Dzisiaj jest 21 cze 2025, 22:21



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 92 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 03 sty 2011, 15:14 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 mar 2010, 23:04
Posty: 2080
Lokalizacja: Nowa Sól/Wrocław
Pojazd: Kymco Vitality LC
Witam,
chcę do Kymco AC włożyć 70 i mam do wyboru 2 cylindry jak w tytule. Ogólnie chcę cylinder do jazdy codziennej i do tego musi być w miarę mocny, fajnie by było jakby z gazu szedł na koło.
Przemawia do mnie bardziej malossi bo żeliwo ale hebo tańszy i mocniejszy.
Planuje setup
-cyl 70,
-hebo ng - jest,
-sprzęgło rms racing pro - jest,
-tecnigas nextr - jest (może później RS2 jak uda się nextr sprzedać),
-gaźnik 19mm - będzie,
-prawdopodobnie stożek, choć wolałbym filtr serię bo lepiej filtruje i nie trzeba za często czyścić.

Ile mniej więcej zrobię km na żeliwie/alu przy takim setupie?




_________________

Elektronika do skutera i nie tylko: http://ficu.eu/

NAPRAWIĘ/KUPIĘ uszkodzone liczniki/termometry typu KOSO/S6.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 03 sty 2011, 15:18 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 cze 2010, 8:27
Posty: 803
Pojazd:
ficu pisze:
-cyl 70,
-hebo ng - jest,
-sprzęgło rms racing pro - jest,
-tecnigas nextr - jest (może później RS2 jak uda się nextr sprzedać),
-gaźnik 19mm - będzie,
-prawdopodobnie stożek, choć wolałbym filtr serię bo lepiej filtruje i nie trzeba za często czyścić.


ty chcesz włożyć Racinga pod seryjny wał? :roll:

ficu pisze:
Ile mniej więcej zrobię km na żeliwie/alu przy takim setupie?


zależy , ile będziesz docierać na jakim oleju itp... co my wróżki ?


Wybrałbym Malossi sport.


Ostatnio zmieniony 03 sty 2011, 15:29 przez Tomek SR, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 sty 2011, 15:27 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 mar 2010, 18:45
Posty: 866
Pojazd:
alu ma dłuższa żywotność niż żeliwo tylko potem w nim nie zrobimy szlifa a w zeliwie tak alu mocniejszy coś jest na pewno. Ale jak ci coś w alu siądze to przeważnie tłok będzie do wymiany lub pierścionki na twoi miejscu bym brał malossi sporta.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 sty 2011, 15:31 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 lis 2010, 11:55
Posty: 2
Lokalizacja: Międzybórz :)
Pojazd: Yamaha Aerox
slawek0104 pisze:
alu ma dłuższa żywotność niż żeliwo tylko potem w nim nie zrobimy szlifa a w zeliwie tak alu mocniejszy coś jest na pewno. Ale jak ci coś w alu siądze to przeważnie tłok będzie do wymiany lub pierścionki na twoi miejscu bym brał malossi sporta.

Tak, tylko że Racing ma mniejszą żywotność. A Manston to taki słabszy racing. I alu ma lepsze chłodzenie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 sty 2011, 15:48 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 cze 2010, 15:11
Posty: 1401
Lokalizacja: Małopolska
Pojazd:
Do mansona chcesz założyć next-r???
i dodatkowo na seryjnym wale??
Do twojego setupu bierz zeliwnego Sporta Malossi.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 sty 2011, 16:19 
Zbanowany

Rejestracja: 26 gru 2010, 20:43
Posty: 39
Pojazd:
jesli bys kupil wal top racinga, tecnigasa RS II to by bylo ok.

ja bym wstawil gaznik 24mm. przy Metrakicie hand made mialem 21mm i bylo ok, ale hebo jest mocniejszy. 24mm to bylby dobry wybor by sie nie zagrzal za nic. czy 40stopni w lato czy 50 to by sie nie zagrzal przy 24mm.


Ostatnio zmieniony 03 sty 2011, 16:20 przez alien, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 sty 2011, 17:35 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 lis 2010, 11:55
Posty: 2
Lokalizacja: Międzybórz :)
Pojazd: Yamaha Aerox
I palił by 9l na 100. :roll:
Do malossi 17,5 , do Manstona 19mm. Bierz Malossi i tyle.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 sty 2011, 17:48 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 cze 2010, 8:27
Posty: 803
Pojazd:
Roost. pisze:
Do malossi 17,5


On ma Ac , więc lepiej wstawiaj gaźnik 19 będzie lepsze chłodzenie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 sty 2011, 17:48 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 mar 2010, 23:04
Posty: 2080
Lokalizacja: Nowa Sól/Wrocław
Pojazd: Kymco Vitality LC
Wału na pewno nie wymieniam bo seria będzie lepsza niż jakiś top racing. Kymco ma wały nie do zajechania, i wgl mam 6k przebiegu więc prawie nówka.
Czyli wału nie zmieniam - mój wybór.

Inteligentne pytanie ktoś zadał o docieranie - szkoda słów, jakbym nie miał zamiaru odpowiednio dotrzeć cylindra to bym wsadził hebo przy gaźniku 12mm więc albo się pisze konkrety albo się ściemnia.

Gaźnik na 99% będzie 19mm bo: spalanie będzie prawie takie same jak przy 17,5 ale za to chłodzenie silnika się poprawi. Większy niż 19mm nie wchodzi w grę bo przydomowa produkcja paliwa u mnie nie funkcjonuje.

Tecnigas RS2 będzie najprawdopodobniej o ile uda mi się sprzedać nextr.

Więc ponawiam pytanie o trwałość cylindrów przy normalnej jeździe, mniej więcej 20k km czy 2k km.




_________________

Elektronika do skutera i nie tylko: http://ficu.eu/

NAPRAWIĘ/KUPIĘ uszkodzone liczniki/termometry typu KOSO/S6.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 sty 2011, 17:52 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 gru 2008, 14:34
Posty: 2211
Pojazd:
Cytuj:
Do malossi 17,5 , do Manstona 19mm. Bierz Malossi i tyle.

Do Malossi 19mm, Manston 21. Nigdy nie zaszkodzi dać większy gaźnik.
A spalanie to kwestia regulacji.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 sty 2011, 18:01 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 mar 2010, 23:04
Posty: 2080
Lokalizacja: Nowa Sól/Wrocław
Pojazd: Kymco Vitality LC
szymgra1, iks osiemdziesiąt.

Chcę skuter do codziennej jazdy, po 2 króciec max do tego mogę zrobić na 19mm.




_________________

Elektronika do skutera i nie tylko: http://ficu.eu/

NAPRAWIĘ/KUPIĘ uszkodzone liczniki/termometry typu KOSO/S6.


Ostatnio zmieniony 03 sty 2011, 18:02 przez Ficu, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 sty 2011, 18:06 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 gru 2008, 14:34
Posty: 2211
Pojazd:
ficu, skoro chcesz do codziennej jazdy to po co Ci racing? Kup sporta z gaźnikiem 19, równie mocnym wydechem i ciesz się jazdą.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 sty 2011, 19:02 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 mar 2010, 23:04
Posty: 2080
Lokalizacja: Nowa Sól/Wrocław
Pojazd: Kymco Vitality LC
"Pani w sklepie nic nie mówiła że to racing" ;c

Wybrałem te modele bo wyglądały na godne uwagi, jest też Airsal Sport 70cc ale to raczej nic ciekawego i bez głowicy, ale jest tańszy o połowę od malossiego więc może go wybrać?

Może macie jakieś inne propozycje za ~500zł?




_________________

Elektronika do skutera i nie tylko: http://ficu.eu/

NAPRAWIĘ/KUPIĘ uszkodzone liczniki/termometry typu KOSO/S6.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 sty 2011, 19:06 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sty 2010, 22:22
Posty: 403
Lokalizacja: Rawicz
Pojazd:
s6 streetrace




_________________

Sprzedam całą Aprilie SR na częsci
gg 1064217




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 sty 2011, 19:12 
Zbanowany

Rejestracja: 26 gru 2010, 20:43
Posty: 39
Pojazd:
dawid303 pisze:
s6 streetrace


* sorry ale musialem... posiadacze kymco ogarniaja ocb.
Nic nie musiałeś






@ficu
masz 17 lat to nie lepiej ci to sprzedac i kupic auto albo motocykl? ja mialem niby tak zrobic, mam 19 lat ale tuning skuterow to moja pasja i koniec kropka

Autor postu otrzymał ostrzeżenie


Ostatnio zmieniony 03 sty 2011, 19:32 przez alien, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 sty 2011, 21:18 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 mar 2010, 23:04
Posty: 2080
Lokalizacja: Nowa Sól/Wrocław
Pojazd: Kymco Vitality LC
18 za pare dni więc będzie kilka zł na skuter. Samochód jest a skutera nie opłaca się sprzedawać.




_________________

Elektronika do skutera i nie tylko: http://ficu.eu/

NAPRAWIĘ/KUPIĘ uszkodzone liczniki/termometry typu KOSO/S6.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 sty 2011, 14:35 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Odpowiednio traktowanego alu nie zajedziesz.
Jak posypie się wał to jest duża szansa, że rozwali cylinder.
To kosmiczne spalanie u niektórych wynika tylko i wyłącznie ze złego strojenia.

Lepszy jest manston, ale potrzebujesz do niego wydechu, wału i gaźnika przynajmniej 21mm. Dałbym nawet chiński gaźnik kosztem kupna wydechu.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 sty 2011, 14:44 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 kwie 2009, 16:51
Posty: 1219
Lokalizacja: Kraków
Pojazd:
ficu pisze:
Wału na pewno nie wymieniam bo seria będzie lepsza niż jakiś top racing.


Ty chyba z nas kpisz chlopie... Waly TopRacing wcale nie sa drogie, a sa bardzo dobre... 19 gaznik do Manstona Replici styknie, przy dobrej regulacji 5-7l powinien spalic. Ale i tak bym juz nie tuningowal skutera tylko bral cos wiekszego :]




_________________

Obrazek

Ku pamięci [*]
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 sty 2011, 14:52 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lip 2009, 18:19
Posty: 255
Lokalizacja: Szczecin
Pojazd:
Nie wydaje mi się, że seryjny wał kymco jest tak mocny jak top racing, ale przy malossi sporcie może wytrzymać. Co do cylindra - wybrałbym malossi sport, manston replica to rzeczywiście racing, i nie ma sensu pakowania takiego cylindra do jazdy dziennej, chyba, że ktoś nie ma co robić z pieniędzmi. Gaźnik 19 podpasuje na luzie, wydech mógłby być lepszy, dlatego to rs2 się przyda. I malossi to żeliwo, żeliwo ma większą żywotność i możliwość szlifu.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 sty 2011, 14:55 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 gru 2009, 19:47
Posty: 1905
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Booyaka pisze:
Dałbym nawet chiński gaźnik


Daj spokój z chińskim gaźnikiem, kupiłem takie ustrojstwo do MZ i nic w tym nie pasuje, pali 8/100 i chodzi jak żyd po pustym sklepie.

ficu, do twojego setupu wybrałbym Malossi Sporta z trzech powodów:

- gaźnik 19mm w AC do Manstona będzie zdecydowanie za mały.
- wydech Tecnigas Next-R czy nawet RS2 nie będzie wystarczający do słabego Racinga przy czym do Malossiego RS2 będzie w sam raz.
- jak już Booyaka napisał wał korbowy (łożysko korbowodu) może paść i rozwalić cylinder co przy aluminium dyskwalifikuje go z eksploatacji.

Jeszcze chciałbym dodać żebyś nie zapomniał o takich rzeczach jak:

- sprężyny centralne
- sprężynki
- pasek napędowy wzmacniany
- dysze regulacyjne

Konieczne do prawidłowej i bezawaryjnej pracy silnika 70cc.

mlody pisze:
żeliwo ma większą żywotność


Hmm, chyba się pomyliłeś, przecież aluminium jest wytrzymalsze tyle że przy głupim wypadku (wypadnięcie zabezpieczenia sworznia, pęknięcie pierścienia) cylek leci do kosza. Ja jestem zwolennikiem żeliwa ;)




_________________

Aprilia SR '98

*Wrzuć na luz, śpiesz się powoli, myśl za kółkiem, myślenie nie boli*

......Lasst die Straße brennen - jagt das Baby durch die Stadt......


Ostatnio zmieniony 04 sty 2011, 14:58 przez Kamek46, łącznie zmieniany 3 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 92 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy