąd do 6,5A oraz napięcie i prąd na wyjściu będą wygładzone.




_________________

Obrazek Piszę poprawnie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 mar 2011, 20:36 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 mar 2010, 23:04
Posty: 2080
Lokalizacja: Nowa Sól/Wrocław
Pojazd: Kymco Vitality LC
Jurek, napięcie jako tako uda się ustabilizować ale prądu nie. Im większe obroty tym większy prąd.




_________________

Elektronika do skutera i nie tylko: http://ficu.eu/

NAPRAWIĘ/KUPIĘ uszkodzone liczniki/termometry typu KOSO/S6.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 mar 2011, 20:39 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 mar 2010, 19:21
Posty: 529
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd:
Prąd wydaję mi się że może być większy;) Jak było przy aku to na wolnych było 11,5V a przy wyższych bylo 13,5 i nie zauważałem aby coś się działo z xenon nie przygasał ani nic;)




_________________

http://motoklub.malopolska.pl




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 mar 2011, 20:45 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 cze 2009, 18:52
Posty: 219
Lokalizacja: Krzyżkowice
Pojazd:
Ale napięcie również będzie rosło wraz ze wzrostem obrotów.
Myślę że mostek greatza + stabilizator to było by dobre rozwiązanie.




_________________

Obrazek Piszę poprawnie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 mar 2011, 20:52 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 mar 2010, 19:21
Posty: 529
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd:
To powiedzcie mi konkretnie co i na jakie napiecia kupić, zakupię i będę próbował;)




_________________

http://motoklub.malopolska.pl




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 mar 2011, 21:24 
**

Rejestracja: 24 wrz 2010, 21:27
Posty: 297
Lokalizacja: Kowalik
Pojazd:
Szczerze to nie mam pojęcia ile potrzebuje na rozgrzanie ten xenon. Te 35w jest chyba nawet na przetwornicy napisane. Obstawiam, że jest to przedział pomiędzy 30 a 60s.




_________________

[center]Moje bp:
http://bikepics.com/members/nos2000kowroz/[/center]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 315 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 16  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy