Dzisiaj jest 14 lis 2024, 18:57



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 159 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
Post: 18 mar 2009, 0:41 
*

Rejestracja: 17 sty 2007, 1:47
Posty: 18
Lokalizacja: stolica
Pojazd:
przemas22 pisze:
Kymco B&W nie ma takiego samego silnika jak People. Wymiana cylindra na 70cm i zostawienie fabrycznego odblokowanego silnika to śmieszny pomysł. Moc cylindra jest dławiona i nie jest osiagana pełna moc.


Przepraszam za pomyłkę z silnikiem.

Natomiast co do sensowności wymiany cylindra przy seryjnej ale odblokowanej "reszcie", założyłem, że baraqs zadał pytanie czy opłacało się wydać 500pln na:

-Malossi Multivar 2000 [M519988]
-Sprzegło sportowe Naraku [Black Edition] 107 mm [NK950.01]
-Zestaw rolek testowych Polini 16x13 (5,6;6,3;6,6;7,7g) [P13890]

Do tego trzeba dodać wydech za kilkaset pln, żeby cała operacja przyniosła oczekiwany efekt.

Tańszym i skuteczniejszym rozwiązaniem będzie seria na cylindrze 70, wprawdzie będzie on zdławiony, ale skuter i tak będzię miał dobry zryw, będzię dużo szybszy od serii, a nie wiele głośniejszy i z wyglądu oryginalny dla panów w mundurkach.
Każdy z elementów (wario, sprzęgło wydech) daje poprawę pod warunkiem poprawnego zestrojenia, ale jest to pracochłonne, co można przeczytać powyżej. Cylinder daje od razu większą moc silnika. Wystarczy odblokować wydech i dać odp. większą dyszę do gaźnika. Ja kupiłem Malossi Sport za 600pln i do tego dyszę za kilka pln, tłumik wyspawał tłumikarz za 40pln + puszka lakieru żaroodpornego. Zmieściłem się w 700pln, skuter nie wiem ile jedzie max, bo "licznik się kończy", ruszanie ze świateł i "wymijanie L-ek" czysta przyjemność.

Takie praktyczne podejście do tematu. Poprzedni skuter robiłem tak ja Wy (www.keewayhuragan.cba.pl).




_________________

OBECNIE:
KYMCO Bet&Win + Malossi Sport70

Docieranie wymaga cierpliwości...


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 18 mar 2009, 6:19 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 mar 2005, 2:07
Posty: 237
Lokalizacja: Włocławek
Pojazd:
Wymiana seryjnego cylinda z przebiegiem jak u baraqs to dla mnie marnotrawstwo :razz: Zreszta nikt długo nie wytrzyma z zablokoana 70tka. Czyli bedzie go kusiło wyzwolenie wiekszej mocy, naprawa i wymiana tłumika wario i reszty




_________________

Kymco ZX50 Yasuni & Polini
http://kymco.vgh.pltv


Ostatnio zmieniony 07 lis 2013, 15:18 przez przemas22, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 mar 2009, 22:31 
*

Rejestracja: 17 sty 2007, 1:47
Posty: 18
Lokalizacja: stolica
Pojazd:
przemas22 pisze:
Wymiana seryjnego cylinda z przebiegiem jak u baraqs to dla mnie marnotrawstwo


Chyba coś przeoczyłem, ale czy wymiana wariatora albo sprzęgła z przebiegiem jak u baraqs to nie jest w/g Ciebie marnotrawstwo?

przemas22 pisze:
Zreszta nikt długo nie wytrzyma z zablokoana 70tka. Czyli bedzie go kusiło wyzwolenie wiekszej mocy wymiana tłumika wario i reszty


... i jeszcze instalacja podtlenku azotu i skrzydeł.

Nie dajmy się zwariować, założeniem było podrasować fabryczny skuter żeby był praktyczniejszy w codziennym użytkowaniu, a nie siedzieć wciąż w warsztacie i walczyć o każdy Km/h.




_________________

OBECNIE:
KYMCO Bet&Win + Malossi Sport70

Docieranie wymaga cierpliwości...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 mar 2009, 22:39 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 mar 2005, 2:07
Posty: 237
Lokalizacja: Włocławek
Pojazd:
Koszty cylindra troche większe jak wario. Jazda z ziemniakiem w rurze nie dla mnie . Dla mnie zwariował ktos kto meczy sport cylek na seryjnej rurze. A kolega jak widze plany ma ambitne




_________________

Kymco ZX50 Yasuni & Polini
http://kymco.vgh.pltv




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 mar 2009, 22:52 
*

Rejestracja: 17 sty 2007, 1:47
Posty: 18
Lokalizacja: stolica
Pojazd:
Koszt cylindra mniejszy od wario + sprzęgło + wydech, a efekt jest, szafę zamyka bez problemu! Choć zdławiony - zgadzam się - ale np. łożyska nie polecą tak szybko.




_________________

OBECNIE:
KYMCO Bet&Win + Malossi Sport70

Docieranie wymaga cierpliwości...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 mar 2009, 6:57 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sty 2009, 16:51
Posty: 131
Lokalizacja: Białystok
Pojazd:
Panowie a co powiecie o tym KLIK-Cylinder Hebo [Manston Replica] 70ccm AC, myślę że będzie miał lepsze chłodzenie, bo to przecież aluminium, no i to klasa racing.


Ostatnio zmieniony 19 mar 2009, 6:57 przez baraqs, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 mar 2009, 9:25 
*

Rejestracja: 14 mar 2009, 9:20
Posty: 7
Pojazd:
Ja bym na twoim miejscu brał sporta. Kupisz taki cylek jak podałeś wyżej to Ci będzie łykał z 7-8l czyli więcej niż przeciętny samochód. Po 2 będziesz musiał wymienić wał, łożyska itd, po 3 co kilka tyś łożyska do wymiany tak samo wał. Ja bym na twoim miejscu wsadził sporta i tyle.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 mar 2009, 14:25 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 maja 2008, 23:20
Posty: 1644
Lokalizacja: Szamotuły
Pojazd:
Jasne, wymiana wału i łożysk co kilka tyś... Zastanów się co piszesz. Co do cylindra lepiej weź sporta, nie wkręcaj się w racing, bo i tak nie wyciągniesz z niego całej mocy na tym wydechu, wario itp... DO tego trzeba mieć gaźnik min. 19mm...Wg mnie to nie ma sensu w tym wypadku.




_________________

VW Golf II by jasiu226

Obrazek

Obrazek

ObrazekPiszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 mar 2009, 15:38 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sty 2009, 16:51
Posty: 131
Lokalizacja: Białystok
Pojazd:
OK, inwestuję w sport, też tak myślałem, ale wolałem zapytać się tak dla pewności.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 mar 2009, 18:13 
*

Rejestracja: 14 mar 2009, 9:20
Posty: 7
Pojazd:
jasiu226 pisze:
Jasne, wymiana wału i łożysk co kilka tyś... Zastanów się co piszesz. Co do cylindra lepiej weź sporta, nie wkręcaj się w racing, bo i tak nie wyciągniesz z niego całej mocy na tym wydechu, wario itp... DO tego trzeba mieć gaźnik min. 19mm...Wg mnie to nie ma sensu w tym wypadku.


Miałem Racinga i wiem jak z nim jest. Więc się nie udzielaj no chyba, że lubisz pisać głupoty.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 mar 2009, 18:34 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 mar 2005, 2:07
Posty: 237
Lokalizacja: Włocławek
Pojazd:
Wymina wałui łozysk owszem na wzmacniane razem z cylkiem i potem spokój bez przesady. Ale i tak do twojej jazdy miejskiej tylko sport. racing to inne obrooty i koszty utrzymania bezsensowna sprawa w twoim przypadku




_________________

Kymco ZX50 Yasuni & Polini
http://kymco.vgh.pltv




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 mar 2009, 19:27 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sty 2009, 16:51
Posty: 131
Lokalizacja: Białystok
Pojazd:
Nie kłóćcie się Panowie :mrgreen:
Zdecydowałem się na sport, tylko szkoda, że to nie aluminium a żeliwo, zawsze to lepsze chłodzenie, zresztą do mojego skutera jest naprawdę mało części racing-owych, a mi chodziło jedynie o ten materiał z którego cylinder jest wykonany, no i cena ta sama.
Ważne, żeby w eksploatacji był tani, bo to dla mnie najważniejsze, ale zanim kupię cylinder, to muszę sprzedać rower kupiony rok temu za 2800zł, macie pojęcie?
Jak już rowerek opędzluję, to od razu kupuję cylinder i gaźnik.

Dodano:
Panowie, a czy duża będzie różnica, jeżeli zamiast powiedzmy tego cylindra Malossi, kupię ten Klik Airsal 70cc
Różnica w cenie to aż 214zł, warto dopłacić do Malossi, czy Airasal to też dobry sprzęt, o podobnych osiągach?


Ostatnio zmieniony 19 mar 2009, 19:52 przez baraqs, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 mar 2009, 2:16 
*

Rejestracja: 17 sty 2007, 1:47
Posty: 18
Lokalizacja: stolica
Pojazd:
Cylinder żeliwny trudniej zepsuć, jak Ci się przegrzeje (chłodzony powietrzem!) to w alu może się zniszczyć powłoka z niclasilu, w żeliwie czasem przy przegrzaniu potrafią się rozhartować pierścienie (pomijam przypadek ekstremalny - zatarcie), tracisz kompresję, ale naprawa jest niedroga. Polecam żeliwo: Metrakit HM 70 sport albo Malossi Sport 70, oba miałem. Warto wtedy wymontować dozownik oleju i lać olej do benzyny w proporcjach zalecanych przez producenta cylindra. Absolutnie nie wolno kupować cylindrów Naraku i Power Force mimo że kuszą ceną. Miałem jednego w ręku, jakość - szkoda gadać. Airsal podobno niezły, rozmawiałem o nim kiedyś z mechanikiem od importera Kymco, polecał.




_________________

OBECNIE:
KYMCO Bet&Win + Malossi Sport70

Docieranie wymaga cierpliwości...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 mar 2009, 5:20 
***

Rejestracja: 02 paź 2008, 20:12
Posty: 564
Pojazd:
keewayhuragan pisze:
Absolutnie nie wolno kupować cylindrów Naraku i Power Force


Ale ten power Force wcale nie jest zły .. ja go miałem w swoim hurricanie i bardzo dobrze się sprawował :) osiągi były dobre ale jakościowo to nie wiem ale wydaje mi się że nie jest zły wcale.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 mar 2009, 20:11 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sty 2009, 16:51
Posty: 131
Lokalizacja: Białystok
Pojazd:
No dobra, a często zdarzają się przypadki zatkania przewodu dozujacego olej?
Piszesz, że warto taki dozownik wymontować, ale czy warto?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 mar 2009, 20:18 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 mar 2005, 2:07
Posty: 237
Lokalizacja: Włocławek
Pojazd:
Sprawa wyglada tak, że jak nie wymontujesz to i tak zalecane dolewanie oleju do baku. Aby uzyskać 1:40 zamiast 1: 50




_________________

Kymco ZX50 Yasuni & Polini
http://kymco.vgh.pltv




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 mar 2009, 20:20 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sty 2009, 16:51
Posty: 131
Lokalizacja: Białystok
Pojazd:
No to już wolę wymontować :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 mar 2009, 10:38 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 paź 2008, 19:28
Posty: 100
Pojazd:
baraqs pisze:
Dodano:
Panowie, a czy duża będzie różnica, jeżeli zamiast powiedzmy tego cylindra Malossi, kupię ten Klik Airsal 70cc
Różnica w cenie to aż 214zł, warto dopłacić do Malossi, czy Airasal to też dobry sprzęt, o podobnych osiągach?


Kolega ma ten cylinder w kymco vitality i powiem Ci, że daje rade. Przy seryjnym wydechu i z multivarem jedzie jakieś 85 i ma przyśpieszenie dużo lepsze niż kymco vitality drugiego kolegi, który ma multivara i tecnigasa rs II. Jest bardzo dobrze wykonany, nie ma żadnych wad odlewniczych itp. Na aluminiowym cylindrze przy stosowaniu dobrego oleju i odpowiedniej regulacji gaźnika zrobisz tylesamo lub więcej niż na żeliwie, a jak zacznie tracić kompresje można zastosować tłok o innej selekcji i dalej jeździć.




_________________

Derbi Senda 70 (Mk)
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=14936




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 mar 2009, 15:28 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sty 2009, 16:51
Posty: 131
Lokalizacja: Białystok
Pojazd:
No ja potrzebuję najlepszego sprzętu, wysokiej klasy, a więc chyba jednak Malossi, chociaż to jeszcze nie zaklepane, może do czasu zakupu coś wyskoczy nowego?
W każdym bądź razie mam już tuningowany skuter, nowe sprzęgło, vario, sprężyna centralna, jeżeli teraz jedzie 80km/h, to po zmianie cylindra i gaźnika, musi przynajmniej bujać się w okolicach 100km/h, inaczej to nie ma sensu.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 mar 2009, 19:21 
***

Rejestracja: 02 paź 2008, 20:12
Posty: 564
Pojazd:
Pomyśl nad cylkiem metrakt Hand Made 70 bo to by był dobry wybór




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 159 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy