Dzisiaj jest 11 lis 2024, 11:23



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 257 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 04 maja 2010, 22:02 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2009, 22:08
Posty: 357
Lokalizacja: Wrocław/Poznań
Pojazd:
WYMIANA ŁOŻYSK, WAŁU by Gibon_f12

Obrazek
Dziś postaram się wyjaśnić jak wymienić wał,łożyska w silniku jakim jest minarelli horizontal.

PAMIĘTAJ!
By dobrze przeprowadzić wymianę wału, łożysk należy zachować porządek i robić wszystko ostrożnie i z wielką uwagą.

Więc zacznijmy na początek musimy przygotować sobie:

-Imbus 5
-Benzyna ekstrakcyjna
-Klucz 17
-Blokada wariatora
-Suszarka, opalarka lub inne narzędzie do podgrzania karterów
-Gumowy młotek
-Opalarka lub inne narzędzie do podgrzania karterów



*Dobre chęci i troszkę umiejętności :)

1. Aby zabrać się za wymianę wału w pierwszej kolejności musimy odkręcić i wyciągnąć silnik. By silnik mógł zostać wyciągnięty z ramy musimy odkręcić:
-amortyzator
-kołyskę silnika
-odłączyć wszelakie kable od silnika (rozrusznik, zapłon, ssanie od gaźnika)

2. Gdy mamy już silnik na stole zajmujemy się demontowaniem nast. części:
-cylindra *instrukcja w "Zrób to sam"
-pokrywy przekładni (mocowana na śruby imbusowe)
-gaźnika (wciskany do króćca)
-króćca (cztery śruby imbusowe)
-wariatora (jedna śruba)
-pompę wody (trzy śruby imbusowe). Po ściągnięciu ukazuje nam się taki widok:

-magneto (należy ściągnąć specjalnym ściągaczem, lub wykonać "domowy ściągacz magneta")
Obrazek


ŚCIĄGACZ:
Obrazek

-zapłon (dwie śruby imbusowe)
Obrazek


3. Gdy wykonaliśmy powyższe czynności musimy okręcić 6 śrub łączących kartery oraz ściągnąć segery zabezpieczające simeringi i już możemy przejść do etapu kolejnego.

4.Rozpoławiamy kartery, zazwyczaj jest to uciążliwe gdyż wszystko twardo się trzyma, najlepiej jest użyć specjalnego ściągacza lecz ja nie posiadałem.
Pamiętaj! By nie próbować rozpoławiać poprzez wbijanie śrubokręta pomiędzy łączenie gdyż prowadzi to do zniszczenia karterów.
W domowych warunkach najlepiej jest obrócić kartery stroną magneta w dół i uderzać gumowym młotkiem lub poprzez kawałek drewna z wyczuciem w wał.

5.Po rozpołowieniu karterów wybijamy stare łożyska i uszczelniacze. Następnie wszystko dokładnie czyścimy benzyną ekstrakcyjną, polecam ten środek gdyż szybko odparowuje oraz doskonale czyści kartery z "brudu" jaki się na niósł przez czas użytkowania motoru.

Naszym oczom powinien się ukazać taki widok:
Obrazek

Można też wykonać flow karterów czyli usunięcie niedoskonałości oraz "polerka" komory korbowej co przełącza się na lepszy przepływ mieszanki.
Obrazek

6.Gdy mamy już wyczyszczone i przygotowane kartery możemy zabrać się za zebranie potrzebnych nam części. Potrzebujemy:

-wał
-6 śrub
-uszczelka lub silikon
-łożyska
-uszczelniacze
-gumowy młotek
-Opalarka lub inne narzędzie do podgrzania karterów

*Dobrze jest wcześniej włożyć wał, łożyska (ok.2h) do zamrażarki co ułatwi nam włożenie.
Obrazek

7. W pierwszej kolejności dokładnie, po raz kolejny sprawdzamy czy nie zapomnieliśmy o czymś. Gdy mamy już wszystko zabieramy się do pracy.

W pierwszej kolejności zabieramy się za montaż łożysk (PAMIĘTAJ BY NIE DOSTAŁ SIĘ TAM BRUD, KTÓRY MOŻE DOPROWADZIĆ DO ZNISZCZENIA ŁOŻYSKA!)

-Rozgrzewamy karter, najlepszym narzędziem do tego jest opalarka lecz w wielu przypadkach jest to zwykła kuchenka gazowa lub suszarka.

-Gdy wszystko jest już podgrzane ostrożnie i powoli wkładamy wcześniej zmrożone łożyska (powinny wejść bez większego problemu) ewentualnie dobijamy lekko.
Obrazek

8. Jeżeli zamontowaliśmy już pomyślnie łożyska możemy zabrać się za montaż wału korbowego.

Pamiętaj! By ułatwić sobie pracę najlepiej jest zamontować lewy(większy) karter do stołu etc. by był umocowany i nie latał nam po stole. Wał wkładamy najpierw w lewy karter!!

Krążą pogłoski, że można podgrzać łożyska, lecz ja nie stosowałem tej metody.

-Gdy już wał siedzi w łożysku dobijamy lekko gumowym młotkiem
Obrazek

9. Po wykonaniu wcześniej opisanej czynności możemy zabrać się za naniesienie silikonu bądź uszczelki (ja wybrałem montaż uszczelki gdyż zdarzył mi się przypadek, że silikon został wydmuchany).
Gdy już uszczelka jest założona, silikon naniesiony bierzemy prawy karter(mniejszy) w rękę i nakładamy na wał, staramy się to robić bardzo ostrożnie by krzywo nie włożyć. W razie problemu z dojściem karteru dobijamy go lekko z wyczuciem gumowym młotkiem lub poprzez deskę.
Następnie skręcamy śrubkami, pamiętaj by zakręcać na krzyż!
Obrazek

***Po złożeniu należy odprężyć łożyska uderzając gumowym młotkiem w końce wału na przemian (raz od strony wariatora, raz od strony magneta)
Czynność powtórzyć dwa razy.

10.Składamy wszystko odwrotnie do kolejności rozkładania.
Obrazek

W razie popełnienia błędu proszę o poprawienie.

Autor tekstu nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia powstałe w wyniku przeprowadzenia wyżej opisanej czynności. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, powielanie i wykorzystywanie części lub całości informacji, zdjęć, grafik, kodów html i innych zawartych na stronie www.forum.mieloch.pl formie elektronicznej lub jakiejkolwiek innej bez zgody autora zabronione.




_________________

"Nie sprzęt a technika zrobi z Ciebie zawodnika"
Obrazek


Ostatnio zmieniony 06 maja 2010, 18:04 przez Gibon_F12, łącznie zmieniany 4 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 04 maja 2010, 22:32 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 wrz 2007, 20:36
Posty: 1746
Pojazd: AR 159
Brawo, tego nam brakowało tutaj!
Dzięki ;)




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 maja 2010, 23:12 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lut 2008, 23:44
Posty: 109
Lokalizacja: brać kasę na tuning?
Pojazd:
Dobry artykuł ;) Warto dodać że magneto jest na stożku :P trzeba mieć ściągacz magneta albo kawałek płaskownika i trochę chęci. Ja zrobiłem taki ściągacz w 5 min, na środku 1 duża sruba i 3 małe tak że pasują w piny od pompy wody :)




_________________

Wykonam Crash-Pady na zamówienie!
Tanio!

Za duży obrazek.
Kąkol




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 maja 2010, 9:05 
*

Rejestracja: 11 cze 2008, 19:35
Posty: 83
Pojazd:
Tutaj nie masz flow, jedynie wypolerowana skrzynia korbowa.
Zapomniałeś dodać, że wał należy wyśrodkować.
Tak to artykuł ok.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 maja 2010, 17:22 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 mar 2010, 23:26
Posty: 331
Lokalizacja: Rybnik
Pojazd:
Bardzo przydatny poradnik. A gdzie się daje takie te czarne gumki, to sie chyba uszczelniacze nazywa ;P




_________________

Benelli 49x 70cc... Evo.
Malowanie, tuning, serwis




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 maja 2010, 17:39 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2009, 22:08
Posty: 357
Lokalizacja: Wrocław/Poznań
Pojazd:
Z tego co mi wiadomo to:
FLOW- jest to polerka skrzyni korbowej
PORTING-poszerzanie, modyfikowanie skrzyni korbowej, cylindra etc.

Jeśli się mylę proszę mnie poprawić :lol:




_________________

"Nie sprzęt a technika zrobi z Ciebie zawodnika"
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 maja 2010, 17:45 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2010, 13:02
Posty: 275
Lokalizacja: Debe wielkie
Pojazd:
Gibon_F12 Poradnik fajny a poza tym to gratuluje wyboru łożysk skf najlepsza firma nie zamienił bym ich na żadne inne posrebrzane hebo i inne gówna




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 maja 2010, 22:21 
*

Rejestracja: 28 lut 2010, 16:08
Posty: 86
Lokalizacja: Wasilków
Pojazd:
A pomyśleć, że kupiłeś te łożyska ode mnie :P No poradnik pierwsza klasa.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 maja 2010, 22:31 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2009, 22:08
Posty: 357
Lokalizacja: Wrocław/Poznań
Pojazd:
ErA,
Tak od Ciebie. Hmm, jestem bardzo zadowolony z transakcji z Tobą.
Szczerze mówiąc zarobiłem :cool:

I tak jeszcze muszę kupić simering bo mi kijowato siadł :ups:

Sądzę, że pomogłem pisząc art. Chodź szczerze powiem, że zajął mi chyba z 2h :twisted:




_________________

"Nie sprzęt a technika zrobi z Ciebie zawodnika"
Obrazek


Ostatnio zmieniony 05 maja 2010, 22:32 przez Gibon_F12, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 maja 2010, 22:38 
*

Rejestracja: 28 lut 2010, 16:08
Posty: 86
Lokalizacja: Wasilków
Pojazd:
Bardzo pomogłeś, akurat przymierzam się do wymiany cylindra, ogólnie całego silnika, więc z Twoim artykułem to nie będzie już dla mnie problem. Może kiedyś jeszcze jakiś interes ubijemy, pozdrawiam :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 maja 2010, 17:34 
**

Rejestracja: 11 mar 2010, 20:35
Posty: 224
Lokalizacja: okolice Żyrardowa
Pojazd:
artyklul bardzo dobry... niedlugo okarze sie jak bedzie w rzeczywistosci... :P




_________________

SENDA DRD ! <3 http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=208585

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 maja 2010, 17:48 
*

Rejestracja: 23 gru 2009, 21:44
Posty: 68
Pojazd:
Kartery są skręcony 6-ma śrubami imbusowymi-ROZMIAR IMBUSA 5 A NIE 6! Pompa oleju jest na 2 śruby tez imbusy rozmiar 4! Jak znajdę czas to tez zrobię poradnik co do wymiany wału w w min. hor. ale puki co nie mogę go znaleźć.Popraw i Pozdro!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 maja 2010, 18:02 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2009, 22:08
Posty: 357
Lokalizacja: Wrocław/Poznań
Pojazd:
Bosozoku,
Dzięki za uwagi.. ale pompa wody jest przykręcana na 3 śruby, bynajmniej u mnie..

Sorka źle przeczytałem, tak pompa oleju na dwie imbusowe jest.




_________________

"Nie sprzęt a technika zrobi z Ciebie zawodnika"
Obrazek


Ostatnio zmieniony 06 maja 2010, 18:04 przez Gibon_F12, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 maja 2010, 18:51 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2010, 13:02
Posty: 275
Lokalizacja: Debe wielkie
Pojazd:
Zrobię poradnik jak wymienić wał i łożyska w Zipp'ie Otisie 2t bo kumplowi sie zatarło łożysko na korbowodzie :d A ON laik w te klocki a ja w motorynkach wałki wymieniałem :]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 maja 2010, 21:23 
Last Chance

Rejestracja: 14 maja 2009, 11:53
Posty: 148
Pojazd:
Cytuj:
-Imbus 5
-Benzyna ekstrakcyjna
-Klucz 17
-Blokada wariatora
-Suszarka, opalarka lub inne narzędzie do podgrzania karterów
-Gumowy młotek
-Opalarka lub inne narzędzie do podgrzania karterów


Potrzebny będzie jeszcze imbus 4 do pompy olejowej
Oraz ściągacz do segerów (dwa są przy kole napędu pompy olejowej)
Kombinerki żeby zdjąć klin i bolec blokujący napęd pompy oleju oraz zabezpieczenia sworznia.


Uderzanie w wał młotkiem tak jak ty to opisałeś może doprowadzić do skrzywienia. Najlepszy sposób nakręcasz nakrętkę na wał żeby nie rozklepać wału. bierzesz bardzo duży gwoźdź jak nie masz innego sprzętu wkładasz stożkiem w ten otwór w wale i walisz młotem ile pary w łapach. wału nie popsujesz najważniejsze aby była nakrętka delikatnie przyłapana.

Art 4/5 bo nie opisałeś jak porozbierać pompę oleju i mało zdjęć jak np wybić łożysko etc.




_________________

Rally w stanie wizualnym krytycznym ale kupione tanio od stuntera " nigdy nie katowane" xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 maja 2010, 21:40 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2009, 22:08
Posty: 357
Lokalizacja: Wrocław/Poznań
Pojazd:
Uzupełnię na dniach.

Napisałem, by uderzać gumowym młotkiem, lub przez drewno, ja tak robię od zawsze i nigdy nie uszkodziłem wału.. :roll:




_________________

"Nie sprzęt a technika zrobi z Ciebie zawodnika"
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 maja 2010, 11:57 
Last Chance

Rejestracja: 14 maja 2009, 11:53
Posty: 148
Pojazd:
Ja dziennie rozpoławiam po 2 silniki... i z młotkiem gumowym róznie bywa




_________________

Rally w stanie wizualnym krytycznym ale kupione tanio od stuntera " nigdy nie katowane" xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 maja 2010, 21:25 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 gru 2009, 22:18
Posty: 72
Pojazd:
dlatego teraz wiktorze zadne nie jezdzą




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 maja 2010, 22:03 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2009, 22:08
Posty: 357
Lokalizacja: Wrocław/Poznań
Pojazd:
Cytuj:
Ja dziennie rozpoławiam po 2 silniki... i z młotkiem gumowym róznie bywa


Jak ktoś nie potrafi się obsłużyć to tak bywa...




_________________

"Nie sprzęt a technika zrobi z Ciebie zawodnika"
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 maja 2010, 21:49 
*

Rejestracja: 07 mar 2010, 21:24
Posty: 27
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Poradnik bardzo dobry, napewno przyda się osobom, które nie mają jakiegoś profesionalnego sprzętu i chcą zaoszczędzić trochę kasy.

wiktorek1994, Chłopcze daruj sobie te "porady" kto Cie nie zna to nie wie jak robisz te skutery ludziom, z resztą młotem to nawalaj się w czoło po tym jak Twój wspaniały poradnik "jak zniszczyć wszystko przy rozpoławianiu karterów" trafił do offtopu.

Pozdro Gibon_F12




_________________

Kewuś RY8 LC......
Silnik Keewayowy ;]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 257 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy