Dzisiaj jest 02 mar 2025, 22:21



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14298 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 502, 503, 504, 505, 506, 507, 508 ... 715  Następna
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
Post: 16 sty 2013, 21:13 
*

Rejestracja: 15 lut 2012, 11:46
Posty: 4
Pojazd:
AviX pisze:
Kamil626 No niestety, ale pudło M43 w E36 jest na łańcuchu więc jesteś niedoinformowany to raz.
Dwa jeżeli uważasz że spalanie silnika benzynowego 1800ccm w e36 na poziomie 10-12L LPG po Warszawie to dużo to chyba nie masz pojęcia o czym piszesz albo wierzysz w bajki o spalaniu 2.5 na poziomie 12L... Dla porównania R6 2.5 M50B25 znajomego poniżej 15L nie schodzi a górna granica jest baaardzo ruchoma od 18 do nawet ponad 20L...
Po trzecie nie napisałem żeby moje dziesięć tysięcy na lpg było tu jakimś wyznacznikiem ale uważam to za spory atut w stosunku do cen innych paliw bo te 10-12L to i tak średnio 30zł za 100km...
A po czwarte, nie kłócę się o to że R4 jest lepsze od R6 bo wcale tak nie jest, z chęcią zamienił bym swój silnik na M50B20.
Ale chciałem uświadomić ludziom ile co kosztuje i nie wmówisz mi że stare R6 jest tanie BO NIE JEST, to moja pierwsza beemka w sensie własności ale nie pierwsza z którą miałem do czynienia bo w rodzinie i wśród znajomych mam wiele osób którzy jeżdżą właśnie samochodami tej marki i powiem Ci że np. nie wierze jeżeli ktoś mi wmawia że przy normalnej (dynamicznej poniekąd) bo taka jest jazda po Warszawie chcąc nie chcąc... Przykładowo E39 3.0D spala mu poniżej 10L... Nie da się realne spalanie to około 12-15L jeżdżąc normalnie czyli jak na te ~200km przystało...
Owszem da się osiągnąć spalanie niższe ale jaka to radość jeździć 6 cylindrową bmką tak jak golfem...

aa no i po piąte nie porównujmy tutaj awaryjności e36 do e39. Bo te dwa modele często służą do różnych celów i są użytkowane przez inne grono osób (czyli jak kto dba tak ma)...

A co do wady fabrycznej silnika M43TUB19 słyszałem tylko plotki, osobiście nie byłem świadkiem ani jednej poważnej awarii tego silnika...
Jeżeli ktoś nie wierzy w moje teorie zapraszam na forum BMW, można poczytać jakie opinie mają te silniki proszę oto link:
http://www.bmw3er.pl/viewtopic.php?p=182312

Pozdrawiam :wink:



W M40 był pasek ;) , nie podałem dokładnego oznaczenia silnika.
Akurat śmigam 2.0 podwójnym vanosem 150 km i mam założoną dobrą instalkę
Pali 12 litrów ,ale jazda zdarza się dosyć często zakręcić wysoko obroty - jazda nie mająca niż wspólnego z ekonomią i do tego dystanse na poziomie do w tym nie gaszę silnika jak stoję na przejeździe kolejowym oraz światła 7 km , na uczelnię . I zawszę tankuje na tej samej stacji i do pełna to sobie za obliczyłem ,ze pali 12 litrów lpg , moim zdaniem to śmieszy wynik w porównaniu do jazdy i jakości jazdy R6 i te sprawy
Oczywista sprawa ,ze lepsze R6 ,ale jak ktoś nie wyrabia z budżetem to i R4 będzie ok , umówmy się ,ze to rewelacja nie będzie ,poprostu dupowoz typowo użytkowy .
Akurat miałem do wyboru moją R6 i R4 1.9 , oczywistą oczywistością jest co wybrałem.
A ja spotkałem się z 3 sztukami 318i E46 ,jak przyjechały z niemiec z panewkami walniętymi , to samo 1.5 dci;p.

3.0D fajny silnik i nie dużo pali ,ale tak jak mówisz czasem i dyche wciągnie , i tak moim zdaniem nie jest zle , ale wybrał bym i tak 2.8 +lpg.

A ta E39 przez ostatnie 200 tyś z 500 tyś była dojedzana przez brata właściciela ,
cytuję"Piotrek nie umiał ruszyć bez pisku , katował ją jak sie da i chodziła nadal "
W tej E39 pierwszy raz jechałem ponad 210 ;p. I wtedy sie zakochałem w tym aucie
Niektóre E36 miały lżej niż ta E39 , ale sprzedali i drugi właściciel podobno jezdzi nią nadal :shock:

A ja zapraszam na BMW-SPORT.PL :P


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 16 sty 2013, 21:43 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lut 2007, 19:25
Posty: 592
Pojazd: E90 w dizlu
Jacek987, Apropo 1.5 dCi K9K to ten silnik w 2002 uzyskał nagordę za najbardziej ekonomiczną jednostkę na świecie. Z resztą przechodził wiele ewolucji i te najnowsze są już praktycznie wolne od wad, jedyną ważną rzeczą jest, aby w wersji 105ps zmieniać olej częściej niż co 30tkm, jeśli chcesz uniknąć problemów z panewkami. Mimo ponad 10 letniej konstrukcji motoru te silniki w testach pod względem spalania wypadają lepiej niż świeże 1.6 tdi. Ludziska z tym silnikiem na trasie potrafią robić wyniki niewiele ponad 3l...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 sty 2013, 22:43 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 sty 2011, 16:23
Posty: 785
Lokalizacja: Rybnik
Pojazd:
czy 1,8/1,8t posiadał dwumasa?




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 sty 2013, 22:47 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lip 2009, 21:19
Posty: 596
Lokalizacja: Long Beach, CA
Pojazd: Z4 E85/530dA E60 M-Tech/Sierra
marcinek, 1.8T posiada, 1.8 nie jestem pewien.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 sty 2013, 22:48 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 sty 2011, 16:23
Posty: 785
Lokalizacja: Rybnik
Pojazd:
Borek96, a był z nim taki sam problem jak czasem wystepuje w 1.9 tdi ?




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 sty 2013, 22:50 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lip 2009, 21:19
Posty: 596
Lokalizacja: Long Beach, CA
Pojazd: Z4 E85/530dA E60 M-Tech/Sierra
marcinek, rzadziej słyszy się o problemach z dwumasem w 1.8T, niższy moment, w innych zakresach obrotowych no i zwykle benzyniaków nie duszą na niskich obrotach.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 sty 2013, 22:54 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 sty 2011, 16:23
Posty: 785
Lokalizacja: Rybnik
Pojazd:
Borek96, no i po dlugich rozważaniach oparłem sie w koncu o ostateczny dylemat 1.8t czy 1.9tdi :mrgreen: ktory z tych tdików był najlepszy ?




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 sty 2013, 22:55 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 lip 2011, 22:49
Posty: 1002
Lokalizacja: Kłodawa
Pojazd: Aprilia Sr + Alfa 146 Ti
marcinek, wg mnie 110




_________________

Ktoś się podszywa pode mnie pod nr gg 41030559!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 sty 2013, 22:57 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lip 2009, 21:19
Posty: 596
Lokalizacja: Long Beach, CA
Pojazd: Z4 E85/530dA E60 M-Tech/Sierra
marcinek, jeśli nie zależy Ci na wyciąganiu mocy 2xx KM to nieśmiertelny AFN/AVG etc, 110 konny na VP37, który przetrwa bombę atomową.




_________________

Obrazek


Ostatnio zmieniony 16 sty 2013, 22:58 przez Borek96, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 sty 2013, 23:00 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 sty 2011, 16:23
Posty: 785
Lokalizacja: Rybnik
Pojazd:
Borek96, to jest pompowtrysk czy pompa wtryskowa ?

dużo mówimy o silnikach a teraz może jakieś wskazówki jak dobrze przed kupnem sprawdzić dizelka ? jakies proste sposoby ?




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 sty 2013, 23:02 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lip 2009, 21:19
Posty: 596
Lokalizacja: Long Beach, CA
Pojazd: Z4 E85/530dA E60 M-Tech/Sierra
marcinek, VP37 - pompa wtryskowa. Zabrać ze sobą komputer z zainstalowanym VAGiem, kabelek OBDII, sprawdzić błędy, parametry.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 sty 2013, 23:12 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 sty 2011, 16:23
Posty: 785
Lokalizacja: Rybnik
Pojazd:
Borek96, dzieki za wszelką pomoc. na pewno jeśli stwierdze ze auto jest godne kupna i tak pojade w miejsce gdzie dokładnie mi je przejrzą. zobaczymy co to będzie :) :D




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 sty 2013, 23:16 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 maja 2010, 13:56
Posty: 90
Lokalizacja: Puławy
Pojazd:
marcinek, no to powodzenia w kupowaniu, obyś szybko trafił :wink:
nie jestem jakoś za 1.9tdi ale tak rozważając za i przeciw to wcale to nie głupi pomysł :roll:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 sty 2013, 23:49 
***

Rejestracja: 02 lut 2010, 20:57
Posty: 1126
Lokalizacja: WLKP
Pojazd: Coś co ma 4 kółka..
Wtrącając swoje "3 grosze", zwykłe 1.8 nie ma dwumasu ;)
A diesla przy obecnej pogodzie można wytestować np. ile razy bd musiał podgrzać świece aby zapalił. Oczywiście mowa o zimnym silniku. Jak po pierwszym grzaniu załapie to już duży plus. Dodatkowo sprawdź czy nie będzie jakichś wibracji na pedale sprzęgła no i zaiste jak motor pracuje, ogólna charakterystyka.


Ostatnio zmieniony 16 sty 2013, 23:52 przez Darex, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 sty 2013, 23:59 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 sty 2011, 16:23
Posty: 785
Lokalizacja: Rybnik
Pojazd:
Darex, co mi sie jeszcze przypomnialo . jak myslicie lepiej testowac te auta ktore sa w polsce juz od kilku lat czy takie z niemcowni jeszcze na zagromanicznych blachach ? bo szczerze nie wiem. jechalem kilkoma polskimi a3 i wszystkie jakos tak dziwnie pukały. pewnego razu sie wybralem do komisu i niby swierzo sprowadzone nawet mnie zadziwilo zawieszenie było swietne. co o ty mam myslec?




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 sty 2013, 0:16 
***

Rejestracja: 02 lut 2010, 20:57
Posty: 1126
Lokalizacja: WLKP
Pojazd: Coś co ma 4 kółka..
No wiadomo, że w Polsce drogi mamy do dupy, więc i wszystkie elementy zawieszenia padają szybciej, ale jakieś tuleje wahaczy/tylnej belki/gumy stabilizatora/końcówki drążków to nie są duże koszta.
Ale wiadomo, że z Niemcowni są zazwyczaj zadbane i mniej "wybite" choć nie zawsze ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 sty 2013, 0:18 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 sty 2011, 16:23
Posty: 785
Lokalizacja: Rybnik
Pojazd:
Darex pisze:
Ale wiadomo, że z Niemcowni są zazwyczaj zadbane i mniej "wybite" choć nie zawsze ;)


wlasnie tego sie tyczylo to cale moje pytanie ..czy te auta są coś warte a może samemu pojechac ? mam tam rodzine..




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 sty 2013, 0:21 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 sie 2010, 13:25
Posty: 0
Lokalizacja: WLKP
Pojazd:
Ja mam auto od niemca i jestem zadowolony :wink:




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 sty 2013, 0:27 
***

Rejestracja: 02 lut 2010, 20:57
Posty: 1126
Lokalizacja: WLKP
Pojazd: Coś co ma 4 kółka..
marcinek, jeżeli masz tam familę to warto samemu spróbować coś poszukać.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 sty 2013, 8:03 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 cze 2009, 18:35
Posty: 63
Lokalizacja: rbn
Pojazd:
mati590, ta wersja którą ja śmigam to bodajże ma 85km :< latem w 4 osoby bez zająknięcia do 180km/h dochodziła, a przy obecnej temp. miała problem w 2 os. do 160km/h dobić ( gwoli ścisłości 157km/h i w sumie za bardzo więcej nie chciała :shock: )

Podobno od nowości męczy ją taka przypadłość :?

Heh przy 90km/h chwilowe spalanie utrzymuje się na poziomie 4,5l , a znowu przy 120-130 już nawet 8,5-9l :shock: - ale podsumowując i tak jest bardzo oszczędny

PS: To jest autko służbowe , więc nikt o to zbytnio nie dba , tym bardziej ,że za 30-40kkm ma być zmiana samochodu na nowy :wink:




_________________

Obrazek
Obrazek


Ostatnio zmieniony 17 sty 2013, 8:04 przez Jacek987, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14298 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 502, 503, 504, 505, 506, 507, 508 ... 715  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy