Dzisiaj jest 30 lis 2024, 17:33



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1051 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 53  Następna
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
Post: 02 gru 2010, 22:00 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
raczej estetyka... choć może być to czymś w stylu trój stopniowego dyfuzora, tylko z drugiej strony...
Booyaka pisze:
Marcin194 pisze:
ale jest niczym w porównaniu do ręczne liczenia wydechu jak ja to teraz robię...

O ile się nie mylę to EC2 opiera się (na pewno chociaż po części) na książce Bella. Nie wiem więc jaki sens tworzyć samemu.

Taki że lubię się bawić ;d
Licząc wg książki bella wychodzi mi wydech nieco inaczej niż w EC2...




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"


Ostatnio zmieniony 02 gru 2010, 22:01 przez Marcin194, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 03 gru 2010, 18:41 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Chyba trochę źle mnie zrozumieliście. Chodziło mi o to, że nie mając doświadczenia, przynajmniej wg mnie lepiej jest wyliczyć przyzwoity wydech w EC, niż porywać się z motyką na słońce i kompletnie spieprzyć robotę.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 gru 2010, 20:43 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
W EC ale w sposobie Bell-a jest wszystko pieknie przedstawione i można liczyć wszystko ręcznie, a można się również wspierać EC...




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 gru 2010, 18:22 
*

Rejestracja: 14 lut 2010, 11:58
Posty: 109
Pojazd:
Cytuj:
Chyba trochę źle mnie zrozumieliście. Chodziło mi o to, że nie mając doświadczenia, przynajmniej wg mnie lepiej jest wyliczyć przyzwoity wydech w EC

A wg mnie lepiej przejsc ręcznie przez wszystkie etapy projektowania, wtedy sie zaczyna rozumieć co i dlaczego sie wpisuje w EC, a to klucz zeby zrobic dobry wydech.




_________________

http://bikepics.com/members/dudi1203/p9/
pisz za siebie - nie wypowiadaj sie za mnie
jak nie masz o czymś pojęcia - nie pisz

NIE ODPOWIADAM NA BZDURNE PW
Na inteligentne wiadomości odpowiadam bardzo chętnie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 gru 2010, 13:44 
*

Rejestracja: 20 lis 2009, 14:48
Posty: 119
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
1.A są polskie wersje książki Bella? Bo z angielskim cieńko...
2.Chyba znalazłem błąd w tym temacie jeśli chodzi o wpisywanie danych do canoe layout: http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=55698 dokładnie chodzi mi o to: Angle 1 - Kąt stożka (podajemy wymiar z kartki - A1) jeśli nic tam nie wpiszemy 0* wyjdzie nam takie coś: http://img697.imageshack.us/f/conelayout1.jpg/ (tak ma chyba być jak nie to proszę mnie poprawić) ale jeśli wpiszemy tam wartość rozszerzania się kolanka 1,6* tak jak w tym temacie to wtedy podstawy naszego stożka nie będą prostopadła do wysokości tak jak tu: http://img205.imageshack.us/f/conelayout2.jpg/ więc myślę że w pole Angle 1 i Angle 2 nie powinniśmy nic wpisywać. Jeśli się mylę proszę o poprawienie mnie to tylko moja sugestia.
3.Posiadam derbi sendę i chciałbym do niej wyspawać wydech tak żeby szedł pod siedzeniem tylko wtedy wszystkie stożki musiały by być zawinięte w łuk a nie jak w skuterach proste i tu rodzi się moje pytanie czy obliczenie tego jest wykonalne i jeśli tak to co trzeba zrobić?


Ostatnio zmieniony 11 gru 2010, 13:45 przez simon.b, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 gru 2010, 14:19 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 paź 2010, 17:24
Posty: 161
Lokalizacja: Okolice Lublina
Pojazd:
simon.b pisze:
1.A są polskie wersje książki Bella? Bo z angielskim cieńko...
nie ma są tylko po angielsku ale większość tabelek i wzory zrozumiesz bez wielkich zdolność anglojęzycznych. Co do drugiego pytania to "Angle 1 i 2" to wpisujesz tam pod jakim kątem ma być podstawa (górna i dolna) stożka służy to do kształtowania wydechu (jak ma iść czy ma być prosty czy ma się zaginać tak jak "banan" :mrgreen: ) kątów rozszerzania nie wpisujemy bo programowi wystarczy średnica podstaw stożka i długość jego i będziemy mieli kąt taki jak EC2 jak wpiszemy odpowiednio dane. Co do twojego wydechu to projektowanie będzie dosyć trudne bo będzie się składał z większej ilość elementów ponieważ będzie miał kształt taki aby wyszedł pod siedzeniem i kolanko oczywiście też będziesz musiał złożyć z kilku stożków (ja u siebie miałem kolanko z 5 stożków).Pozdro




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 gru 2010, 14:34 
*

Rejestracja: 20 lis 2009, 14:48
Posty: 119
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
No czyli dobrze myślałem. W tym temacie jest błąd http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=55698 jeśli nie chcemy zaginać naszych stożków nic nie wpisujemy w pola Angle 1 i 2. No i teraz jeśli chodziło by o ten wydech to jeśli wyliczył bym go w ec2 albo z książki Bella i powpisywał te dane stożkow do layouta, podzielił na mniejsze stożki i wpisywał w pola angle 1 i 2 odpowiednie kąty (żeby się zagiął pod siedzenie) to było by dobrze? Bo myślę że nie bo stożki były by z jednej strony dłuższe a z drugiej krótsze i nie wiem czy by było dobrze. a jeśli nie to jak to zrobić żeby było dobrze? Bo jakoś się musi dać! Tylko jak?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 gru 2010, 19:05 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 lip 2008, 15:18
Posty: 252
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Pojazd:
Możesz dowolnie "giąć" te stożki. Tylko pomiędzy stożkami musi być płynne przejście.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 gru 2010, 21:03 
*

Rejestracja: 20 lis 2009, 14:48
Posty: 119
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Czyli moę zrobić takiego banana jak wyliczę w ec2 i powpisuję do layouta to tylko zmienię wartości w ramce angle 1 i 2 tak żeby się ładnie zawinął i będzie git tak jak prosty zwyczajny nie będzie miał mniej mocy? Sory za te dopytywanie ale wolę mieć pewność. Ogólnie poradnik jest świetny i jedyny w swoim rodzaju, no i jak w większości przypadków zgadzam się z Dudi, tak z jedną z jego wypowiedzi zgodzić się nie mogę... Mianowice :
Dudi pisze:
Może jak 10-15 wydechów zrobisz, pomierzysz, porównasz to dojdziesz do jakiś wniosków i wybierzesz ten najlepszy, ale najlepszy z tych 15 a niekoniecznie najlepszy możliwy do zrobienia [istnieje w ogole cos takiego?]. I nie oznacza to, że ten szesnasty będzie mocniejszy z takim doświadczeniem. Ja na pewno na takie pytania nie odpowiem

Dobra, każdy chce mieć idealny wydech, ale nie każdy może wyspawać 15 wydechów i wybrać z tych 15 najlepszy, przeszkodą może być np. to gdzie mamy 15 wydechów pomieścić albo kasa na na ich zrobienie. Forum jest od tego żeby się dzielić wiedzą i nie musieć robić 15 wydechów albo 15 razy portingu cylka żeby wybrać ten najlepszy ale nie można nikogo zmusić do tego by się podzielił (na forum uczymy się na błędach innych). Ale jak możesz to wrzuć tu kilka swoich spostrzeżeń na ten temat.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 gru 2010, 22:34 
*

Rejestracja: 14 lut 2010, 11:58
Posty: 109
Pojazd:
Nie zrozumiałeś tego co napisałem we wlaściwy sposób. Moja wypowiedź ma na celu uświadomienie, że nigdy bez testów nie będziesz miał 100% pewnosci co do charakterystyki wydechu a skoro tak jest to jakakolwiek rozmowa na temat czy dany schemat jest ok czy nie sprowadza sie do ogolnych wytycznych ktore są opisane, wiec po co kilkadziesiat razy wracać do tego samego? Wystarczy troche chęci zeby zrozumiec a nie ktos wpisze pojemnosc i obroty w ec, wrzuci tu schemat i bedzie czekał az ktoś go poprawi bo jemu sie nie chce poczytać, mimo że na tacy podane.




_________________

http://bikepics.com/members/dudi1203/p9/
pisz za siebie - nie wypowiadaj sie za mnie
jak nie masz o czymś pojęcia - nie pisz

NIE ODPOWIADAM NA BZDURNE PW
Na inteligentne wiadomości odpowiadam bardzo chętnie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 gru 2010, 2:01 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
O to moje trzy wydechy wyliczone dzięki książce Bell-a i podpowiedziom Dudi'ego.

Obrazek

A to wydech wyliczony przez EC2 przy użyciu tych samych danych.Obrazek
Różnica widoczna gołym okiem...


Tak z nudy wyprodukowałem silencer :wink:

Obrazek

Narysuje jeszcze taką zaokrągloną końcówkę tego silencera i potne (w programie) Kolanko bazując kształtem na oryginalnym :twisted: żebym nie musiał się męczyć...




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"


Ostatnio zmieniony 12 gru 2010, 9:57 przez Marcin194, łącznie zmieniany 4 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 gru 2010, 14:23 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
W czym to rysujesz? Jakiś AutoCad czy coś?
I może podzielisz się programem do dzielenia kolanka.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 gru 2010, 15:19 
*

Rejestracja: 14 lut 2010, 11:58
Posty: 109
Pojazd:
Co do zaginania kolanka w programie - jak zrobisz jeden długi stozek [te 200mm zwykle około] to tniesz go co ilestam mm skośnymi plaszczyznami na przemian z dodatnim i ujemnym kątem. Potem co drugą cześc obracasz o 180 stopni wokoł osi i sie wszystko ładnie zagina. Powiedz co to za program, tez bym chetnie sprobował.




_________________

http://bikepics.com/members/dudi1203/p9/
pisz za siebie - nie wypowiadaj sie za mnie
jak nie masz o czymś pojęcia - nie pisz

NIE ODPOWIADAM NA BZDURNE PW
Na inteligentne wiadomości odpowiadam bardzo chętnie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 gru 2010, 18:07 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
Dudi pisze:
Co do zaginania kolanka w programie - jak zrobisz jeden długi stozek [te 200mm zwykle około] to tniesz go co ilestam mm skośnymi plaszczyznami na przemian z dodatnim i ujemnym kątem. Potem co drugą cześc obracasz o 180 stopni wokoł osi i sie wszystko ładnie zagina. Powiedz co to za program, tez bym chetnie sprobował.



SolidWorks 2005 SP0 :mrgreen: tato z pracy załatwił oryginał... Pouczyłem się trochę od mojego Mentora, i powiem że taki wydech to pikuś :wink: Silencer narysować też nie problem, najlepiej wszystko jako złożenie... A stożki muszą być rozcięte u góry żeby program mógł rozwinąć...
Wycięcia będę rysował tak jak narysował Bell w swojej książce wycinając takie Y obracając i zaspawując...

A czemu w ten sposób tniesz?? Bell pokazuje inaczej... Wg niego twoim sposobem skracasz wydech

Booyaka pisze:
W czym to rysujesz? Jakiś AutoCad czy coś?
I może podzielisz się programem do dzielenia kolanka.


Nie ma takiego programu, będę musiał z wszystkim polecieć ręcznie... około 1-2h roboty tak na oko w przypadku mojego silnika... To nie jest horizontal, i muszę sie wyrobić miedzy ramą-kołyską-plastikami... Odchylenie środka wlotu wydechu względem środka końca kolanka (w serii) to coś pomiędzy 65 a 75 mm na prawo...




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"


Ostatnio zmieniony 12 gru 2010, 20:29 przez Marcin194, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 gru 2010, 20:36 
*

Rejestracja: 14 lut 2010, 11:58
Posty: 109
Pojazd:
sposob bella jest zbyt pracochłonny, serio mowie, tniesz pod skosem, obracasz o 180 wokol osi i sie ladnie zagina. Najprosciej, najszybciej. Nic nie skracasz wydechu bo Ty nie obcinasz częsci i jej nie wyrzucasz, tylko robisz jedno cięcie i obracasz element. Wszystko zostaje tak samo, a roboty duzo mniej. Wydrukuj sobie ze 3 stozki z cone layout takie ktore sie dosc znacznie zaginaja i obracaj je wzgledem siebie, zobaczysz ze w jednym ustawieniu - nazwijmy zero stopni będa sie bardzo zaginac, a w drugim - 180 stopni beda tworzyc prostą rurke ze spawami ze skosa. Rzuc potem zdjęcia efektow.
Co do rozwijania - chodzi mi o to zeby wymodelowac w 3d, potem namalowac linie spawu wzdlużnego i potem rozwinąc na płasko, to byłby ideał.




_________________

http://bikepics.com/members/dudi1203/p9/
pisz za siebie - nie wypowiadaj sie za mnie
jak nie masz o czymś pojęcia - nie pisz

NIE ODPOWIADAM NA BZDURNE PW
Na inteligentne wiadomości odpowiadam bardzo chętnie.


Ostatnio zmieniony 12 gru 2010, 20:39 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 gru 2010, 11:13 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
No o tym ci wlasnie Pisalem;) rysujesz 4 koła, 2 tworZaca i robisz dodanie przez obrót rysujesz jedna linie powiedzmy na 0.25mm i klikasz wyciagnij wyciecie, i gotowe;) mamy stozek z wycieciem na spaw, wystarczy go zaznaczyć i kliknąć rozwin i gotowe ;)




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 gru 2010, 6:02 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 wrz 2009, 3:37
Posty: 493
Lokalizacja: Starogard gdański
Pojazd:
Ato jest mój spawak z nierdzewki 1,5 mm odkwaszona juz , jest to kopia yasui c21
Obrazek aktualnie wydech w trakcie polerki

Uploaded with ImageShack.us




_________________

Peugeot TKR Lady Dragster 125cc
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t ... start=2260

Peugeot Trekker S6 Racing LongFrame

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=134435&start=20


Ostatnio zmieniony 15 gru 2010, 6:03 przez Yankes, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 gru 2010, 15:22 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
Obrazek
Dudi proszę, o to interesujący cię aspekt :wink: Stożek na tym rysunku to tylko przykładowy... od środka okręgu ścięty o 15 stopni... sory że tak późno ale nie miałem czasu... Musze podciągnąć kilka ocen o stopień...

Yankess
czy przejście między kolankiem a pierwszą sekcją dyfuzora nie jest przypadkiem za ostre??




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 gru 2010, 15:59 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 wrz 2009, 3:37
Posty: 493
Lokalizacja: Starogard gdański
Pojazd:
ni nie jest ostry na zdjęciu tak wygląda ale jest ok : )




_________________

Peugeot TKR Lady Dragster 125cc
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t ... start=2260

Peugeot Trekker S6 Racing LongFrame

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=134435&start=20




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 gru 2010, 16:43 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 lip 2008, 15:18
Posty: 252
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Pojazd:
Yankes, - to, że jest to kopia Yasuni C21 nie oznacza, że jest to najlepszy wydech do Twojego silnika. C21 jest przystosowany do wyczynowych cylindrów 70 ccm, gdzie obroty sięgają >11 tyś. Twój cylinder nie osiągnie nawet 10 tyś. rpm. Lepszy efekt uzyskałbyś budując wydech od podstaw. Generalnie przy kopii musiałbyś popracować jeszcze nad kolankiem i rurką do silencera (ona wbrew pozorom też nie może być za gruba).




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1051 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 53  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy