Dzisiaj jest 01 mar 2025, 21:01



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 09 lut 2012, 22:34 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 mar 2010, 19:06
Posty: 1702
Lokalizacja: Śląsk
Pojazd:
Czesc. Jest pewien problem, otoz chodzi o wybicie lozyska osi sprzegla ( na ktorej jest sprzeglo ) . Zastanawiam sie jak sie to zabrac, Podgrzewac nie chce, bo wyjdzie walek z lozyskiem, a nie mam odklejacza do sciagania lozysk. Zostaje tylko opcja wybicia tej oski mlotkiem przez kawalek drewienka ? Szczerze mowiac chcialem tego uniknac, dlatego zakladam temat abyscie doradzili cos jeszcze innego :wink:

Z lozyskiem osi tylnego kola problemu nie bedzie, bo oske zdjalem reka, wiec podgrzeje karter i lozysko wyjdzie tylko problem jest wlasnie z lozyskiem na ktorym jest oska :/
Wiec prosilbym o propozycje, pozdrawiam :)


Ostatnio zmieniony 09 lut 2012, 22:36 przez maciek805, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 10 lut 2012, 7:07 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 paź 2010, 16:24
Posty: 3001
Lokalizacja: Słopnice
Pojazd: nissan
maciek805 pisze:
Zostaje tylko opcja wybicia tej oski mlotkiem przez kawalek drewienka


Ja też nie znalazłem innego sposobu:/ Ale teraz się tak zastanawiam i w sumie na prasie hydraulicznej by poszło,musisz spróbować :wink:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 lut 2012, 11:40 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 mar 2010, 19:06
Posty: 1702
Lokalizacja: Śląsk
Pojazd:
capekpl1 pisze:
Ja też nie znalazłem innego sposobu:
Ale jezdzi, wszystko ok, nie skrzywione ? Jesli tak to musze to wybic mlotkiem :wink:


Ostatnio zmieniony 10 lut 2012, 11:40 przez maciek805, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 lut 2012, 11:49 
**

Rejestracja: 27 mar 2011, 19:30
Posty: 380
Pojazd:
Ja też wybijałem ośkę przez kawałek drewienka i nie było żadnego problemu ze sie skrzywiło czy coś ;) Natomiast zastanowił bym się co do oski tylnego koła ponieważ nie powinna ona wyjść ręką(u mnie też wyszło ręką) powinno siedzieć dość ciasno w tym łożysku. Z informacji które uzbierałem do tego momentu to sie nam szykuje ze będziemy miec za niedługo ośkę tylnego koła do wymiany. Ponieważ przez to potem robi się luz na kole(na boki) i jazda nie jest dość przyjemna :/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 lut 2012, 12:24 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 mar 2010, 19:06
Posty: 1702
Lokalizacja: Śląsk
Pojazd:
Ok, teraz zastanawiam sie nad dodatkowymi lozyskami. Chodzi o to, ze walki przelozen sa montowane w sam aluminium ( pokrywe) bez lozysk. Tutaj widze http://www.racing-planet.pl/tuning-skut ... 280192a2cf ze jest tam dodatkowe lozysko igielkowe i kulkowe. Co myslicie aby kupic lozyska i zamotnowac do starej pokrywy ?

Co do tej oski tylnego kola - Tak, wyszlo mi jak pociagnalem reka i sam bylem zdziwiony. Hmmm, bedzie do wymiany ? Moze to kwestia nowego lozyska.


Ostatnio zmieniony 10 lut 2012, 12:26 przez maciek805, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 lut 2012, 13:25 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Jak chcesz włożyć łożyska gdzieś, gdzie nie ma na nie miejsca? Sam się nad tym zastanawiałem, ale przeróbka karteru i pokrywki byłaby pewnie dość kosztowna i mało opłacalna.
U siebie mam problem z hałasującą przekładnią, jednak póki co stawiam na uszkodzenie ośki koła.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 lut 2012, 13:49 
**

Rejestracja: 27 mar 2011, 19:30
Posty: 380
Pojazd:
na moje ośce tylnego koła małe bo małe ale są slady wytarcia. Zobacz jak u ciebie to wygląda




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 lut 2012, 14:16 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 mar 2010, 19:06
Posty: 1702
Lokalizacja: Śląsk
Pojazd:
Dam sobie spokoj z dodatkowymi lozyskami :/
Jedyna rzecz, ktora mnie martwi to ta oska tylnego kola. Tam gdzie pracuje lozysko nie ma sladow wytarcia, ale walek moge wkladac i wyciagac jak chce. Teraz pytanie - Czy oska do wymiany czy to lozysko ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 lut 2012, 14:37 
**

Rejestracja: 27 mar 2011, 19:30
Posty: 380
Pojazd:
wez suwmiarkę i ustaw ja w tym miejscu gdzie nie pracuje łożysko a natomiast pózniej przejedz po całym wałku i zobacz czy w miejscu pracy łożyska jest wężej. tylko nie jestem pewnien czy ten wałek nie jest jakby stożkowaty :/ ale to juz musisz sam obczaić


Ostatnio zmieniony 10 lut 2012, 14:38 przez piokuk10, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 lut 2012, 18:14 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 mar 2010, 19:06
Posty: 1702
Lokalizacja: Śląsk
Pojazd:
Dokonalem tych pomiarow jak chciales, a wiec prosze :

Obrazek Obrazek
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 lut 2012, 18:19 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Zmierz jeszcze łożysko wewnątrz ,stare i nowe,z twoich pomiarów wynika że oś ma już wytarte siedzenie pod łożysko lub mierzysz frez [1 fotka]


Ostatnio zmieniony 10 lut 2012, 18:31 przez n0ooRt, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 lut 2012, 18:28 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 paź 2010, 16:24
Posty: 3001
Lokalizacja: Słopnice
Pojazd: nissan
maciek805, Ale zaraz ty mierzyłeś średnice frezu? :shock:
No to przyciesz wiadomo że jest inny niż tam gdzie łożysko.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 lut 2012, 18:39 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 mar 2010, 19:06
Posty: 1702
Lokalizacja: Śląsk
Pojazd:
capekpl1 No wiec wlasnie, ale piokuk10 chcial, wiec zrobilem ...
Tak sie zdaje, ze mam lozysko nowe w garazu i moge porownac ze starym, ale ciezko to jest wyliczyc z dobra dokladnoscia :/ No nie wiem, macie cos jeszcze do powiedzenia ? Miejsce na walku gdzie pracuje lozysko nie wyglada na przetarte ? Bo moim zdaniem tego przebarwienia byc nie powinno.


Ostatnio zmieniony 10 lut 2012, 18:40 przez maciek805, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 lut 2012, 18:44 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 paź 2010, 16:24
Posty: 3001
Lokalizacja: Słopnice
Pojazd: nissan
maciek805, Ja obstawiam na wałek od przekładni ponieważ kumpel miał bardzo podobny problem F10.Mianowicie wałek od sprzęgła chodził na boki z jakieś 2-4mm.Zaproponowałem mu wymianę łożyska i jak się okazało nie pomogło,dalej jest luz,ale kupił używane przełożenia w z małym przebiegiem i zero luzów :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 lut 2012, 18:45 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 mar 2010, 19:06
Posty: 1702
Lokalizacja: Śląsk
Pojazd:
Ehhh :/ Jak macie jakis fajny link ( na sprzedaz ) z tym walkiem to prosilbym o podrzucenie, aczkolwiek walek sprawdze jeszcze w nowym lozysku, ktore mam.
Dzieki za odpowiedzi.


Ostatnio zmieniony 10 lut 2012, 18:46 przez maciek805, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 lut 2012, 18:46 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
maciek805 pisze:
Tak sie zdaje, ze mam lozysko nowe w garazu i moge porownac ze starym, ale ciezko to jest wyliczyc z dobra dokladnoscia :/ No nie wiem, macie cos jeszcze do powiedzenia ?

Zmierz suwmiarką łożysko w wewnątrz łożyska




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 lut 2012, 23:32 
**

Rejestracja: 27 mar 2011, 19:30
Posty: 380
Pojazd:
Kurde nie pamiętałem jak to dokładnie wyglądało ale widząc na fotce to moja metoda guzik dała, bo tam jest praktycznie tylko miejsce na łozysko :/ i nie ma dalej żeby porównać czy jest wytarte, a frezem według mnie sie sugerować nie można.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 lut 2012, 11:59 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 lut 2011, 18:16
Posty: 583
Pojazd:
To miejsce gdzie siedzi łożysko jest przebarwione nie z powodu wytarcia ;p Nie wiem o co chodziło gościowi który to konstruował ale dął za małą średnice i nie wszystko udąło sie zeszlifowac ;p

Miejsce gdzie siedzi łożysko powinno być zrobione na nadwymiar i zeszlifowane. U mnie 2/3 wałka jest zeszlifowane a 1/3 nie co powoduje ze wałek wpada w łożysko bez oporu. Tak jest w większości p/g Sposobem na powiększenie wymiaru jest chromowanie i szlifowanie ale to kosztuje.

Łożysko wewnątrz ma dokładnie 20mm to znaczy powinno mieć ;p Pasuje sie wałek do łożyska a nie łozysko do wałka więc łozyska mają standardowe wymiary




_________________

Obrazek
http://polskajazda.pl/Motocykle/Piaggio/NRG/105979




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 lut 2012, 16:57 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 mar 2010, 19:06
Posty: 1702
Lokalizacja: Śląsk
Pojazd:
A wiec u mnie wszystko ok i to norma, ze ten walek tak wpada w lozysko ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 lut 2012, 18:00 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 lut 2011, 18:16
Posty: 583
Pojazd:
We wszystkich p/g z jakimi się spotkałem tak było ;/ wpadały same albo trzeba było je lekko popchnąc ;p u siebie wziąłem punktak i zapunktowąłem w 6miejscach i wbiłem w łozysko bo mnie wkurzało że co nie robie przy silniku i zdjętej pokrywce przełożeń to wałek wypadał ;p




_________________

Obrazek
http://polskajazda.pl/Motocykle/Piaggio/NRG/105979




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy