Dzisiaj jest 02 gru 2024, 19:53



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 257 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13  Następna
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
Post: 12 cze 2010, 16:01 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lip 2009, 17:27
Posty: 854
Lokalizacja: Łańcut
Pojazd:
mam kilka pytań:
- czy można pogrzać kartery i wsadzić schłodzone łożysko?
a następnie podrzać łożyska i wsadzić schłodzony wał?
- na czym polecacie składac silnik?


Ostatnio zmieniony 12 cze 2010, 16:03 przez szymekMBK, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 12 cze 2010, 17:11 
***

Rejestracja: 02 gru 2009, 14:17
Posty: 547
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
zrob tak,
wsadz na noc wal do zamrażarki, puzniej wez rozgrzej lozyska az bd gorace i wsadz lozyska na wal, same pieknie sie ulozą.
a nastepni,
wsadz na noc caly wal z lozyskami do zamrazalki, i nastepnego dnia rozgrzej kartery i wsadz wał.

NIE rob metoda ("walac" mlotkiem w wal) bo to poo jakims czasie moze sie odezwac.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 cze 2010, 22:05 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
tomekolszew pisze:
wez rozgrzej lozyska az bd gorace

Powodzenia w składaniu silnika na rozhartowanych łożyskach co może być efektem ich nadmiernego podgrzania.
Lepiej łożyska do zamrażary i wkładać w podgrzany karter. Później schłodzony wał w nie. Ewentualnie możesz te łożyska DELIKATNIE podgrzać.
Cytuj:
- na czym polecacie składac silnik?

Na stole.
A tak na serio to sprecyzuj swoje pytanie.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 cze 2010, 13:54 
***

Rejestracja: 02 gru 2009, 14:17
Posty: 547
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
człowieku, ale nie do czerwonosci rozgrzac!! trzeba myslec jak sie cos robi. Bierzesz sobie garnek jakis, kladiesz go na palnik, i w tym suchym garnku kaldzies zlozysko, az sie trzoche nagrzeje tak zeby ladnie weszlo w zimny wal.
Iii nie zmienisz wlasciwosci lozyska poprzez nawet do rozgrzania do czerwonosci do wychlodzenie (NO CHYBA ZE JE WODA POLEJESZ, TO JUZ ZMIENIASZ WLASCIWOSCI LOZYSKA..)

NIE WOLNO SCHLADZAC LOZYSKA NAGLE!! BO WLASNIE WTEDY ZMIENIAJA SIE WLASCIWOSCI MATERIALU!!


Ostatnio zmieniony 14 cze 2010, 14:03 przez tomekolszew, łącznie zmieniany 3 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 cze 2010, 13:59 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 cze 2009, 20:48
Posty: 872
Lokalizacja: Przemyśl
Pojazd:
a właśnie że zmienisz, łożyska i inne tego typu części są hartowane w specjalnych kwasach które bardzo szybko wyciągają temperaturę przez co łożyska w znacznym stopniu się hartują, gdy ponownie je rozgrzejesz bez takiego samego hartowania będą niestety rozhartowane i do wyrzucenia...




_________________

Peugeot 406 :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 cze 2010, 18:04 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
tomekolszew, Jeżeli nie miałeś z czymś do czynienia albo nie masz o czymś pojęcia to przynajmniej nie pisz głupot :wink:




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 cze 2010, 18:21 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lip 2009, 17:27
Posty: 854
Lokalizacja: Łańcut
Pojazd:
ale szuszarką do włosów moge je podgrzać? A silnik składać na sylikonie zwykłym czerwonym? znalazłem coś takeigo jak reinzosil stosował to ktoś?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 cze 2010, 19:37 
*

Rejestracja: 14 lut 2010, 11:58
Posty: 109
Pojazd:
Łożyska są odpuszczane w 180 stopniach. To jest proces nagrzania, wytrzymania w tej temperaturze przez okreslony czas zalezny od grubości materiału i następnie powoli chłodzone. Takze nagrzanie do 100 czy 120 stopni jak ktos napisał na garnku czy lekko opalarką nie ma prawa zmienic właściwości łozyska. W koncu temperatura robocza niektórych elementów czesto to przekracza. I to są fakty z ksiażek do materiałoznawstwa a nie jakies bzdury.
A zamiast powtarzać takie cos non stop poczytajcie
http://www.ekspresstal.com.pl/?stale-na ... -toczne,20
Cytuj:
Hartowanie 830-840oC w gorącym oleju, z końcowym dochłodzeniem w wodzie. Odpuszczanie niskie 160-180 oC x 2h

Po odpuszczaniu nie stosuje sie przyspieszonego chłodzenia - po prostu studzi sie razem z piecem.
I polecam mimo wszystko opierać sie na sprawdzonych źródłach a nie tym co mechanicy od 7 boleści powiedzą


Ostatnio zmieniony 15 cze 2010, 19:38 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 cze 2010, 22:13 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2009, 22:08
Posty: 357
Lokalizacja: Wrocław/Poznań
Pojazd:
Cytuj:
Łożyska są odpuszczane w 180 stopniach. To jest proces nagrzania, wytrzymania w tej temperaturze przez okreslony czas zalezny od grubości materiału i następnie powoli chłodzone. Takze nagrzanie do 100 czy 120 stopni jak ktos napisał na garnku czy lekko opalarką nie ma prawa zmienic właściwości łozyska. W koncu temperatura robocza niektórych elementów czesto to przekracza. I to są fakty z ksiażek do materiałoznawstwa a nie jakies bzdury.
A zamiast powtarzać takie cos non stop poczytajcie
http://www.ekspresstal.co...zyska-toczne,20 Cytat:
Hartowanie 830-840oC w gorącym oleju, z końcowym dochłodzeniem w wodzie. Odpuszczanie niskie 160-180 oC x 2h


Po odpuszczaniu nie stosuje sie przyspieszonego chłodzenia - po prostu studzi sie razem z piecem.
I polecam mimo wszystko opierać sie na sprawdzonych źródłach a nie tym co mechanicy od 7 boleści powiedzą


Gościu możesz to skończyć? Napisz swoją idealną książkę o łożyskach i twojej OGROMNEJ wiedzy i nie będzie problemu.

Wychwalasz się jakbyś to sam wymyślił łożyska i ich konstrukcje, zamiast się cackać z patrzeniem na temp. lekko grzejesz karter i wpadają, chłodzisz wał i wchodzi.

Masz jakiś problem ? Zapraszam na PW a nie robisz OT w temacie, nie podoba się art. to nie i możesz sobie składać inaczej :roll:




_________________

"Nie sprzęt a technika zrobi z Ciebie zawodnika"
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 cze 2010, 13:50 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 cze 2009, 20:48
Posty: 872
Lokalizacja: Przemyśl
Pojazd:
Dudi, Dobra, niech będzie na twoje, przenieś się na forum SKFu i tam dyskutuj o łożyskach, to jest forum o Skuterach i pisz na temat, jak nie masz nic do powiedzenia poza kopiowaniem czegoś z innych stron to w ogóle się nie wypowiadaj!!




_________________

Peugeot 406 :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 cze 2010, 19:07 
***

Rejestracja: 02 gru 2009, 14:17
Posty: 547
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
No i wyszlo na moje ;] i tak powinno byc
Sory za OT..




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 cze 2010, 19:49 
*

Rejestracja: 19 sty 2010, 22:29
Posty: 23
Pojazd:
ja zawsze robiłełem tak : Łozyska do zamrazarki , kartery podgrzewam , wkładam zimne łozyska , same skakują lub lekko je dobijam przez stare łozysko , wkładam lekko wał w prawy karter , dobijam lekko gumowym młotkiem , nakładam mały karter i bije po nim lekko naokoło gumowym młotkiem tak zeby weszedł na tyle na wał zebym mógł złapac sróbami a potem na krzyz dokręcac , cos zle robiłem ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 cze 2010, 20:47 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2009, 22:08
Posty: 357
Lokalizacja: Wrocław/Poznań
Pojazd:
Brzozowski pisze:
ja zawsze robiłełem tak : Łozyska do zamrazarki , kartery podgrzewam , wkładam zimne łozyska , same skakują lub lekko je dobijam przez stare łozysko , wkładam lekko wał w prawy karter , dobijam lekko gumowym młotkiem , nakładam mały karter i bije po nim lekko naokoło gumowym młotkiem tak zeby weszedł na tyle na wał zebym mógł złapac sróbami a potem na krzyz dokręcac , cos zle robiłem ?

Nie, wszystko dobrze zrobiłeś :D




_________________

"Nie sprzęt a technika zrobi z Ciebie zawodnika"
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 cze 2010, 22:56 
*

Rejestracja: 14 lut 2010, 11:58
Posty: 109
Pojazd:
Gibon jak piszesz bzdury to co mam na to poradzić? A skoro brakuje Ci argumentów to może zejdz z tonu, bo spinasz się bez powodu. Forum jak dla mnie jest od tego żeby wyrazić swoją opinię i przekazywać sobie wiedzę a nie po to żeby wychwalac bzdury. A jak Ty piszesz ze podgrzanie łożyska je rozhartuje to się nie dziw.




_________________

http://bikepics.com/members/dudi1203/p9/
pisz za siebie - nie wypowiadaj sie za mnie
jak nie masz o czymś pojęcia - nie pisz

NIE ODPOWIADAM NA BZDURNE PW
Na inteligentne wiadomości odpowiadam bardzo chętnie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 cze 2010, 6:25 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lip 2009, 17:27
Posty: 854
Lokalizacja: Łańcut
Pojazd:
Brzozowski, a nie smaorwałaeś karterów sylikonem ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 cze 2010, 17:25 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 paź 2009, 13:38
Posty: 1219
Lokalizacja: Kraków
Pojazd:
szymekMBK lepsza jest pasta niż sylikon




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 cze 2010, 18:27 
*

Rejestracja: 19 sty 2010, 22:29
Posty: 23
Pojazd:
smarowałem , szczerze to wszyscy sie kłucicie i nie wiadome juz nic z tego poradnika bo dezorientacja niezła :mrgreen:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 cze 2010, 21:17 
Zbanowany

Rejestracja: 29 sty 2010, 15:11
Posty: 210
Lokalizacja: Imielin
Pojazd:
kłucom sie o szczegóły jeśli żłe coś zrobił to napiszcie swój poradni i potem możecie mówić co wam sie nie podoba




_________________

Sprzedam silnik piaggio 150,Pisac na gg 1241245
Obrazek
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 cze 2010, 21:49 
*

Rejestracja: 11 cze 2008, 19:35
Posty: 83
Pojazd:
Dawciok pisze:
kłucom sie o szczegóły jeśli żłe coś zrobił to napiszcie swój poradni i potem możecie mówić co wam sie nie podoba

Jeżeli dla Ciebie szczegółem jest poprawne złożenie silnika to nie mam więcej pytań...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 cze 2010, 21:55 
Zbanowany

Rejestracja: 29 sty 2010, 15:11
Posty: 210
Lokalizacja: Imielin
Pojazd:
nie złoże silnik beż łożysk i pojadę bo nazywam się kacper93, i zależy mi na tym żeby to jeździło




_________________

Sprzedam silnik piaggio 150,Pisac na gg 1241245
Obrazek
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 257 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy