Dzisiaj jest 01 mar 2025, 21:52



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
Post: 11 lut 2012, 18:03 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 mar 2010, 19:06
Posty: 1702
Lokalizacja: Śląsk
Pojazd:
No to wszystko jasne - Juz wiem czemu kiedys serwis mowil, ze brzeczenie z okolich przelozen to w p/g norma. Niedopracowana oska tylnego kola ... No coz, dzieki za pomoc, zamontuje to na nowym lozysku :)


Ostatnio zmieniony 11 lut 2012, 18:04 przez maciek805, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 11 lut 2012, 20:34 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 lut 2011, 18:16
Posty: 583
Pojazd:
Ja brzęczenie zauważyłem dopiero przy przebiegu 28tyś. Wiec zmieniłem wszystkie łożyska i przełożenia (3tryby) na TR ;p




_________________

Obrazek
http://polskajazda.pl/Motocykle/Piaggio/NRG/105979




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 lut 2012, 20:41 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 mar 2010, 19:06
Posty: 1702
Lokalizacja: Śląsk
Pojazd:
Lozyska zmienie, a na tryby nie mam kasy. W sumie po co jak zabki sa idealne ? :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 lut 2012, 20:54 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 lut 2011, 18:16
Posty: 583
Pojazd:
U mnie na wałku sprzęgła jak skut stał na kołach można było spokojnie ruszać dzwonkiem o 1/8 obrotu co było dośc dużym luzem teraz na trybach TR jest luz 1/16 ;p




_________________

Obrazek
http://polskajazda.pl/Motocykle/Piaggio/NRG/105979




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 lut 2012, 20:56 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 mar 2010, 19:06
Posty: 1702
Lokalizacja: Śląsk
Pojazd:
Ja tez idealnych przelozen nie mam :/ Ale jak bedzie kasa to zmieni sie na wiosne :)


Ostatnio zmieniony 11 lut 2012, 20:57 przez maciek805, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 lut 2012, 12:49 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
chips, Twoje przełożenia brzęczały i przestały po napunktowaniu wałka?
Przebarwienie na wałku to raczej zwykła rdza a nie błąd konstrukcyjny. Pod łożysko powierzchnia musi być bardzo gładka.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki


Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 1:00 przez Booyaka, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 lut 2012, 12:52 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 mar 2010, 19:06
Posty: 1702
Lokalizacja: Śląsk
Pojazd:
Booyaka pisze:
Pod łożysko powierzchnia musi być bardzo gładka.
I taka jest. Wymienie same lozyska, a w sezonie wsadze nowe przelozenia ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 lut 2012, 13:29 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 lut 2011, 18:16
Posty: 583
Pojazd:
Booyaka, Napunktowałem tylko dla tego żeby mi ciągle nie wypadało ale to osobna historia....

Booyaka pisze:
Przebarwienie na wałku to raczej zwykła rdza a nie błąd konstrukcyjny. Pod łożysko powierzchnia musi być bardzo gładka.

Tak jak już pisałem wcześniej u mnie przebarwione było tylko ok 1/3 powierzchni. 2/3 jest gładkie od szlifowania. Po rozmowie z kolegą który bawi się w rózne pierdoły w pracy na CNC powiedział że wałek był hartowany i szlifowany. Ale był źle wykonany i po szlifie zostało wgłębienie nie przeszlifowane (ta ciemna plama, po hartowaniu metal staje się ciemniejszy) to tak jak byś chciał jajko przeszlifować. Tam gdzie jest wyżej to się zeszlifuje tam gdzie głębiej to nie. Wiecie OCB??

Na dodatek mierzyłem mikrometrem. Nie chce skłąmać ale miejsce ciemniejsze było bodajrze cieńsze o 0,09mm.

EDIT:
na zdjęciach z pierwszej strony może i rzeczywiscie wyglada to jak rdza. U mnie 2/3 były tak jak tu pod uszczelniacz (jasne wyszlifowane) a 1/3 ciemna tak jak reszta wałka czyli tam gdzie nie jest on szlifowany




_________________

Obrazek
http://polskajazda.pl/Motocykle/Piaggio/NRG/105979


Ostatnio zmieniony 12 lut 2012, 13:34 przez chips, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 lut 2012, 14:56 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Średnio widzę sens wypowiadać się o wykonaniu wałka po przebiegu 28k km. Ja dalej szukam, czego dokładnie winą są brzęczące przełożenia w Piaggio. Wymieniać wszystko to też sposób, ale słaby, chciałbym poznać konkretną przyczynę.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 lut 2012, 15:07 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 mar 2010, 19:06
Posty: 1702
Lokalizacja: Śląsk
Pojazd:
Mi tez brzeczalo, ale przebieg byl konkretny. Z czasem to ucichlo. Byc moze to wina tego walka, nie lozyskowanej pokrywy. Ogolnie zlego wykonania.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 lut 2012, 15:49 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 lut 2011, 18:16
Posty: 583
Pojazd:
Booyaka pisze:
Średnio widzę sens wypowiadać się o wykonaniu wałka po przebiegu 28k km

Teoretycznie nie ma znaczenia jaki przebeg jeśli wąłek siedzi w łożysku. Tu natomiast jest luz wiec to już co innego. To ze jest źle zrobiony to nie wina przebiegu :)

Booyaka pisze:
Ja dalej szukam, czego dokładnie winą są brzęczące przełożenia w Piaggio

Luz na tym wałku sprawia że rozwala się łożysko igiełkowe z drugiej strony. Przy moim przebiegu wymieniłem łożysko kołą przestało brzęczeć ale na chwile. po kilku tyś łozysko się wyrobiło. Po rozebraniu zauważyłem mega luz na igiełce. Nie na boki tylko góra dół. To jest jedna przyczyna. Wałek juz nie jest idelanie prostopadły do środkowego trybu

Zauważyliście że silniki minarelli strasznie gwizdżą przekładniami?? powód? ostatni tryb i ten co go napędza ma ząbki prosto. Co pododuje hałas. U nas ząbki sa lekko pod skosem co ciut wycisza prace przekłądni
foto z allegra przekłądni w mina
http://allegro.pl/przekladnia-przelozen ... 76349.html

Booyaka, Ja tam nie będe się bawił w udowodnienie jaka jest przyczyna ale jak masz czas i ochote i troche $ i umiejętności mogł byś:

- spowodować to by wałek wchodził ciasno w łożysko koła. To chyba podstawa by dalej szukac winy




_________________

Obrazek
http://polskajazda.pl/Motocykle/Piaggio/NRG/105979




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 lut 2012, 15:56 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 paź 2010, 16:24
Posty: 3001
Lokalizacja: Słopnice
Pojazd: nissan
chips pisze:
Zauważyliście że silniki minarelli strasznie gwizdżą przekładniami?


Ja nie zauważyłem.
W minarelli są tylko 2 powody gdy gwiżdżą:
1.łożyska do wymiany
2.brak oleju

Tak to nie piszczą.


Pot zniknie za 5dni
W jakim celu?
Booyaka


Żeby nie robić spamu :wink:


Ostatnio zmieniony 13 lut 2012, 7:23 przez capekpl1, łącznie zmieniany 3 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 lut 2012, 17:05 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Ten tryb się pewnie wyrabia, nie możliwe, żeby większość Piaggio miała tak prostą w usunięciu wadę konstrukcyjną.
Tylko niestety nie mogę wymyślić dlaczego tak się dzieje. Teoretycznie ciężko, aby trybowi było trudniej obrócić się w łożysku niż "na łożysku". Rozmawiałem z takim ogólnym mechanikiem od różnych maszyn i poradził mi, żeby nacynować wałek, tylko twardą cyną i wbić. Podobno super trzyma. Wierzyć mi się nie chciało ale chyba będę próbował.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 lut 2012, 18:49 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 mar 2010, 19:06
Posty: 1702
Lokalizacja: Śląsk
Pojazd:
Booyaka pisze:
nacynować wałek
Mozesz powiedziec cos wiecej w tym kierunku ? :)
EDIT. Ma pewien dylemat. Seryjne przelozenia - 13,33726 obrotow dzwonu na jeden obrot kola. Przy zastosowaniu przelozen pierwotnych top racinga i zostawieniu wtornych - 11,30769

Wiec pytanie - Warto dac przelozenia pierwotne top racinga ( 13/39) do full serii na jasiu r i mutlivarze ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 lut 2012, 19:00 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 lut 2011, 18:16
Posty: 583
Pojazd:
maciek805, nie warto :) u mnie seryjne przełożenia miały ~12,46 a TR IV (przekłądnai kompletna) ma ~10,41 ale zakładam je nie do serii

Booyaka pisze:
Ten tryb się pewnie wyrabia, nie możliwe, żeby większość Piaggio miała tak prostą w usunięciu wadę konstrukcyjną.

Ciężko powiedzieć o wyrobieniu wałak kiedy jest on wyrobiony w taki sposób że cześc jest weższa w jenym miejscu i w tym miejscu matal ma inną strukture i barwe. Moge się mylić ale takie mam zdanie.

capekpl1, Ja zauważyłem jadąc na minarelkach nie słychać ale jadąc za minarelką słychać charakterystyczny dla nich gwizd. Nie piszczenie churgotanie czy stukanie.




_________________

Obrazek
http://polskajazda.pl/Motocykle/Piaggio/NRG/105979


Ostatnio zmieniony 12 lut 2012, 19:01 przez chips, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 lut 2012, 19:23 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 mar 2010, 19:06
Posty: 1702
Lokalizacja: Śląsk
Pojazd:
Ale konkretniej czemu nie warto ? Roznica wydaje mi sie nie byc duza, wiec elastyka i przyspieszenie serii na yasuni r i multivarze nie powinno byc duzo gorsze ? A na trasie wiadomo, ze lepiej.


Ostatnio zmieniony 12 lut 2012, 19:31 przez maciek805, łącznie zmieniany 4 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 lut 2012, 19:49 
**

Rejestracja: 27 mar 2011, 19:30
Posty: 380
Pojazd:
Byłby większy v-max też chętnie dowiedział bym się dlaczego nie warto ....




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 lut 2012, 20:12 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 lut 2011, 18:16
Posty: 583
Pojazd:
Jak masz 70cm to czemu nie... Przy 50cm przyśpieszenie może radykalnie spaść. Moje przełożenia są o 16%dłuzsze. Zdaje mi się że to dośc dużo dla piećdziesiątki. O ile 4t z przełożeniami naraku 10% ledwo ruszały. To nasz o wiele mocniejsze 2t przy przełożeniu +16% mogą po prostu rozpędzać się wolno. A osiągnięty v-max może nawet spaść bo silnik nie bedzie miał siły się wkręci tak wysoko.

Proszę się do mnie odezwać ok kwietnia to powiem jak to wygląda u mnie przy 70cm... Wiadomo zanim zrobie skuter cały zanim dotre to troche minie...
Z resztą założe tamat w testach o tych przełożeniach :)




_________________

Obrazek
http://polskajazda.pl/Motocykle/Piaggio/NRG/105979


Ostatnio zmieniony 12 lut 2012, 20:14 przez chips, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 lut 2012, 20:24 
**

Rejestracja: 27 mar 2011, 19:30
Posty: 380
Pojazd:
no to jeśli by tak przyjąć że na seryjnych przełożeniach skuter leciał v-max 100km/h to na tych +16% ile poleci ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 lut 2012, 20:45 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 mar 2010, 19:06
Posty: 1702
Lokalizacja: Śląsk
Pojazd:
chips pisze:
Moje przełożenia są o 16%dłuzsze
Ale ty masz komplet przelozen wtornych i pierwotnych ! Ja mowie o seryjnych wtornych i o top racinga pierwotnych, a obliczenia masz wyzej. Wiec ?? :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy